Emne: Mørk klang og power? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Lige nu, når jeg vrider min hjerne lidt, så er en Aragon 4004/2 noget der passer godt til LS11 og
Gamut's stringente klang. En varm og ret præcis klang og med mange mange kræfter. En Nakamichi PA5 eller 7 kunne også
gå her. Det er ovre i denne boldgade du nok skal med dine ønsker. Exposure kunne godt være noget også. En Mark
Levinson ML29 som ikke kræver en ombygning af el installationen . Et Rotel effekttrin kunne være et bud her også. Der
er flere bud, men kan ikke lige komme på dem nu.  |
|
|
Jaa, ville så bare ønske de kom på brugtmarkedet. De tre udgangspunkter jeg har lige nu er de tre ovennævnte
effektforstærkere. Tænker bare jeg vil have noget at spille musik på, hvor det stadig er ordentlig kram, så jeg også kan få
testet mine diffusere. Der er en Nakamachi PA5 til 2000 kr,- på DBA, men ejeren siger den støjer lidt (kun forstærkeren,
ikke noget der går ud i højttalerne). Tror du det ville irritere mig meget?
Ellers, har du erfaringer med andre sider end KSB sektionen herinde og DBA? Måske noget udlandsk noget hvis de yder god
service. Max budget er 2000 kr,-
Mvh Daniel
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjen kan være trafoen, der brummer lidt. Man kan af og til stoppe dette, ved at vende netstikket en ½ omgang. Ellers skal man lige tjekke for dc, som også kan give lidt støj. Om støjen vil irritere dig kan du selv kun vide. Måske skal du stå meget tæt på den for at høre det. Men når trafoen knurrer lidt, sætter den jo kabinettet i tilvarende svingninger og gør at du kan høre det. Men en god effekt forstærker, det er den.
De nævnte forstærkere kan du blot holde øje med, eller sætte en købs annonce i KSB DBA eller Gul & Gratis. Kan du få den Elektrocompaniet effektrin til en fin lav pris, kan du jo starte med og så søge efter en større. Der er jo godt med kræfter bag de 60W. En hurtig og livlig forstærker. Tja, måske er den ligefrem nok til dit daglige brug. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Støjen kan være trafoen, der brummer lidt. Man kan af og til stoppe dette, ved at vende netstikket en
½ omgang. Ellers skal man lige tjekke for dc, som også kan give lidt støj. Om støjen vil irritere dig kan du selv kun vide.
Måske skal du stå meget tæt på den for at høre det. Men når trafoen knurrer lidt, sætter den jo kabinettet i tilvarende
svingninger og gør at du kan høre det. Men en god effekt forstærker, det er den.
De nævnte forstærkere kan du blot holde øje med, eller sætte en købs annonce i KSB DBA eller Gul & Gratis. Kan du få den
Elektrocompaniet effektrin til en fin lav pris, kan du jo starte med og så søge efter en større. Der er jo godt med kræfter bag
de 60W. En hurtig og livlig forstærker. Tja, måske er den ligefrem nok til dit daglige brug.  |
|
|
Nu er annoncen med Nakamachi alligevel inaktiv. ØV. Tror han fik solgt den efter han havde haft en teknikker til at få set på
den.
Jeg har allerede fået øje på de ovennævnte forstærkere. Altså Quad 606, Hitachi'en og Electrocompaniet AW65. De er til
salg, og kan godt afhente. Tror nærmere det er det, at jeg ikke kan vente længere (har undværet musikken i 1½ måned nu)
 .. Og så vil jeg bare have det bedste af hvad der bliver tilbudt mig
Angående Electrocompaniet AW65, synes jeg det er en betragtelig pris. Og så kan alle komponenter skiftes ud, med samme
komponenter der hører med. Gider bare ikke mine højttalere vil være ligeså sky som de var spændt for en 2x60 watt
Cambridge forstærker?
Så tænker jeg lidt Quad 606'eren er lidt et mere "sikkert" valg, angående power? Får snart større værelse og akustiske
hjælpemidler på det værelse, så tror godt jeg kan regne med der bliver skruet godt op i mit daglige forbrug
Mvh Frolger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
allanowich skrev:
Støjen kan være trafoen, der brummer lidt. Man kan af og til stoppe dette, ved at vende netstikket en
½ omgang. Ellers skal man lige tjekke for dc, som også kan give lidt støj. Om støjen vil irritere dig kan du selv kun vide.
Måske skal du stå meget tæt på den for at høre det. Men når trafoen knurrer lidt, sætter den jo kabinettet i tilvarende
svingninger og gør at du kan høre det. Men en god effekt forstærker, det er den.
De nævnte forstærkere kan du blot holde øje med, eller sætte en købs annonce i KSB DBA eller Gul & Gratis. Kan du få den
Elektrocompaniet effektrin til en fin lav pris, kan du jo starte med og så søge efter en større. Der er jo godt med kræfter bag
de 60W. En hurtig og livlig forstærker. Tja, måske er den ligefrem nok til dit daglige brug.  |
|
|
Nu er annoncen med Nakamachi alligevel inaktiv. ØV. Tror han fik solgt den efter han havde haft en teknikker til at få set på
den.
Jeg har allerede fået øje på de ovennævnte forstærkere. Altså Quad 606, Hitachi'en og Electrocompaniet AW65. De er til
salg, og kan godt afhente. Tror nærmere det er det, at jeg ikke kan vente længere (har undværet musikken i 1½ måned nu)
Angående Electrocompaniet AW65, synes jeg det er en betragtelig pris. Og så kan alle komponenter skiftes ud, med samme
komponenter der hører med. Gider bare ikke mine højttalere vil være ligeså sky som de var spændt for en 2x60 watt
Cambridge forstærker?
Så tænker jeg lidt Quad 606'eren er lidt et mere "sikkert" valg, angående power? Får snart større værelse og akustiske
hjælpemidler på det værelse, så tror godt jeg kan regne med der bliver skruet godt op i mit daglige forbrug
Mvh Frolger |
|
|
Med "de nævnte forstærkere", mente jeg nu mere dem jeg nævnte. Der er nok mere gods i den EC end den Cambridge. Men ok, det er jo dig der afgør det i sidste ende. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Frolger skrev:
allanowich skrev:
Støjen kan være trafoen, der brummer lidt. Man kan af og til
stoppe dette, ved at vende netstikket en
|
|
den.
Cambridge forstærker?
Mvh Frolger |
|
|
Med "de nævnte forstærkere", mente jeg nu mere dem jeg nævnte. Der er nok mere gods i den EC
end den Cambridge. Men ok, det er jo dig der afgør det i sidste ende.  |
|
|
Tror jeg holder øje med dem indtil jeg tøffer til Skagen. Hvis så EC'en er solgt der, tror jeg at jeg scorer mig en Quad 606
med hjem. Det lader også til at være en fin og robust forstærker. Udseende gør som sagt ikke rigtig mig noget.
Det er meget svært at afgøre noget, da jeg kun har mulighed for at lytte til den jeg gerne vil købe. Kan ikke rigtigt
sammenligne med noget
Mvh Frolger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
allanowich skrev:
Frolger skrev:
allanowich skrev:
Støjen kan være trafoen, der brummer lidt. Man kan af og til
stoppe dette, ved at vende netstikket en
|
|
den.
Cambridge forstærker?
Mvh Frolger |
|
|
Med "de nævnte forstærkere", mente jeg nu mere dem jeg nævnte. Der er nok mere gods i den EC
end den Cambridge. Men ok, det er jo dig der afgør det i sidste ende.  |
|
|
Tror jeg holder øje med dem indtil jeg tøffer til Skagen. Hvis så EC'en er solgt der, tror jeg at jeg scorer mig en Quad 606
med hjem. Det lader også til at være en fin og robust forstærker. Udseende gør som sagt ikke rigtig mig noget.
Det er meget svært at afgøre noget, da jeg kun har mulighed for at lytte til den jeg gerne vil købe. Kan ikke rigtigt
sammenligne med noget
Mvh Frolger |
|
|
Ded jo li'e ded... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan. Kan vi ikke undgå disse alen lange citater når der kun skal skives fem ord. 
carsten
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
frogler - leder du stadig efter en forstærker eller hvordan ser det ud??
|
Til top |
|
|
helljohn Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 20 Juli 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Frolger skrev:
MEEEEEEN
Neutrale højttalere og neutral forstærker lyder ifølge min mening IKKE godt. S lyde blev til sszzt og T lyde blev til tzzsst. Blev
lidt grebet af det i starten, men nu synes jeg det er ved at være nok. Med opgradering til rør dac fik jeg "glattet" disse alt for
fremtrædne og chikanerende detaljer ud, så det lyder mere naturligt og harmonisk.
|
|
|
Neutral forstærker og neutral højttaler giver ikke, i sig selv, de nævnte problemer!Der må være noget
helt galt et andet sted.Niels |
|
|
Ja nemlig som fx sølv i signal kæden
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2013 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Allan. Kan vi ikke undgå disse alen lange citater når der kun skal skives fem ord. 
carsten |
|
|
Jo, det kan vi da, Carsten. Men da det var tydeligt, at vi stoppede her indtil videre, kunne jeg ligeså godt bruge "citér". Ellers er jeg ikke den, der bruger denne mere en end enkelt gang. Det er især, når indlæggende er lange ved hvert svar på "citér", at det bliver ret uoverskueligt ved gentagende brug. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2013 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
frogler - leder du stadig efter en forstærker eller hvordan ser det ud?? |
|
|
Ja det gør jeg skam, da jeg ikke har kunne fået organiseret noget møde med en sælger, grundet ferie. Og nu ser det ud til alle
mine drømme er solgt
Så jeg venter stadig tålmodigt..
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2013 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
helljohn skrev:
Nilau skrev:
Frolger skrev:
MEEEEEEN
Neutrale højttalere og neutral forstærker lyder ifølge min mening IKKE godt. S lyde blev til sszzt og T lyde blev til tzzsst. Blev
lidt grebet af det i starten, men nu synes jeg det er ved at være nok. Med opgradering til rør dac fik jeg "glattet" disse alt for
fremtrædne og chikanerende detaljer ud, så det lyder mere naturligt og harmonisk.
|
|
|
Neutral forstærker og neutral højttaler giver ikke, i sig selv, de nævnte problemer!Der må være noget
helt galt et andet sted.Niels |
|
|
Ja nemlig som fx sølv i signal kæden  |
|
|
Noget du kan uddybe lidt? Evt. måder at lave det om på/tjekke efter det?
Mvh Frolger
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 27 Juli 2013 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger..
Jeg har hørt 606 trække et sæt B&W Nautilus 802, og det lød knaldgodt.
Utroligt at5 den forstærker kunne trække dem da de er MEGET strømkrævende før de begynder at synge.
Men det kunne den.
Den er en videreudvikling af den gamle Quad 405, og de minder faktisk meget om hinanden.
Måske 405 har fået knap så gode anmeldelser..
Den var også dyr den gang og blev sammenlignet med andet...
Og så havde den en lyd som i forhold til meget andet dengang, var "anderledes"...
Synes stadig du skal give den et lyt.
Og så er jeg enig med Niels i at det kunne være kablerne (både signal- og højtalerkabler som klinger meget lyst (hvad nogen betragter som "detaljeret"..
Jeg har nogle ht-kabler du gerne må låne.
De er dog kun 2m lange pr side..
De klinger bestemt ikke lyst.
Værd at prøve.
Jeg bor i brøndby.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Frolger..
Jeg har hørt 606 trække et sæt B&W Nautilus 802, og det lød knaldgodt.
Utroligt at5 den forstærker kunne trække dem da de er MEGET strømkrævende før de begynder at synge.
Men det kunne den.
Den er en videreudvikling af den gamle Quad 405, og de minder faktisk meget om hinanden.
Måske 405 har fået knap så gode anmeldelser..
Den var også dyr den gang og blev sammenlignet med andet...
Og så havde den en lyd som i forhold til meget andet dengang, var "anderledes"...
Synes stadig du skal give den et lyt.
Og så er jeg enig med Niels i at det kunne være kablerne (både signal- og højtalerkabler som klinger meget lyst (hvad
nogen betragter som "detaljeret"..
Jeg har nogle ht-kabler du gerne må låne.
De er dog kun 2m lange pr side..
De klinger bestemt ikke lyst.
Værd at prøve.
Jeg bor i brøndby.
Mvh. |
|
|
Okay, kunne være je skulle give den et lyt. Det er vel nok det værd.
Brøndby er lidt en lang tur at tage sig, det er ikke lige de sider jeg er allermest. Ellers lød det som et dejligt tilbud  Kan
jo være skæbnen engang bringer enten dig til mit område eller omvendt
Er på ferie lige nu, så har ikke mulighed for at rejse rundt og udforske alverdens hifi verdener, desværre  Den tid
kommer vel nok snart engang
Mvh Frolger
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|