Forfatter |
|
kjeld69 Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Undskyld min uvidenhed.
Kan man købe Olive 4HD og sætte den direkte til højttalerer eller skal den over en forstærker først.
Hilsen
Kjeld
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjeld69 skrev:
Hej
Undskyld min uvidenhed.
Kan man købe Olive 4HD og sætte den direkte til højttalerer eller skal den over en forstærker først.
Hilsen
Kjeld
|
|
|
Det skal den ja. Olive 4HD har ikke indbygget forstærker __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 24 August 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjeld69 skrev:
Hej
Undskyld min uvidenhed.
Hilsen
Kjeld
|
|
|
Ja, hvis der er tale om aktive højtalere. Olive lægger jo op til multirumsløsninger hvor man har grundenheden - f.eks. 4HD- stående ét sted - og så har de små enheder stående i andre rum - trådløst forbundet med hovedenheden, og f.eks koblet til et sæt aktive højtalere.
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en lille bror til 4hd nemlig Olive 3. Den ser godt nok en lidt skabet udgave. 500 GB harddisk og ingen digital udgang
Noget nyt omkring en opdatering af iphone appén ?
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har manden også fået olive 4hd i huset, genialt apparat, uha den er hurtig til at finde numre når de er lagt ind.....sej tingest!!!!!!
trode aldrig jeg skulle med på den vogn, men har da måttet revidere min opfattelse ganske gevaldigt.....fedt apparat!!!!
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke velkommen.
Ja den gør det godt. Håber bare snart der kommer en ny iphone app og så lige P3 på netradioen...
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da jeg har lagt 600 albums ind i min 4HD tænkte jeg at en backup ville være på sin plads
Startede ved 21 tiden i går og her til morgen var den 51% færdig... Havde nok regnet med den var færdig.  __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Nu da jeg har lagt 600 albums ind i min 4HD tænkte jeg at en backup ville være på sin plads
Startede ved 21 tiden i går og her til morgen var den 51% færdig... Havde nok regnet med den var færdig. 
|
|
|
uha uha...tar det virkeligt så lang tid...jaja så ved man jo hvad der venter en....
hvad siger den så ikke når man har fået lagt alle ca 6000 ind som de skriver den kan rumme....
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør ikke tænke den tanke...  __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Startede ved 21 tiden i går og her til morgen var den 51% færdig... Havde nok regnet med den var færdig. 
|
|
|
Øh, af ren nysgerrighed... hvad tager du backup på?
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har skrevet lidt privat med hede...kan ikke forstå det skulle tage så lang tid, jeg har talt med datagården i kolding, han snakkede om en NAS server ville være hurtigere, og bedre i drift, og holde længere....det var hvad de sagde.... uden jeg er meget inde i pc verden så vil jeg have noget der duer....ved du batman hvilken hd man skal købe for at lave back up af alt man ligger ind...???
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager backup på en 2tb Lacie ekstern harddisk. Tror altså det er 4HDén der er langsom. Mener at have læst det på andre forums. Jeg valgte ikke en NAS på grund af prisen og at jeg mener 2tb vil række langt. Men på længre sigt kan man jo altid suplere med en NAS hvis man mangler plads. Jeg regner med at tage backup når jeg har lagt en 50-100 albums ind frem over. Så jeg kan godt leve med det indtil vidre.
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne lige knytte et par kommentar til back-up funktionen –
Det er vigtigt at den backup enhed man benytter er formateret i FAT-32 ”typisk vil man kunne se dette, når man sætter den til første gang, går man ned i Start: computer: tager den pågældende Hard-disk, højre klikker på denne: Formater –og her vil man kunne vælge mellem NTFS,FAT, FAT-32 og her vælger man så FAT-32. NB:” hvis man har andet liggende på disken, skal man lige være klar over at ALT bliver slettet”
Olive`er godt klar over at det tager lang tid at tage backup, de kommer med en ny software hvor der bliver en bedre 2-vejs kommunikation under backup ”så tiden bliver væsentligt kortere”
Mht. Danske radio stationer –kan jeg oplyse at de nu har modtaget samtlige ULR adresser, så det burde være et spørgsmål om tid, før de bliver lagt ind.
Mht. den nye Olive`HD-3 og den 500-GB, så er det jo muligt at koble en ekstern NAS/HD til når man har lagt over 1500 plader ind… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
mali Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Spændende tråd om et spændende produkt, som jeg selv overvejer.
Kunne dog godt tænke mig at høre lidt mere om meningerne om lydkvaliteten på Olive 4hd. Har Batmann f.eks fået lyttet til Olive uden om Emm Labs Dac? Kunne være interessant at høre, hvor tæt på/langt fra lydkvaliteten er med/uden Emm Labs Dac.
Mvh. Mali
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mali...nu er der jo ikke alle der har råd til at have en dac af eld`størrelse, og olives egen dac gør det da rigtig pænt, efter min mening, jeg kører med dens egen dac indtil videre, men har en electrocompaniet edc-1, så måske den skal prøves derigennem også.
men jeg har lige fået en extern hd til back up igår, men de har formateret den i FAT 64, så håber den vil virke, ellers må de have den igen
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej velkommen
Prøv at sætte harddisken til 4HD`en og se om den finder den. Tror ikke den gør det da olive holder hårdt på at det skal være fat32. Den fandt min med det samme den blev tilsluttet. Men den er også i fat32. Det et ment at formatere en harddisk til fat32.
Med hensyn til lyden synes jeg den gør det rigtigt godt. Som sagt lyder 4HD´en mindst lige så godt som min Arcam cdafspiller hvor der var dCs ring dac i. Det er det samlinings grundlag jeg brugte da jeg købte min.
Hvad har du af anlæg den skal spille sammen med Mali?
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
AUDIOcompagniet Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden
Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen af jer sammenlignet lydkvaliteten fra Olive, Sonos og de små boxe fra Logitech? Altså tilsluttet under samme forhold, evt. med ekstern DAC...?
Afspillerne er jo meget forskellige både betjeningsmæssigt og prismæssigt. Men hva' med lyden??? __________________ Distributør og forhandler af kvalitets hi-fi udstyr. Aften- og weekend åbent efter aftale.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Hej velkommen
Prøv at sætte harddisken til 4HD`en og se om den finder den. Tror ikke den gør det da olive holder hårdt på at det skal være fat32. Den fandt min med det samme den blev tilsluttet. Men den er også i fat32. Det et ment at formatere en harddisk til fat32.
Med hensyn til lyden synes jeg den gør det rigtigt godt. Som sagt lyder 4HD´en mindst lige så godt som min Arcam cdafspiller hvor der var dCs ring dac i. Det er det samlinings grundlag jeg brugte da jeg købte min.
Hvad har du af anlæg den skal spille sammen med Mali?
|
|
|
jeg har ikke prøvet at lave kopi endnu....hvordan kan jeg vide det kommer ned på extern hd....????
ydermere har jeg prøvet at montere en extern infrarød føler...den vil heller ikke virke??? ville gerne have den ned i et skab....der er lukket og så købe en lille 20" til at se div ting på den viser...samtidig kunne jeg bruge skærmen til min yamaha cdr-hd recorder, samt velodyne sm1...
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
mali Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hede
Jeg vil sætte den direkte til et sæt aktive beolab 9. Lyder til du er rimelig tilfreds med lyden. Jeg går også med tanken om en seperat dac tilsluttet en eller anden form for streamer, men hvis jeg kan få tilstrækkelig kvalitet direkte fra Olive, så er det jo en nem og rimelig billig løsning. Men hvis jeg sammen med Olive får brug for en endnu bedre dac, så synes jeg til gengæld at den er en lidt dyr løsning.
Mali
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mali
Med mit kendskab til B&O tror jeg du vil være tilfreds med Oliven uden ekstern dac. Dens egen dac er af god kvalitet. Jeg
synes du skal låne en hjem og så sætte den til højttalerne. Tror du vil være godt tilfreds __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|