Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Olive 4 HD - tråden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at seneste update løste mine problemer med frysning af display mm.

Kan Olive4Hd mon bringes til at outputte signalet via USB? Vil det kræve både software- og hardware ændring?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hva' med de der Æble-App's, skal de aldrig opdateres så de virker ???

Efter den seneste SW Opdatering af Olive4 enheden ( Og Olive3 ), er det mig komplet umuligt at få andet en Ipad softwaren til at virke - og jeg har prøvet med Iphone4S IOS5 og 5.1, 3 forskellige generationer af IPOD Touch, som tidligere har virket - og i øvrigt virkede perfekt med den SW hvor display mm. frøs og knapperne var "uvirkelige" - Og det er i øvrigt galt med begge to, testet på 5 forskellige netværk . incl. et kablet - alle steder virker Ipad App'en perfekt, men ikke til de mindre enheder.

Når man har valgt enheden, hopper den ud af App'en efter ca. 1/2-1 sekund, og så kan man starte forfra med "looking for devices" og sådan.
Eftersom det virker med Ipad App'sen både på en ipad 1 og en ipad 2 på alle netværk, kan det jo ikke være fordi jeg har ca. 11.000 numre på den - eller hvad ???

Kom frisk, ny App software, eller hvad skal der til ??? - Skal i øvrigt i samme åndedrag nævnes at Media:Connect for DLNA and uPnP Devices' app'en virker perfekt på alle netværk og enheder...!!

JBLfan 

larsrene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en Olive 4HD, som jeg gerne vil lave backup af. Problemet er, at jeg ikke aner, hvilken HD jeg kan lave backuppen på. Jeg har forsøgt med en WD Elements Desktop 2 TB USB 2.0, men der er problemer med format (FAT32). Som jeg kan forstå, er der også problemer med at lægge mere end ganske få GB ind på den eksterne HD ad gangen. Kan det virkelig passe, at man ikke kan sætte en (naturligvis stor nok) HD til sin Olive og trykke på back up? 

Jeg er på ingen måde fagperson endsige særlig godt hjemme i pc-verdenen, så bær over med eventuelle dumme spørgsmål ovenfor.

Venligst, Lars 

Til top Vis larsrene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsrene

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2012 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

FragtManden skrev:

Hej Batman!

Hvad har du betalt for din?

Den fås via en tysk forhandler til omkring 18500,-

Det er alligevel en god slat penge:-)

Linket er her:

http://www.remcon.at/audioserver/olive/index.php

Det er ikke en Tysk forhandler. Det er en Østrigsk forhandler......

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 02 April 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:

Hva' med de der Æble-App's, skal de aldrig opdateres så de virker ???

Efter den seneste SW Opdatering af Olive4 enheden ( Og Olive3 ), er det mig komplet umuligt at få andet en Ipad softwaren til at virke - og jeg har prøvet med Iphone4S IOS5 og 5.1, 3 forskellige generationer af IPOD Touch, som tidligere har virket - og i øvrigt virkede perfekt med den SW hvor display mm. frøs og knapperne var "uvirkelige" - Og det er i øvrigt galt med begge to, testet på 5 forskellige netværk . incl. et kablet - alle steder virker Ipad App'en perfekt, men ikke til de mindre enheder.

Når man har valgt enheden, hopper den ud af App'en efter ca. 1/2-1 sekund, og så kan man starte forfra med "looking for devices" og sådan.
Eftersom det virker med Ipad App'sen både på en ipad 1 og en ipad 2 på alle netværk, kan det jo ikke være fordi jeg har ca. 11.000 numre på den - eller hvad ???

Kom frisk, ny App software, eller hvad skal der til ??? - Skal i øvrigt i samme åndedrag nævnes at Media:Connect for DLNA and uPnP Devices' app'en virker perfekt på alle netværk og enheder...!!

JBLfan 

synes lige det er akkurat samme problem jeg har, med den ikke vil virke på min iphone, men gerne på ipad1......hvad gør man her? nogen der har prøvet at skrive til olive support?

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2012 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at traekke et digital signal udaf usb porten paa en Olive 3HD.(har hort det er muligt)

http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?54510-Olive-Update- the-Olive-3HD-with-digital-output

Ville gerne prove at tilsluttet en anden DAC.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 02 April 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Er det muligt at traekke et digital signal udaf usb porten paa en Olive 3HD.(har hort det er muligt)

http://www.hifiwigwam.com/showthread.php?54510-Olive-Update- the-Olive-3HD-with-digital-output

normalt er USB porten KUN til backup eller restore... men du kan trække digitalt ud, ved hjælp af eks. denne http://www.elecsky.net/usb-to-spdif-use-pcm2902/

Peter

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 April 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

larsrene skrev:

Hej,

Jeg har en Olive 4HD, som jeg gerne vil lave backup af. Problemet er, at jeg ikke aner, hvilken HD jeg kan lave backuppen på. Jeg har forsøgt med en WD Elements Desktop 2 TB USB 2.0, men der er problemer med format (FAT32). Som jeg kan forstå, er der også problemer med at lægge mere end ganske få GB ind på den eksterne HD ad gangen. Kan det virkelig passe, at man ikke kan sætte en (naturligvis stor nok) HD til sin Olive og trykke på back up? 

Jeg er på ingen måde fagperson endsige særlig godt hjemme i pc-verdenen, så bær over med eventuelle dumme spørgsmål ovenfor.

Venligst, Lars 

Har uden problemer lavet back-up på en Iomega 2TB harddisk. Men det tager mange timer - afhængigt af hvor mange cd'er du har rippet.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

her lidt til alle jer Olive folk- jeg/vi var til en demo, og introduktion af deres nye produkter (dem måtte jeg ikke tage billeder af, eller fortælle noget om) MEN...!

den gode Oliver Bergman arbejder jo sammen, med manden Mark Levinson (han designer lydsiden på Olive) og i Olive`s rum havde hr. Levinson denne gang fået lov til at stå, og demo hans nye højttaler system, sammen med en anden high-end guru Daniel Hertz (tror nok de 2 herrer bruger mest tid, med at fremstille super eksotiske indspilninger)

højttaler systemet fra Levinson, er et STORT system, baseret på 1 stk. 18" 1 stk. 12" og en 2" horn driver, alt sammen proppet i et sort lakeret køleskab.

forstærker systemet bestod af, nogle monotrin (med noget semi klasse-D) og lever ca. 80 watt. designet af Daniel Hertz.

og tilhørende forforstærker

hvordan lød det så....Hmmm... de startede med at spille noget gammelt kinesisk klasisk musik, derefter noget af det mest mystiske jazz jeg nogensinde har hørt, så kom der et stykke opera der var indspillet i slut 40èrne i italien... til sidst en ældre Marcus Miller bas solo.

men klart er det jo, at med højttaler af den størrelse, i et lille hotelrum, er væge ved at vælte.

alt sammen for mystisk, til at jeg vil udtale mig (så den lader vi stå hen i det)

og lige til sidst et billede af hende, der laver det meste kode til Olive frk. Petra Reichensperger.

Peter

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 April 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
[QUOTE=winter]

normalt er USB porten KUN til backup eller restore... men du kan trække digitalt ud, ved hjælp af eks. denne http://www.elecsky.net/usb-to-spdif-use-pcm2902/

Peter

Hej Peter!

Takker.Hvilken en skal jeg gaar efter,skal siges den skal bruges imellem Olive 3 HD - Wadia 151 (521)

http://www.ebay.com.au/itm/180727251709?ssPageName=STRK:MEWA X:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

http://www.ebay.com.au/itm/120723650490?ssPageName=STRK:MEWA X:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

http://www.ebay.com.au/itm/180727644065?ssPageName=STRK:MEWA X:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Samt den du sendte med dit indlaeg.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2012 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

hej,

jeg undersøger lig hvilken, jeg har liggende hjemme i skuffen...!

jeg er lige flyttet, så den ligger i en flyttekasse.

Peter

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

så er der ny software opdatering 4.2.0 og se lige den skriver der skal laves ny back up da den nye software ikke kan bruge den gamle back-up.......øv

vh velkommen

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 25 April 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Fin tråd :)

Havde overvejet køb af en Olive, men må vist erkende at jeg ikke har temperement til alle3 de bugs, samt problemer med display, bag up osv.

Følger med og ser om det løser sig...

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

så er der ny software opdatering 4.2.0 og se lige den skriver der skal laves ny back up da den nye software ikke kan bruge den gamle back-up.......øv

vh velkommen

Hvor præcis står der at man skal lave en ny back-up? Har ikke kunnet finde det.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
velkommen skrev:

vh velkommen

Hvor præcis står der at man skal lave en ny back-up? Har ikke kunnet finde det.

det stod der i mit display da den kom op og fortalte der er ny software klar, så jeg er igang med back up for en sikkerheds skyld.....

vh velkommen

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Til information.

Man kan godt installere software 4.20 uden at tage backup..! sagen er-  med 4.20 vil man IKKE kunne lægge filer tilbage (hvis der måtte komme et HD uheld) med 4.19 backup.

I den nye 4.20 kan man nu streame fra WMA ig direkte fra Itunes.

Peter

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om backup via XMBC virker i 4.2.0?

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2012 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

vil lige nævne at jeg lige nu har ca 620cd liggende på min olive4hd, og sidst jeg lavede back up på dem tog det 16timer....igår lavede jeg igen back up da den skrev jeg skulle det med den nye software.....det tog kun ca 6 timer.....???? er der en af de sidste upgraderinger af softwaren der har gjordt den så meget hurtigere?

velkommen

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 April 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

vil lige nævne at jeg lige nu har ca 620cd liggende på min olive4hd, og sidst jeg lavede back up på dem tog det 16timer....igår lavede jeg igen back up da den skrev jeg skulle det med den nye software.....det tog kun ca 6 timer.....???? er der en af de sidste upgraderinger af softwaren der har gjordt den så meget hurtigere?

velkommen

Ja det er det Olive har sagt så det skal nok passe. Jeg har ikke selv updateret min da jeg ikke ved om man kan kopier fra olive'ens harddisk med XBMC.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:
velkommen skrev:

velkommen

Ja det er det Olive har sagt så det skal nok passe. Jeg har ikke selv updateret min da jeg ikke ved om man kan kopier fra olive'ens harddisk med XBMC.

ok hede, det er sku fedt det går så meget hurtigere....lækkert...jeg ved ikke hvad XBMC er for noget...er ikke pc nørd, men må være noget til du jo kører med noget MAC?

velkommen

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum