Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 18:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Antropologens SU system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 18 December 2013 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

OBS! Der kommer billeder snarest !

Kære hifi-titis ramte med-audiofile.

Efter at have fulgt sitet on-off i 6-7 år, er min interesse for hifi på retur, hvorfor jeg tænkte jeg ville dele min vej gennem
hifi-junglen med jer.

Jeg havde egentlig skrevet udførlige beskrivelser af diverse af mine erfaring, køb, anmeldelser mv., men hele teksten blev
slettet da sitet pludselig skulle opdatere, så nu starter jeg i det små, og så håber jeg der kommer noget respons og nogle
nysgerrige sjæle forbi der finder min post interessant.

Højttalere
dali 102

frequence hd-4 diy

Dali 450
Dali 450 m SS 9500 Diskant - et godt mod jeg kan anbefale til 450-ejere.
Burgundia reference diy, lavet på 450 platformen:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30427&KW=bu rgundia
Stod mig i kun ca. 5000,- og spillede op imod LANGT dyrere konstruktioner.

DIY Scanspeak illuminator monitor m. scanspeak beryllium disk., og 7tommer basmellemtone - står mig i knap 20.000,- med
filterkomponenter, men er en fryd for ørerne til den pris.

Forstærkere:

Pioneer 1015

forforstærkere:

NLE 11/12
Primare SP31
Mcintosh C42

Effektforstærkere:

Gainclone - bygget af stifter for kado-sound
LC audio Zapsolute
LC audio XE800
Kompromisløs Nelsen Pass A75, bygget af elektroingeniør, en lille sag på ca. 45 kg.

RIAA:

Cambridge 640
Thorhauge intersection mc-step up - opgraderet version

Kilder:

Pioneer DVD
Arcam A5+ opgraderet med lc-clock, andre opamps, kondensatorer osv. - der er en tråd om den herinde.
Gamut cd-1 m. ekstern digital input board. (til salg)
Oppo 83 SE NUFORCE EDT. - fantastisk meget for pengene.
Metrum Octave (den gode verson m. 14 va strømforsyning og køleprofiler på regulatorerne.
Utrolig vellyd - det bliver ikke MEGET bedre, så hvorfor give mere...
Onkyo ipod dock / usb-spdif converter
Roksan Radius 5, m. Denon dl-103

Mine kommende opgraderinger er:

delefilter komponenter:
nye delefilterspoler i 12 AWG bestilt hjem fra mundorf.
Nye claritycap MR kondensatorer - de skal prøves da de får fantastisk omtale.

Anden USB-SPDIF konverter, gerne med koaksial indgange og jitter reduktion.

ny og forbedret clock-kredsløb i oppoen for at optimere dens ydelse som drev.

Jeg har altid forsøgt mig frem, og lyttet meget, og forhørt mig hos andre for at søge ekspertviden i min færd efter bedre lyd.
Jeg er nu efterhånden ved at have fundet frem til mit lydideal, og jeg er ret tæt på at have aktualiseret det. I starten gik min
jagt primært på opløsning. Jeg måtte så sande, som så mange andre nok har gjort, at opløsning og detaljegrad i sig selv
ikke er befordrende for gode musik oplevelser, da lyden MEGET NEMT bliver for klinisk, overfladisk og steril. De sidste par
år, og mine sidste køb, har jeg derfor forsøgt at opnå en mere organisk, live og kropslig lyd med realisme og vægt i
gengivelsen.

Mit seneste indkøb er min nelson pass,de rudskiftede zapsoluten. Zappen for MEGET god omtale, og lyder da også fantastisk,
især til prisen er den et røverkøb, men Pass'en er bare bedre på ALLE punkter. Jeg ville egentlig gerne have haft single-
ended triode effekter, men efter at have hørt thorhauge, audio-classic og mange andre rørforstærkere i 20-40.000,- kroner
klassen, fandt jeg ikke det jeg søgte, og slet ikke til mine ht. med relativt lav følsomhed på 87db. Passenen leverer samme
organiske og lyd med sin mosfet konstruktion, men meget bedre bas, transperans og dynamik.

Mit næstsidste køb var thorhauge mc-step-uppen og denon dl-103'eren tilkoblet min mcintosh riaa. på min roksan radius Jeg
må sige, at jeg med dette køb, havde forventet at kunne få lige så god lyd, eller ihvertfald anderledes og på visse punkter
bedre lydgengivelse, end med gamut cd-afspilleren, men det er slet ikke i alle henseender lykkedes, selvom det i sig selv
burde være et potent setup, og at 103'eren af mange, på trods af dens compliance anbefales i unipivot armen.

Især nu efter jeg har installeret min nye metrum octave dac, må jeg indse at det analoge setup, desværre ser sig slået.

Jeg havde altså senest forfulgt en drøm om rør og pladespiller, og havde meget forskelligt hjemme, men uanset hvor meget
ejerglæde det i sig selv kunne give mig, måtte jeg bare sande at en solidstate løsning med digital front-end er det jeg bruger
mest da det lyder meget bedre herhjemme. Hvis der er nogen i aarhus området der har forstand på indstilling af
pladespillere og tror de kan optimere installationen af min pladespiller modtager jeg gerne hjælp.

det var det herfra for denne gang. Ser frem til indspark og spørgsmål.
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes