Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul - The Sub Hybrid (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Van den Hul - The Sub Hybrid

Nogen der har erfaringer med dette (forhåbentlige) dejlige kabel?

Er det noget værd?

Jeg skal have fundet et godt subwoofer kabel, der vil passe godt til Dali lektor subwoofer.

Har tidligere forsøgt mig med QED Performans subwoofer kabel, hvilket ikke faldt i min smag.

Til top Vis Hovedskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hovedskou

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Har du lavet en seriøs AB test på subwooferkabler? Det skulle godt nok undre mig helt vildt om der var hørbar forskel. Hvis pengene brænder hul i lommen på dig, ville jeg købe en sub mere i stedet, og så noget billigt kabel.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

AB test?

Det er skam ikke fordi pengene brænder hul nogen steder, vil skam bare gerne have et ordentlig kabel.

Min erfaring med QED's subwoofer kabel har i hvertfald gjordt at jeg kigger mig lidt bedre om end tidligere..

Hvis jeg sammenligner det QED jeg købte med det kabel jeg brugte tidligere (IXOS til 109 Kr for 3Meter) vil jeg klart fortrække IXOS.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Var det ene måske med Y-led, og det andet var uden? Jeg tror godt jeg vil vædde hvad det skal være på at du ikke kan høre forskel på "ens" kabler.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ja, der var Y-led på det billige kabel, og QED kabelet var singelwire.. 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Der kan du bare se. Forskellen er, at du mister 3 dB i lydtryk uden Y-led. Du skal bare skrue lidt mere op for sub'en, så får du samme effekt.

Hvis du mangler billige, men gode kabler, så kig på Blue Jeans Cable

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at du mener at der ikke er forskel på Subwoofer kabler?

Vil så sige at der i mine øre var (måske ikke stort, men) nogen forskel på lyd kvaliteten fra subwooferen.

Efter jeg monterede QED kabelet (altså det uden Y-led), blev lydstyrker som du selv skriver 3 db svager. Om det præcis var 3 må guderne vide.. det er også irrelevant.

Det jeg vil frem til er at, da jeg så skruede op til et tilsvarende lydniveau, på min daværende subwoofer, gik lyden over i noget der minder mere om borehammer end de dybe toner fra en instrument.

lyden blev mudderet og træls at høre på, og det endte med at vi ikke brugte subwooferen mere end højst nødvendigt.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:
Vil det sige at du mener at der ikke er forskel på Subwoofer kabler?

Ja. Det kan være at du har overstyret en indgang eller udgang ved at skrue op. Forskellen kan umuligt skyldes kablet, såfremt det da ikke er decideret defekt.

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Lyder mystisk i mine øre.. 

Er subwoofer kabler ikke bygget over nogenlunde samme princip som signalkabler?

Mine erfaringer siger mig da ihvertfald at der er meget at hente ved at udskifte de billige signal kabler med nogle kvalitets kabler.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Så prøv en AB test. Få en kammerat til at skifte mellem to typer signalkabel, uden at fortælle dig, hvilket det er som er sat til. Jeg ganranterer for at du ikke kan identificere for, hvilket kabel det er.

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener at en AB Test er en test hvor man simpelthen stille to kabler op imod hinanden.
Så har jeg gjordt dette..

skiftede mine gamle signalkabler ud med Van den hul - The Name..
og jeg skal garantere dig for en forskel..

Der er langt mere dybde og detalje i musikken..

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

belden kabler 1695a eller 89259 fra http://www.bluejeanscable.co.uk/store/shopbycable/index.htm

er måske et godt bud

Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hovedskou skrev:

Van den Hul - The Sub Hybrid

Nogen der har erfaringer med dette (forhåbentlige) dejlige kabel?

Er det noget værd?

Jeg skal have fundet et godt subwoofer kabel, der vil passe godt til Dali lektor subwoofer.

Har tidligere forsøgt mig med QED Performans subwoofer kabel, hvilket ikke faldt i min smag.

Specielt kabel til subwoofer? Tænk, hvad man ikke finder på for at få et mersalg!

Set udefra...kommer hifi-folk til fremstå som lettere alternativt begavede...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tja - jeg har også undret mig, over et specielt subwoofer signalkabel. Men mersalgsnichen er tilsyneladende det med længden:
3, 6 eller 9 meter. Åbenbart, så man kan placere sin subwoofer lang væk fra resten af anlægget. Jeg vil tro at mange andre
gode kabler også kunne bruges. I vareanprisningen på Hifiklubbens hjemmeside nævnes intet om specifikke
dybbasegenskaber.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Specielt kabel til subwoofer? Tænk, hvad man ikke finder på for at få et mersalg!

Set uderfra...kommer hifi-folk til fremstå som lettere alternativt begavede...

Mvh.
Niels

Hvad lægger du dette i?
basgengivelse har vel en ligeså stor betydning, for den fulde musikoplevelse, som det øvrige frekvens område..

Dette må vel også betyde at, det har en kvalitets mæssig indvirkning på lyden, hvis man bruger en billig kabel med en dårlig afskærmning.

I bund og grund handler det jo om at få signalet, fra forstærkeren til højtaleren, i så upåvirket tilstand som muligt..

Der er en del af medlemmerne her på siden, der mener at kablerne ikke har nogen indvirkning på musikken der kommer fra højtaleren...
Og kan ligeså godt sige det lige ud.. Deres mening er jeg ikke interesseret i, da jeg ikke deler denne mening med dem...

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at forklaringen på at subkabel har eksistensberettigelse, er måske at de er bedre skærmet for brum. Hvis det forholder sig sådan, kan jeg nævne at dette kabel er dobbeltskærmet. Og jeg kan tydeligt høre forskel på støjniveau hvis jeg sammenligner med mit gamle VDH signal kabel. Jeg bruger det dog ikke til sub.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare tro at selv de billigste standard coaxial kabler er tilstrækkeligt skærmede.

Fx. RG 174U, der er ultratyndt, fleksibelt, robust, har usædvanlig god dybbas (!), og koster under 11 kr. pr. meter hos
Elektronik Lavpris eller Elfa. Det kabel kunne jeg selv overveje til subwoofer brug.

Har aldrig selv hørt brum på coaxial kabler, men kan selvfølgelig ikke afvise, at det i nogle sammenhænge kan være
problematisk. Fx. hos dem, der lægger signalkabel og 230V strømkabel i samme kabelbakke.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

jeg kan fortælle at jeg havde min sub sat til en Atoll in50 i preout med et stk. ARGON 5084S subwooferkabel. (5 m) Senere mens jeg gik og ventede på at min rørslæde blev klar til lev. satte jeg to stk Audioquest Type-4 (2x 4,5m) højtalerkabler til højt. udg. på Atoll med spader og i line in på sub (ingen pre out på rørslæden). Bassen blev bedre integreret med højt. Før var der en meget lille forsinkelse på sub bassen ifht. højt. Den var væk nu. Bassen på sub var og er stadig 100% integreret med højt. Men det vigtigste i dette er at jeg på intet tidspunkt behøvede at ændre på subbens indstilninger, hverken da jeg skiftede fra sub kabel til højt. kabler, el. da jeg skiftede fra Atoll til rør. Det var først da jeg købte nye højt. at jeg blev nødt til at justere fra den opr. indstilning til de gl. højt. og til de nye. Så jeg tror ikke der er voldsomt meget at hente i forskellige subwooferkabler, andet end de naturligvis skal være godt afskærmet og i en rimelig kvalitet, dvs. ikke spaghetti kabler fra supermarkedets radio afd.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes