Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 21:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mads’ hifi setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 791
Sendt: 12 Januar 2013 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Det er nok indehaveren Mikkel der har slettet ting desværre. Der er forfærdelig mange personer der smides ud fra hifi4all. Personer man har læst med interesse. Tænk man ikke engang må diskutere kabler, hvor udvalget er så stort. Men man må godt diskutere, om surrounden skal være Onkyo, Pioner eller Yamaha.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sniper3000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 August 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 12 Januar 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Sådan en adfærd er da ret ødelæggende.
Til top Vis Sniper3000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sniper3000
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ned og kigge/høre på en Lyngdorf SDAI 2175 i weekenden. Er der noget jeg burde være opmærksom på, på denne pragtfulde maskine - som jeg har læst mig frem til.

På NAD 216 + 356'eren har jeg tilsammen 2 x 420watt og på Lyngdorfen vil jeg komme ned på 2 x 375 watt - Det er umiddelbart efter min mening, mange watt pludselig at miste, men nu er det også en helt anden forstærker. Min plan er senere at anskaffe mig en Lyngdorf effektblok hvilket jo vil kompensere for den manglede effekt.

Mit spørgsmål er, vil jeg gå ned i go lyd som kommer ud nu hvis jeg skifter fra NAD til Lyngdorf?




__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Har ikke personlig erfaring med Lyngdorfen, men efter hvad jeg har hørt/læst, vil du formentlig ikke komme til at mangle effekt, da den skulle være ret
strømstærk.

Det vigtigste er derfor nok at du lytter grundigt efter om du kan li dens lydkarakteristik, der helt klart deler vandene. Den beskrives af næsten alle som meget
detaljeret. Halvdelen af de omtaler jeg har hørt/læst finder at det er tæt på Nirvana, medens den anden halvdel kalder det klinisk, analytisk eller kedeligt. Af
samme årsag vil der være ligeså mange (subjektive) meninger om hvorvidt Lyngdorf'en eller NAD giver bedst lydkvalitet.

Under alle omstændigheder har Lyngdorf tilsyneladende en meget anderledes lyd end NAD. Det vigtigste er derfor at lytte efter om DU kan lide den eller ej.

God lyttesession.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Lyngdorf SDA 2175 effekt hjemme på prøve.
Der er meget godt at sige om den - søg evt. efter min tråd om den herinde.
Men det er også sandt, at den samtidig lyder meget klinisk og kold.
Efter at have hørt Vincent SP-997, kan jeg betydeligt bedre lide dem end Lyngdorf'en.
De lyder mere naturlige, derfor.
Men smag og behag er forskellig.
Det kan være, du synes, at Lyngdorf SDAI 2175 bare er sagen.
Så er det jo med at slå til i så fald! :)

Mvh
Henrik
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
Har ikke personlig erfaring med Lyngdorfen, men efter hvad jeg har hørt/læst, vil du formentlig ikke komme til at mangle effekt, da den skulle være ret
strømstærk.

Det vigtigste er derfor nok at du lytter grundigt efter om du kan li dens lydkarakteristik, der helt klart deler vandene. Den beskrives af næsten alle som meget
detaljeret. Halvdelen af de omtaler jeg har hørt/læst finder at det er tæt på Nirvana, medens den anden halvdel kalder det klinisk, analytisk eller kedeligt. Af
samme årsag vil der være ligeså mange (subjektive) meninger om hvorvidt Lyngdorf'en eller NAD giver bedst lydkvalitet.

Under alle omstændigheder har Lyngdorf tilsyneladende en meget anderledes lyd end NAD. Det vigtigste er derfor at lytte efter om DU kan lide den eller ej.

God lyttesession.


Jeg er stadig i lyttefasen hvor jeg endnu ikke ved hvilken lyd jeg er til. Så der er ikke andet for end at få den med hjem i stuen.


hbuus skrev:
Jeg har haft en Lyngdorf SDA 2175 effekt hjemme på prøve.
Der er meget godt at sige om den - søg evt. efter min tråd om den herinde.
Men det er også sandt, at den samtidig lyder meget klinisk og kold.
Efter at have hørt Vincent SP-997, kan jeg betydeligt bedre lide dem end Lyngdorf'en.
De lyder mere naturlige, derfor.
Men smag og behag er forskellig.
Det kan være, du synes, at Lyngdorf SDAI 2175 bare er sagen.
Så er det jo med at slå til i så fald! :)

Mvh
Henrik


Jeg har også læst at mine Evidence 870 udnytter bedst sit potentiale ved at blive bi-amp'et, men det kan nemt komme på en prøve. Svigermor ligger sku inde med en SDA 2175. Den må lånes med hjem når der igen er penge på kontoen. Det er farligt at låne noget med hjem når man ikke rigtige kan finansierer på det givent tidspunkt.


__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Ellers prøve at låne et par Vincent monoblokke hjem til demo. Fx. Vincent SP-995 og SP-998 ved jeg kan bi-ampes og de spiller fantastisk til prisen. Brugt er de også til at få til en god pris. Kontakt evt. Dan's TV og HiFi, han har nogle gange et demosæt stående, som han kan sælge til en god pris.



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

Ellers prøve at låne et par Vincent monoblokke hjem til demo. Fx. Vincent SP-995 og SP-998 ved jeg kan bi-ampes og de spiller fantastisk til prisen. Brugt er de også til at få til en god pris. Kontakt evt. Dan's TV og HiFi, han har nogle gange et demosæt stående, som han kan sælge til en god pris.



De har kun et RCA/XLR input, dvs. der skal to hele blokke til? Så løber det jo op, så det må være længere ud i fremtiden - Når jeg er blevet direktør



__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

ballistic skrev:
De har kun et RCA/XLR input, dvs. der skal to hele blokke til? Så løber det jo op, så det må være længere ud i fremtiden - Når jeg er blevet direktør

SP-996 og SP-997 koster mindre end SDA 2175 (nypris).
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
ballistic skrev:
De har kun et RCA/XLR input, dvs. der skal to hele blokke til? Så løber det jo op, så det må være længere ud i fremtiden - Når jeg er blevet direktør

SP-996 og SP-997 koster mindre end SDA 2175 (nypris).


Korrekt, men skal der ikke bruges 2x monoblokke siden der kun er et RCA/XLR stik i blokken? Ellers må nogen lige forklare mig, hvordan det så hænger sammen.


__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jo, det er rigtigt men stadig til en lavere pris end Lyngdorfen 

2x SP-996 = 6590,-
2x SP-997 = 8990,-
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været inde og kigge på Vincent produkterne. Man kan ikke bi-ampe Vincent SP-996 og SP-997 med mindre du har 4 af dem 

Vincent SP-998 og SP-995 er dog lavet til bi-amping. Brugt ligger de normalt på ca. 15.000,- kr for et sæt Vincent SP-998 og ca. 10.000,- kr. for et sæt Vincent SP-995.



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

Jeg har lige været inde og kigge på Vincent produkterne. Man kan ikke bi-ampe Vincent SP-996 og SP-997 med mindre du har 4 af dem 

Vincent SP-998 og SP-995 er dog lavet til bi-amping. Brugt ligger de normalt på ca. 15.000,- kr for et sæt Vincent SP-998 og ca. 10.000,- kr. for et sæt Vincent SP-995.



Og hvad du så mene en Lyngdorf SDA 2175 ligger på, det halve af nyprisen? Så en cirka 5000,-

Det er dobbelt så mange penge, men det er også dobbelt så mange effektblokke . Hvad jeg kan læse mig frem til af tests, så er de rost til skyerne, det samme er Lyngdorfen. Det eneste minus jeg kan se ved Vincent er at, de køre klasse A.

Hvis der en dag skulle blive til sådan et sæt Vincent, så ville det ikke være dårligt at parre dem med et sæt Dali Grand. Det må blive min næste højtaler i fremtiden. Det er allerede luftet, så hun ikke bliver overrasket.

Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse .


__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ballistic skrev:
Chriss skrev:

Jeg har lige været inde og kigge på Vincent produkterne. Man kan ikke bi-ampe Vincent SP-996 og SP-997 med mindre du har 4 af dem 

Vincent SP-998 og SP-995 er dog lavet til bi-amping. Brugt ligger de normalt på ca. 15.000,- kr for et sæt Vincent SP-998 og ca. 10.000,- kr. for et sæt Vincent SP-995.



Og hvad du så mene en Lyngdorf SDA 2175 ligger på, det halve af nyprisen? Så en cirka 5000,-

Det er dobbelt så mange penge, men det er også dobbelt så mange effektblokke . Hvad jeg kan læse mig frem til af tests, så er de rost til skyerne, det samme er Lyngdorfen. Det eneste minus jeg kan se ved Vincent er at, de køre klasse A.

Hvis der en dag skulle blive til sådan et sæt Vincent, så ville det ikke være dårligt at parre dem med et sæt Dali Grand. Det må blive min næste højtaler i fremtiden. Det er allerede luftet, så hun ikke bliver overrasket.

Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse .

Med Vincent SP-995 kan man selv vælge om den skal kører klasse A eller A/B. Vincent SP-998 kører klasse A op til 50 watt og herefter 300 watt i 8ohm og 600 watt i 4 ohm.



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået hentet en Lyngdorf sdai 2175 af en alder på 4 år. Første indtryk: super lækker forstærker og finish. Bred, stor og tung, taget i
betragtning på dens mål. Mine lytteindtryk har jeg stadig til gode, er på udkig efter en DAC. Har i nogle forslag fra "køb og salg" markedet på siden?
Budget er på 2500,- og mine krav er minimale mht. Indgange 1x usb, 1x xlr, 1x optisk.


__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke finder noget brugt, vil jeg foreslå Micromega Mydac (2500,-) eller Cambridge DacMagic Plus (3000,-). XMOS USB-chippen sidder som regel i langt dyrere apparater og sikrer god overførsel fra PC til DAC.

http://hifistore.dk/micromega-2/dac-77/micromega-mydac-362.h tml
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/camb ridge_dacmagic-plus_da-konverter_sort.htm
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Hvis du ikke finder noget brugt, vil jeg foreslå Micromega Mydac (2500,-) eller Cambridge DacMagic Plus (3000,-). XMOS USB-
chippen sidder som regel i langt dyrere apparater og sikrer god overførsel fra PC til DAC.mydac-362.html"> http://hifistore.dk/micromega-2/dac-77/micromega-mydac-362.h tmlkonverter/cambridge_dacmagic-plus_da-konverter_sort.htm"> http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/camb ridge_dacmagic-
plus_da-konverter_sort.htm


Hvor er det frustrende at komme hjem med ny forstærker og ikke kunne høre noget musik. Springer budgettet og henter en Magic Plus i morgen. Dog
kan der ikke blive råd til XLR kabler i denne omgang. Så må "nøjes" med VDH 122 RCA. Opdatering følger i morgen.

__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 20 Januar 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Køb dig en argon dac1 som en midlertidig dac.. Den gør det fandens godt til prisen!

Derefter kan du spare sammen til en ordentlig dac.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Køb dig en argon dac1 som en midlertidig dac.. Den gør det fandens godt til prisen!

Derefter kan du spare sammen til en ordentlig dac.


Så kan man blive ved med at spare op, man ved jo ikke hvad det rigtige, før man prøver det

Jeg har nu opdateret i min tekst hvor tråden starter med dato.





__________________
Mvh
Mads

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

ballistic skrev:
DAC'en er opdateret til USB 2.0 og køre 192. Men hvordan slår jeg volume knappen fra? Har søgt på nettet og fundet frem til at volume knappen skal holde inde under opstart, men intet sker. Det er måske fordi den først skal være tilsluttet til min preamp, før det kan lade sig gøre? Den er pt. tilsluttet med USB fra min PC.

Tillykke med DAC'en. Volumenkontrollen er altid aktiveret for hovedtelefonen (ellers kunne du hurtigt få brændt dineenheder af). Når den er sat til Fixed, skulle LED'erne til venstre for volumeknappen blinke nedefra og op.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes