Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Hehe det er ikke sådan med folks forskellige erfaringer...

Jeg har selv gode erfaringer med at diffusere førstereflektionerne (sidevægge og loft) og dæmpe bag lyttepositionen.

Nej kan alle ikke bare være enige, så er det sgu meeeeeget nemmere

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Måske du sku prøve med troltekt plader de både absorbere og diffusere
De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige spor og affasninger, og så kan de males i væggens farve så de
falder i med væggen.
Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position, alt andt vil være spild (imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue

Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige spor og affasninger, og så kan de males i væggens farve så de
falder i med væggen.
Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position, alt andt vil være spild (imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue

Thomas

Hej Thomas
Så vidt jeg lige hurtigt kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har
et tilgode bevis fra KT radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2012 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
falder i med væggen.

Thomas

Hej Thomas
Så vidt jeg lige hurtigt kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har
et tilgode bevis fra KT radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...

Det tilgodebevis kunne Du jo bruge på en mere strømtærk AMP
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
falder i med væggen.

Thomas

Hej Thomas

Det tilgodebevis kunne Du jo bruge på en mere strømtærk AMP

Har du nogensinde hørt Densens B350 monoblokke? 

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Måske du sku prøve med troltekt plader de både
absorbere og diffusere De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige
spor og affasninger, og så kan de males i væggens farve så de falder i med væggen. Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position,
alt andt vil være spild (imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue Thomas
Hej Thomas Så
vidt jeg lige hurtigt kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har et
tilgode bevis fra KT radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...
Det tilgodebevis kunne Du jo bruge
på en mere strømtærk AMP smileys/smiley36.gif">

Hej rune
Nej jeg har ikke hørt dem men Har set data'erne på dem.... men jeg kender 802, og ved at de kræver strøm!!
Men har en kammi som har stiftet bekendtskab med dem og han savnede også mere strøm!
Men hvis du eroverbevist om at dine densen har hvad 802 kræver, så er alt jo super. Jeg ville nu lige gi det en chance og prøve en kraftigere AMP
inden jeg ville købe mig fattig i absorbere, ht kabler osv osv. Det koster ik noget at prøve Jo
Hyppe hunting

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Måske du sku prøve med troltekt plader de både
absorbere og diffusere De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige
spor og affasninger, og så kan de males i væggens farve så de falder i med væggen. Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position,
alt andt vil være spild (imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue Thomas
Hej Thomas Så
vidt jeg lige hurtigt kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har et
tilgode bevis fra KT radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...
Det tilgodebevis kunne Du jo bruge
på en mere strømtærk AMP smileys/smiley36.gif">

Hej rune
Nej jeg har ikke hørt dem men Har set data'erne på dem.... men jeg kender 802, og ved at de kræver strøm!!
Men har en kammi som har stiftet bekendtskab med dem og han savnede også mere strøm!
Men hvis du eroverbevist om at dine densen har hvad 802 kræver, så er alt jo super. Jeg ville nu lige gi det en chance og prøve en kraftigere AMP
inden jeg ville købe mig fattig i absorbere, ht kabler osv osv. Det koster ik noget at prøve Jo
Hyppe hunting

Hej Thomas!

Her er et lille review som viser at Densen B350 ikke er så svag endda

http://www.stereomojo.com/DENSENB-350MonoPowerAmplifier.htm/ DENSENB-350MonoPowerAmplifier.htm

Her er et lille review som viser at B&W 802D ikke er så svær at drive endda. 802 Diamond skulle eftersigende være endnu lettere at drive

http://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measu rements

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige spor og affasninger, og
så kan de males i væggens farve så de falder i med væggen. Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position, alt andt vil være spild
(imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue Thomas
Hej Thomas Så vidt jeg lige hurtigt
kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har et tilgode bevis fra KT
radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...
Det tilgodebevis kunne Du jo bruge på en mere
strømtærk AMP smileys/smiley36.gif">

Hej rune Nej jeg har ikke hørt dem men Har set data'erne på dem.... men jeg kender 802, og
ved at de kræver strøm!! Men har en kammi som har stiftet bekendtskab med dem og han savnede også mere strøm! Men hvis du eroverbevist om at
dine densen har hvad 802 kræver, så er alt jo super. Jeg ville nu lige gi det en chance og prøve en kraftigere AMP inden jeg ville købe mig fattig i
absorbere, ht kabler osv osv. Det koster ik noget at prøve Jo Hyppe hunting smileys/smiley4.gif">

Hej Thomas!

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt"> 350monoPowerAmplifier.htm/DENSENB-350monoPowerAmplifier.htm" >[COLOR=#0066cc face=Tahoma"> http://www.stereomojo.com/DENSENB-
350MonoPowerAmplifier.htm/ DENSENB-350MonoPowerAmplifier.htm [/COLOR">
</SPAN>

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt">Her er et lille review som viser at B&W 802D ikke er så
svær at drive endda. 802 Diamond skulle eftersigende være endnu lettere at drive </SPAN>

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt">loudspeaker-measurements">[COLOR=#0066cc size=3 face=Calibri"> http://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measu
rements[/COLOR">
</SPAN>

Hej rune

Det første link virker ikke....
802 er ikke verdens tungeste at drive nej, men med 89db og impedansdyk ned til 3ohm kræver den stadig en go mængde strøm!
The B&W's impedance plot (fig.1) reveals the speaker to be moderately difficult to drive, with a magnitude that drops to 3 ohms throughout the
upper bass and an awkward combination of 4 ohms and –50° electrical phase angle at 60Hz.

Men i bund og grund så var min pointe også bare at det måske var værd at afprøve en "rigtig" kraftig forstærker for at høre forskellen inden du køber
en masse andet som måske ikke hjælper (ht kabler, absorbere osv.) og igen er det kun fordi jeg selv lige har erfaret HVOR stor forskel der kan
være...
Men håber du får styr det hele

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
thomas.larsen skrev:
De er meget billiger end alt dt andet, og de kan fåes i mange str og med forskellige spor og affasninger, og
så kan de males i væggens farve så de falder i med væggen. Du behøver kun at smide dem op foran og bag din lytte position, alt andt vil være spild
(imo). Jeg er igang med præis dt samme i min stue Thomas
Hej Thomas Så vidt jeg lige hurtigt
kan se så er det kun absorbenter der er at se på deres hjemmeside - men giver det lige et grundigt kig senere i aften. Jeg Har et tilgode bevis fra KT
radio - det er derfor jeg så vidt muligt prøver at finde akustiske løsninger derfra ...
Det tilgodebevis kunne Du jo bruge på en mere
strømtærk AMP smileys/smiley36.gif">

Hej rune Nej jeg har ikke hørt dem men Har set data'erne på dem.... men jeg kender 802, og
ved at de kræver strøm!! Men har en kammi som har stiftet bekendtskab med dem og han savnede også mere strøm! Men hvis du eroverbevist om at
dine densen har hvad 802 kræver, så er alt jo super. Jeg ville nu lige gi det en chance og prøve en kraftigere AMP inden jeg ville købe mig fattig i
absorbere, ht kabler osv osv. Det koster ik noget at prøve Jo Hyppe hunting smileys/smiley4.gif">

Hej Thomas!

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt"> 350monoPowerAmplifier.htm/DENSENB-350monoPowerAmplifier.htm" >[COLOR=#0066cc face=Tahoma"> http://www.stereomojo.com/DENSENB-
350MonoPowerAmplifier.htm/ DENSENB-350MonoPowerAmplifier.htm [/COLOR">
</SPAN>

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt">Her er et lille review som viser at B&W 802D ikke er så
svær at drive endda. 802 Diamond skulle eftersigende være endnu lettere at drive </SPAN>

<P =ecxMsonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Tahoma','sans-serif'; FONT-SIZE: 10pt">loudspeaker-measurements">[COLOR=#0066cc size=3 face=Calibri"> http://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measu
rements[/COLOR">
</SPAN>

Hej rune

Det første link virker ikke....
802 er ikke verdens tungeste at drive nej, men med 89db og impedansdyk ned til 3ohm kræver den stadig en go mængde strøm!
The B&W's impedance plot (fig.1) reveals the speaker to be moderately difficult to drive, with a magnitude that drops to 3 ohms throughout the
upper bass and an awkward combination of 4 ohms and –50° electrical phase angle at 60Hz.

Men i bund og grund så var min pointe også bare at det måske var værd at afprøve en "rigtig" kraftig forstærker for at høre forskellen inden du køber
en masse andet som måske ikke hjælper (ht kabler, absorbere osv.) og igen er det kun fordi jeg selv lige har erfaret HVOR stor forskel der kan
være...
Men håber du får styr det hele

hmm! Det link kan jeg bare ikke få til at virke!

Du skal være mere end velkommen til at droppe forbi med nogle "rigtige" kraftige forstærkere - så kan det da komme an på en prøve

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke nødvendigvis du vil få bedre lyd med en kraftigere forstærker. Så svære er de nemlig heller ikke at drive. Pt. Trækker vi butikkens
demomodel med en Denon pma-2010, og der er godt styr på tingene, så dine Densen er bestemt ikke et dårligt valg til dem imo.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Jeg mener ikke nødvendigvis du vil få bedre lyd med en kraftigere forstærker. Så svære er de nemlig heller ikke at drive. Pt. Trækker vi butikkens
demomodel med en Denon pma-2010, og der er godt styr på tingene, så dine Densen er bestemt ikke et dårligt valg til dem imo.

Jeg er fuldkommen enig  Det gamle Nautilus modeller var meget strømkrævende - men det er altså ikke så slemt med de nyere modeller

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået besøg at en Linn Akurate DSM Streamer/forforstærker!

Der er ingen tvivl om den gør tingene langt bedre end min Linn Sneaky Music DS allerede nu

Planen er både at prøve den både som streamer sammen med min Densen B250 forforstærker og som desideret forforstærker/streamer.

Lige pt. fungerer den som forforstærker - det lyder godt - men der skal testes en hel del i weekenden forhåbentlig. Min Densen er jo også en suuuuper lækker  forforstærker  

Det er dog lækkert med HDMI in/out - dog kunne man godt savne en USB indgang  

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Maj 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så ved ikke om du er færdig med din akustik (det bliver man aldrig), men jeg smider lige et
link til en 15 min lang video, med en gut der hedder Ethan Whiner. Han ved et og andet om rumakustik, så synes du skal tage
et kig på det:

http://www.youtube.com/watch?v=lbLVjHfHahg

Jeg læser selv til ingeniør med fokus på digital signal behandling og akustik, så det er med den baggrund, at jeg giver ham mit
samstykke ;)

Og ehh, by the way; fedt anlæg, jeg elsker de højttalere!

[edit] Meh det var ikke den rigtige video jeg fandt, leder lige videre, men den der er heller ikke dum :)
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Toebs skrev:
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så ved ikke om du er færdig med din akustik (det bliver man aldrig), men jeg smider lige et
link til en 15 min lang video, med en gut der hedder Ethan Whiner. Han ved et og andet om rumakustik, så synes du skal tage
et kig på det:

http://www.youtube.com/watch?v=lbLVjHfHahg

Jeg læser selv til ingeniør med fokus på digital signal behandling og akustik, så det er med den baggrund, at jeg giver ham mit
samstykke ;)

Og ehh, by the way; fedt anlæg, jeg elsker de højttalere!

[edit] Meh det var ikke den rigtige video jeg fandt, leder lige videre, men den der er heller ikke dum :)

Hej

Jeg er SLET ikke færdig med akustikken, er faktisk ikke kommet videre det sidste lange stykke tid

Jeg håber at komme videre med akustikken næste uge

Jeg ser frem til youtube klippet - du skal da også være velkommen til at kigge forbi - det virker da til du har forudsætningerne iorden til at vejlede mig

og tak for det

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2012 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har erfaringer med at bruge Vicoustic's "tilbud" om at udregne ens dæmpning/diffusering af ens rum? - det koster jo lidt - men er det til at regne med? Det koster så vidt jeg kan se 75 euro for mit rum. Så skal man sende billeder, tegninger osv. af sit lyttterum...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Maj 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
Er der nogle der har erfaringer med at bruge Vicoustic's "tilbud" om at udregne ens dæmpning/diffusering af ens rum? - det
koster jo lidt - men er det til at regne med? Det koster så vidt jeg kan se 75 euro for mit rum. Så skal man sende billeder, tegninger osv. af sit
lyttterum...

Prisen virker vel egentlig fair nok, selvfølgelig afhængig af hvor meget de regner ud.
Men hvis du gider bruge lidt tid på det, kan det sagtens lade sig gøre at regne de væsentligste ting ud selv.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Rune2200 skrev:
Er der nogle der har erfaringer med at bruge Vicoustic's "tilbud" om at udregne ens dæmpning/diffusering af ens rum? - det
koster jo lidt - men er det til at regne med? Det koster så vidt jeg kan se 75 euro for mit rum. Så skal man sende billeder, tegninger osv. af sit
lyttterum...

Prisen virker vel egentlig fair nok, selvfølgelig afhængig af hvor meget de regner ud.
Men hvis du gider bruge lidt tid på det, kan det sagtens lade sig gøre at regne de væsentligste ting ud selv.

Ja jeg syns også prisen lyder ganske rimelig - hvis det altså du'r  Jeg kunne sikkert godt regne nogle af tingene ud selv - men igen - de har sikkert et eller andet smart program de lige plotter data'erne ind i og vupti - så er der en løsning på akustikken. Det lokker sgu - for jeg er ingen haj til den slags og det kan hurtigt blive dyrt at eksperimentere selv...

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Så skal der prøves lidt nyt i weekenden - Har stadig Linn Akurate DSM på prøve og nu har den fået selskab af en McIntosh MC-302. Lytteindtryk følger de nærmeste par dage men der er ingen tvivl om det lyder en hel del anderledes end mit Densen 

Jeg har også fået lidt nyt strøm fra Furutech - En TP80e strømskinne m. filter og 4 stk. Absolute power -18ER

Lidt billeder:

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 16 Maj 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

FUK du har gang i mange ting

Du var/er glad for dine Densen effekter........ Hvorfor så ikke prøve et sæt mere, så du biamper dine B&W`r, istedet for at gå i en helt anden retning.

Hvad med Densens egen Dac som gerne snart skulle komme. Vil den ikke være federe at få ind, istedet for den Linn? Ellers så skulle du prøve deres nye B475 cdafspiller. Den slår andre high ende afspiller til over 100K

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

FUK du har gang i mange ting

Du var/er glad for dine Densen effekter........ Hvorfor så ikke prøve et sæt mere, så du biamper dine B&W`r, istedet for at gå i en helt anden
retning.

Hvad med Densens egen Dac som gerne snart skulle komme. Vil den ikke være federe at få ind, istedet for den Linn? Ellers så skulle du prøve
deres nye B475 cdafspiller. Den slår andre high ende afspiller til over 100K

Ha ha! Ja jeg får prøvet en del lige pt - men hvis der ikke afprøves bliver man aldrig klogere ... Jeg er rigtig glad for mit Densen men det skader ikke
at prøve noget andet jo Har hørt meget godt om McIntosh og b&w - så det skulle prøves. Jeg går og venter på densen's Oxygen 75 (m. Den
bedste DAC ligesom i den dedikerede DAC) cd afspillere gider jeg ikke, det er sgu meget nemmere at streame

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes