Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

så mange danske high end producenter er der vel heller ikke...

hvor mange producenter kender du da som IKKE bruger afkobling af apparater? (ikke at forveksle med dem du har læst eller hørt om).

Jeg har aldrig set noget grej der er født med kork f.eks. Men det kan selvfølgelig godt være verdens bedst bevarerede hemmelighed inden for tweaks :-)

Jeg har lige kigget under Pass, Audia flight, ASR, ortofon og Nottingham Analogue, og alle har bare nogle standard fødder med lidt gummi under. Pånær Audia Flight Audia flight cd-one som bruger spikes. Jeg mener de alle sammen er nogenlunde gennemtænkte produkter som højst sandsynligt ville ha' brugt kork, hvis det havde alle de fordele du mener. Det er helt sikkert også billigere at producere end de standard fødder de står på fra fabrikken

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
finlytteren skrev:

hvor mange producenter kender du da som IKKE bruger afkobling af apparater? (ikke at forveksle med dem du har læst eller hørt om).

Jeg har aldrig set noget grej der er født med kork f.eks. Men det kan selvfølgelig godt være verdens bedst bevarerede hemmelighed inden for tweaks :-)

Jeg har lige kigget under Pass, Audia flight, ASR, ortofon og Nottingham Analogue, og alle har bare nogle standard fødder med lidt gummi under. Pånær Audia Flight Audia flight cd-one som bruger spikes. Jeg mener de alle sammen er nogenlunde gennemtænkte produkter som højst sandsynligt ville ha' brugt kork, hvis det havde alle de fordele du mener. Det er helt sikkert også billigere at producere end de standard fødder de står på fra fabrikken

Endelig en interessant tråd om kork

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
sigma6 skrev:
finlytteren skrev:

ENIG!!  START VENLIGST JERES EGEN TRÅD, emnet hører ikke til i min tråd  

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
kimC skrev:
sigma6 skrev:
finlytteren skrev:

hvor mange producenter kender du da som IKKE bruger afkobling af apparater? (ikke at forveksle med dem du har læst
eller hørt om).

Jeg har aldrig set noget grej der er født med kork f.eks. Men det kan selvfølgelig godt være verdens bedst bevarerede
hemmelighed inden for tweaks :-)

Jeg har lige kigget under Pass, Audia flight, ASR, ortofon og Nottingham Analogue, og alle har bare nogle standard fødder
med lidt gummi under. Pånær Audia Flight Audia flight cd-one som bruger spikes. Jeg mener de alle sammen er nogenlunde
gennemtænkte produkter som højst sandsynligt ville ha' brugt kork, hvis det havde alle de fordele du mener. Det er helt
sikkert også billigere at producere end de standard fødder de står på fra fabrikken

Ja ødelæg da ikke mandens så glimrende og udviklende tråd med jeres diskussion! alle har sin mening indenfor hifi
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Måske lidt mindre toe-in ville tage lidt skarphed af diskanten....måske det er hvertfald billigt at teste

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Ja nu skal folk jo springe en hel side tilbage for at komme til det interessante  

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Måske lidt mindre toe-in ville tage lidt skarphed af diskanten....måske det er hvertfald billigt at teste

Hej Kim

Det er afprøvet - det gav desværre ikke et bedre resultat  mit toe-in er faktisk allerede mindre end hvad B&W anbefaler - men det kan man selvfølgelig ikke altid regne med

Jeg ved ikk' hvor meget det vil give at montere spikes'ne i stedet for gummi-dimserne der er under nu. Jeg har ikke "turde" prøve da 72kg på 4 så spidse spikes nok vil efterlade mærker i mit trægulv under gulvtæppet - selvom gulvtæppet er ret tykt  

sådan her ser det ud nu:

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

kimC skrev:

Hej Kim

Det er afprøvet - det gav desværre ikke et bedre resultat  mit toe-in er faktisk allerede mindre end hvad B&W anbefaler - men det kan man selvfølgelig ikke altid regne med

Jeg ved ikk' hvor meget det vil give at montere spikes'ne i stedet for gummi-dimserne der er under nu. Jeg har ikke "turde" prøve da 72kg på 4 så spidse spikes nok vil efterlade mærker i mit trægulv under gulvtæppet - selvom gulvtæppet er ret tykt  

sådan her ser det ud nu:

På med de spikes og så køb et sæt Linn Skeets. De siges at fungere fortræffeligt osse på gulvtæppe. Alternativt kunne de placeres på gulvet under gulvtæppet....selvom det bliver lidt tricky

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Rune2200 skrev:
kimC skrev:
sigma6 skrev:
finlytteren skrev:

hvor mange producenter kender du da som IKKE bruger afkobling af apparater? (ikke at forveksle med dem du har læst
eller hørt om).

Jeg har aldrig set noget grej der er født med kork f.eks. Men det kan selvfølgelig godt være verdens bedst bevarerede

Jeg har lige kigget under Pass, Audia flight, ASR, ortofon og Nottingham Analogue, og alle har bare nogle standard fødder
med lidt gummi under. Pånær Audia Flight Audia flight cd-one som bruger spikes. Jeg mener de alle sammen er nogenlunde
gennemtænkte produkter som højst sandsynligt ville ha' brugt kork, hvis det havde alle de fordele du mener. Det er helt
sikkert også billigere at producere end de standard fødder de står på fra fabrikken

Ja ødelæg da ikke mandens så glimrende og udviklende tråd med jeres diskussion! alle har sin mening indenfor hifi

Sorry :-)

Det eneste jeg ville sige var, at du skulle få det basale i orden først. Lad dine højttalere spille i 2-300 timer. Derefter kan du finde ud af hvor de skal stå. Når det så er i orden kan du jo prøve med lidt rumtuning. Du kunne stille et par kurve med vasketøj i hjørnerne for at finde ud af om du evt kan høre det blir dæmpet, inden du bruger en formue på et eller andet fancy.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Rune2200 skrev:

kimC skrev:

Hej Kim

sådan her ser det ud nu:

På med de spikes og så køb et sæt Linn Skeets. De siges at fungere fortræffeligt osse på gulvtæppe. Alternativt kunne de placeres på gulvet under gulvtæppet....selvom det bliver lidt tricky

Ja jeg har overvejet noget a'la skeets'ne til sætte under de spikes - men så fungerer det vel nærmere som afkobling ligesom det vel er nu med de gummifødder?

Haha! ja det ville vidst blive lidt tricky at komme skeets'ne under gulvtæppet - især hvis højttalerne skal flyttes en smule - de er sgu lidt u-handy de højttalere  

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
LoudandClear skrev:
Rune2200 skrev:
kimC skrev:
sigma6 skrev:
finlytteren skrev:

eller hørt om).

Sorry :-)

Det eneste jeg ville sige var, at du skulle få det basale i orden først. Lad dine højttalere spille i 2-300 timer. Derefter kan du finde ud af hvor de skal stå. Når det så er i orden kan du jo prøve med lidt rumtuning. Du kunne stille et par kurve med vasketøj i hjørnerne for at finde ud af om du evt kan høre det blir dæmpet, inden du bruger en formue på et eller andet fancy.

Det går nok

Højttalerne har ihvertfald spillet 200 timer nu - nok egentlig en del mere. De har næsten stået og spillet 24/7 lige siden de kom ind af døren. Dog med noget lavere volume, når jeg ikke er hjemme

Der er allerede brugt en mindre formue så hvis der skal smides lidt mere skader det ikke det samlede budget  men du har da ret, der er ingen grund til at smide penge ud af vinduet på noget unødvendigt

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
kimC skrev:
Rune2200 skrev:

kimC skrev:

Hej Kim

sådan her ser det ud nu:

Ja jeg har overvejet noget a'la skeets'ne til sætte under de spikes - men så fungerer det vel nærmere som afkobling ligesom de vel er nu med de gummifødder?

Haha! ja det ville vidst blive lidt tricky at komme skeets'ne under gulvtæppet - især hvis højttalerne skal flyttes en smule - de er sgu lidt u-handy de højttalere  

tjah.....idéen med Linn skeets er snarere tilkobling end afkobling. Teorien siger at en højttaler skal kunne komme af med sine vibrationer. Hvis man afkobler en højttaler med bløde underlag som fx gummi på gulvtæppe.....så vil en del af vibrationerne bare ryge lige tilbage i kabinettet... Har jeg hørt

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Nu prøvede jeg "lige hurtigt" at sætte spikes'ne på

Højttalerne er ihverfald tilkoblet nu!! så må vi se hvad underboerne/overboerne/naboerne siger til det, det kan ihverfald mærkes i gulvet når der spilles  

lytte indtryk følger senere - eller imorgen...

PS: se venligst forrige side hvis I har input til min Densen vs. McIntosh kamp

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilkoblet mine ht til gulvet med spikes. Men jeg har betongulv og det er imo kun hårde gulve som beton og klinker, hvor man får fordel af at tilkoble. På blødere underlag som fx trægulv, vil jeg klart anbefale at afkoble. Noget af det bas der skulle have været overført til luften, vil istedet blive til vibrationer i gulvet.

Hvis du vil prøve et alternativ til dine fødder med gummi, kunne det være (ja tør næsten ikke skrive det, men...) Ringmat spikestoppers.

De koster ca. 550 kr og kan forstå at det er en formue for nogle, men med det dejlige setup du har, tror jeg det er indenfor økonomisk rækkevidde...

Jeg har i hvert fald en kammerat, der er glad for sine på trægulv.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke kan høre den store forskel kan jeg godt forstå den ryger tilbage. Jeg hørte engang nogle store monoblokke fra Macintosh, og jeg blev faktisk lidt skuffet. Jeg synes ikke de havde det overskud som andre monster forstærkere jeg har hørt.

Hvis du kunne komme til at lytte på noget Gryphon, f.eks Anthilion eller Encore, er jeg overbevist om dine speakers ville synes det var nam nam :-)

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Jeg har tilkoblet mine ht til gulvet med spikes. Men jeg har betongulv og det er imo kun hårde gulve som beton og klinker, hvor man får fordel af at tilkoble. På blødere underlag som fx trægulv, vil jeg klart anbefale at afkoble. Noget af det bas der skulle have været overført til luften, vil istedet blive til vibrationer i gulvet.

Hvis du vil prøve et alternativ til dine fødder med gummi, kunne det være (ja tør næsten ikke skrive det, men...) Ringmat spikestoppers.

De koster ca. 550 kr og kan forstå at det er en formue for nogle, men med det dejlige setup du har, tror jeg det er indenfor økonomisk rækkevidde...

Jeg har i hvert fald en kammerat, der er glad for sine på trægulv.

Der er ingen tvivl om der er kommet vibrationer i gulvet!! bassen er blevet en del mere fremtrædende, hvilket godt kan lyde fedt til noget musik - men bestemt ikke alt  til gengæld er mellemtone/diskant blevet bedre at lytte på - men jeg tror desværre bare hurtigt mine naboer bliver trætte af mig! (mere end de er i forvejen)

550,- er bestemt til at overskue - prisen er ikke så vigtig, bare det virker og hvis det ikke virker så er det jo ikke alverden der er brugt på forsøget

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Som oftest synes jeg at mellemtone og diskant bliver mindre fremme i skoene, ved tilkobling på trægulv. Måske mere lyttevenlig ved første "ørekast", men ved nærmere lyt, mangler der noget attack og åbenhed.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hvis du ikke kan høre den store forskel kan jeg godt forstå den ryger tilbage. Jeg hørte engang nogle store monoblokke fra Macintosh, og jeg blev faktisk lidt skuffet. Jeg synes ikke de havde det overskud som andre monster forstærkere jeg har hørt.

Hvis du kunne komme til at lytte på noget Gryphon, f.eks Anthilion eller Encore, er jeg overbevist om dine speakers ville synes det var nam nam :-)

Jeg kan godt høre forskel - det er bare ikke altsammen til det bedre, snarere det modsatte. Jeg var godt klar over McIntosh kunne være lidt "afslappet" at lytte på - men det er nok liiiige afslappet nok til min smag... Jeg syns ikke den McIntosh jeg har prøvet klarer det bedre end mine Densen monoblokke - der er ligeså meget overskud i Densen, men liiidt mere bund i McIntosh. Det er jo egentlig bare positivt at jeg er mere tilfreds med mit nuværende grej, men jeg havde da håbet på McIntosh var lykken - men indtil videre er det stadig Densen  Jeg har tænkt på noget Gryphon - det kunne være det skulle afprøves

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Et par forslag til dejlige kl. A effekttrin kunne være Pass Labs XA100.5 eller Audia Flight 100. 

Skal det være kl. A/B kunne Bladelius Ymer være en mulighed.

Sidstnævnte er lidt mere fremme i skoene.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Som oftest synes jeg at mellemtone og diskant bliver mindre fremme i skoene, ved tilkobling på trægulv. Måske mere lyttevenlig ved første "ørekast", men ved nærmere lyt, mangler der noget attack og åbenhed.

Det er muligt - jeg har ikke "nærlyttet" i mit normale reference niveau - men diskanten virker lidt mere "afslappet" på en god måde med tilkobling. Ikke at den er helt ystyrlig normalt - den er bare mere påtrængende med 802 Diamond end mine gamle Dali Euphonia MS4 - egentlig lidt underligt... 

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes