Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 03:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Derfor lyder vinyl bedre! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Sådan... Igen... Hvad lyder bedst...? Kom nu med i seng skat, eller nu er det på tide at du letter røven fra dit såkaldte sweetspot og går ud med
skralderen... Disse kan ikke sammenlignes, jeg ved det... Og det er det der er pointen...! Hvad er man til...? Jeg elsker den musik der er lavet til
vinyl... Ligesom jeg elsker den musik der er lavet til cd... Er der forskel, jeg mener ja, ud fra hvad mine ører og dermed hjerne fortæller mig...
Streaming er jeg ikke på... Endnu.... Men det kommer, og dermed er der ikke sat punktum for de 2 andre medier... De supplerer hinanden... Men det
nærvær vinyl giver... Har jeg ikke fundet endnu på de andre medier.... Selvfølgelig er der mindre støj... Men den "varme og nærvær" vinylen giver
mig, kan de andre ikke levere for de penge jeg vil investere for... Dermed ikke sagt det er den endegyldige sandhed, tværtimod... Men jeg ser ikke
med afsky eller ned på hvad andre mener er vellyd for dem... Tværtimod, er jeg hamrende gæad for at komme rundt og se, og glædes, over hvad der
fænger og fastholder, og motiverer andre med samme passion... Musik, gennem forstærkere og højttalere... Kærlighed...
Med venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Mr Infinity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2013
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 September 2013 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Det er præcis musikken det hele handler om, hvilken vej vi så tager derhen er vel også lige gyldig hvis man nyder turen.
Til top Vis Mr Infinity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr Infinity

ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hjulpet en del bekendte i gang med musik, og dem der har vil have vinyl har jeg skaffet en Lenco l75 med mm-pick up
og en
billig riaa, CD er der ikke rigtig nogen der gider mere så til de andre har jeg forslået en Devilsound dac, de to løsninger ender
på omtrent samme beløb, så det er smag og behag i sidste ende, dem der får pladespiller synes det er sjovt at rende rundt på
loppemarked og købe vinyl til en tier stk, de andre vil have musik her og nu og med devilsound dac er det meget nemt.

Der er meget godt (forældet) 50er teknik...men det er vist en anden diskussion
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2013 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Vi er alle enige om, at musikken er det vigtigste... men uenige om hvilket medie, der er bedst. Og vi kommer nok ikke tættere på en enighed om mediet

Så lad os tage en pause og nyde musikken... jeg hører lige nu et gammelt album med Kim Larsen (det med CPRnr.), men jeg vil ikke sige hvilket medie det er!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes