Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB Touch vs. M2tech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michaelg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Dem, der kører med "Triodes" EDO udvidelse af Squeebox Touch har måske observeret at M2tech's hiFace1 USB
konverter og ikke mindst DACs (M2tech Young & Vaughan, Metrum HEX etc) med USB indgang baseret på den, ikke
understøttes på boksens USB output. Men den er jo Linux baseret, og M2tech har offentliggjort kildetekst til en Linux
driver. Jeg har lavet nogle små rettelser til den for at få den til at køre med den gamle Linux kerne på SBT og - det
var de trælse 98% af arbejdet - fået den krydsoversat fra en Linux PC til Squeezebox med EDO.

En beskrivelse af driveren og en download / installations vejledning kan ses her:

hiFace1 driver

Bemærk at der kun installeres noget på Squeezebox'en, ikke på PC / NAS. Hvis man før har prøvet at pille i
SBT'en eller er linux-minded, er der ikke de store ben i at installere driveren, specielt fordi der ikke skal
håndrettes i filer. Skulle det lykkes at volde squeezeboxen helt, kan man man altid resette den til factory defaults.

Det virker fint på min DAC, skal ikke garantere at det gør det med alle hiFace1 baserede DACs, men jeg tilbøjelig
til at tro det.

Jeg skal ikke give mig ud i en diskussion af fordele / ulemper ved at køre USB istedet for coax ud af Squeezebox,
men andre er velkomne til at komme med indspark om fordele / ulemper / problemer. Det eneste problem jeg pt
har, er at hvis jeg har haft DAC'ens slukket, skal jeg resette SBT før det igen virker.

Jeg har været i kontakt med "Triode" og foreslået ham at inkludere driveren i EDO, men han har travlt og har
hverken sagt ja/nej.

Til top Vis michaelg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelg

Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Interessant må jeg sige. Det skal prøves.

Længe leve de sande nørder
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2013 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hold nu kæft !

Det er flot Michael ! Det er sgu godt M2tech har nogle dedikerede brugere - de har rodet med og lovet den driver i snart sagt
årevis

Super godt gået.
Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen

sorenthorvaldse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Thumbs up!
Til top Vis sorenthorvaldse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenthorvaldse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes