Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 00:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: problemer med nikko forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niels_k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 December 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gammel fantastisk NIKKO NA-890 forstærker, som jeg har købt i genbrugen for en måned siden. Den virkede perfekt til at starte med, men for nylig gad den ikke spille på højre udgang, i begge højttaler udgange, og jeg prøvede at bytte højttalerne ud med nogen andre, men fandt ud af at problemet lå i forstærkeren. Derefter, mens jeg spillede lidt med den ene højttaler, skruede den ned for lyden, og for at få lyden op i normal styrke igen, måtte jeg genstarte forstærkeren. Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe mig, eller ved om den kan repereres, da jeg ellers er meget glad for den.

__________________
Se mit projekt her. Eller på min hjemmeside her.
Til top Vis niels_k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_k
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 25 December 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Du har for nylig købt en integreret forstærker mage til den jeg købte, som min første egentlige forstærker for vanvids mange år siden.. De ting du bemærker ved apparatet, kan være en masse forskellige ting, lige fra dårlige kontakter over sjove gamle elektrolytters sidste suk, til komponenter der lever deres eget sære geriatriske liv..

Bare det at få en tekniker til at se på dit apparat/give et tilbud på reparation, kan hurtigt koste det samme som du gav på genbrugsen. Men du har ret, denne gamle sag kan give mange nyere forstærkere lydmæssig kamp til stregen, når den altså virker..

Også Kubikkens lille grå madkasse kan godt føle sig lidt truet når en klassiker som din spiller op   Tillykke med dit fund, jeg håber ikke at du nu løber ind i helt overvældende store udgifter til reparationen.

Den tilhørende tuner hed NT890 og var en af de første apparater med Multipath-funktion, til menneskepenge.

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
niels_k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 December 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

mange tak for dit svar. i så fald, den vil blive for dyr til at jeg vil have den repereret, har du eller andre så en ide til hvilken forstærker man fint kan bruge sammen med disse højttalere som jeg overvejer at købe:
http://www.monacor.dk/shop/produkt_blad.php?varenr=243680


__________________
Se mit projekt her. Eller på min hjemmeside her.
Til top Vis niels_k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_k
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Lad det endelig blive ved overvejelserne hvis du ikke har et eget lille spillested med ekstremt dårlig lyd i forvejen.. til disse højttalere passer måske en brugt Crown/Amcron PA-effektforstærker og fx.en af de mindre modeller i mixer fra Monacor/IMG-Stageline. Så er der også skabt grundlaget for en solid hovedpine der begynder i nærheden af trommehinderne..

Hvad vil du med denne omgang"spillehøjt"-rabalderhøjttalere?

Mvh. Jens/Modifix von DCA 

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
niels_k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

jeg ved det ik, det er også noget jeg bare overvejer. Jeg mangler nemlig nogen, som kan blæse vores lade op, hvor jeg plejer at holde fest, og som jeg også kan bruge til når jeg spiller musik. og bare for generelt at få bedre lyd.. jeg har også en gammel TEAC A-X800 forstærker, men den er der sku os problemer med, så jeg mangler først og fremmest en ordentlig forstærker..

__________________
Se mit projekt her. Eller på min hjemmeside her.
Til top Vis niels_k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_k
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Okay, glem alt om HiFi-forstærkere hvis det gælder om at"blæse en lade op" Kig fx.efter en Crown CSL800 og förnævnte Monacor-mixer, til de højttalere du har kig på, så kan du ihvertfald spille HØJT! Og så skifter du bare stumperne til noget bedre/dyrere, efterhånden som de bryder sammen, eller du får bedre råd.

Hasselhof herindefra ved en hel del om PA-forstærkere..

Hvis du vil spille"HiFi"-så duer hverken forstærkeren eller højttalerne, blæseren i effekten er til at blive sindsyg af og højttalerne giver*hovedpine og lyttetræthed*.

(*kvalificeret gæt*)

Mvh. Jens/Modifix von DCA.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
niels_k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

men er der noget galt for, at bruge en hi-fi forstærker til et par PA højttalere? ellers må jeg overveje at få repereret min forstærker og finde nogen hi-fi højttalere, da jeg synes de andre forstærkere ser lidt dyre ud.. :-/

__________________
Se mit projekt her. Eller på min hjemmeside her.
Til top Vis niels_k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_k
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Effekten køber du naturligvis brugt.. HiFi-forstærkere_kan_bare ikke stå distancen..

Mvh. Jens/Modifix von DCA 

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
niels_k
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

okay, mange tak for hjælpen! nu skal jeg til at overveje hehe..

__________________
Se mit projekt her. Eller på min hjemmeside her.
Til top Vis niels_k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_k
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Niels.

Jeg har lige faaet en let brugt Crown på hånden. PB hvis du er interesseret..



__________________
Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes