Forfatter |
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Lars foreskriver 4,365 m og deling heraf, men ikke under deling med 2.
Du kan jo vælge et fabrikat der sælger løbende meter f.eks. Furutech  |
|
|
4,365m - der var den! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
gli- skrev:
|
|
4,365m - der var den!  |
|
|
Det bliver sku nogle lange slanger at krølle sammen i det clic møbel  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
gli- skrev:
Du kan jo vælge et fabrikat der sælger løbende meter f.eks. Furutech 
|
|
|
4,365m - der var den!  |
|
|
Skal det forståes på den måde at man kan tage de 4,365 og dividere med alt over 2. Så dividere man det med 8 så får man en kabelløngde på 0,545. Er det rigtigt forstået???? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt ligesom dengang de havde 1000dele til OL i München - i svømning kunne det at svømmeren havde klippet negle
betyde en forskel på 1/1000 del sekund!
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kenneth_P skrev:
gli- skrev:
|
|
|
4,365m - der var den!  |
|
|
Skal det forståes på den måde at man kan tage de 4,365 og dividere med alt over 2. Så dividere man det med 8 så får man en kabelløngde på
0,545. Er det rigtigt forstået???? |
|
|
Det lyder ikke helt rigtigt... men er på den anden side ikke sikker - måske Gert har en forklaring? __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spurgt PS Audio, hvilket af deres kabler der bruges til hvad - bare til en info, nu du har PS Audio på prøve.
AC12 til effekt og frem til skinner og strømrenser. AC10 eller AC12 til forforstærker. AC5 til AC10 til resten.
Det er den "formel" jeg prøver at gennemføre.
Konstruktions mæssigt, er der en del forskel mellem AC3-AC5 og AC10-AC12.
Men som det nævnes, så er det med at prøve sig frem.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sensali Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Februar 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
gli- skrev:
|
|
4,365m - der var den!  |
|
|
Ja 4,365 m
Det forstås
Det koster nemlig en del mere end den halve til hele meter man har brug for
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Dejlig tråd denne her.. Håber kabel skeptikere opretter en lignende tråd hvor de kan snakke om hvor meget forskel der ikke er på kabler.. |
|
|
Det behøver vi s'gu ikke - der er så mange teorier her, at det halve kunne være mere end rigeligt til latterbrøl i dagevis.
1,8 m var 
Da jeg så så 4,365 m var jeg HELT færdig ...det må I ikke gøre ved mig!
Men karaktererne for den kunstneriske værdi er tårnhøje: et enkelt 5-tal resten ligger, så gennemsnittet bliver 4,365...
stridsvognen skrev:
Jeg fik lige en fantastisk ide.. Hvad med at vi alle købte forstærkere med fast netkabel..??
Så er der ingen forskel 
Nok om det.. Hvis der på et tidspunkt kunne samles nogle hifi t**ser med div netkabler vil jeg gerne være vært for en hyggelig sammenkomst.
Bor mellem Silkeborg Horsens og Skanderborg, ca midt i det danske rige..
Og det er muligt at være 5-6 mand samlet her. |
|
|
Et bønnemøde altså ... Så bliver det spændende, hvornår det første skisma opstår, og I deler jer i rivaliserende trosretninger.
Jeg synes faktisk det er fedt, I går højt op i jeres kære hobby, men den lå lige til højrebenet, men nu skal jeg nok holde inde - jeg skal høre noget musik...via lakridskabler . UNDSKYLD!!!
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg er nok på vej til at hoppe ud i at investere i nogle andre strømkabler end de standart lakridser som kommer med produkterne.
Men da der ikke er alverdens plads i mit Clic skal kablet være fleksibelt og ikke alt for langt. Men ang længden så mener jeg at have hørt noget om at et strømkabel ikke måtte være kortere end 1,5 eller 1,8m............... Er det noget nogle af jer kender til  
Så mit spørgsmål er vel egenligt. Vil det have nogen betydning at få et strømkabel på fx. 0,5 til 1,0m??? De fleste strømkabler kommer jo egenligt også i en standart længde på 1,8m. |
|
|
Nej, det har ingen betydning, ligesom det heller ikke har nogen betydning at du køber et dyrt "magisk" kabel i stedet for et almindeligt billigt kabel. Det er bevist gang på gang, mens ingen endnu har kunnet dokumentere en forskel. På trods af at blindtests får de "troende" til at komme med præcis de samme forskelsbeskrivelser som kabelnørderne i dette forum, er disse forskelsbeskrivelser skægt nok også gældende for 100% identiske kabler - altså kan de ikke høre forskel. Køb noget musik i stedet for at spilde penge på kabler, det får du mere glæde af.
Pierre skrev:
PS. Jeg er ikke interessered i kommentarer fra alle jer ikke kabel troende  |
|
|
Så skriv i et lukket forum hvor kun du og dine religiøse venner kan sidde og klappe hinanden på ryggen.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskel pae ydeevnen naer vi taler netkabellaengder. Jeg har lyttet pae 2 - 4 henholdsvis 6 meter netkabler og der er marginale forbedringer med stigende laengder... Den magiske laengde 4.365 har vist udspillet sin rolle i forhold til andre parametre som fx stikkvalitet. Jeg har afproevet forskellige stik pae samme kabel, og her er der meget at hente. Jeg har afproevet Wattgate - Furutech og Oyaide og inden for samme prisklasse leverer Oyaide varen.
Hvis der bliver en netkabel-seance har jeg lidt guf at bidrage med... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bitterman & især MoWa
I bedes respektere mit ønske omkring alle disse unødvendige kommentarer, da jeg gerne vil holde tråden ON-topic  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg har spurgt PS Audio, hvilket af deres kabler der bruges til hvad - bare til en info, nu du har PS Audio på prøve.
AC12 til effekt og frem til skinner og strømrenser. AC10 eller AC12 til forforstærker. AC5 til AC10 til resten.
Det er den "formel" jeg prøver at gennemføre.
Konstruktions mæssigt, er der en del forskel mellem AC3-AC5 og AC10-AC12.
Men som det nævnes, så er det med at prøve sig frem.
Mvh.
|
|
|
Interessant 
Men hvad anbefaler de så AC-3 til?
Har du prøvet hvad forskellen mellem fx AC5 & AC10 er på forstærkeren??? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kenneth_P skrev:
gli- skrev:
|
|
|
4,365m - der var den!  |
|
|
Skal det forståes på den måde at man kan tage de 4,365 og dividere med alt over 2. Så dividere man det med 8 så får man en kabelløngde på 0,545. Er det rigtigt forstået????
|
|
|
Nej, jeg tror han informerede forkert. Der må ikke deles med MERE end 2, altså minimumslængde er 2,183m
De 4,365 må så forventes at være optimalt?? Mon ikke det er forretningsmæssigt udregnet? 
Hvad så hvis 5 apparater samles i en fælles skinne og denne går videre til stikket i væggen?
Sjovt, havde jeg en iskiosk ville jeg da også prøve om jeg kunne slippe afsted med minimumskøb af 8 kæmpelæske, selvfølgelig til 1. styks pris x8

|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker man lidt videre over deling fra "optimal" længde: 4,365m og at den (delingen) ikke må være større end 2, så er der vel reelt kun to muligheder:
4,365:1=4,365m
4,365:2=2,183m
Kan man dele med ikke-heltal, giver den optimale længde jo ikke længere mening...
Stor ståhej...ville Shakespeare sige 
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Bitterman & især MoWa
I bedes respektere mit ønske omkring alle disse unødvendige kommentarer, da jeg gerne vil holde tråden ON-topic  |
|
|
Kommentarerne er yderst nødvendige, for at du ikke med din komplette fornægtelse af realiteterne får narret andre til at spilde penge på disse kabler fremstillet af fuskere, der udelukkende vil tjene penge på andres dumhed. Du ejer ikke tråden. Lav en emailliste med de personer som deler din holdning - at du ikke kan håndtere uenighed i en åben debattråd er dit problem, ikke mit. Du minder meget om de religiøse fanatikere der gør alt hvad de kan, for at andre ikke kommer til orde.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Der er forskel pae ydeevnen naer vi taler netkabellaengder. Jeg har lyttet pae 2 - 4 henholdsvis 6 meter netkabler og der er marginale forbedringer med stigende laengder...
|
|
|
Var det af samme frabrikat/ mærke???
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa. Nu er det jo ikke muligt for Pierre at lave en email liste da han ikke kender alle de mennesker som har input til hans tråd. Ved at lave en liste udelukker han muligheden for at modtage konstruktive forslag og ideer fra andre brugere.
Pierre har været så flink at beskrive trådens emne i første indlæg
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører primært med 1m Harmonic Technology strømkabler og har et par stykker i hhv 1,5 og 2m. Jeg kan ærlig talt ikke høre forskel på de forskellige længder Lars fra Nordost har den klare opfattelse at de skal være - jeg mener det er 1,8288m - men da Nordost jo er et amrikansk selskab og derfor regner i tommer og fod passer dette mål med garanti til nøjagtig 6 fod  Jeg har lige prøvet et Nordost Shiva på min CD afspiller, men syntes ikke det gav noget ifht mit Harmonic Tech AC10 på 2m.
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
xrdt skrev:
MoWa. Nu er det jo ikke muligt for Pierre at lave en email liste da han ikke kender alle de mennesker som har input til hans tråd. Ved at lave en liste udelukker han muligheden for at modtage konstruktive forslag og ideer fra andre brugere.
Pierre har været så flink at beskrive trådens emne i første indlæg |
|
|
Korrekt, og han spørger blandt andet om der er forskel på kabellængder, hvilket jeg besvarer. Pierre kan ikke håndtere at der er folk der ikke tror på dette kabelvrøvl, som blindtests jo har vist er ren selvindbildning, det er hans problem.
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ved at skulle investere i netkabel.
Jeg har hørt at den optimale længde er omkring 2 m. Og at de ikke skal være under 1,5 m og heller ikke over 3 m.
De 4,365 m som Nordost siger, er det ikke for højttalerkabler? Og så omkring 2 m. for strømkabler? Evt de 1,8288 m som forrige indlæg beskriver.
Dette er forresten mit indlæg nr. 100, så det vil jeg fejre med en pose af Pågens de bedste.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|