Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 18:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabler, længde????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Jeg er af den opfattelse at der kun er et netkabel der fungere optimalt her, men er klar over at det ikke kan bruges hos alle, Der er synergi, og forskellig smag at tage hensyn til.

Pierre kunne du ikke lave et forsøg med 2 ens kabler et på 2m og et på 1m termineret ens, og så dele dine erfarringer med os andre..?

Hvis du gerne vil prøve samme stunt andetsted stiller jeg gerne tid og anlæg til rådighed.

Jeg har 2 ikke lakrids strømkabler, det ene på 1,5 og det andet på 2,0m. Dem kan jeg altså ikke høre forskel på.

Men de er jo også lige omkring den "gyldne" længde

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Pierre skrev:
Jeg fik at vide at det havde noget med modstanden i kablet og at det skulle bruge mindst 1,5 eller 1,8m for at få "styr" på strømmen

Det jeg har læst og hørt, er, at man gerne skal op på 1,5-2 m i nogen konstruktioner, for at reducere støj mest muligt. Det princip bruger VdH

Har Van den Hul #The mainserver og her blev jeg også anbefalet at købe 2 m udgaven som iøvrigt Van den hul selv anbefaler. En prisforskel på en 100,-. Et godt kabel som også er nemt at gemme bag dit Clic system

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Medlem skrev:

Pierre skrev:
Jeg fik at vide at det havde noget med modstanden i kablet og at det skulle bruge mindst 1,5 eller 1,8m for at få "styr" på strømmen

Det jeg har læst og hørt, er, at man gerne skal op på 1,5-2 m i nogen konstruktioner, for at reducere støj mest muligt. Det princip bruger VdH

Har Van den Hul #The mainserver og her blev jeg også anbefalet at købe 2 m udgaven som iøvrigt Van den hul selv anbefaler. En prisforskel på en 100,-. Et godt kabel som også er nemt at gemme bag dit Clic system

Ja VDH er et dejligt fleksibelt kabel og til en yderst acceptabelt pris

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

..  

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvis man er oppe og bruge penge på de rigtigt dyre strømkabler er der lidt forskellige prissætninger. Nogle kabler koster næsten det samme om man vælger 1m eller 5m andre stiger helt vildt i pris ved større længder. Derfor var det vel rart at fremtidssikre sig lidt ved at vælge et længere kabel. Hvis der da er noget der kan kaldes fremtidssikring i denne hobby
Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Dejlig tråd denne her.. Håber kabel fanatikere opretter en lignende tråd hvor de kan snakke om hvor meget forskel der ikke er på kabler..  

Ja så bliver det spændende at se om der er en der deltager i begge tråde med forskellige holdninger

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Music4life skrev:
Medlem skrev:

Pierre skrev:

jeg har jo 2 stk vdh mainsserver 1,5m, hvis du vil prøve dem op i mod ps audio kablerne, så kan jeg da nok finde tid til at kigge forbi, syntes selv det kunne være spændene

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

xrdt skrev:
Hvis man er oppe og bruge penge på de rigtigt dyre strømkabler er der lidt forskellige prissætninger. Nogle kabler koster næsten det samme om man vælger 1m eller 5m andre stiger helt vildt i pris ved større længder. Derfor var det vel rart at fremtidssikre sig lidt ved at vælge et længere kabel. Hvis der da er noget der kan kaldes fremtidssikring i denne hobby

Ja til subber mm. Jeg går ud fra man har strømskinnerne ved sit anlæg, og så trækker strømkabel derfra til kontakten, og ikke omvendt  Så behøver man da ikke købe længder der er længere end de 1,5-2m.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg er nok på vej til at hoppe ud i at investere i nogle andre strømkabler end de standart lakridser som kommer med
produkterne.

Men da der ikke er alverdens plads i mit Clic skal kablet være fleksibelt og ikke alt for langt. Men ang længden så mener jeg at have hørt noget
om at et strømkabel ikke måtte være kortere end 1,5 eller 1,8m............... Er det noget nogle af jer kender til

Så mit spørgsmål er vel egenligt. Vil det have nogen betydning at få et strømkabel på fx. 0,5 til 1,0m??? De fleste strømkabler kommer jo
egenligt også i en standart længde på 1,8m. 

PS. Jeg er ikke interessered i kommentarer fra alle jer ikke kabel troende

Vi må hellere håbe at den interne kabelføring i din XA 30.5 har lange kabler i så fald Pierre

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hele min tanke var at få èt langt strømkabel 2,5-3,0m fra stikkontakt til en strømskinne. Og så tilslutte cd, pre og effekt til strømskinnen med korte kabler.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Medlem skrev:

Pierre skrev:

jeg har jo 2 stk vdh mainsserver 1,5m, hvis du vil prøve dem op i mod ps audio kablerne, så kan jeg da nok finde tid til at kigge forbi, syntes selv det kunne være spændene

Jamen det finder vi da bare ud af. Den kunne nemlig være spændende at lytte til dem op imod hinanden 

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Hele min tanke var at få èt langt strømkabel 2,5-3,0m fra stikkontakt til en strømskinne. Og så tilslutte cd, pre og effekt til strømskinnen med korte kabler.

Det lyder perfekt. Det er også sådan jeg har gjort, og det er da det mest fornuftige. Jeg har så læst noget om, at man skal tænke sig om hvilken rækkefølge stikkene kommer i. Hvis man starter med effekt, dernæst pre, og så kilder bagefter. Sådan mener jeg det skulle være bedst.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Medlem skrev:

Pierre skrev:

Jamen det finder vi da bare ud af. Den kunne nemlig være spændende at lytte til dem op imod hinanden 

nemlig, men på den anden side, så kunne det jo ende med at blive dyrt for mig

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

A hvad.?

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Jeg fik lige en fantastisk ide.. Hvad med at vi alle købte forstærkere med fast netkabel..??

Så er der ingen forskel

Nok om det.. Hvis der på et tidspunkt kunne samles nogle hifi t**ser med div netkabler vil jeg gerne være vært for en hyggelig sammenkomst.

Bor mellem Silkeborg Horsens og Skanderborg, ca midt i det danske rige..

Og det er muligt at være 5-6 mand samlet her.

Ved hvem du er

Min NAD M5 kører fortrinligt

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hvis det er PS Audio du vil have, så fåes de jo fra 1m af og så springer de med en 1/2 m der op af, hvis de min. skal være 1,8m, så havde de nok ikke tilbudt kablet i 1m længder. Syntes faktisk at jeg kan huske at nordost har en teori omkring de perfekte længde, men aner ikke hvor meget der er i det.

Jeg mener Nordost har en teori om, at strømkablet skal være 4,5-5m langt (der findes en helt specifik længde - med 3 decimaler! - men kan ikke huske den...). Ud fra Lars Kristensens forklaring, så har det noget at gøre med det mekaniske aspekt af kablet, men på den anden side, det firma kan jo sælge sand i sahara...

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Nu er vi kommet i kabeltråden hvor vi alle ved der er forskel på kabler. Så kunne det være sjovt om nogle havde det samme strømkabel i 2 længder. Et på 0,5m og 2m og kunne berette om der er nogen forskel.  

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Jeg fik lige en fantastisk ide.. Hvad med at vi alle købte forstærkere med fast netkabel..??

Så er der ingen forskel

Nok om det.. Hvis der på et tidspunkt kunne samles nogle hifi t**ser med div netkabler vil jeg gerne være vært for en hyggelig sammenkomst.

Bor mellem Silkeborg Horsens og Skanderborg, ca midt i det danske rige..

Og det er muligt at være 5-6 mand samlet her.

Den er jeg da med på.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Pokkers også..

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Lars foreskriver 4,365 m og deling heraf, men ikke under deling med 2.

Du kan jo vælge et fabrikat der sælger løbende meter f.eks. Furutech

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes