Forfatter |
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 11 September 2013 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg er desværre så uheldig at min passiv forforstærker suser i den højre kanal når man tænder for effekt trinet har prøvet med andet signalkabel samt anden preamp og der er ingen sus heller ik med samme signalkabel er der nogle der har et bud på hva det kan være har selv tænkt at det måske kunne være en transistor der er gået
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 11 September 2013 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
hej jeg er desværre så uheldig at min passiv forforstærker suser i den højre kanal når man tænder for effekt trinet har prøvet med andet signalkabel samt anden preamp og der er ingen sus heller ik med samme signalkabel er der nogle der har et bud på hva det kan være har selv tænkt at det måske kunne være en transistor der er gået |
|
|
en passiv forforstærker kan ikke suse :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2013 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan
den er heller ik helt passiv den opbygget med passive og aktive komponenter dog uden ic'er  lidt som en rørforforstærker dog med transistore istedet For rør og med lavere spænding end der er med rør har du et bud
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2013 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
Jan
den er heller ik helt passiv den opbygget med passive og aktive komponenter dog uden ic'er lidt som en rørforforstærker dog med transistore istedet For rør og med lavere spænding end der er med rør har du et bud  |
|
|
Ingen bud herfra - det kan jo være mange ting - men en tosset transistor er ikke utænkelig :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay har gået alle kondensator igennem med multimeter og konstateret at det ik der der problemet er så det må være de transistore hvordan kan man tjekke det uden at farer til at skiftet dem alle
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
okay har gået alle kondensator igennem med multimeter og konstateret at det ik der der problemet er så det må være de transistore hvordan kan man tjekke det uden at farer til at skiftet dem alle  |
|
|
Sæt et scop på og kig :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2013 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det har jeg desværre ik lige ved hånden så må den sendes til rep
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 12 September 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en denon PMA 920 og den begyndte at suse en del i den ene højtaler, ligesom den ene højtaler spillede højere end
den anden. Her på siden fik jeg et råd der virkede: Sluk den og drej volumenknappen fra min til max 50 gange og gør gerne
det samme med balanceknappen. Efter den øvelse var mit problem løst. Et forsøg værd.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 12 September 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Jeg har haft en denon PMA 920 og den begyndte at suse en del i den ene højtaler, ligesom den ene
højtaler spillede højere end
den anden. Her på siden fik jeg et råd der virkede: Sluk den og drej volumenknappen fra min til max 50 gange og gør gerne
det samme med balanceknappen. Efter den øvelse var mit problem løst. Et forsøg værd. |
|
|
Hej Hermann. Har en Acurus LS11 der driller mig, venstre højttaler spiller lidt højere samt volume og balancepotmeteret virker
ikke. Har tænkt mig at prøve dit råd. Er fra min-max-min én gang, siden du siger MAX 50 gange? Eller er min-max en gang, og
fra max-min endnu engang? Så i alt 25 180 grader drejninger, eller 50?
Håber du forstår mit spørgsmål
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 September 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en meget høj susen det lyder lidt som når der er de sne lyde på fjernsynet når der ik er Signal men man kan godt hører lidt svag lyd i baggrunden. så jeg tror ik det hjælper nu er den også sendt til reparation
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 12 September 2013 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Hermann. skrev:
Jeg har haft en denon PMA 920 og den begyndte at suse en del i den ene højtaler,
ligesom den ene
det samme med balanceknappen. Efter den øvelse var mit problem løst. Et forsøg værd. |
|
|
Hej Hermann. Har en Acurus LS11 der driller mig, venstre højttaler spiller lidt højere samt volume og balancepotmeteret
virker
ikke. Har tænkt mig at prøve dit råd. Er fra min-max-min én gang, siden du siger MAX 50 gange? Eller er min-max en gang,
og
Håber du forstår mit spørgsmål  |
|
|
Du drejer bare frem og tilbage 50 gange og ser om det hjælper. Hvis det gør er det bare godt. Grunden må være skidt i
volumenkontrollen der normalt altid bevæger sig i et lille område, skidtet bliver så fordelt og det gør at det ikke længere
generer. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Frolger skrev:
Hermann. skrev:
Jeg har haft en denon PMA 920 og den begyndte at suse en del
i den ene højtaler,
ligesom den ene
|
|
Hej Hermann. Har en Acurus LS11 der driller mig, venstre højttaler spiller lidt højere samt volume og balancepotmeteret
virker
ikke. Har tænkt mig at prøve dit råd. Er fra min-max-min én gang, siden du siger MAX 50 gange? Eller er min-max en gang,
og
Håber du forstår mit spørgsmål  |
|
|
Du drejer bare frem og tilbage 50 gange og ser om det hjælper. Hvis det gør er det bare godt. Grunden må være skidt i
volumenkontrollen der normalt altid bevæger sig i et lille område, skidtet bliver så fordelt og det gør at det ikke længere
generer. |
|
|
Det gjorde ikke rigtigt noget. Det er mærkeligt, den er begyndt at drille, min bette Acurus. Det eneste jeg har gjort er at
flytte den ind på et nyt værelse, og den gider bare ingenting. Der kommer lyd ud ja, og det lyder tilnærmelsesvis skide godt.
Men det er som om, den har sat sig fast ved max volume på min Acurus. For når jeg spiller med lydstyrke 20 på computeren
er det ret højt, imens den plejer at være på 50-70 grader på potmeret og 40-50 i volume på computeren..
Kan også høre, at de højere frekvenser bliver rimelig skingre, altså der opstår noget forvrængning, som plejer at opstå når
potmeret er skruet rigtig højt op ifht. lydkilden..
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 12 September 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger*
Har du ikke en kammerat, som har et forstærker sæt, som du kan tage Acurus med over til og lige prøve din pre dér af? Eller låne en cd afspiller eller tuner og prøve kun at have denne tilsluttet dit sæt. Har evt en transportabel Dab radio med phono out eller almindelige radio med phono out. Så kan du udelukke noget. Desuden må du ikke skifte kabler på Acurus med den tændt. Den skal være slukket, men dog kun på on/off knappen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Frolger Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Frolger*
Har du ikke en kammerat, som har et forstærker sæt, som du kan tage Acurus med over til og lige prøve din pre dér af? Eller
låne en cd afspiller eller tuner og prøve kun at have denne tilsluttet dit sæt. Har evt en transportabel Dab radio med phono out
eller almindelige radio med phono out. Så kan du udelukke noget. Desuden må du ikke skifte kabler på Acurus med den tændt.
Den skal være slukket, men dog kun på on/off knappen.  |
|
|
Har aldrig rodet med Acurus, før den har været slukket
Men så må jeg forbi hifi-klubben, da jeg ikke har nogle venner som interesserer sig for hi-fi
|
Til top |
|
|