Forfatter |
|
ballistic Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, I går aftes lod jeg mærke til at min bærbar computer, fortalte at jeg havde et driver problem med min Cambridge Dac Magic Plus. Den fortalte lige pludselig, at driveren ikke var installeret korrekt selvom det har kørt fejlfri siden køb for 2-3 mdr. siden. I dag ville den slet ikke spille musik fra min bærbar gennem et USB kabel(brugt lige siden køb, er testet med et andet) til Dac'en. Dog virker den optiske udgang som går videre op til fjernsynet. Dac'en tænder fint og lamperne lyser.  På det billede ovenover har jeg markeret med en rød boks. I den røde boks plejer jeg at, kunne se min Dac, men ikke mere. Dvs. jeg heller ikke kan få lov til at, lave en geninstallation af Dac'ens driver. Noget som jeg har glemt, så spørg endelig. Desuden har jeg stadig reklamationsret, på min Dac, men før jeg går ned med den, vil jeg lige løse noget først. Har endelig fri en hel lørdag, og så går mit hifi ned, det er fandme nederen  Mit setup er følgende: Dali Ikon 7 Lyngdorf SDAI 2175 Cambridge Dac Magic Plus VDH "The Ordhid" XLR kabel Supra USB A/B kabel
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
ballistic Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også blevet testet med en anden computer. Den kan heller ikke finde Dac'en. __________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve med et andet usb kabel først, de kan godt gå i stykker.
Hvis det ikke hjælper, så er det nok usb indgangen i din dac der er stået af. I det tilfælde er du nød til at sende den til rep.
Mvh.
|
Til top |
|
|
ballistic Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er prøvet med et andet USB kabel, som der også står skrevet, men tak  . Det kunne godt tyde på det ja.
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
ballistic Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også tilføjes at, Dac'en igår 2 gange gav min finger stød da jeg skulle tænde den, det kan vel tyde på noget er "brændt" af?
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du får stød, så har du et potentiale problem imellem computeren og dac'en. Hvis det er tilfældet så ved du også hvorfor usb porten er død. Når
du arbejder med computer audio, skal du altid sikre dig at de forskellige enheder har samme potentiale.
Problemet ligger I den måde switchmode strømforsyninger fungerer på. Hvis ikke en switchmode forsyning har jordforbindelse, så vil der
næsten altid ligge 110 volt på stelforbindelsen. Så længe computeren er alene, betyder det ikke noget. Men så snart den skal kobles sammen med
andet udstyr, giver det problemer. Så vil de 110 volt blive udlignet via interfaceforbindelsen, og det er ikke altid de kan holde til det.
Så når du for din dac repareret, så skal du fremover sørge for at udstyret er forbundet med hinanden før du tilslutter lysnetforsyning til noget af det.
På den måde vil stelforbindelsen I kablerne være forbundet før der kommer spænding. Det vil tvinge potentialet til at være ens på alle apparater.
Håber det kan hjælpe dig videre.
Mvh.
|
Til top |
|
|
ballistic Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Hvis du får stød, så har du et potentiale problem imellem computeren og dac'en. Hvis det er tilfældet så ved du også hvorfor usb porten er død. Når
du arbejder med computer audio, skal du altid sikre dig at de forskellige enheder har samme potentiale.
Problemet ligger I den måde switchmode strømforsyninger fungerer på. Hvis ikke en switchmode forsyning har jordforbindelse, så vil der
næsten altid ligge 110 volt på stelforbindelsen. Så længe computeren er alene, betyder det ikke noget. Men så snart den skal kobles sammen med
andet udstyr, giver det problemer. Så vil de 110 volt blive udlignet via interfaceforbindelsen, og det er ikke altid de kan holde til det.
Så når du for din dac repareret, så skal du fremover sørge for at udstyret er forbundet med hinanden før du tilslutter lysnetforsyning til noget af det.
På den måde vil stelforbindelsen I kablerne være forbundet før der kommer spænding. Det vil tvinge potentialet til at være ens på alle apparater.
Håber det kan hjælpe dig videre.
Mvh. |
|
|
Dac'en er til rep nu. Forhandleren nævnte også at, jeg fremover skulle have jordforbindelse, men da jeg bor i lejet lejlighed hvor der ikke er nogen stikkontakt med jordforbindelse, så er det spørgsmålet, hvad gør jeg så? Kan jeg "nøjes" med at skifte til en bedre strømskinne og få strømkabler med jordben til både forstærker og Dac?
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 02 April 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare sørger for at forbinde tingene inden du sætter strøm så sker der ingenting.
Glem "jordsnakken". Den er praktisk talt umulig af arbejde med i en lejlighed.
|
Til top |
|
|
ballistic Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2013 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Hvis du bare sørger for at forbinde tingene inden du sætter strøm så sker der ingenting.
Glem "jordsnakken". Den er praktisk talt umulig af arbejde med i en lejlighed. |
|
|
Når du siger "sætter strøm" mener du så at, jeg først skal trykke på stikkontakten eller at, jeg kan vente med at trykke på on/off knappen henholdvis på Lyngdorf'en og Dac Magic'en på selve kabinettet? __________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 03 April 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at du skal vente med at tænde for stikkontakten. Beklager hvis det ikke var helt tydeligt formuleret.
|
Til top |
|
|