Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 11:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cd lever: Eera Tentation! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at CD som medie er ved at blive afskrevet og erstattet af streaming, servere og lignende men jeg har set lyset:

Jeg har netop investeret i den franske Eera Tentation!

Det er en old-school maskine som hverken kan spille SACDer eller HDCD eller andre fancy formater. Den har ikke USB-indgang og den ligner da ikke lige akkurat noget der er løgn, men særlig avanceret ser den nu ikke ud til at være.

Men lyden: Det er den mest "analogt" lydende CDafspiller, jeg nogensinde har hørt (og jeg har hørt mange - også i uartige prislag). Det er fuldstændig vanvittigt, hvad den maskine kan.
Jeg ventede mig en lækkerbidsken, for den nye Tentation har erstattet min Eera DL2, der efter min opfattelse var lysår foran Wadia, DCS og andre maskiner i samme prislag.

Det jeg fik var nærmest en åbenbaring. En fuldstændig vanvitttig detaljerigdom, en rumgengivelse og en uhyggelig livagtig placering af musikerne inde i min stue.
Fru Mikke måtte også give sig. Hun er den, der indtil nu har "kasseret" både amerikanske, engelske og andre europæiske CD-afspiller, fordi de ikke var gode nok. Endelig var der en opgraderingsmulighed, der faldt i hendes smag.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Tillykke Mikke
Altid dejligt, når den næste også finder ud af, hvor stort potentiale der er i CD mediet som standard 16/44.1
Det er mere en regel end en undtagelse, at den lyd, du der beskriver, er ofret på alteret for ultraanalytisk gengivelse. Det er fedt, når man så er heldig at få den enorme øjenåbner. Tillykke endnu engang.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2013 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ja CDen lever i bedste velgående, og det vil den nok gøre i rigtig mange år endnu. Og de bedre afspillere lyder bare rigtig godt. Jeg kender ikke din franske afspiller, men kvaliteten er sikkert fin. Jeg har haft Denon de sidste 20 år og det fortsætter jeg med for de er musikalske, og virker altid helt igennem fint.  

Jeg fik CD-afspiller i 86, og dengang oplevede jeg CDen som LPen fuldstændig overlegen både på betjening og lydkvalitet, det gør jeg stadig, og jeg gider ikke streaming, det synes jeg er helt uinteressant, for der er livskvalitet i at stå og overveje hvad man skal høre foran reolen hvor alle de CDer man har købt gennem 25 år står linet op alfabetisk.

Men CD'erne begynder at stige i pris, så fremtiden giver ikke mulighed for alle de fine køb vi stadig kan finde. Så musikken vil blive dyrere og udvalget vil blive mindre i Stereo studio og andre lignende steder. CDen er nok på vej til at blive et nicheprodukt som kun handles i specialbutikker, men CDens format gør at det er nemt at bestille over nettet. Så forhåbentligt vil sider som wowhd.co.uk stadig levere de nye CDer direkte i postkassen for ca. 80 kr mange år ud i fremtiden. Og det kan hverken vinyl eller streaming konkurrere med.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre, at andre oplever CD som et musikalsk medie. Jeg har også fundet et par afspillere som kan lyde "analogt" i deres gengivelse. men omvendt har jeg desværre også oplvet det modsatte rigtig mange gange...

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Marts 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Også jeg glædes over at der findes mange som værdsætter den fremragende CD-lyd.

Jeg har gennem mange år dagligt glædet mig over store musikalske oplevelser og jeg tror efterhånden, at glæden mere skal
findes i hovedet end i mediet.

Tillykke med spillen.
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes