Forfatter |
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 09 September 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 09 September 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter spændt på at se anmeldelser af den
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige den her...
http://www.tnt-audio.com/ampli/nuforce_dda100_e.html__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 04 November 2012 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har nået at få nogle personlige erfaringer med den her?
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 796
|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst diverese tests og indlæg i flere fora blev nysgerrigheden for stærk! Så jeg smed en mail til Studiosound og fik lov at låne et eksemplar. Desværre havde de ikke flere tilspillede demoversioner (75-100 timers burn-in anbefales) men jeg kunne da låne en ny i nogle dage!
Jeg modtog forstærkeren igår og satte den til at spille ved lav volume. Da børnene var lagt i seng skruede jeg op lyttede til den… Inden jeg vidste af det var kl. 22 og konen kom hjem fra arbejde! Tilspillet eller ej – den her lille sag kan noget helt særligt. Den minder om den forstærker jeg har (også en powerdac - Apogee evaluationboard). Lyden er åben og klar, med masser af ”hul igennem” og en fast og dynamisk basgengivelse.
Men Nuforcen er bare klasser bedre end min Apogee…. Her er meget mere af det hele. Stemmer lyder så naturlige og musikken flyder uanstrengt fra højttalerne. Lyden er meget dynamisk – uden på noget tidspunkt at blive aggressiv eller pågående. Hvad angår stereoperspektivet (som var min største bekymring) så er forstærkeren fantastisk. Det er nemt at høre rummet og nemt at høre at rummet er forskellig fra optagelse til optagelse – også selv om man står i køkkenet J. Faktisk lykkedes det at få mine store Dali 450ere til at forsvinde i lydbilledet. Noget jeg ellers kun har hørt med små gode 2-vejs højttalere.
En anden ting der imponere mig er bassen. Jeg havde ikke forventet at den kunne måle sig med min egen forstærker her. Jeg har en langt større switchmode-forsyning og nogle svinedyre lytter. Inden jeg modtog Nuforcen var jeg faktisk allerede begyndt at lege med tanken om at forbedre strømforsyningen. Men Nuforcen lammetæver min forstærker her og tror alligevel ikke der skal pilles ved noget. Basgengivelsen er i særklasse – især imponerer det mig, hvordan dybbassen på flere optagelser ligger ”gulvet” i lydbilledet og skaber illusionen om et kæmpe rum. Sådan skal dét gøres!!
Nuforce DDA-100 er godt i gang med at spille sig til en plads på min hylde!
Udover Dali 450’erne, har jeg en Wadia 171 + Iphone som lydkilde. Højttalerkablerne hedder vist nok Black Shadow (Teflonbelagt forsølvet kobberkabel fra LC Audio) og mit digitalkabel er såmænd et stykke 75 Ohms antennekabel med Eichmann Bulletplugs.
-men lige nu tænker jeg bare på at komme hjem og lytte lidt mere - for kan det virkelig passe at den er så god...
|
Til top |
|
|
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den sammen med DLS R50 og PC/PS3 som lydkilde. Jeg har været meget tilfreds med den lige fra starten, men blev igen virkelig overrasket over den lille forstærker da jeg fik volumen op på over 70, så sker der altså et eller andet med lyden :)
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i alt ovenstående - købte den uden at have hørt den.
Det er en lille perle! __________________ Nuforce & B&O
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingerne. Hvis der er andre, der har nogen erfaringer, så tøv endelig ikke med at dele. Det virker til at
den gør det rigtigt godt - specielt dit indlæg Dalgas virker da som en rigtig appetitvækker.
Jeg begynder at fortryde, at jeg ikke slog til med det samme, da den kunne købes for 2900kr.
|
Til top |
|
|
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger I som lydkilde ? Jeg går lidt og overvejer en sonos, men vil helst have noget uden dac, da den nok alligevel ikke skal bruges.
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
iTunes og Appletv her. Optisk kabel mellem ATV til Nuforce'en
__________________ Nuforce & B&O
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2013 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er forsat imponeret over Nuforcen! Jeg "slæber" (den kan jo næsten være i inderlommen ) den med til en ven her i weekenden.
Han har en Thorhauge pre og Rega Exon monoblokke, samt en Apogee-forstærker som min. Og det jeg misunder mest - sit eget rum til anlægget!! Thorhaugen og Regaerne spiller virkeligt godt og banker Apogeen på alle parametre - pånær måske lige bassen som er lidt for pæn (nok en smagssag, men han leder i alt fald efter nye effekttrin). Han bygger i øvrigt selv sine højttalere.
Jeg skal nok skrive et par linjer om udfaldet...
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nuforcen blev virkelig udfordret her i weekenden. Jeg havde den med til min kammerat og vi hørte den op mod hans anlæg:
Stello DAC (vist nok da 100)
Thorhauge Intersection forforstærker
Rega Exon 2000 monoblokke
Lydkilden var PC (både 16 bit/44 og 24 bit/96). Både via coax og USB. Vi skiftede mellem to sæt 2-vejs højttalere (så egentlig dybbas hørte vi ikke den aften).
-og ja - træerne vokser ikke ind i himlen! Nuforce DDA-100 var lige en tand bagud på de fleste parametre. Stereoperspektivet var lidt mindre i dybde, bredde og højde. Thorhaugen tilfører lyden noget - undskyld udtrykket - røragtigt som er virkelig lækkert at høre på. Nuforcen er mere neutral og kølig - uden det dog på noget tidspunkt bliver anstrengende at høre på. Neutraliteten går igen i bassen - alt gengives stramt, detaljeret og korrekt. Her havde Regaerne lidt mere power med sine 125 W (bassen var lidt federe) og det klædte 2-vejs højttalerne godt. Der blev spillet højt - Nuforcens volume stod oftest over 70!
Som nævnt prøvede vi også USB indgangen på Nuforcen. Lyden var slet ikke så detaljeret som via coax og det blev langt sværere at fornemme rummet (stereoperspektivet) . Så hurtigt tilbage til coax!
Vi satte også min gode gamle Apogee Powerdac til og det lød lidt som Nuforcen via USB indgangen - mindre detaljeret og mindre "rum". Én ting kan man dog ikke tage fra Apogeen: Den sparker virkelig r.. i mellembassen - her måtte selv Regaerne se sig slået. Har været rigtig glad for Apogeen og har ikke savnet noget - nok også fordi mine højttalere står i stuen, hvor de konstant udfordres at min kære hustrus indretning 
Skulle jeg vælge med hjertet så vinder min kammerats anlæg klart. Men nu skal jeg jo også tage pengepungen med på råd og det faktum at mit setup er digitalt i forvejen. Så for mig bliver det helt klart Nuforcen.
Vi blev enige om at prøve igen om en måneds tid. Nuforcen havde stået tændt i tre dage hjemme hos mig men har ikke spillet i ret mange timer. Måske vil der være lidt at hente på den konto.
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev også til Studiosound, om jeg kunne låne en en Nuforce DDA-100 og det kunne jeg godt.
Og ikke nok med det, så ringe Bjarke tilbage fra Studiosound, at han kunne komme forbi mig med den hvis det passe mig og
det passede mig fint, så super service fra Studiosound side
|
Til top |
|
|
Sebbii Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 11 Februar 2013 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se så dukkede der noget op der ser rigtig interesant ud for mig. Skal nemlig kun have lyd ud af lydkilder som ATV, PS3 og Tv'et. (Evt. Sonons senere)
Er der nogen der har en fornemmelse af om den kan drive et par b&w cm1?
Nu har jeg ikke så meget styr på stereo og de mange muligheder (var nemmere da man bare skulle kigge på en AVR med alt i et :)
Men så vidt jeg lige kan se/gætte mig til kan man ikke kaste en effekt på right? (Hvis nej ville det havde været så meget dyrere at tilføje?)
Tak for hjælpen og glæder mig til st se flere anmeldelser af den lille og (endelige!!) sexede maskine :)
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lyttet ganske kort på denne Nuforce DDA-100 og jeg er i første omgang ret imponeret af den. Dog har jeg kun lyttet på den med lav lyd styrke, da resten af familien var gået i seng og ikke ville høre høj musik.
Den har på ingen måde digital lyd, men jeg synes dog at den har lidt loudness lyd, dvs lidt ekstra skub i bassen og et løft i øvre mellemtone/diskant. Men jeg skal høre mere og med højre lydstyrke for, at være helt sikker.
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
Jeg har fået lyttet ganske kort på denne Nuforce DDA-100 og jeg er i første omgang ret imponeret af den. Dog har jeg kun lyttet på den med lav lyd styrke, da resten af familien var gået i seng og ikke ville høre høj musik.
Den har på ingen måde digital lyd, men jeg synes dog at den har lidt loudness lyd, dvs lidt ekstra skub i bassen og et løft i øvre mellemtone/diskant. Men jeg skal høre mere og med højre lydstyrke for, at være helt sikker.
|
|
|
Interessant observation! Sammenlignet med Rega Exon 2000 monoblokke og Thorhauge forforstærker var min oplevelse at bassen var lidt tilbageholdende. Der manglede ikke detaljer i bassen men den var bare slankere.
Koblet til mine egne højttalere (Dali 450) oplevede jeg dog, at de nu skulle rykkes ca. 20 cm længere væk fra bagvæggen før bassen faldt på plads. Tættere på væggen bliver bassen for kraftig.
Spændt på at høre hvad du syntes - når du får lyttet lidt mere!
Hvad har du ellers af udstyr?
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalgas skrev:
kskruger skrev:
|
|
|
Interessant observation! Sammenlignet med Rega Exon 2000 monoblokke og Thorhauge forforstærker var min oplevelse at bassen var lidt tilbageholdende. Der manglede ikke detaljer i bassen men den var bare slankere.
Koblet til mine egne højttalere (Dali 450) oplevede jeg dog, at de nu skulle rykkes ca. 20 cm længere væk fra bagvæggen før bassen faldt på plads. Tættere på væggen bliver bassen for kraftig.
Spændt på at høre hvad du syntes - når du får lyttet lidt mere!
Hvad har du ellers af udstyr?
|
|
|
Interessant, at du også fornemme at bassen blev kraftigere på dine Dali 450, så er der jo noget om det.
Da du hørte den med Rega Exon/Thorhauge sættet, så var det jo også med nogle mindre 2 vejs højt. det forklare måske hvorfor i ikke bed mærke i det.
Omkring det løft i øvre mellemtone/diskant som jeg fornemme i går, er det noget du har lagt mærke til?
Mine SA Mantra 30 er i forvejen ret godt med i det område, så det kan høres når øvre mellemtone/diskant niveauet løftes.
|
Til top |
|
|
kskruger Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået lyttet lidt mere på den, ved mere normal lydstyrke.
Og jeg er stadige meget imponeret af den, lyden er hurtig, dynamisk og har en god baskontrol. Dog vil jeg beskrive det,
som den typiske "perfekte" lyd som man tit høre på digitale forstærker, dvs at man tit tager sig selv i, at komme til at
fokusere på detaljer i musikken, fremfor at høre musikken.
Og som Dalgas også beskriver, så oplever jeg er også "Stereoperspektivet lidt mindre i dybde, bredde og højde"
Dertil oplever jeg, at den har et mindre løft i øvre mellemtone/diskant i forhold til mit Naim/Rega sæt. Hvilket gør at den ikke
rigtig passer til mine SA Mentra 30, som også har et løft der.
Så det handler nok om, at hvis man kan finde nogle musikalske højt. som måske er lidt varme i lyden, så tror jeg faktisk, at
man
kan få en rigtig god kombinationen, som vil overraske de fleste og som kan slå rigtige mange andre forstærker/dac sæt til til
en meget højre pris.
|
Til top |
|
|