Sendt: 02 September 2013 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kloge hoveder 
Jeg har nu brugt en del tid på at sætte mig ind i diverse forstærkere samt samspillet med pladspiller og højttalere. Men jeg har brug for lidt hjælp!
I morgen skal jeg ud og se på en Holfi Integra 8 SE - uden RIAA - til 3000 kroner. Egentlig drømmer jeg om en Marantz 2270, men over eBay slipper man med svært med under $1000, hvilket jeg ikke helt er klar til at give.
Min situation er, at jeg har en mindre stue på omtrent 20km2, og jeg kan godt li' at spille sådan halvhøjt.
Til setup'et skal høre en Pro-ject debut carbon - her er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg bør købe den inkl RIAA, eller om jeg bare skal købe den eksternt, er der meninger om dette? Og hvis det skal være en ekstern, hvilken kan da anbefales? Jeg er nok villig til at give omkring 1000 kroner for den.
Dertil skal selvfølgelig et par højttalere. Jeg kan godt li', at det ser lidt enkelt og ikke alt for hi-tech agtigt ud - de skal ikke være på stativ eller kæmpe store - forestiller mig noget a la B&W's CM1 både design og størrelses-mæssigt.
Hvad mener I om den plan - hænger det sammen? Derudover er jeg også lidt nysgerrig på, om jeg sådan lidt nemt ville kunne skifte Holfi'en ud med en Marantz 2270, når jeg en skøn dag får hænderne i en sådan? I så fald bør jeg vel i hvert fald gå for løsningen med en ekstern RIAA, da den jo er indbygget i Marantzen, ikke sandt?
Jeg hører mest elektronisk(ikke techno) og indirock/pop..
Jeg glæder mig til at få nogle inputs! 
|