| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
|
Så skal der prøves lidt nyt i weekenden - Har stadig Linn Akurate DSM på prøve og nu har den fået selskab af en McIntosh MC-302. Lytteindtryk følger de nærmeste par dage men der er ingen tvivl om det lyder en hel del anderledes end mit Densen 
Jeg har også fået lidt nyt strøm fra Furutech - En TP80e strømskinne m. filter og 4 stk. Absolute power -18ER 
Lidt billeder:

|
|
|
McIntosh så skal det være deres MC275 de spiller musik.
Var lige i sverige den anden dag med nogle store amps han havde lånt et par 800D fra klubben, de spillet med http://6moons.com/audioreviews/bmc/1.html og det lød ret godt...
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Var lige i sverige den anden dag med nogle store amps han havde lånt et par 800D fra klubben, de spillet med http://6moons.com/audioreviews/bmc/1.html og det lød ret godt...
|
|
|
Tror ikke MC275 er det jeg søger - rør-forstærkere er aldrig helt faldet i min smag  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Rune2200 skrev:
jensen skrev:
|
|
|
Tror ikke MC275 er det jeg søger - rør-forstærkere er aldrig helt faldet i min smag 
|
|
|
Hvorfor? De lyder ikke ligefrem ens allesammen  |
|
|
Ha ha nej det gør de bestemt ikke - men det er bare den konklusion jeg har taget udfra hvad jeg har hørt. Der er vel ikke rigtig 2 fabrikanter der lyder ens - ellers ville der være et eller andet galt  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par indtryk af forskellene mellem mit Densen og McIntosh - dette er kun lige de hurtige indtryk.
Med Densen only - Linn Akurate DSM som streamer:
Lidt skarp diskant, massere af attack, "god rumfølelse", boomet bas i nogle numre.
Med Densen B250 som forforstærker - Linn Akurate DSM som streamer - McIntosh som effekt:
Meget detaljeret, behageligt men lidt skarp diskant, god kontrol ved dyyyb bas, godt attack.
Med Linn Akurate DSM som streamer/forforstærker - McIntosh som effekt:
meget detaljeret, behagelig diskant, ret varm lyd med lækker fylde, massere af ro, tingene står meget klart i lydbilledet.
Jeg er egentlig lidt overrasket over der ikke er større forskelle at spore - det er slet ikke som dag og nat i mit setup. Der er ingen "woooow sikken en forskel" effekt i mine øre. Bassen er ikke super anderledes med McIntosh'en i forhold til mit Densen, den når dog lidt dybere. Så lige umidlbart er der altså ikke den store forskel med de ekstra watt der er i McIntosh'en.
Jeg tror simpelthen ikke mit rum er trimmet nok akustisk. Jeg må eksperimentere mere med akustik imorgen 
Det er lige umidlbart ikke nogen perfekt kombination med nogle af de løsninger jeg har prøvet idag - desværre... __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ting du nævner om Densen only...
"Lidt skarp diskant", boomet bas i nogle numre"
formoder jeg afkobling af apparater kan hjælpe på...
Fx produkter fra Ringmat som disse domes:

|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
De ting du nævner om Densen only...
"Lidt skarp diskant", boomet bas i nogle numre"
formoder jeg afkobling af apparater kan hjælpe på...
Fx produkter fra Ringmat som disse domes:

|
|
|
Hvad forventer du så de ville gøre under et apperat som ikke havde skinger diskant osv?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
give bedre perspektiv og flere mikrodetaljer.
og en mere klar, fri og åben mellemtone.
og en tørere bund.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
give bedre perspektiv og flere mikrodetaljer.
og en mere klar, fri og åben mellemtone.
og en tørrere bund.
|
|
|
Egenligt underligt, at jeg aldrig har set noget high-end eller hifi med korkfødder, når det er så godt.
Har du et link til nogen der bruger det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender til highend forhandlere og en højttalerproducent, som selv bruger domes i deres demorum...
og det er ikke for udseendets skyld! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
jeg kender til highend forhandlere og en højttalerproducent, som selv bruger domes i deres demorum...
og det er ikke for udseendets skyld! 
|
|
|
Det var sgu da ikke mange producenter når nu det er SÅ godt ;-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
så mange danske high end producenter er der vel heller ikke...
hvor mange producenter kender du da som IKKE bruger afkobling af apparater? (ikke at forveksle med dem du har læst eller hørt om).
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Hehe det er ikke sådan med folks forskellige erfaringer...
Jeg har selv gode erfaringer med at diffusere førstereflektionerne (sidevægge og loft) og dæmpe bag lyttepositionen.
|
|
|
Det er også det jeg har de bedste erfaringer med.
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været forbi en yderst flink butik og låne lidt akustisk diffusering/dæmpning 
Allerede nu hvor jeg bare lige har smidt tingene løseligt op er det meget tydeilgt at det gør en kæmpe forskel!
Især de 2 stk jeg har sat i hjørnerne bag højttalerne har strammet bassen gevaldigt op! og dermed også renset godt op i resten af lydbilledet
Der vil blive rykket lidt rundt på resten for at se hvad der sker...
... fortsættelse følger
lidt billeder: (ps: gode råd modtages gerne)

__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du havde 2 af de lamper på billedet, kunne du hænge dem, så de tager noget af førstereflektionerne fra loftet.

Eller alternativt 2 kogler. Det ville også se ret fedt ud...

|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
hvis du havde 2 af de lamper på billedet, kunne du hænge dem, så de tager noget af førstereflektionerne fra loftet.

Eller alternativt 2 kogler. Det ville også se ret fedt ud...

|
|
|
Hehe ja det kan du have ret i, dog ville det nok være en billigere løsning at bygge et helt nyt loft m. indbygget diffusere. Jeg vil dog helst ikke skjule min meget fine stuk __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger et projektorlærred som loftdiffuser, som jeg trækker ned, når det skal være rigtigt godt. Det hænger ca. midt mellem ht og lytteposition. Det giver klart bedre definition i perspektivet.
Et kraftigt rullegardin - fx mørklægningsgardin - kan gøre det samme.
Og som nævnt tror jeg også et par strategisk placerede lamper kan gøre noget for perspektivet.
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Jeg bruger et projektorlærred som loftdiffuser, som jeg trækker ned, når det skal være rigtigt godt. Det hænger ca. midt mellem ht og lytteposition. Det giver klart bedre definition i perspektivet.
Et kraftigt rullegardin - fx mørklægningsgardin - kan gøre det samme.
Og som nævnt tror jeg også et par strategisk placerede lamper kan gøre noget for perspektivet.
|
|
|
Jeg har et motoriseret lærred til overs fra mit gamle snurre-rundt system, dog ville jeg nødigt have det hængende midt i mit loft. Men idéen lyder udermærket  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som forsøg valgt at tage Densen B250 forforstærkeren helt ud af setuppet for at give en helt fair sammenligning af Densen vs. McIntosh effekterne. Jeg bruger dermed Linn Akurate DSM som forforstærker.
Noterne omkring numrene er skrevet imens jeg lytter til hvert nummer så det kan gpdt være det virker rodet. Jeg skifter mellem forstærkerne mellem hvert nummer.
Sammenligninger af effektforstærkere
Linn + B350 Trentemøller - Klodsmajor - kontrolleret bas, ret dyb ingen tegn på forstærker går i knæ ved høj volume. meget klart og hurtig lyd. Trentemøller - Moan - lækker "knitren" i starten - meget tydelige detaljer. meget hurtigere bas-start end McIntosh. Anne Linnet - Du betyder liv - gode trommer, fed guitar - lidt for fremtræden diskant i omkvæd. (må være nummeret) hurtige skift i musikken. Lars HUG - Thanksgiving man - bedre adskildelse af instrumenter - lidt lysere lyd. Tina Dicow - Halleluja - lækker guitar - KULDEGYSNINGER! - meget fremtrædende vokal, dog ikke så fyldig. The Knife - Heartbeats - meget hurtigere bas, mere attack i mellemtone - igen lidt kraftig diskant. Puscifier - Momma sed (kun intro) - Fed bas og guitar, meget hurtigt. lidt påtrængende diskant. One Two - Billy Boy - godt perspektiv, god adskillelse - bedre defintion af trommer - stadig lidt lyst.
Linn + MC302 Trentemøller - Klodsmajor - går lidt dybere end Densen - mere varm og afrundet lyd (ikke nødvendigvis godt) ikke så meget attack som Densen. Trentemøller - Moan - blød bas ved start, ikke så hurtig. Lidt uroligt lydbillede i dette nummer. men igen - varm og afrundet lyd. Anne Linnet - Du betyder liv - lidt tilbagelænet - flere baggrundsdetaljer - lidt for fremtræden diskant i omkvæd. (må være nummeret) Lars HUG - Thanksgiving man - lækre strygere - gode trommer. Tina Dicow - Halleluja - lækker letflydende guitar - KULDEGYSNINGER! God fyldig vokal. The Knife - Heartbeats - rimelig hurtig - bløde overtoner - god bas, hænger dog lidt i rummet. Puscifier - Momma sed (kun intro) - mere detaljeret - fed bas og guitar. One Two - Billy Boy - godt perspektiv, god adskillelse - lidt tilbagelænet stemme.   ; ;   ; ;   ; ;
Musikken jeg har lyttet til er ikke en guideline til min generelle musiksmag - det er bare numre jeg kender godt
volumen er holdt på samme niveau hele tiden - McIntosh'en spiller ikun en lille smule højere på trods af de ekstra watt... Måske man kan få lidt mere attack på McIntosh ved at vælge en større model (MC-402? er der en stor forskel på den og MC-302??) På nogle numre kan jeg godt lide McIntosh'ens lidt bløde lyd, diskanten bliver lidt skarp på Densen. Det kan stadig godt have noget med akustikken at gøre...
Jeg tror det ender med jeg må aflevere McIntosh'en tilbage - den har ikke alt hvad jeg søger. Den er meget behagelig at lytte til men jeg savner noget attack/hurtighed.
Linn Akurate DSM'en er jeg lidt i tvivl om - der er absolut ingen tvivl om at den er et skridt i den rigtige retning i forhold til min nuværende Linn Sneaky DS - men den er jo også ca. 4 gange dyrere - men lækker er den ihvertfald Densen kommer forhåbentlig snart med deres Oxygen streamer og hvis jeg vælger at beholde mit Densen så ville det jo være rart hvis mit grej passer sammen design mæssigt.
Desuden mangler jeg stadig mine Kimber BiFocal XL - det kan være de gør at mit Densen lige bliver afrundet lidt i toppen.
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt om mine akustiske tiltag indtil videre:
Bassen er virkelig blevet strammet op - dog er diskanten stadig lidt fremhævet i nogle numre. Mellemtonen er blevet mere fremhævet - den var til tider lidt fraværende på især stemmer. Tingene står meget tydeligere i lydbilledet - detaljerne kommer bedre frem. Lydbilledet bliver lidt skævt med diffusere/dæmpere på kun den ene væg (kan ikke have på begge vægge pga vindue) jeg overvejer et tungt gardin jeg kan trække for på begge side vægge ved kritisk lytning.
|
| Til top |
|
| |