Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 00:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dali 400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 25 September 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej..

Her vil jeg lige vise mit setup.. Har lige været på farten i går og fik købt nogle Dali 400 højttalere som jeg havde fundet sat til salg i Den Blå Avis. Sælger havde fået lavet en del ved højttalerne, så bunden er fyldt med sand, der er blytape/asfaltplade bag på højttaleren, basrefleksrøret er forkortet og delefilteret er forbedret. Standen er meget pæn, den eneste fejl er, at et der er røget en flig af et hjørne på en af højttalerne.

og med frontstof:

Værelset de står på er desværre ikke så stort, eller også er sengen for stor til lokalet.. ihvertfald har det været svært at placere anlæg osv. ordenligt, så det her er det bedste jeg har kunne finde ud af:

Kabler osv. roder, billedet er også taget lige efter de blev stillet op.

Bør jeg være bange for computeren tager skade af magnetisk stråling eller er det mig der bare er pjattat? :)

Hvis nogle kan finde en bedre måde at indrette rummet på er jeg lutter øre...
Sådan her ser det ud lige nu:

Den røde reol kan ikke flyttes, den er fastmonteret på væggen.

 

Lyden af højttalerne er jeg meget tilfreds med.. Jeg kommer fra nogle Jamo 256D, så nærmest alt var en forbedring :D
Solgte forresten Jamo'erne for 1500, havde selv givet 2000 for dem for flere år siden.. Prøv at gætte hvad jeg har givet for Dali'erne (selvfølgelig uden at kigge på DBA.dk :-) )
Hvis nogle kender nyprisen på Dali'erne vil jeg gerne vide dette, andre informationer omkring dem er også interessante..

Der kommer sikkert mere skrift senere, men lige nu har jeg en aftale så jeg bliver nødt til at løbe ;-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 September 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

hmm du har vel givet en 1000-1500 for dem (gav selv 1500 for mine 450ere)

hvad har du af forstærker og cd??



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 25 September 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

sku da søn og gøre alt det ved de fine højttaler.... jeg er næsten sikker på højttalern må ha spillet beder før alt dette, ellers ville dali sikkert nok selv ha haft gjort det....

hensyn til rumet, skulle du måske ha prøvet med en lidt mindre seng, så havde du måske lidt mere plas på dit værelse......

men hvad har du ellers af anlæg..? stå der vist ikke så meget om...



__________________
B&W-NAD !!!

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 25 September 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Heys!

 

Jeg har et for slag til indretningen...

Hvorfor ikke flytte skrivebordet sådan at det står pålangs? derefter flytte den højttaler der ikke står i hjørnet over ved siden af cdérne.. hvis cdérne ikke kan være der, så find noget alternativt.. evt hænge på væggen...

Hvis det kan lade sig gøre kan du sidde tilbage lænet i den magelige seng og lytte il musik med anlægget i midten...

Mvh Søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 25 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Godt indretningsforslag...

De er da meget flotte sådan nogen Dali 400.

Tillykke med købet.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 25 September 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

tonyax: Godt gættet, jeg har givet 1400 for dem. Mit forstærker er en gammel Sony STR-DE305 og den er nok ikke mange sure sild værd når man taler hifi :-)
Jeg er dog godt tilfreds med den.. CD afspilleren er en CDX-XE200, den har nok ca. samme status som forstærkeren ;-)

The MBG: Jeg tvivler på, at højttalerne er kommet til at spille dårligere pga. modifikationerne. Da de lavede om på delefilteret har de jo kunne lodde de gamle komponenter tilbage hvis lyden var blevet dårligere, det samme med basreflaksrøret, det havde jo bare være at finde et nyt paprør, eller evt. blot tape det gamle sammen igen.
Ham jeg købte dem af, sagde også at ham og hans venner havde været enige i, at højttaleren var kommet til at spille en lille smule bedre end fra fabrikken, men det kan jo selvfølgelig også være indbildning fra deres side :)

Frandsen: Godt forslag, jeg har prøvet at stille det op i tegningerne (Bruger programmet Room Arranger) og det ser sådan her ud:

Jeg tror faktisk jeg vil prøve at stille det op sådan her en af de næste par dage.

 

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 26 September 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hey Anders, din gnu!

De ser jo mægtigt pæne ud, især til den pris.

Få dig en TFT skærm og drop det kæmpe grimme hvide skrummel, så kan du flytte bordet helt ind til væggen, og så er den i vinkel. Og lad nu være med at sige at du nægter at have TFT fordi CRT er meeeeget bedre osv., du vil ikke have andet når du først har haft en TFT, tro mig

Du mangler nogle billeder af reciever og cd-afspilleren...



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 26 September 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

tak.. og du kan selv være en gnu :D

Vil faktisk rigtig gerne skifte CRT skærmen ud med en TFT, både pga. pladsen, men også fordi strømforbruget på denne er pænt høj.. mellem 100 og 110 watt i timen får jeg brugt alene på skærmen, computeren tager ca. det samme.. Så kunne man spare 30-50watt ville det helt klart kunne ses på elregningen ... men strømforbrug skal man vist ikke tale for højt om herinde, der er sikkert en del mennesker med klasse A grej herinde ;-)
Grunden til jeg ikke skifter er, at jeg ingen penge vil kunne få for min skærm i dag.. Da jeg købte den kostede den 3500, et halvt år efter var prisen faldet til 2300 så brugtprisen vil ligge på omkring 1400 kroner og det kan jeg jo slet ikke få nogen ordentlig TFT for.. desværre

 

Billeder af reciever og cd-afspiller er her:

Det var meget svært at få et ordentligt billede.. Gad ikke stille stativet op, og brugte jeg blitz fik jeg kun genskin pga. glaspladen på anlægget ...
Hylden er en VM ACOUSTICS S1 fra Hifiklubben.

 

Næste opgradering af anlægget består i "kobberplader" til højttalerne.. De er jo bi-wire, men det understøtter anlægget ikke (DOH :-) ) så jeg har været nødt til at forbinde de to øverste poler med de to nederste via et stykke højttalerkabel, og højt.kablet fra forstærkeren er så sat fast på de nederste poler.. Jeg vil have noget kobberplade til at gå mellem polerne, som det ser ud nu tror jeg, at jeg finder noget kobberplade og leger lidt med dremelmaskinen.. Aner nemlig ikke hvor pokker sådan nogle kan købes, eller hvad de hedder ;-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 27 September 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

hejsa.. har du fået flyttet rundt på sagerne??? Mr. roomservice ;)
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 27 September 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

sidder lige og flytter lidt rundt på dine møbler i Photoshop.

Fylder din skærm nødvendigvis lige så meget som på tegningen? Skal vide hvor meget det kan presses...

Hvis, ja, ville min næste investering være en fladskæm eller en laptop...

Når jeg ved besked, poster jeg et forslag.

 

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 27 September 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

nå jo, og så en ting til - har du et TV, eller ser du film på din PC?

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 28 September 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hehe har ikke fået flyttet rundt endnu.. er en doven satan, men de sidste par dage er mest af alt gået med at høre musik ;-)

anderspj: Ja min skærm fylder desværre så meget... Og rigtig nok, næste investering er en TFT skærm, det vil lette indretningen SÅ meget ;-)
Jeg ser film på PC'en da skærmen herpå er bedre og større end mit fjernsyn (som er et tudsegammelt 14" som er monteret på væggen lige mellem den røde reol og sengen)
Og så ser jeg selvfølgelig også film på tv'et i stuen :-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 29 September 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

det skal du ikke være ked af, har samme løsning, dvd på pc'eren...

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 29 September 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Føler med dig! Er også ved at ommøblere, dog er det min stue. Jeg er så heller ikke kommet videre, da jeg ikke har råd til at købe det jeg gerne vil have. Lever dog til nød videre, med mine forældres aflagte IKEA-hvide skænk til mit anlæg, hvilket så betyder at mit klods af et fjernsyn må stå i soveværelset...

Off topic: Den blå og hvide dims på dit anlæg pynter ikke, men det gør den røde og hvide til gengæld... Jeg gætter på at det er en 996? (VIVA DUCATI!). Ville bare SÅ! gerne have en, men prisen...

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 29 September 2004 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

hehe den blå/hvide dims kan jeg nu også rigtig godt lide, det er en Yamaha R1 model.. Ducatien er rigtig nok en 996, og den er da også meget fed..  Jeg har desværre ikke prøvekørt nogle af dem, men foretrækker R1 ud fra lyden.. Synes Ducati lyder som om der er noget galt med motoren (den kører vist med tør-sump eller sådan noget?) og folk herinde må jo hurtigt blive enige i, at lyden er en meget vigtig del af en oplevelse ;-)

Og ang. ikke at have råd til de ting man gerne vil have..... Dét kender jeg lidt for godt, har gerne ville have en motorcykel siden i sommers hvor jeg fik kørekortet ;-)

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 29 September 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

NOGET GALT MED LYDEN !!! Nej nu stopper du sq

En 1000ccm V2 motor der rammer 10.000RPM mærket DET ER MUSIK

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 29 September 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu ikke vild med lyden af Ducati i tomgang/langsom kørsel.. Det rasler og lyder som om der er smidt søm i maskineriet

Og hvis man vil høre maskinen ved 10000rpm skal man enten have nogle gevaldige råberør monteret eller have kraftig medvind.. ellers synes jeg motorlarm kan drukne i fartvind... og blahblahblah... Men jeg er sguda heldig jeg ikke er bidt af en gal Ducati... Det er jo langt billigere at købe en Honda, både i indkøbspris + vedligeholdelse :D

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 29 September 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Lyden??? Der er vist en der skal have skiftet anlægget ud med et par computerhøjttalere fra Fakta...

Det du hører som en raslende lyd er koblingen, hvor Ducati benytter sig af et system der hedder tørplade-kobling.

Nu har du vel øjne...? For designet, det er da bare  meget federe end stort set alle andre mc-mærker! (MV AGUSTA er nu også ok). Hvorfor stort set alle japser mærker så også kopierer på livet løs... Dog uden succes! R1'eren er dog en af de mere "heldige" japsere...

Er dette off-topic??? Jeg mener det er jo stadig lyd vi diskuterer...

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
Angstschweiss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 29 September 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Undskyld, hvis det er 'off topic' -

er der nogen (evt. de lykkelige ejere), der ved, om DALI 400/450 også er blevet lavet i nogle lysere træsorter (ahorn/bøg), eller skal man glemme alt om at lede efter det?
Til top Vis Angstschweiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angstschweiss
 
AndersH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 29 September 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Krikstar: Hehe ja der var noget med noget tør-pis som Ducati brugte, det kunne jeg godt huske.. Første gang jeg så en Ducati komme trillende forbi (ved et mc mødested, den trillede langsomt) havde jeg næsten stådreng pga. udseendet af cyklen.. Men så kom lyden ... "rasle rasle rasle"... jeg var sgu lige ved at græde da det gik op for mig, at det var Ducati'en den lyd kom fra.
Og jov, de er sgu flotte, men jeg synes ikke de er noget særligt, vil langt hellere have en japansk motorcykel... Men jeg tror egentlig vi er ret off-topic :-)

Angstschweiss: På kassen til højttaleren står der, at den fåes i black, ash og mahogny.. Og ask plejer svjv. at være ovre i de lyse farver.

Til top Vis AndersH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersH Besøg AndersH's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes