Forfatter |
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub100 skrev:
Mit bud på en intet mindre end fremragende forstærker med lidt mørk klang, masser af power, flot lyd og
fine detaljer, er en
Acurus DIA 100.
Vil man have endnu mere power, lidt mørkere klang, lidt færre detaljer kunne man vælge en Acurus A250 effektforstærker og
f.eks en NAD 106 forforstærker (En virkelig god kombination)
Den ældre Luxmann L-550 ville bestemt også gøre det godt |
|
|
Så man får simpelthen bare mere bang for the buck med lidt ældre vintage? Eller bare gamle sager?  Tror alle mine
kriterier kan samles som det, man kalder musikalitet. Vil gerne prøve at have leveret noget dynamik, da det lyder helt fladt når
jazz-tonerne er igang
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.. Det møde jeg har haft med Advance Acoustic var egentlig godt lydmæssigt. Har prøvet en MAP800II. Den var lidt grov i diskant hvis man kan
kalde den det! GODT smæk på og en pris der er til at forstå. Dog vil jeg aldrig røre det mere selv. Det/den virker meget som kina grej.
Til prisen dog, kan det være Advance var noget for dig!
|
Til top |
|
|
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er så kræsen med hvad du får så giv dog mere end de sølle 2000,-
|
Til top |
|
|
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Sub100 skrev:
Mit bud på en intet mindre end fremragende forstærker med lidt mørk klang, masser af
power, flot lyd og
fine detaljer, er en
Acurus DIA 100.
Vil man have endnu mere power, lidt mørkere klang, lidt færre detaljer kunne man vælge en Acurus A250 effektforstærker
og
|
|
Så man får simpelthen bare mere bang for the buck med lidt ældre vintage? Eller bare gamle sager? Tror alle mine
kriterier kan samles som det, man kalder musikalitet. Vil gerne prøve at have leveret noget dynamik, da det lyder helt fladt
når
jazz-tonerne er igang  |
|
|
I forhold til hvad man skal betale, så ja
Og hvis budgettet ikke er vildt stort, så er det nok den vej man skal
Men man er jo ikke tvunget til at lytte efter andres råd
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Tja.. Det møde jeg har haft med Advance Acoustic var egentlig godt lydmæssigt. Har prøvet en
MAP800II. Den var lidt grov i diskant hvis man kan
kalde den det! GODT smæk på og en pris der er til at forstå. Dog vil jeg aldrig røre det mere selv. Det/den virker meget som
kina grej.
Til prisen dog, kan det være Advance var noget for dig!  |
|
|
Det eneste jeg kan erhverve mig er en MAP101. Tror alle de andre alternativer er ligeså gode så  Ellers tak, så også
NAD-mands tråd.. Han får da fyret op i de højttalere med netop Advance Acoustics
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
Hvis du er så kræsen med hvad du får så giv dog mere end de sølle 2000,-
|
|
|
Jeg er ikke kræsen, men kritisk og hysterisk med at få det jeg betaler for!  Har tålmodighed til at vente på råd osv, og til
dels også komme og ud lytte lidt - deraf lærer jeg også en masse, er ikke så skide erfaren inde på området
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub100 skrev:
Frolger skrev:
Sub100 skrev:
Mit bud på en intet mindre end fremragende forstærker med lidt
mørk klang, masser af
power, flot lyd og
fine detaljer, er en
Acurus DIA 100.
Vil man have endnu mere power, lidt mørkere klang, lidt færre detaljer kunne man vælge en Acurus A250 effektforstærker
og
|
|
Så man får simpelthen bare mere bang for the buck med lidt ældre vintage? Eller bare gamle sager? Tror alle mine
kriterier kan samles som det, man kalder musikalitet. Vil gerne prøve at have leveret noget dynamik, da det lyder helt fladt
når
jazz-tonerne er igang  |
|
|
I forhold til hvad man skal betale, så ja
Og hvis budgettet ikke er vildt stort, så er det nok den vej man skal
Men man er jo ikke tvunget til at lytte efter andres råd  |
|
|
Tak for et klart svar  Jeg lytter hellere end gerne til andres råd, da kun dem, som har prøvet forstærkerne, kan give mig
et lydbillede  Eller bare komme med erfaringer, da jeg er fuldkommen ligeglad med teknikken. Det skal bare spille
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv du sådan et sæt her og bliv overrasket over lydkvaliteten på gammelt grej
Her
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ligeglad om jeg bruger 500 kr,- eller 2000 kr,-. Det skal bare lyde bedst muligt  Til prisen 500 kr,- overvejer jeg (midlertidigt) at købe en 3020, bare for at prøve lidt ældre grej.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en ok forstærker.
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser ud til at mange er tilfredse med den, læste lige lidt om den og Audioscans historie. Spændende  Dog lader det til, at sættet allerede er solgt. Var da også sindssygt billigt. Sikken skam Men bob bob bob.. Ser nu en Acurus L10 til salg for 800 kr,-. Ser spændende ud, hvis effekttrinet også kan findes. Og så håber vi jeg kan få det leveret hertil Hvad siger I?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Acurus L10 skal du da redde dig. En prima pre, som ikke kommer så tit til salg, som LS11 og RL 11 heller ikke gør. Til de penge bør du nappe den. 
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er L11'eren, han skrev forkert. :-) Han har nemlig også A150, og kan få det hele samlet til 2500 kr,-. Men så skal der lån til fra forældrenes side af, glæder mig ikke til at se deres ansigter  Han skriver det haster, og jeg vil jo have det tilsendt. Håber det ender med, at det er trygt i mine hænder
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 13 April 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede også på brugtmarkedet med de priser. De Acurus'er jeg har mine øjne åbne for nu ser også virkelig lækre ud. Allanowich har vel også prøvet en masse, og alligevel har han stadig A150'eren.. Det tyder godt synes jeg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Det er L11'eren, han skrev forkert. :-) Han har nemlig også A150, og kan få det hele samlet til 2500 kr,-. Men så skal der lån til fra forældrenes side af, glæder mig ikke til at se deres ansigter Han skriver det haster, og jeg vil jo have det tilsendt. Håber det ender med, at det er trygt i mine hænder  |
|
|
Det håber vi. LS11 ser ud som RL11, men er uden remote.
Jo, har da prøvet lidt, men den er ikke så let at slå på lyden, så den bliver lidt endnu. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I så fald jeg ikke kan få effektdelen, men blot forforstærkeren (I DENNE OMGANG), er det så et værdigt køb? Har jo ikke nogen effekt, og er der andre gode som matcher Acurus L11? Så må jeg jo prøve at få ham overtalt til at sælge mig A150 senere.. Når jeg lige har fået mig et fritidsjob og sååårn.. Lyder så overskueligt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
I så fald jeg ikke kan få effektdelen, men blot forforstærkeren (I DENNE OMGANG), er det så et værdigt køb?
Har jo ikke nogen effekt, og er der andre gode som matcher Acurus L11? Så må jeg jo prøve at få ham overtalt til at sælge mig
A150 senere.. Når jeg lige har fået mig et fritidsjob og sååårn.. Lyder så overskueligt smileys/smiley19.gif"> |
|
|
Til 800,- er den fin nok men man kan nemt få fat i forforstærkere der har noget mere hul igennem.
Acurus´s & Aragon´s forforstærkere er lidt mørke i klangen, lidt tilbageholdende, lettere lukkede, men nemme at integrere med
resten af anlægget.
|
Til top |
|
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 14 April 2013 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu vi snakker delvis vintage, varm klang
og power samt godt match.
Mine erfaringer fra tidligere.
Rotel Rc995 pre
Nad208
Arcam 8 cd
på et sæt B&w 805 Nautilus
og taralabs prime biwire kabler og signal
Er du tosset den coctail kunne spille musik. Den lidt varme og musikalske
klang fra Rotel og selvsamme varme fra nad208 men med
power og arcam 8 som kunne noget med at fange
musikken med rytme og drive og så b&w med den
forwardede lyd og detaljering samt opløsning.
Jo, det sang
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2013 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
I så fald jeg ikke kan få effektdelen, men blot forforstærkeren (I DENNE OMGANG), er det så et værdigt køb? Har jo ikke nogen effekt, og er der andre gode som matcher Acurus L11? Så må jeg jo prøve at få ham overtalt til at sælge mig A150 senere.. Når jeg lige har fået mig et fritidsjob og sååårn.. Lyder så overskueligt  |
|
|
LS11 er et godt valg. Min oplevelse af sættet er ikke i den lukkede afdeling som det nævnes. Lydbilledet er ganske gennemsigtigt, meget åbent, dynamisk og afslappet, så man fint kan koncentrere sig om musikken. Sættet er detaljeret uden at gå den kyniske afdeling. LS11 vil bestemt matche udgangstrin der har en ro, styrke og kontrol. Efter min mening er den LS11 mere end 800kr værd. Den kunne sagtens koste 1000kr mere. Opbygningen er helt lednings fri i signalvejen. I min RL11 sidder alt direkte på print. I udgangstrinnet, er det kun fra phono indgangen, der sidder teflon forsølvede kabler til print (10cm) og herfra direkte på print til udgangen. Dette er bl.a årsagen til den fine lyd sættet besidder. Skal man være lidt krakilsk med LS11. Så kan man sige, den egentligt er lidt overflødig i forhold til RL 11 med remoten, for den vil de fleste jo nok vælge, hvis begge var til salg. Den burde stort set ikke have været fremstillet pga RL11. LS = Line Stage RL = Remote Line. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|