Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Ok my fault! Har fundet ud af Maestro nu:-) Syntes dog ikke det er særlig godt. Jeg ville hellere kunne se Olive som et drev under windows hvor man så kan trække sine mapper over. Jeg ville gerne lave en restore da det er en brugt maskine og jeg ville slette ALLE cd på en gang. Jeg downloadede recoveryIMG fra olives site og smed den på en USb stick og fulgte alle retningslinier. Men den VIL bare ikke lave en recovery! Hvad gør jeg forkert??
|
|
|
hvilken model har du..!? så sender jeg den rigtige fil - på en PM
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter! Tak for hjælpsomheden, men har lige fået en mail fra Olive support med download link osv. Jeg syntes godtnok det er noget omstændligt at lægge musik over på den.
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover syntes jeg at displayet er usædvanligt sløvt og man skal trykke hårdt før den opfatter det. ØV det troede jeg sgu var bedre...
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Derudover syntes jeg at displayet er usædvanligt sløvt og man skal trykke hårdt før den opfatter det. ØV det troede jeg sgu var bedre...
|
|
|
ja jeg kan godt give dig lidt ret ang det berøringsdisplay der sidder i den, der skal nogen gange trykkes ret hårdt.....men jeg fik så en ipad, så er man fri for alt det bøvl bare download olive app og ups det kører.....
vil dog sige meget af de netværks afspillere jeg har set rundt omkring giver lidt bøvl i ny og næ men da jeg først fik mig arbejdet mig ind i min, bruger jeg ikke ret meget andet signalkilde...
vh velkommen
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kørt en recovery og nu står den stille på "system starting op please wait" Og har gjort laaang tid nu?!
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok alt kører igen... Det tog åbenbart bare meget lang tid at starte op! Jeg kan ikke få den til at at vise cover i display, hvorfor gør den ikke det?
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Har lige kørt en recovery og nu står den stille på "system starting op please wait" Og har gjort laaang tid nu?!
|
|
|
prøv at hold st/by knappen inde i ca 5-7sek og slip, så skulle den få alle skavanker væk eller 0stille om du vil...håber det hjælper dig
vh velkommen
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det er SÅ besværligt at lægge musik over med Maestro  Lad mig give et eksempel: Jeg smider et house album over, en compilation, fint. Jeg kan nu se at maestro viser et album som en masse album eller enkelte kunstnere! Det er da p***e træls, den skal bare vise den som ET album. Nu er hele albummet splittet op i 20 numre eller sårn noget. Det er et farligt roderi, syntes godtnok det er et ringe program og styring af musikken. HJÆÆÆLP!
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det er SÅ besværligt at lægge musik over med Maestro Lad mig give et eksempel: Jeg smider et house album over, en compilation, fint. Jeg kan nu se at maestro viser et album som en masse album eller enkelte kunstnere! Det er da p***e træls, den skal bare vise den som ET album. Nu er hele albummet splittet op i 20 numre eller sårn noget. Det er et farligt roderi, syntes godtnok det er et ringe program og styring af musikken. HJÆÆÆLP!
|
|
|
hvis jeg forstår dig rigtigt, er det så et album med flere kunsnere? sådan en opsamlings en med f.eks 16 forskellige kunsnere og deres bedste numre??? så har jeg også prøvet at lægge sådan en ind og den kommer op med et enkelt nr 16 forskellige steder i alfabetet, så dem gider jeg ikke lægge ind mere
da kan jeg godt forstå du synes det er rodet.....men et alm album hvis du har den nye software vil når du ripper den komme op med et billed af albummet, og et lille + ved billedet, og det er fordi den søger hvis nok 5 steder nu efter album, og efter min info så kan du vælge hvilket cover du vil ha lagt ind.
vh velkommen
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis velkommen! Og den slags album har jeg RIGTIG mange af! Jeg har dem liggende på HD i FLAC og vil ha det hele over på oliven, men syntes allerede det er uoverskueligt! Hvad er det for en tosset styring altså? Det kan sgu da ikke passe at den bare splittet albums op forgodtbefindende?"
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 31 December 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilket program du har brugt -da du lage dem ind på din HD, men hvis du ikke har lagt dem med ID-tags, så vil de ikke blive lagt ind med de rigtige metadata, og så vil den finde data for hver track.
hvis dem der laver CDèn ikke har lagt de rigtige metadata ned da de lavede pladen, vil den heller ikke vide, at du/man forlanger det liggende som 1 folder. dette er ikke Olive, det samme er gældende for eks. MS og Itunes.
til information.: så arbejdes der på et helt nyt Maestro (kan ikke sige hvornår)
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meste af mit musik er hentet fra nettet og rippet af andre. De har alle tags såsom albumnavn og navne på trax osv. Men syntes det er underligt at man ikke kan styre det bedre med maestro. Det er et mærkeligt utilstrækkeligt program... Håber det bliver bedre i en evt. update!
PS. Kan man få Oliven til at læse musik fra en NAS og i såfald hur?
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Det meste af mit musik er hentet fra nettet og rippet af andre. De har alle tags såsom albumnavn og navne på trax osv. Men syntes det er underligt at man ikke kan styre det bedre med maestro. Det er et mærkeligt utilstrækkeligt program... Håber det bliver bedre i en evt. update!
PS. Kan man få Oliven til at læse musik fra en NAS og i såfald hur?
|
|
|
nu er jeg ikke specielt en pc nørd, og har ikke sat mig meget ind i NAS, men er det ikke det samme som at trække musikken fra sin pc???? NAS er vel bare en anden type HD? den kan ihvert tilfælde trække musikken man har på sin pc ind på anlægget....det har jeg prøvet, men har netop købt olive for at have et system der ikke skal have sin musik på pc, og have mulighed for op til 6000cd rippet i FLAC er vel rigeligt til de fleste......
der går lang tid før jeg har det rippet ind......lige nu ca 600cd rippet.....
vh velkommen
ps lyder fedt med ny maestro...synes ellers den virker ok!!!!!
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vel omkring 2TB musik i FLAC som jeg gerne vil have lagt over på Oliven. Og havde glædet mig rigtig til at gøre det.... Men efter alt det bøvl indtil videre og endnu mere bøvl i vente mht den måde maestroen organiserer albums etc, har jeg næsten opgivet ævred. Det er virkelig en skam. Troede godtnok ikke det var sådan et gammeldags system.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
Jeg har vel omkring 2TB musik i FLAC som jeg gerne vil have lagt over på Oliven. Og havde glædet mig rigtig til at gøre det.... Men efter alt det bøvl indtil videre og endnu mere bøvl i vente mht den måde maestroen organiserer albums etc, har jeg næsten opgivet ævred. Det er virkelig en skam. Troede godtnok ikke det var sådan et gammeldags system.
|
|
|
ja jeg kan ikke snakke med om at det er et gammeldags system, synes det kører fint her!!!!
nu ved jeg ikke om det har noget at sige med den HD du har, og hvad den er formateret i, for HD til olive 4hd skal jo formateres i FAT 32.....også et ældre system efter hvad it folk siger.
jeg måtte ha fat i en der kørte med mac for at få min recoveri hd formateret.....
er som sagt ikke pc nørd, men jeg havde også mit bøvl i starten, nu kan enden næsten ingen glæde ta men er som sagt ikke pc nørd....tænkte bare det måske havde noget med det FAT 32 at gøre hvis den hd du har og vil køre ind at de ikke kan snakke sammen????
vh velkommen
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Der er ingen problemer mht harddiskene. Jeg kan sagtens "se" oliven på mit netværk, og smide musik over på den. Dog går det virkelig langsomt  Herefter er det så det bliver besværligt, når oliven roder rundt med mine albums og splitter dem op.
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået en NAS server og oliven kan godt se den og mine fotos derpå. Dog kan den ikke se musikken. Nogen der har en løsning?
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er update 4.1.9 ude
Ser godt ud.
__________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
FragtManden Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nu installeret og det eneste umiddelbare jeg kan mærke, er at den går meget hurtigere i menuerne nu:-) Og at symbolet for at maskinen arbejder nu er skiftet.
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|