Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkablers længde - De dumme kommentarer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:

JJAZ skrev:

Boye skrev:
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat, faktisk. Det korte
kabel eliminerer al støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan nå fra forstærkeren til stikket, men den
slags sludder overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne.

Dét er god værkstedshumor
  l.dk/forum/smileys/smiley36.gif">  ey36.gif">   , selvom
jeg jo er en af dem som tror på netkabler.

Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde
relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke at
din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske
forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100%
identiske kabler. :)

Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de troende så bliver ved med at ture frem
med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører noget nyt, men det er kun fordi de lytter
efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev også omtalt i Ethan Winer videoen.

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Sludder!!! Der skal meget til!!!

een rulle per højtaler

en rulle pr højtaler

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:

JJAZ skrev:

Boye skrev:
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat,
faktisk. Det korte kabel eliminerer al støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan
nå fra forstærkeren til stikket, men den slags sludder overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne.

, selvom jeg jo er en af dem som tror på
netkabler.

Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde relevante
faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant)
dig ikke til at tænke at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med
selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også
benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100% identiske kabler. :)

Det er priceless det dokument Elsker deres beskrivelser af, hvordan det ene kabel lød bedre end det andet (100%
identiske kabler!)..
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hvornår er der én, der opfinder det retningsbestemte stik? Syns ganske bestemt, der var tilløb til noget der lignede på den mindeværdige messe:

Geiler HiFi aus Dortmund 2002

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
MoWa skrev:

JJAZ skrev:

Boye skrev:
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat, faktisk. Det korte
kabel eliminerer al støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan nå fra forstærkeren til stikket, men den
slags sludder overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne.

l.dk/forum/smileys/smiley36.gif">  ey36.gif">   , selvom
jeg jo er en af dem som tror på netkabler.

Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde
relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke at
din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske
forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100%
identiske kabler. :)

Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de troende så bliver ved med at ture frem
med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører noget nyt, men det er kun fordi de lytter
efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev også omtalt i Ethan Winer videoen.
Hvis det ellers er rigtig at det hele er noget vore hjerne snyder os til at tro, så er det også ok med mig, for hvis man kan købe en stump kabel og vores hjerne fortæller os at du nu får en bedere musik oplevelse med dette kabel, så er misionen jo lykkes, det handler jo i bund og grund om den størst mulig musikalske oplevelse

Sensali
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Februar 2010
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Netkabler har enormt meget at sige.
Mit anlæg spiller KLART bedst når netkablerne er sat i

Har en kammerat og hans anlæg lyder meget bedre når netkablerne er flået ud

En dag sad jeg og lyttede til mit anlæg og det var tydeligt at den ene højttaler spillede langt langt bedre end den anden.
Jeg forstod det ikke og gik på jagt efter grunden til at den ene højttaler spillede meget bedre end den anden.

Efter 23 minutter stod det klart.

Jeg havde fået lagt mine hovedtelefoner bag den højttaler der spillede klart bedst og havde fået lagt dem så ledningen på
hovedtelefonerne dannede ringe.

Mysteriet var løst    

KLIK

Jo kabler kan mange ting
Til top Vis Sensali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sensali

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Du er da tossi

Der er også en som mener jo længere netkabel jo bedre.

nå jeg kan se at de er ved at lægge mit nye kabel ind til mig så får mit B & O anlæg en langt bedre lyd

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
eggers skrev:
MoWa skrev:
JJAZ skrev:

Boye skrev:
Den målbare forskel siger 1,5m. Den subjektive forskel er meget større. Som dag og nat, faktisk. Det korte kabel eliminerer al
støj og giver tillige en totalt sort baggrund. Måske har det noget at sige at det ikke kan nå fra forstærkeren til stikket, men den slags sludder
overlader jeg til teknokraterne og skeptikerne.

l.dk/forum/smileys/s
miley36.gif">  [IMG]http://wwwi4allforum/smileys/smil<br / border="
0>ey36.gif">   ,
selvom jeg jo er en af dem som tror på netkabler.

Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må
indeholde relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke
at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske
forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to
100% identiske kabler. :)
Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de
troende så bliver ved med at ture frem med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører
noget nyt, men det er kun fordi de lytter efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev
også omtalt i Ethan Winer videoen.
Hvis det ellers er rigtig at det hele er noget vore hjerne snyder os til at tro, så er det også ok med
mig, for hvis man kan købe en stump kabel og vores hjerne fortæller os at du nu får en bedere musik oplevelse med dette kabel, så er misionen
jo lykkes, det handler jo i bund og grund om den størst mulig musikalske oplevelse

Det efterlader kun ét spørgsmål! Hvor er Dankort terminalen?

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Ægte hifi-snobber falder ikke for billig placebo...der skal dyrt placebo til for at det virker

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om det kom fra et atomkraftværk..

Og hvor kunne hun mon købe ren strøm der ikke var blandet sammen med den "forkerte" slags? Måske havde hun to kraftværker i baghaven?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Ægte hifi-snobber falder ikke for billig placebo...der skal dyrt placebo til for at det virker

Groove - den er lige på kornet, sharpshooter.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes i skal arrangere en blindtest og utfordre de der mener de kan høre forskæl på netkabler. Så kan i bevise at de hallusinerer

Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Monty Python og Holdningsløse Tidende var rene amatører, kan jeg se nu.
Denne tråd er nok den sjoveste der nogen sinde er startet i Danmark.

De sjove bemærkninger kan ikke engang Anders Matthesen overgå.

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Mads57 skrev:
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om det kom fra et atomkraftværk..

Og hvor kunne hun mon købe ren strøm der ikke var blandet sammen med den "forkerte" slags? Måske havde hun to kraftværker i baghaven?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
man kunne jo gå over til ren batterri drift på anlæget så slipper man for (forurenet) strøm hvis man kun lytter på anlæget i den periode hvor batterri opladeren er koblet fra lysnetet
Til top Vis K--L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K--L

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Sensali skrev:
KLIK

De der van den Hul-elastikker er klassiske og toppen indenfor den pureste tweak-idioti...

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Sensali skrev:
KLIK

De der van den Hul-elastikker er klassiske og toppen indenfor den pureste tweak-idioti...

Ahh, jeg syntes da at de små poser med sten/krystaller, man kunne tale på ens kabler også var et godt tweek...  Ærgeligt jeg ikke kan finde et link!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Sensali skrev:
KLIK

Forhandles de ringe i DK?
Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her dårlige vejr.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her dårlige vejr.

Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH slår atter idiotisk til med denne her.

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

ronnih skrev:
Forhandles de ringe i DK? Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider
nemlig lidt under det her dårlige vejr.

Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH slår atter idiotisk til med tilbehoer/139-vdh---the-solution/">denne her.

gad vide om det kan dryppes i næsten også?
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

ronnih skrev:
Jeg har enormt d�rlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her d�rlige vejr.

Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH sl�r atter idiotisk til med denne her.

Det er vel ikke så ille, se her du: http://www.machinadynamica.com/index.html

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes