Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Jamen vi kan da godt prøve at fjerne pladerne under cd og pre imorgen, så I kan høre hvor stor forskellen er. Og I må endelig rapportere her, så Rune kan høre jeres indtryk, inden han beslutter sig til, om han vil prøve dem også.

Jeg ser frem til at høre både shunyata-kablerne og ikke mindst Cardas Clear. Det skal blive godt med endnu en dag i nørderiets tegn.

Det må I meget gerne prøve - det kunne jo være det var noget der skulle afprøves her også. Det virker lige til at være et godt tweak når man hører jeres begejstring  Hvis man nu har 2 system enheder stående ovenpå hinanden, skal der så afkobling mellem dem også?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

For at være ærlig har jeg ikke testet om det hjælper med en plade imellem to apparater, hvor den nederste allerede var afkoblet med en.

Det tætteste jeg kan komme er, at jeg testede en Eera05 cd-spiller op mod min Audia. Min pre og cd stod på pladerne og Eera stod direkte på min pre. Og der var Audia'en klart bedre. Men det er jo også to forskellige maskiner, sååå...

Da min cd-spiller stod ovenpå min pre, havde jeg plade imellem, men ikke under pre. Så må blive dig svar skyldig. Nu står de hver for sig med hver sin plade - og det er helt bestemt godt.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

For at være ærlig har jeg ikke testet om det hjælper med en plade imellem to apparater, hvor den nederste allerede var afkoblet med en.

Det tætteste jeg kan komme er, at jeg testede en Eera05 cd-spiller op mod min Audia. Min pre og cd stod på pladerne og Eera stod direkte på min pre. Og der var Audia'en klart bedre. Men det er jo også to forskellige maskiner, sååå...

Da min cd-spiller stod ovenpå min pre, havde jeg plade imellem, men ikke under pre. Så må blive dig svar skyldig. Nu står de hver for sig med hver sin plade - og det er helt bestemt godt.

Hvis I keder jer imorgen kan I jo evt. prøve at teste det også  Grunden til jeg spørger at hvis jeg vælger at følge mit nuværende "Densen-trip" så kommer jeg snart til at stable nogle at tingene ovenpå hinanden da der ellers ikke vil være plads på mit møbel - og det ville jo være synd at gemme nogle fine komponenter væk bag en låge

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Back to basic

Så er McIntosh'en afleveret tilbage - den faldt desværre ikke i min smag...

Linn Akurate DSM er også leveret tilbage, den gjorde det faktisk ret godt. Jeg afventer lancering af Densen Oxygen 75 streameren - så må jeg tage stilling til hvilken én jeg synes bedst om dér. Evt. også afprøve noget Naim streaming

Det er slet ikke sikkert hvilken vej jeg vælger at gå - Pass Labs (XA) og Bladelius (Ymer) effekter overvejes stadig. Det kræver bare næsten en udskiftning af alt forstærker gearet - og det koster jo liiiidt  

Der skal leges med akustikken nu - både i rummet og afkobling af højttalere/system-enheder - Jeg afventer spændt på at høre finlytter og co. får lyttet sig frem til imorgen

Det er nu alligevel meget rart at have det tilbage til det "gamle" - dog med Furutech strøm og diffusere 

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
dan a. skrev:
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:

thomas.larsen skrev:
Hej Rune Kan læse du alligevel har valgt at prøve andre forstærkere smileys/smiley4.gif"> Dejligt at du trods alt tester
nogle.... Hvis du ikke er helt afvisende overfor måske at skifte dit Densen ud, så skulle du prøve at kontakte René fra vassago og se om ikke du kunne
prøve et par pass xa60,5. En class A amp lyder altså bare vildt godt og der er alt det du efterlyser. Thomas

Hej Thomas

Ja man bliver jo alligevel fristet  Jeg har kigget lidt på Pass Labs effekter - dog ikke deres kl. A. ... der
var et par X600 (.5?) til salg herinde som jeg overvejede - men det er lidt vovet at købe brugt når jeg rent faktisk ikke aner hvordan de lyder
 60 watt lyder bare ikke af meget men de er sikkert meget effektive smileys/smiley4.gif">

Hej Rune Mon ikke du kan få lov at låne et par hos rene (vassago) inden du handler! Og desuden er han rigtig stærk på brugt/demo, og
så tager han gerne brugt i bytte og så er han bare en rigtig flinker fyr. Mht 60w kl. A så er det rigeligt til
dine ht, tro mig! Jeg testede en pass int150 kl. A/B mod en int30A kl. A mod hinanden, og den lille 30w var lige så effektfuld som 150watteren! Men
som jeg nævnte tidligere i din tråd så er pass vildt strømstærke, og det kan tydeligt høres, Men nu kan du jo ikke bare kigge på watt'ne...... men din
gain ved du hvad gain'en er på din pre/dac?
jeg har selv ejet en int-150, hørt X-260.5 -  X-350,5 -
X-600 - XA-30,5 - XA-100,5  og XA-160,5 jeg vil helt klart anbefale dig at gå efter en XA amp, det er ikke et X serien er dårlig, de spiller bare på en
lidt anden måde, de er lidt mere fremme i skoene og har lidt mere kant på musikken, tror ikke det går særlig godt sammen med den dimond diskant
du i forvejen ikke har tæmmet helt (som jeg læser tråden), XAerne vil være et mere behaligt begendtskab med dine B&Wer, Jeg kender to der har
XA-100,5 og må tilstå at jeg syntes de mono banditer er noget af det mest vellykket der er kommet fra Mr. Nilson's hånd, så min anbefaling er nok
tydelig

Helt enig! XA er klart at foretrække fra Pass. Rigtig godt styr på bunden og lækker uanstrengt top.

Lige præcis jeg er mega glad for mine xa60,5'ere
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

Hvis I keder jer imorgen kan I jo evt. prøve at teste det også  

Jeg tror nu at vi har rigeligt at teste imorgen. Udover diverse shunyata netkabler, kommer Århus gutterne også med Cardas Clear (ht og XLR) og Mundorf XLR kabler. Og de medbringer et Aurender mediecenter også.

Jeg synes jeg bliver lyttetræt efter 3-4-5 timers intensiv lytning og herefter er indtrykkene sværere at definere. Så der er vist rigeligt til nogle timers test allerede.

Rune2200 skrev:

Grunden til jeg spørger at hvis jeg vælger at følge mit nuværende "Densen-trip" så kommer jeg snart til at stable nogle at tingene ovenpå hinanden da der ellers ikke vil være plads på mit møbel - og det ville jo være synd at gemme nogle fine komponenter væk bag en låge

Helt enig. Det er sgu synd at gemme de dejlige sager væk!

Jeg bor iøvrigt ikke ret langt fra Densen, så har været der også høre lidt forskellige sager. Han ved nok hvad han laver ham Sillesen! De Focal jeg hørte derovre lå ret langt fra mine egne ht, så det gjorde det måske lidt svært at fokusere på Densen apparaternes karakter og lyd.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

tror du vil få et stort udbytte af at placere 4 af de akustiske paneler i hvert hjørne, du kan lave et træ skelet til at monter pladerne på så der er placeret som de to du har nu, så er det bare fra gul til loft i stedet for, på den måde er de vil de virke dæmpene både bag og forfra.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Rune2200 skrev:

Hvis I keder jer imorgen kan I jo evt. prøve at teste det også  

Jeg tror nu at vi har rigeligt at teste imorgen. Udover diverse shunyata netkabler, kommer Århus gutterne også med Cardas Clear (ht og XLR) og Mundorf XLR kabler. Og de medbringer et Aurender mediecenter også.

Jeg synes jeg bliver lyttetræt efter 3-4-5 timers intensiv lytning og herefter er indtrykkene sværere at definere. Så der er vist rigeligt til nogle timers test allerede.

Rune2200 skrev:

Grunden til jeg spørger at hvis jeg vælger at følge mit nuværende "Densen-trip" så kommer jeg snart til at stable nogle at tingene ovenpå hinanden da der ellers ikke vil være plads på mit møbel - og det ville jo være synd at gemme nogle fine komponenter væk bag en låge

Helt enig. Det er sgu synd at gemme de dejlige sager væk!

Jeg bor iøvrigt ikke ret langt fra Densen, så har været der også høre lidt forskellige sager. Han ved nok hvad han laver ham Sillesen! De Focal jeg hørte derovre lå ret langt fra mine egne ht, så det gjorde det måske lidt svært at fokusere på Densen apparaternes karakter og lyd.

Der hersker ingen tvivl om at Thomas Silesen laver nogle rigtig lækre produkter  Jeg må sige jeg er imponeret over mine 350'ere - især efter jeg har hørt McIntosh - McIntosh'en fik højttalerne til at gå en anelse dybere, dog var bassen ikke nær så hurtig og tør som på Densen. Det er sgu imponerende taget i betragtning 350'ernes meget mindre størrelse (OG VÆGT!!)

Thumbs up for det

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
tror du vil få et stort udbytte af at placere 4 af de akustiske paneler i hvert hjørne, du kan lave et træ skelet til at monter pladerne på så der er placeret som de to du har nu, så er det bare fra gul til loft i stedet for, på den måde er de vil de virke dæmpene både bag og forfra.

Jeg har desværre ikke mulighed for at montere dem i alle hjørner, der er en 45gr. dør åbning i det ene hjørne bagerst i rummet (se side 10 for plantegning) der er dog lige pt. ikke nogen dør i så jeg kunne jo evt. sætte den i og montere panelerne bagpå døren og lukke døren nå der skulle lyttes intensivt  Dér hvor jeg kunne høre størst forskel var helt klart da panelerne blev sat i hjørnerne bag højttalerne men jeg har ikke prøvet at sætte 4 stk ovenpå hinanden endnu  Hvis bassen så skal dæmpes yderligere kan jeg evt. fylde noget absorber materiale ned bag panelerne i hjørnerne - det er heller ikke prøvet endnu

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart lade døråbningen forblive åben. Det må jo virke som en kæmpe absorber og samtidig "æde" noget bas.

Jeg har selv en døråbning, hvor førstereflektionerne fra højre ht ledes ud i en 10 meter lang gang. Det virker bare super her. I den anden side bruger jeg en fladskærm på skrå som diffuser, i en vinkel så reflektionerne fra begge ht bliver kastet ned midt på bagvæggen, hvor der dæmpes.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Jeg ville helt klart lade døråbningen forblive åben. Det må jo virke som en kæmpe absorber og samtidig "æde" noget bas.

Jeg har selv en døråbning, hvor førstereflektionerne fra højre ht ledes ud i en 10 meter lang gang. Det virker bare super her. I den anden side bruger jeg en fladskærm på skrå som diffuser, i en vinkel så reflektionerne fra begge ht bliver kastet ned midt på bagvæggen, hvor der dæmpes.

Nemlig! meget af bassen ender ude i køkkenet for enden af gangen - jeg syns det fungere bedst uden døren. Især taget i betragtning af mit lille lytterum. Jeg kunne så vælge at montere 2 stk paneler i 45. gr. i modsatte hjørne af døråbningen - over sofa'en - evt. med absorber materiale inde bagved  

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Så har jeg leget lidt mere med akustik og mit CAD program

De 2 paneler der sidder i hver side på sidevæggene kommer til at sidde på et stativ så de kan flyttes frem ved kritisk lytning. normalt vil de være trukket helt hen ved hjørnerne bag højttalerne ... Det bliver næsten for dominerende i rummet hvis der skal være 3 stk i højden - jeg har overvejet det  Sofabordet vil blive rykket ud af stuen og sofa puffen vil blive rykket hen foran sofaen - så kan man også hvile benene lidt bedre

Måske vil der også blive sat 2 stk i hjørnet bag sofa'en - hvis det er nødvendigt

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Earmark giver gerne skræddersyet rådgivning og vejledning
-helt gratis. Vi guider dig gennem hele processen:
Indledende besigtigelse, akustiske målinger og beregninger
samt løsning(er) med tilbud. Vores håndværkere sørger
desuden

Hvis du går ind på Earmark.dk kan du læse meget mere

http://earmark.dk/?gclid=CPH4_vnEj7ACFVDTzAodPRtlow
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

8888 skrev:
Earmark giver gerne skræddersyet rådgivning og vejledning
-helt gratis. Vi guider dig gennem hele processen:
Indledende besigtigelse, akustiske målinger og beregninger
samt løsning(er) med tilbud. Vores håndværkere sørger
desuden

Hvis du går ind på Earmark.dk kan du læse meget mere

http://earmark.dk/?gclid=CPH4_vnEj7ACFVDTzAodPRtlow

Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Maj 2012 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Skal lige siges jeg ikke har noget med Earmark at gøre
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2012 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Virkelig fedt setup. Er ret spændt på at høre, hvordan resultatet bliver, når du får prøvet med Densen Oxygen 75 streameren og Kimber BiFocal X kablet. Jeg skal selv have B&W 804 Diamond og kunne være fedt, hvis du rammer den perfekte kombination, som du leder efter, for så vil jeg selv stærkt overveje Densen.

Kan godt lide Densens grej pga. størrelsen. Har dog aldrig haft fornøjelsen af at høre dem. Men med din erfaring i hifiklubben var, at med Densen lød de mere behageligt end, når de var spændt fast foran med et Classé anlæg?

Bliver de egentlig varme, når du har spillet i et stykke tid?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Som lovet kommer jeg lige med mine indtryk af de afkoblingsplader her.

Lad mig slå det fast med det samme, de plader har nemt hørbar indflydelse på lyden, men det er knap så nemt at sige om det er godt eller skidt. Alt efter hvilken side af pladen der vender op af så får man forskellige resultater, da vi først kom antager jeg at pladen har vendt med den bløde side op af mod produkterne, for det viste sig nemlig ved lidt testning at lydbilledet blev lidt breder og toppen blev mere blød men uheldigvis (i min optik) mistede musikken også noget kant og liv, lyden var meget behaglig men det virker lidt tungt og stemmer kunne virke lidt bustet. Jeg fortrak nok mest lyden fra produkterne når de bare var placeret på egetræs hylderne, jo så bliver lyd billedet lidt mindre men og bassen virker måske knap så fast men der var mere fart over feltet. Vendes pladen så (vil mene det må være med den hårde side op af) får man lidt et kompromis mellem de to, jeg er bare ikke sikker på om jeg efter lang tids testning nok ville vælge at placere elektronikken direkte på egetræspladerne, grunden til dette er at tommys system i forvejen er meget afslappet og man i min optik bestemt ikke behøver at få det til at lyde mere rundt og behaglig, det sagt så kan der jo også være systemer hvor man gerne vil have taget lidt af hårdheden af systemet og her kan disse plader være et glimrende værktøj.

Til alt retfærdighed skal det siges at Tommy havde flyttet anlæget over på det nye rack uden nogen vider kritisk lytning om effekten af pladerne nu var den samme med det nye undlag.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Virkelig fedt setup. Er ret spændt på at høre, hvordan resultatet bliver, når du får prøvet med Densen Oxygen 75 streameren og Kimber BiFocal X kablet. Jeg skal selv have B&W 804 Diamond og kunne være fedt, hvis du rammer den perfekte kombination, som du leder efter, for så vil jeg selv stærkt overveje Densen.

Kan godt lide Densens grej pga. størrelsen. Har dog aldrig haft fornøjelsen af at høre dem. Men med din erfaring i hifiklubben var, at med Densen lød de mere behageligt end, når de var spændt fast foran med et Classé anlæg?

Bliver de egentlig varme, når du har spillet i et stykke tid?

Takker

Jeg glææææder mig mig også til Oxygen'en kommer!!  ang. BiFocal XL så tror jeg liiige det vil give det sidste, jeg er egentlig OK tilfreds med Monocle X, så er spændt på at se hvor meget bedre det bliver

Densen er et virkelig lækkert mærke i min optik, og jeg synes det passer godt til B&W Diamond - Densen passede også rigtig godt til mine gamle Dali Euphonia MS4 så lige umidlbart er Densen et godt allround mærke...

Ang. Densen vs. Classé så syns jeg det bliver lidt kedeligt - eller lidt for korrekt med Classé. Det lyder godt med Classé men det mangler liiige det ekstra som nogle andre mærker kan give - om man så er til det eller ej er en smagssag

Mine Densen B350'ere bliver slet ikke varme - også selvom de har spillet længe med høj volume

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Ja det var faktisk lidt en sjov oplevelse. Den side der lød bedst opad på skænken, lød faktisk bedst nedad på det nye rack. Både på cd og pre.

På skænken gav pladerne både tørere bund, mere kant på mellemtonen, og en mere åben top med flere mikrodetaljer. Og generelt et godt attack.

På det nye rack kan jeg give Dan ret i, at der er mere kant på mellemtonen uden pladen - på bekostning af lidt tørhed i bunden - hvilket jeg værdsætter. Måske jeg skulle teste uden minidomes under pladen - eller med noget hårdere.

Det var kun pre'en vi prøvede uden plade. Jeg er lidt skeptisk ved at have cd-spiller og pladespiller uafkoblet, da jeg gerne vil undgå overførsel af vibrationer til racket. Så det bliver nok en test mellem de to sider på pladen, SDfeet og noget DIY (kork, gummi), der vil afgøre hvad valget falder på der.

Jeg skal nok opdatere sladderspalten, når der er nye indtryk.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Som lovet kommer jeg lige med mine indtryk af de afkoblingsplader her.

Lad mig slå det fast med det samme, de plader har nemt hørbar indflydelse på lyden, men det er knap så nemt at sige om det er godt eller skidt. Alt efter hvilken side af pladen der vender op af så får man forskellige resultater, da vi først kom antager jeg at pladen har vendt med den bløde side op af mod produkterne, for det viste sig nemlig ved lidt testning at lydbilledet blev lidt breder og toppen blev mere blød men uheldigvis (i min optik) mistede musikken også noget kant og liv, lyden var meget behaglig men det virker lidt tungt og stemmer kunne virke lidt bustet. Jeg fortrak nok mest lyden fra produkterne når de bare var placeret på egetræs hylderne, jo så bliver lyd billedet lidt mindre men og bassen virker måske knap så fast men der var mere fart over feltet. Vendes pladen så (vil mene det må være med den hårde side op af) får man lidt et kompromis mellem de to, jeg er bare ikke sikker på om jeg efter lang tids testning nok ville vælge at placere elektronikken direkte på egetræspladerne, grunden til dette er at tommys system i forvejen er meget afslappet og man i min optik bestemt ikke behøver at få det til at lyde mere rundt og behaglig, det sagt så kan der jo også være systemer hvor man gerne vil have taget lidt af hårdheden af systemet og her kan disse plader være et glimrende værktøj.

Til alt retfærdighed skal det siges at Tommy havde flyttet anlæget over på det nye rack uden nogen vider kritisk lytning om effekten af pladerne nu var den samme med det nye undlag.

Okay, så én eller anden forskel giver det, så er det bare om det er godt eller skidt i ens setup

Det kan være man skulle prøve - tænke tænke

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes