Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming - næste skridt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale J River Medina Server :-) den har jeg brugt i en del år nu ..... Virker både på mobil og tablets .... Super brugerflade !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:
jukuluff skrev:
At du ikke kan søge, skyldes typisk dårlig server software. Kort sagt at server softwaren på NASen ikke tillader dette. Hvis du har
en windows computer, kan du prøve at opsætte en ny midlertidig server, og undersøge om søgefunktionen virker her. Ved at tversity media server
tillader at enheder fortager søgninger. http://tversity.com/

Det er nu ikke server softwaren, der er problemet her. Problemet er, at Simple Audio officielt ikke understøtter non-twonky media servere, men at de
alligevel KAN virke med non-twonky servere, som f.eks. den media server, som er standard på Synology NAS. Imidlertid er der nogle funktioner, som
f.eks. søgning, som ikke virker. Dette har Simple Audio også netop bekræftet i en mail til mig.

Min løsning - hvis den viser sig at virke stabilt fremadrettet - har jeg netop implemteret her til aften, nemlig at installere en Twonky media server på
min Synology. Den kører nu sideløbende med Synologys standard media server, og læser numrene fra den samme folder struktur. Om det giver
problemer ved jeg ikke.. Men nu virker søgningen på min iPhone.

Ja så er problemet jo netop dårlig server software. Det er ikke kun Simple Audio der har nedsat funktionalitet i forhold til den media server der var på Nas'en til at starte med.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

F.Prefect
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:

Og sjovt at du også går i de digitale tanker - i hvert fald på musiksiden.. Vi må helt klart lige stikke hovederne sammen så du kan se mit setup.

Hvad var din oplevelse af sonos? Jeg tror, at Simple Audio Roomplayer ejere blir udfordret på UI-siden.

Jeg var ganske tilfreds med Sonos – det var en Play 5. UI fungerer selvom nogle funktioner er lidt træge. Installationen gik perfekt og det virker fint med en Bridge i kælderen og Playeren på 1. sal trådløst forbundet.

Er klar over at Dali Suite 1.7 ikke er ”High class” men er sikker på min receiver er det svage led når det kommer til stereo lyd – som det er nu er det ingen oplevelse. Derfor vil jeg gerne opgradere med en separat forstærker – ser ud til at man for meget for pengene med en XTZ men det er godt nok en stor klods.

Har du tid i weekenden? så send lige SMS.

Mvh F. Prefect

"We apologise for the inconvenience"
Til top Vis F.Prefect's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Prefect

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

jukuluff skrev:

Ja så er problemet jo netop dårlig server software. Det er ikke kun Simple Audio der har nedsat funktionalitet i forhold til den media server
der var på Nas'en til at starte med.

Det må du lige forklare - hvad andet har nedsat funktionalitet i forhold til den media server, som var på NAS'en?
Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes