Forfatter |
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde
relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke at
din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske
forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100%
identiske kabler. :) |
|
|
Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de troende så bliver ved med at ture frem
med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører noget nyt, men det er kun fordi de lytter
efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev også omtalt i Ethan Winer videoen. __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sludder!!! Der skal meget til!!!
een rulle per højtaler 

|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde relevante
faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant)
dig ikke til at tænke at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med
selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også
benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100% identiske kabler. :) |
|
|
Det er priceless det dokument  Elsker deres beskrivelser af, hvordan det ene kabel lød bedre end det andet (100%
identiske kabler!)..
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår er der én, der opfinder det retningsbestemte stik? Syns ganske bestemt, der var tilløb til noget der lignede på den mindeværdige messe:
Geiler HiFi aus Dortmund 2002 __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
MoWa skrev:
Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må indeholde relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette: http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to 100% identiske kabler. :) |
|
|
Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de troende så bliver ved med at ture frem med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører noget nyt, men det er kun fordi de lytter efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev også omtalt i Ethan Winer videoen. |
|
|
Hvis det ellers er rigtig at det hele er noget vore hjerne snyder os til at tro, så er det også ok med mig, for hvis man kan købe en stump kabel og vores hjerne fortæller os at du nu får en bedere musik oplevelse med dette kabel, så er misionen jo lykkes, det handler jo i bund og grund om den størst mulig musikalske oplevelse  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Sensali Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Februar 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netkabler har enormt meget at sige.
Mit anlæg spiller KLART bedst når netkablerne er sat i
Har en kammerat og hans anlæg lyder meget bedre når netkablerne er flået ud
En dag sad jeg og lyttede til mit anlæg og det var tydeligt at den ene højttaler spillede langt langt bedre end den anden.
Jeg forstod det ikke og gik på jagt efter grunden til at den ene højttaler spillede så meget bedre end den anden.
Efter 23 minutter stod det klart.
Jeg havde fået lagt mine hovedtelefoner bag den højttaler der spillede klart bedst og havde fået lagt dem så ledningen på
hovedtelefonerne dannede ringe.
Mysteriet var løst
KLIK
Jo kabler kan mange ting
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Du er da tossi
Der er også en som mener jo længere netkabel jo bedre.

|
|
|
nå jeg kan se at de er ved at lægge mit nye kabel ind til mig så får mit B & O anlæg en langt bedre lyd 
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
eggers skrev:
MoWa skrev:
Dejligt med en tråd som Pierre ikke "ejer" (og dermed bestemmer ikke må
indeholde relevante faktuelle udsagn, da de ikke er i overensstemmelse med Pierres tro).Nuvel, får et skriv som dette:
http://www.hydrogenaudio.org/forums/lofiversion/index.php/t4 5432.html (især regnearket i øverste indlæg er interessant) dig ikke til at tænke
at din tro på netkabler, præcis som de personer der har testet i dette forsøg, blot har at gøre med selvindbildning? Læg mærke til de fantastiske
forskelsbeskrivelser (med præcis samme vrøvlede nonsensudtryk som også benyttes i stor grad i dette forum) som opleves - selv mellem to
100% identiske kabler. :) |
|
|
Præcist. Strømkablers inflydelse på lyden ER ren placebo. "Placebo is a powerful drug" som vi siger. At de
troende så bliver ved med at ture frem med at netop DE kan høre forskel ændrer ikke ved fakta: Det kan de ikke. De kan bilde sig ind at de hører
noget nyt, men det er kun fordi de lytter efter netop de aspekter af lyden de hører en forskel i. Det er en kendt effekt i psykoakustik, og den blev
også omtalt i Ethan Winer videoen. |
|
|
Hvis det ellers er rigtig at det hele er noget vore hjerne snyder os til at tro, så er det også ok med
mig, for hvis man kan købe en stump kabel og vores hjerne fortæller os at du nu får en bedere musik oplevelse med dette kabel, så er misionen
jo lykkes, det handler jo i bund og grund om den størst mulig musikalske oplevelse |
|
|
Det efterlader kun ét spørgsmål! Hvor er Dankort terminalen? __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ægte hifi-snobber falder ikke for billig placebo...der skal dyrt placebo til for at det virker  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om
det kom fra et atomkraftværk..  |
|
|
Og hvor kunne hun mon købe ren strøm der ikke var blandet sammen med den "forkerte" slags? Måske havde hun to kraftværker i baghaven?  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ægte hifi-snobber falder ikke for billig placebo...der skal dyrt placebo til for at det virker  |
|
|
Groove - den er lige på kornet, sharpshooter.
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes i skal arrangere en blindtest og utfordre de der mener de kan høre forskæl på netkabler. Så kan i bevise at de hallusinerer  Asbjørn
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monty Python og Holdningsløse Tidende var rene amatører, kan jeg se nu. Denne tråd er nok den sjoveste der nogen sinde er startet i Danmark.
De sjove bemærkninger kan ikke engang Anders Matthesen overgå.
N.
|
Til top |
|
|
K--L Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Mads57 skrev:
Jeg læste engang en tråd om en kvindlig engelsk "kritiker". Hun hævdede hun kunne hører forskel på, om strømmen fra et kulkraftværk eller om det kom fra et atomkraftværk..  |
|
|
Og hvor kunne hun mon købe ren strøm der ikke var blandet sammen med den "forkerte" slags? Måske havde hun to kraftværker i baghaven? 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
man kunne jo gå over til ren batterri drift på anlæget så slipper man for (forurenet) strøm hvis man kun lytter på anlæget i den periode hvor batterri opladeren er koblet fra lysnetet
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der van den Hul-elastikker er klassiske og toppen indenfor den pureste tweak-idioti... __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
De der van den Hul-elastikker er klassiske og toppen indenfor den pureste tweak-idioti... |
|
|
Ahh, jeg syntes da at de små poser med sten/krystaller, man kunne tale på ens kabler også var et godt tweek...  Ærgeligt jeg ikke kan finde et link! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
De der van den Hul-elastikker er klassiske og toppen indenfor den pureste tweak-idioti... |
|
|
Forhandles de ringe i DK?
Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her dårlige vejr.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Forhandles de ringe i DK? Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her dårlige vejr. |
|
|
Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH slår atter idiotisk til med denne her. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
ronnih skrev:
Forhandles de ringe i DK? Jeg har enormt dårlig akustik, og mit imunforsvar lider
nemlig lidt under det her dårlige vejr. |
|
|
Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH slår atter idiotisk til med tilbehoer/139-vdh---the-solution/">denne her. |
|
|
gad vide om det kan dryppes i næsten også?
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
ronnih skrev:
Forhandles de ringe i DK? Jeg har enormt d�rlig akustik, og mit imunforsvar lider nemlig lidt under det her d�rlige vejr. |
|
|
Hehe...tror HIFI-Cable har haft dem. Men vdH sl�r atter idiotisk til med denne her. |
|
|
Det er vel ikke så ille, se her du: http://www.machinadynamica.com/index.html Puma
|
Til top |
|
|