Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nyt setup med Holfi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nadjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 September 2013 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej kloge hoveder

Jeg har nu brugt en del tid på at sætte mig ind i diverse forstærkere samt samspillet med pladspiller og højttalere. Men jeg har brug for lidt hjælp!

I morgen skal jeg ud og se på en Holfi Integra 8 SE - uden RIAA - til 3000 kroner. Egentlig drømmer jeg om en Marantz 2270, men over eBay slipper man med svært med under $1000, hvilket jeg ikke helt er klar til at give.

Min situation er, at jeg har en mindre stue på omtrent 20km2, og jeg kan godt li' at spille sådan halvhøjt.

Til setup'et skal høre en Pro-ject debut carbon - her er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg bør købe den inkl RIAA, eller om jeg bare skal købe den eksternt, er der meninger om dette? Og hvis det skal være en ekstern, hvilken kan da anbefales? Jeg er nok villig til at give omkring 1000 kroner for den.

Dertil skal selvfølgelig et par højttalere. Jeg kan godt li', at det ser lidt enkelt og ikke alt for hi-tech agtigt ud - de skal ikke være på stativ eller kæmpe store - forestiller mig noget a la B&W's CM1 både design og størrelses-mæssigt.

Hvad mener I om den plan - hænger det sammen? Derudover er jeg også lidt nysgerrig på, om jeg sådan lidt nemt ville kunne skifte Holfi'en ud med en Marantz 2270, når jeg en skøn dag får hænderne i en sådan? I så fald bør jeg vel i hvert fald gå for løsningen med en ekstern RIAA, da den jo er indbygget i Marantzen, ikke sandt?

Jeg hører mest elektronisk(ikke techno) og indirock/pop..

Jeg glæder mig til at få nogle inputs!

Til top Vis Nadjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nadjac

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 September 2013 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kender intet til den Marantz men der findes udmærkede løse riaa modeller på markedet, bruger selv en Rega Fono

Nu er Holfi vistnok ikke et eksisterende firma så ved ikke med evt service og repr. .?
Lyden fejler sikkert ikke noget så held og lykke med den.

Mht højtalere hvis du ønsker noget diskret og velspillende til en fornuftig penge så kan eks. Linn Keilidh brugt være et godt køb og burde passe fint
til en integra forstærker.
Q sound aqustics laver også gode prisbillige højtalere men der er så meget at vælge imellem så ud og lyt, personligt er jeg ikke til B&W de er lidt
kedelige i lyden generelt med enkelte undtagelser den gamle 805 blandt andet.
Epos lavede også fremragende højtalere i gamle dage, ved ikke med de nye versioner som nu laves i kina
Hvis du har en solid væg at placere op ad så er de gamle Carlsson højtalere fantastiske men ikke mange på markedet
System audio og Audiovector er danske firmaer og med nye modeller findes der ofte gode tilbud på udgåede
Hvis du kan lide designet af Rega RS3 eller Ela så er de forbløffende gode til prisen

Luck
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Disse højttalere kan ikke spille hans stue op, den er jo gigant stor. Jeg ville kigge efter et PA anlæg som bruges til de helt store koncerter. Det bliver nok dyrt.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 September 2013 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Nadjac skrev:

Min situation er, at jeg har en mindre stue på omtrent 20km2, og jeg kan godt li' at spille sådan halvhøjt.

Der skal godt nok nogle halv heftige sager til at spille en "mindre stue på 20 kvadratkilometer" op.

Sorry, jeg kunne ikke lade vær.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Nadjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Åh min Gud Ved ikke hvorfor jeg ALTID laver den.. Nå men håber alivl, at nogle flere vil formå at abstrahere fra et ekstra 'k'
Til top Vis Nadjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nadjac

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2013 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes