Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Hej Peter
Hvornår får vi update 4.1.6 ?
|
|
|
den burde være der officielt - til download direkte slut denne uge eller næste...
ellers kan du få den her som Beta.
PS: de har lovet en 4.1.7 i slutningen af måneden.
Release Notes:
Features:
- artwork can now be searched by an entire phrase not only by the first letter
- system automatically detects if a software update is available (can be turned OFF/ON within settings – default is set to ON)
- O6HD headphone output not muted any longer when system is muted
- Backup drive no longer needs to be formatted to FAT32 – system automatically formats the drive (Note: formatting deletes complete content on backup drive)
Bugfixes:
- shuffle playback limitation / sequential order is resolved
- sampler albums are not split any longer within the artwork navigation
- freezing up during backup/restore process has improved
- unknown CDs now show as Track1, Track2, etc.
- albums can now be deleted within any category without leaving associations to that album
- play timer no longer stops in certain scenarios using the artwork navigation
- special characters now show correctly within the artwork title list
Instructions to install the beta software:
1. Format a usb drive to Fat32. If your computer doesn't support this format please use one of the following software:
http://www.brothersoft.com/fat32formatter-168057.html
2. Download the file SWUpgrade.tar to your computer. Olive 4HD: http://downloads.olive.us/beta-416/O4HD/rev792/SWUpgrade.tar
3. Save the file SWUpgrade.tar to your Fat32 formatted usb drive without modifying.
4. Connect the usb drive to your Olive device
5. Wait until the popup menu window is displayed
6. Choose the Option "USB". This launches the software update. A status screen comes up. Once the system reboots automatically and shows the black Olive screen your system is successfully updated and ready to use again.
7. Please double check if the SW Version number was updated to 4.1.6 within SETTINGS -> ABOUT YOUR Olive -> SW VERSION
Note: Please do not reboot or turn off the Olive device while the update is processing this could lead to severe issues.__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 10 Maj 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://xx.x.x.xx.8163/maestro vil lige høre om der er andre der har det problem når man går ind på firefox, og skriver denne adr med sit ip adr på sin egen olive, at den skriver kan ikke finde server????
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej velkommen
Jeg har ikke prøvet med firefox men vil lige se om jeg kan prøve det. __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en ny opdatering klar. Skønt med et produkt der i den grad bliver "holdt i live"
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Så er der en ny opdatering klar. Skønt med et produkt der i den grad bliver "holdt i live" |
|
|
jeps så er 4.1.6 klar...den skulle jo selv vise hvornår der er en ny software opdatering klar, efter hvad jeg har fået oplyst....det er rart!!!!!
mvh velkommen
har forøvrigt investeret i en i-pad og downloadet olive app på den, fedt og hutigt system!!!! nice
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv leget med den "live". Til de penge er jeg ikke helt imponeret - slet ikke. Retail-prisen i US er korrekt sat, men med den stygge overpris i Europa kommer den ikke hjem i min stue - Desværre. Den indbyggede DAC er god, men jeg kunne ikke rigtig høre forskel mellem DAC'en i Olive og den i min ADM9.1T.
Vi synes en SB Touch, NAS, (god) DAC og evt. iPod Touch + er bedre givet ud. Især hvis du har en god DAC i forvejen, vil du spare en del penge.
Jeg har allerede en glimrende Weiss DAC, som var i besiddelse af inden jeg købte ADM9.1, så det eneste jeg mangler er bare SB Touch + NAS - så er jeg kørende.
Min mening: Olive'en er ALT for dyr herhjemme.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
http://xx.x.x.xx.8163/maestro vil lige høre om der er andre der har det problem når man går ind på firefox, og skriver denne adr med sit ip adr på sin egen olive, at den skriver kan ikke finde server????
mvh velkommen |
|
|
Prøv med et ":" i stedet for "." før 8163
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
velkommen skrev:
mvh velkommen
|
|
|
Prøv med et ":" i stedet for "." før 8163
|
|
|
takker for venligheden....men det hjælper godt nok heller ikke????? mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ser det ud til at update 4.1.7 er lige på trapperne:
Release notes for the beta test version 4.1.7:
Features:
- up to 5 different metadata options will be displayed for costumer to choose from during CD ripping
- up to 4 different album artworks will be available for costumer to choose from during CD ripping
- user can manually enter the album and artist name of the inserted CD if no metadata or the wrong metadata is found
Note: the album artwork search engine is switched to google images
- option to update the time and date through the internet (O3HD: date/time can now be displayed)
- polish language
- rich metadata also for blues/rockpop/spokenword and others are now shown during playback
- new internet radio database is available with new popular stations like Alice, KOIT and a new country: Turkey
Resolved Bugs / Enhancements
- B&W Sound of Society tracks now play without any distrotion
- playback of FLAC files has improved (resolves skips for specific tracks)
- system will automatically re-try to establish a connection to the selected Internet Radio stations
- support of danish radio stations
- USB software updates can't be installed onto the wrong system any longer
- specific router/encryption mode no longer leads to skips while system is set to wifi
- interference with DigiOn DMS resolved
- album artwork no longer displays corrupted if the artwork name contains special characters
- classical (sub)subgenres is now listed by composers and no longer artists
- automatic check for a software update is no longer performed before the menu is loaded
Og endelig med dansk radio
Det har vi ventet længe på __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom 4.1.7 og endelig med DR radio
Og redigering når cdér indlæses __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Fadøl Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 13 September 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sårn en kommer lige på ønskesedlen - konen skal bare lige overtales
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 November 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har investeret i en ekstern harddisk for at tage back-up af Olive 4 Hd. Displayet på Olive viser først 0% gennemført og efter 10 min. 1 %.
Lader den kører natten over. I morges stod der stadig - 1 % . Hvad er der mon galt?
Harddisken er en Iomega Prestige 2TB
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tager lang tid at lave en backup af Olive. Typisk en dag eller to.
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 November 2011 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Det tager lang tid at lave en backup af Olive. Typisk en dag eller to. |
|
|
Okay, men jeg havde ligesom forventet at displayet efter 10 timer viste f.eks 15% eller lign.
Off topic: Jeg kan se på din udstyrsliste at du har en Nordost Thor. Hvad er dine erfaringer med den?
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er lidt træls det tager så lang tid for back-up på olive....kommer det ikke an på hvor meget du har liggende på discen Batman....jeg har ca 500 rippen for nuværende, og det tager ca en 16 timer....
desuden har jeg fået olive maestro til at fungere, det er rigtig fedt.......
vh velkommen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 November 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er back-up tiden mon afhængig af hvilket format man har lagret cd'erne i ? (flac eller waw)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Har investeret i en ekstern harddisk for at tage back-up af Olive 4 Hd. Displayet på Olive viser først 0% gennemført og efter 10 min. 1 %.
Lader den kører natten over. I morges stod der stadig - 1 % . Hvad er der mon galt?
Harddisken er en Iomega Prestige 2TB
|
|
|
Nå, så lykkedes det i andet forsøg. De knap 400 cd'er jeg har liggende på Olive blev kopieret på ca 7 timer.
Da jeg har sendt min Emm Labs Dac2 til opgradering, har jeg benyttet lejligheden til (med et års forsinkelse) at lytte til Olive 4HD's egen konverter. Det er jo imidlertid først og fremmest en uretfærdig sammenligning, idet Emm Labs'en koster 4 gange så meget som Olive maskinen. Så i stedet for at kritisere Olive'en vil jeg sige, at Emm Labs'en er en helt fantastisk konverter med den tyngde, ro og gennemsigtighed i lydbilledet der karakteriserer virkeligt high-end. Svær at undvære.
Det er lidt ligesom med rødvin - i starten synes man det er vanvittigt at en flaske kan koste mange hundrede kroner (eller endnu mere). Men når man først har smagt dem, så....
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Hede skrev:
Det tager lang tid at lave en backup af Olive. Typisk en dag eller to. |
|
|
Okay, men jeg havde ligesom forventet at displayet efter 10 timer viste f.eks 15% eller lign.
Off topic: Jeg kan se på din udstyrsliste at du har en Nordost Thor. Hvad er dine erfaringer med den? |
|
|
Jeg vil sige at man ikke ligger ret meget mærke til en Thor. Det er først når man fjerner den man finder ud af at den bare
sætter det hele på plads. Det hele bliver difus uden den. __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har både en i/pad og en I/phone 4s, på i/pad har jeg downloadet olive app og den virker fint, men så ville jeg downloade den på min nye I/phone også, den kommer også på I/phone og starter op, men så snart den har søgt og skal til at sætte album og kunstner ind, går den tilbage til displayet....
kan det skyldes at i/phone har den nyeste software som olive app ikke kan køre på?????
vh velkommen
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 30 November 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|