Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 00:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Skum fra Holfi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marantz_freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Så skulle den vidst være hjemme...

I dag har jeg lige været ude og købe noget skum til afkobling af mine højtalere, og det et jeg glad for. Lyden er blevet en del bedre og ikke mindst bassen er blevet mere præcis. Det er rigtig fedt...

Der var også nogen der skrev at jeg kunne gøre det under selve anlæget. Jeg vil lige høre hvor meget det har at sige. Er det noget man kan høre tydeligt forskel på? Hvis nogen herinde har nogen erfaringer med det, ville jeg meget gerne høre lidt om det.

Ellers har jeg også lige taget lidt bedre billeder at mit anlæg og også af helheden. De sidste billeder kunne man nemlig ikke så godt se det hele i en sammenhæng.

Her ses afkoblingen

Anlæget i et større perspektiv.

Venlig hilsen Marantz freaken

Til top Vis Marantz_freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantz_freak
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Ser fint ud!

Det står bare noget udefinerbart på dine højre kanal! Det er forhåbenligt ikke et kwinde-køn der har dikteret placeringen? Det ville da være en skam, hvis lysestagerne står og rasler i takt med musikken,  især nu hvor du har sørget for god afkobling!

- BR

(der ikke ser meningen i at stille ting oven på højttalere )
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Jeg har Holfi fødder under det meste af anlægget (har ikke lige fået pillet dem på forforstærkeren af endnu). Højttalerne fik fødder først, og det virkede! Senere har jeg prøvet på elektronikken, og især på min cd/dvd afspiller gav det virkelig en forbedring. Også på effektforstærken, men ikke så dramatisk. Nøgleordene er en mere stille baggrund, flere detaljer og bedre bas. Jeg synes også at lyden kommer langt bedre "fri" af højttalerne, med fødder under.

Kort sagt kan jeg kun anbefale det.

Hvis du (som billederne viser) har forstærker og cd stående oven på hinanden, skulle det kun være nødvendigt at afkoble det nederste apparat, dog selvfølgelig med fødder der passer til den samlede vægt. Det har jeg dog ikke erfaring med selv.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Marantz_freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

så nu er fyrfadslysene fjernet.. de stod nu ikke og raslede.. i hvert ikke i en frekvens fra 20-18000Hz...

gør det virkelig en forskel om man har skum under anlægget? kan ikke så godt forestille mig hvordan det skulle have indvirkning på musikken.. (med mindre man har CW, hvor man kunne forstille sig at cd-afspilleren stoppede afspilningen)

selvfølgelig må jeg også tænke på æstetikken.. nu har jeg jo købt eclipse..

Til top Vis Marantz_freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantz_freak
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes