Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 12:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digital forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hansande
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Hansande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansande

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Husk nu på, at der andre steder end Hifiklubben, der sælger hifi-grej!   Mvh.Niels

Yes ...

Synes faktisk mange forhandlere er gået tilbage til meget få produkter.

Leder nemlig selv efter en ny Integreret forstærker med digital indgange.

Så nu skal man rundt til 10000000000 butikker for at blive klgoere ... øv.
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Argh, svar til forkert emne. Slet bare denne besked, sorry
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Vaegt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jamen når man læser HIFI klubbens katalog så er der jo ikke grænser for hvor fantastiske alle deres produkter er. Man burde indføre mindstekrav for, hvornår man må bruge betegnelsen Hifi, 
Til top Vis Vaegt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vaegt

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Vaegt skrev:
Jamen når man læser HIFI klubbens katalog så er der jo ikke grænser for hvor fantastiske alle deres produkter er. Man burde indføre mindstekrav for, hvornår man må bruge betegnelsen Hifi, 

Det er vist ikke kun Klubben der har det problem
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Hansande
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Hansande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansande

Vaegt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

I know. Men det virker åbenbart. Naive som jeg hoppede jo på for ialt 24.000 kr at man kunne få noget rimeligt godt nyt og digitalt (til sammenligning med så gammelt analogt). Det blev nogen dyre lærepenge

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg giver dig ret i, at hifi udstyr hverken er blevet billigere, eller ret meget bedre end det var for 20 år siden, tror bare de fleste
har glemt det. Og så er producenterne jo ret gode til at fortælle kunderne, at den nye model er så meget bedre end den forrige
model.
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2013 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Reklame spalterne er nødvendige i en stadig hidsig kamp om færre og færre Hifi kunder. Så uden frokromede linier er det
nærmest umuligt at fremhæve et produkt i dag, for de der ikke bruger tid i et forum.

Dertil sagt, så lyder det som om du ikke er blevet tilbudt den eneste rigtige måde at vurdere produkterne på inden køb. At
låne dem med hjem !

Uanset hvad en sælger i en butik siger, uanset hvad du lytter til i en butik, så bliver det bare aldrig det samme som at sætte
det op hjemme hos dig. Det har du så også fundet ud af nu.

Mentor 5 er en fantastisk lille højttaler som spiller dejligt i et rum der passer til den og med det rigtige elektronik.

Men vær forvisset om at små højttalere laves for at tækkes et stadigt større indretningsbevidst publikum. 9 ud af 10 af vores
daglige kunder synes Mentor 5 er en stor højttaler og så er det svært at argumentere for at producenterne skal hælde
stakkevis af 12" køleskabe ud af fabrikken. De kan ganske enkelt ikke sælges.

I det her tilfælde: Dit rum er simpelthen for stort til en Mentor 5 i direkte sammenligning med dine gamle højttalere. Mentor 6
er et stykke af vejen, men vil du have dybden og magten med, så hedder den altså Mentor 8.....for nu at blive i samme
serie. Vel og mærke hvis jeg selv skal sige ud fra personlige præferencer.

Så inden du brænder flere penge af...bed og at få lov til at låne (evt. købe demomodellen med aftale om returnering), så du
har en chance for at tjekke udstyret ud inden endelig beslutning. Helst over nogle dage. De færreste kan vurdere den slags
over en kop formiddagskaffe.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Vaegt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Tja. Jeg ved ikke om denne diskussion nu hører hjemme i dette forum, men synes nu lige jeg vil kommentere.

Man fristes jo næsten til at sige at så synes indstillingen at være at falsk reklame er bedre end ingen for at lokke sådan en som mig til at dumme sig, som netop normalt ikke har tiden til at læse stolper op og stolper ned. Indrømmer det er 20 år siden jeg har kikket efter Hifi sidst.

Men rart at få erkendelse af at jeg ikke har fået den rette rådgivning, da jeg jo oplyste sælgeren, at jeg har et stort rum og at jeg i forvejen har nogen gamle 12" køleskabe, og at jeg iøvrigt var vildt utilfreds med Denonen (har jeg endda på skrift)- Det fik jeg jo så at vide var højttalernes skyld. Og jeg fik ikke tilbudt til låns selvom jeg udtrykte stor tvivl om købet. Man kan netop ikke vurdere sådan noget i butikken har jeg jo netop konstateret.

Jeg forstår godt at der bliver færre og færre Hifi kunder, hvis de også sammenligner med det jeg er blevet præsenteret for - og ikke den ægte vare, som åbenbart er blevet alt for dyrt og i et niveau hvor B&O næsten kan forekomme billigt nu.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2013 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Debatten er vel relevant nok i tråden eftersom det i dette tilfælde faktisk har været årsagen til at du har fået brugt dine
penge forkert.

Problemet med reklame-"gassen" er, at hvis man som firma holder sig for god til at pudse lidt på tingene, så vælger 9 ud 10
kunder konkurrenten og ikke ret mange firmaer kan leve af den sidste kunde.

Det der så er balancegangen her, er at når du så først er trådt ind i butikken, så skal sælgeren vende de observationer du
har gjort i reklamen på en sådan måde at du ender med at gå ud med et tilfredsstillende produkt. Om det så kræver at du
låner produkter med hjem i stride strømme eller sidder i butikken 3 dage i åbningstiden...so be it. Men uden reklame-
"gassen" havde sælger i de fleste tilfælde aldrig fået chancen for at gøre en indsats.

Vi kan så hurtigt blive enige om at rådgivning i dit tilfælde har været mangelfuld.

Det med de færre kunder har ikke noget med prisen at gøre. Lyd er blevet sekundært for de fleste og det passer ikke ind i
Bo Bedre-indretningen med et par højttalere. Du kan sagtens for masser af vellyd til små penge.

Nu nævnte jeg blot Mentor 8 fordi det er den serie du har investeret i. Det kunne lige så godt have været en anden Dali eller
B&W, en JBL eller...., princippet er det samme. Du får ikke samme lyd ud af en lille højttaler, som man gør af en stor.

Nogen foretrækker det ene...andre det andet. Fælles for de store højttalere er, at kunderne til disse er særdeles sværre at
trække frem. De fleste har en holdning til store "kasser" og det som oftest en negativ holdning (medmindre de er bløde og
runde). Det gør at mange butikker og producenter simpelthen fjerner modeller i de størrelser af display-programmet,
efterfølgende så også glemmer dem rent salgsmæssigt, netop fordi når man peger på en stor højttaler enten ender med en
kunde der tror man er idiot eller et par der absolut ikke har afstemt deres behov og ønsker inden De gik på indkøb.

I sidste ende taber både kunder og butikker på denne holdning. Dårlig lyd og pressede butikker er resultatet.

Nu kan jeg kun tale for den butik jeg lokalt arbejder i, men som udgangspunkt forsøger vi at være ærlige...også selvom det
nogen gange gør lidt ondt når kunderne ikke vil høre på saglige argumenter og blot smutter over til naboen for at få
bekræftet at man godt kan få god lyd ud af en soundbar til 1500 kroner (eller hvad det nu er). Vores problem er blot, at gør
vi for meget ud af at argumentere for bedre lyd til alle kunderne og 90% af kunderne så ender hos naboen, så kan vi godt
lukke butikken. Her er menneske og kundekendskab ret så vigtigt.

For at vende tilbage til dit anlæg. Din Anthem 700 har et ret så avanceret rumkorrektionssystem. Har du snakket med den
forhandler du har købt den af, om at få besøg og sikrer dig at alt er sat op til at spille maks ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 20 Marts 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Rysz ret omkring din Anthem, lige meget hvor grundig du gør det, så vil du ikke kunne udnytte den mere end max
60-70% Jeg vil klart anbefale at få en prof til at få det maksimale ud af den.

Jeg har selv benyttet Christian fra www.csn-teknik.dk da jeg havde et surround anlæg, Han kender iøvrigt til Anthem, da han
selv tidligere har forhandlet dem, så der skulle ikke være noget der.
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

Vaegt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2013 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

kskruger: Tak for dit input. Forhandleren har faktisk tilbudt at komme forbi og se på setuppet. Det tilbud fik jeg heller ikke af Hifi-klubben.

Jeg brugte rigtigt meget tid på at forsøge at få den Denon til at spille musik og levede med ringe lyd i godt to år. Troede jeg bare skulle vænne mig til ny lyd.

Havde ikke i min vildeste fantasi troet, at de gamle højttalere kunne være med og det så til at konstatere at Anthem´en faktisk var et godt køb, så 1000 tak for det gode råd herinde. Min kone havde den store sure mule frem, da de gamle køleskabe kom frem igen - men det kæmpe store smil da jeg skruede op. Tror jeg vil få sønnen til at se på om man kunne skifte de gamle komponenter i delefiltrene.

HifiKlub : Jeg synes i hvert fald i det mindste - mellem alle de store flotte rosende ord -, at man som forbrugerorientering kunne nævne, at en surround receiver i dag ikke er særligt egnet til at spille musik (spille stereo kalder man det i dag. Hvor lyder jeg gammel nu). Det er åbenbart bredt kendt blandt kendere, og det ville have været et alvorligt advarseltegn for mig. Men kan man så i hele taget benævne det HIFI? og de har jo oftest både phono indgang, cd indgang og tuner. Det er åbenbart bare for sjov, hvis man nu af vanvare skulle finde på at spille musik med sådan en . Der er da iøvrigt også musik i film, tv programmer og sånt og det lød da heller ikke for godt.

Nuvel jeg er blevet meget klogere og har rigtig god lyd igen. Det er faktisk det vigtigste 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes