Forfatter |
|
trompole Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 19 Februar 2013 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Squeezebox Duet men har lyst til at opgradere.
Jeg har 3 maskiner i kikkerten:
- Linn Sneaky DS
- Cambridge Audio Stream Magic 6
- Marantz NA7004
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om disse. Linn er den dyreste, men er den virkelig SÅ meget bedre end
Cambridge? Og Marantz er den billigste, men er den markant ringere end de andre? Og hvordan er de i sammenligning med
Squeezebox'en?
Al min musik ligger i FLAC på en NAS. Jeg vil dog gerne have flexibilitet ift tilslutninger, f.eks. streame direkte fra min
Android-mobil, tilslutte en extern harddisk med musik (måske flytte al min musik derover, da min NAS er lidt langsom til at
starte)...
Mit setup: ATC integreret forstærker og ATC SCM40 højttalere
Glæder mig til at høre jeres erfaring og meninger :)
Ole
|
Til top |
|
|
Bjarke2000 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 19 Februar 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn har jeg ikke hørt. Men de bliver rost til skyerne på nettet.
Campridge Audio har jeg kun hørt i Hifiklubben sammen med denon forstærker og dali ikon. Og det lød ganske fin. marantz'en har jeg hellerikke hørt, men af hvad der er blevet sagt i min øresnegl så skulle være lig med Denons netværksstreamer og den har jeg haft hjemme, og den røg hurtig tilbage igen da den lød a helvede til i mit setup... Det samme gjorde Squeezebox og sonos. Sonos har så klart den lækreste app til styring af streameren jeg endnu har prøvet...
Pioneer's Netværks streamere har jeg også haft hjemme på prøve og den var faktisk god. Problemet var bare at remoten ikke virkede og den app som man kan styre den med fik både min tlf og streameren til at crashe. Men en stor lydforbedring i forhold til Squeezebox http://www.cinemagic.dk/shop/pioneer-n-50-k-network-257757p. html
Måske skulle du også lige holde et øje med denne streamer: http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-cdn-500-cd-afspiller-298 061p.html Yamaha's app er bare geniale. Knap så lækker som Sonos, men klart bedre end denon/marantz og pioneer. Den har ikke været på markedet så længe endnu, men de første anmeldelser på den ser lovende ud... Det var planen at den skulle være den næste jeg fik hjem på prøve, men desværre har jeg måtte sælge ud af lidt udstyr, så det bliver ikke lige denne gang...
|
Til top |
|
|
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dealbreaker for mig er hvis de ikke understøtter gapless. Der er ikke noget værre en buffering imellem sange (pause/ophold).
App's til sådanne maskiner plejer at være mangelfulde - tjek dem ud, da det er pain in the a$$ at betjene via deres egen remote eller selve maskinen.
En stor lydforbedring kunne jo være en ekstern DAC til din Duet hvis du bruger den indbyggede.
Min ven har en Duet samt en Pioneer N-50-K som han overhovedet ikke gider at bruge, da den ikke afspiller gapless eller er særlig betjeningsvenlig, den fungerer udelukkende som DAC for hans Duet nu.
Jeg selv solgte min Rotel RT-12 og købte en Logitech Touch med en ekstern DAC og en Hiface 2 med et godt digital kabel.
Betjeningskomforten er langt højere nu pga. dårlig app til Rotel. (samt nogle andre problemer jeg havde med den).
En Logitech Touch er måske ikke en løsning for dig, men det er vigtigt at købe det "rigtige" første gang med de features du nu har brug for.
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
trompole skrev:
Jeg har en Squeezebox Duet men har lyst til at opgradere.
Jeg har 3 maskiner i kikkerten:
- Linn Sneaky DS
- Cambridge Audio Stream Magic 6
- Marantz NA7004
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om disse. Linn er den dyreste, men er den virkelig SÅ meget bedre end
Cambridge? Og Marantz er den billigste, men er den markant ringere end de andre? Og hvordan er de i sammenligning med
Squeezebox'en?
Al min musik ligger i FLAC på en NAS. Jeg vil dog gerne have flexibilitet ift tilslutninger, f.eks. streame direkte fra min
Android-mobil, tilslutte en extern harddisk med musik (måske flytte al min musik derover, da min NAS er lidt langsom til at
starte)...
Mit setup: ATC integreret forstærker og ATC SCM40 højttalere
Glæder mig til at høre jeres erfaring og meninger :)
Ole |
|
|
Jeg triggede lige på at du gerne ville styre det hele fra din Android .... det gør jeg ..... alle i huset kan vælge at styre det fra
sin Android mobil eller tablet .... de kan enddog vælge om de skal høre det PÅ enheden ELLER over anlægget OG alle kan
høre forskelligt musik uanset hvor de er bare serveren køre ...... ganske cool !
|
Til top |
|
|
trompole Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Jeg triggede lige på at du gerne ville styre det hele fra din Android .... det gør jeg ..... alle i huset kan vælge at styre det fra
sin Android mobil eller tablet .... de kan enddog vælge om de skal høre det PÅ enheden ELLER over anlægget OG alle kan
høre forskelligt musik uanset hvor de er bare serveren køre ...... ganske cool !  |
|
|
Hej Franke
Det lyder da fedt :) Hvad er dit setup? Og kan du streame FRA din Android og ud gennem højttalerne?
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
trompole skrev:
Frankie skrev:
høre forskelligt musik uanset hvor de er bare serveren køre ...... ganske cool !  |
|
|
Hej Franke
Det lyder da fedt :) Hvad er dit setup? Og kan du streame FRA din Android og ud gennem højttalerne? |
|
|
Jepp .... man installere J River Media Center på på den pc som musikken ligger på og så Gizmo på din Android enhed ( mobil
eller tablet ) min J River køre hele tiden på min minipc ( Acer Revo 3700 ) så jeg starter bare Gizmo på mobilos, der kan jeg
så vælge om jeg vil streame til anlægget eller mobilen, det seje er at J River er i stand til at afvikle forskelligt musik til flere
enheder ( mobiltelefoner ) på EN gang, SELVOM det samtidig streamer til anlægget med noget andet musik !
Har efterhånden testet en del forskelligt straming softwere og der er sgu intet der slår mulighedderne og brugerfladen i J
River  ..... et lidt nørdet program, men er vild med alle de mulighedder som man har ! Det kan afvikle ALLE formater
både inden for musik, film og billeder ! Og så kan man tweake lyden med wasapi ; Event style, Direct sound og en hel del
mere .... super program ! Om der findes en udgave til NAS er jeg desværre ikke klar over, men det kan du sikkert få svar
på, på deres hjemmeside !
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med de nye produkter fra Bluesound ?
|
Til top |
|
|
trompole Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Jepp .... man installere J River Media Center på på den pc som musikken ligger på og så Gizmo på din Android enhed ( mobil
eller tablet ) min J River køre hele tiden på min minipc ( Acer Revo 3700 ) så jeg starter bare Gizmo på mobilos, der kan jeg
så vælge om jeg vil streame til anlægget eller mobilen, det seje er at J River er i stand til at afvikle forskelligt musik til flere
enheder ( mobiltelefoner ) på EN gang, SELVOM det samtidig streamer til anlægget med noget andet musik !
Har efterhånden testet en del forskelligt straming softwere og der er sgu intet der slår mulighedderne og brugerfladen i J
River ..... et lidt nørdet program, men er vild med alle de mulighedder som man har ! Det kan afvikle ALLE formater
både inden for musik, film og billeder ! Og så kan man tweake lyden med wasapi ; Event style, Direct sound og en hel del
mere .... super program ! Om der findes en udgave til NAS er jeg desværre ikke klar over, men det kan du sikkert få svar
på, på deres hjemmeside !  |
|
|
Tak for info vedr. JRiver. Har hørt om det flere steder. Tror dog ikke det er sådan en løsning jeg går efter. Forestiller mig
noget mere simpelt: bare en Harddisk og et Streaming Device. Med stor vægt på lydkvalitet.
|
Til top |
|
|
trompole Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Gapless er et must kan jeg godt se. Dvs. Marantz'en er ude!!
Bjarke2000 skrev:
Måske skulle du også lige holde et øje med denne streamer: http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-
cdn-500-cd-afspiller-298 061p.html |
|
|
Det ser ret spændende ud. Er normalt ikke fan af kombinerede prod. CD'en går jo før eller siden. Men igen, jeg hører
næsten aldrig CD mere (men meget rart at ha).
SilverLine skrev:
Hvad med de nye produkter fra Bluesound ? |
|
|
Ser også helt klart interessant ud. Dog har den ikke DLNA  så ingen stream fra tlf... Men de smører godt nok tykt på på
HKs hjemmeside: "Bluesound-forstærkerne arbejder i en svimlende høj opløsning på 35-bit/844kHz"  Og support for
Wimp og TuneIn er fedt.
|
Til top |
|
|
trompole Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen erfaringer med Cambridge Audio Stream Magic 6 eller Linn DS Sneaky ??
|
Til top |
|
|