Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Densen & B&W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Selv om de højttalere er bare så fede.

Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for store højttalere til en for lille stue?

Måske 805D er løsningen på dit problem?

PS. Ikke sagt i ond mening

Hej DKsoulman

- Jeg kan som sådan godt følge din tankegang - men de 802'ere spiller sgu allerede rigtig godt i mit rum og det er de højttallere jeg altid har drømt om. Nu er jeg så bare igang med at få dem til at spille helt som de skal - og der skal nogle akustiske løsninger til - ligesom der også ville skulle i langt større rum  der er ikke nogle kæmpe roomgains - efter hvad mine øre fortæller mig -så det skal nok komme til at fungere helt optimalt med de rette akustiske løsninger og det er så dem jeg spørger ind til?

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
8888 skrev:
DKsoulman skrev:

Selv om de højttalere er bare så
fede.

Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for
store højttalere til en for lille stue?

Enig

Nu er problemet jo efterklang og ikke problemer der hidrører en for stor højttaler til et for lille rum??? og 805D er derudover aldrig nogensinde svaret på nogetsomhelst problem 

Præcist!!! kunne ikke have sagt det bedre selv

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se noget af mit gamle grej komme til ære og værdighed i fine omgivelser og med så majestætiske højttalere   Synes du skal overveje en gang mere om den der nye Densen-tingest du afventer er den rigtige vej og gå. Tror de problemer du har haft med den daglige betjening af din lille Linn Sneaky, har noget at gøre med at det er en meget tidlig Sneaky, kombineret med at softwaren til android måske bare ikk kører optimalt altid. Med en ny Linn DS og en Ipad kører det bare derudaf uden problemer 

En ex-demo eller brugt Akurate DS kan fås til overkommelige penge. Og jeg har meget svært ved at forestille mig at den nye Densen-ting skulle være bedre end den.....men hvem ved 

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Dejligt at se noget af mit gamle grej komme til ære og værdighed i fine omgivelser og med så majestætiske højttalere   Synes du skal overveje en gang mere om den der nye Densen-tingest du afventer er den rigtige vej og gå. Tror de problemer du har haft med den daglige betjening af din lille Linn Sneaky, har noget at gøre med at det er en meget tidlig Sneaky, kombineret med at softwaren til android måske bare ikk kører optimalt altid. Med en ny Linn DS og en Ipad kører det bare derudaf uden problemer 

En ex-demo eller brugt Akurate DS kan fås til overkommelige penge. Og jeg har meget svært ved at forestille mig at den nye Densen-ting skulle være bedre end den.....men hvem ved 

Hej Kim!

Det spiller sgu også dejligt det Densen  

Jeg kigger faktisk i dette øjeblik på andre Streaming-løsninger  Densen Oxygen er blevet forsinket med yderligere 2 måneder  og kunne sagtens forestille mig at Linn's dyrere løsninger kunne være en bedre løsning...

Dog fungerer afspilningen fra music DS upåklageligt nu. Jeg har købt ny NAS server og nu fungerer det hele helt optimalt med Songbook app'en til iPhone, ingen udfald eller noget. Bruger heller ikke iTunes længere, nu kører det over UPnP

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ja, Densen har det med at udskyde de nye produkter lidt en gang imellem  Når du nu er igang med dyre kabelløsninger og tweaks, så er det forresten til sammenligning næsten gratis at opgradere din B250 med en DNRG. Den er i forvejen en ret fantastisk forforstærker IMO....men den eksterne strøm skulle gøre den endnu bedre

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Ja, Densen har det med at udskyde de nye produkter lidt en gang imellem  Når du nu er igang med dyre kabelløsninger og tweaks, så er det forresten til sammenligning næsten gratis at opgradere din B250 med en DNRG. Den er i forvejen en ret fantastisk forforstærker IMO....men den eksterne strøm skulle gøre den endnu bedre

hehe ja det er p.... irriterende at de bliver udsat - indtil videre er det 3 måneder det er bllvet udsat siden de lovede mig den første gang  og der er vel ingen garantier for den ikke bliver udsat endnu længere - og jeg er ikke jordens mest tålmodige mand  - Derfor kigger jeg på andre produkter - selvom jeg helst ville have alt grejet i samme fabrikat/design, men Streameren kan jo bare stå gemt af vejen som den også gør nu.

Jeg har overvejet DNRG til min B250 - det er bare ekstremt sparsomt med info omkring denne - og orker næsten ikke at spørge om jeg kan "låne" en DNRG hjem til test - især ikke før min Furutech TP80-E netliste med filter og mine 4 Absolute Power-18 er kommet ind  af døren - om forhåbentlig 2 ugers tid...

Og ja - det koster sgu kassen med alle de kabler og tweaks!!!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

kimC skrev:

hehe ja det er p.... irriterende at de bliver udsat - indtil videre er det 3 måneder det er bllvet udsat siden de lovede mig den første gang  og der er vel ingen garantier for den ikke bliver udsat endnu længere - og jeg er ikke jordens mest tålmodige mand  - Derfor kigger jeg på andre produkter - selvom jeg helst ville have alt grejet i samme fabrikat/design, men Streameren kan jo bare stå gemt af vejen som den ogå gør nu.

Jeg har overvejet DNRG til min B250 - det er bare ekstremt sparsomt med info omkring denne - og orker næsten ikke at spørge om jeg kan "låne" en DNRG hjem til test - især ikke før min Furutech TP80-E netliste med filter og mine 4 Absolute Power-18 er kommet ind  af døren - om forhåbentlig 2 ugers tid...

jo jo det koster men finder man den rigtig kombination så hæves ydelsen også ganske betragtelig.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Rune2200 skrev:

kimC skrev:

hehe ja det er p.... irriterende at de bliver udsat - indtil videre er det 3 måneder det er bllvet udsat siden de lovede mig den første gang  og der er vel ingen garantier for den ikke bliver udsat endnu længere - og jeg er ikke jordens mest tålmodige mand  - Derfor kigger jeg på andre produkter - selvom jeg helst ville have alt grejet i samme fabrikat/design, men Streameren kan jo bare stå gemt af vejen som den ogå gør nu.

jo jo det koster men finder man den rigtig kombination så hæves ydelsen også ganske betragtelig.
¨

Jeps! Der bliver også investeres en god del i kabler og akstik-tweaks - det render efterhånden op i 50,000 hvis jeg følger mine planer  

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Lige PT kigger jeg på denne hvis Oxygen ikke snart skynder sig lidt!

Linn Akurate DSM:

http://www.scala-hifi.dk/index.php?id=tech&tech_id=493

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskælden på DS og DSM ?

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
DKsoulman skrev:

Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for store højttalere til en for lille stue?

Hej DKsoulman

- Jeg kan som sådan godt følge din tankegang - men de 802'ere spiller sgu allerede rigtig godt i mit rum og det er de højttallere jeg altid har drømt om. Nu er jeg så bare igang med at få dem til at spille helt som de skal - og der skal nogle akustiske løsninger til - ligesom der også ville skulle i langt større rum  der er ikke nogle kæmpe roomgains - efter hvad mine øre fortæller mig -så det skal nok komme til at fungere helt optimalt med de rette akustiske løsninger og det er så dem jeg spørger ind til?

Jeg håber du får det til at fungere. Så du kan få fuldt udbytte af din investering. Har aldrig hørt dem, kun 805. De synes jeg sgu er ok. Af deres størrelse.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hvad er forskælden på DS og DSM ?

Så vidt jeg kan se så er så er de primære forskelle de digitale inputs:

HDMI, S/PDIF and TOSLINK inputs, plus HDMI pass-thru

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Rune2200 skrev:
DKsoulman skrev:

Hej DKsoulman

Jeg håber du får det til at fungere. Så du kan få fuldt udbytte af din investering. Har aldrig hørt dem, kun 805. De synes jeg sgu er ok. Af deres størrelse.

805 Diamond er en fed standerhøjttaler - men 802 Diamond har bare SÅ meget mere af alting - men i mit tilfælde kræver det bare mere fokus på akustik

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ja, Akurate DSM er vejen frem  et alternativ kunne være at finde en Linn Renew DS, evt på ebay. En Linn Renew DS er en 1. generation Klimax DS i et billigere chassis.

http://news.linn.co.uk/news/2011/09/last-orders-for-renew-ds -and-2-promo.php

Med en Akurate DSM er der en lille mulighed for at det faktisk ville lyde bedst at smide signalet direkte i monoblokkene og derved gøre din B250 overflødig....måske. Men den er bare så lækker den B250 at du burde lade den blive stående alligevel  

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Ja, Akurate DSM er vejen frem  et alternativ kunne være at finde en Linn Renew DS, evt på ebay. En Linn Renew DS er en 1. generation Klimax DS i et billigere chassis.

http://news.linn.co.uk/news/2011/09/last-orders-for-renew-ds -and-2-promo.php

Med en Akurate DSM er der en lille mulighed for at det faktisk ville lyde bedst at smide signalet direkte i monoblokkene og derved gøre din B250 overflødig....måske. Men den er bare så lækker den B250 at du burde lade den blive stående alligevel  

Har også læst lidt mere om Linn'en nu. Tror jeg holder mig til Akurate DS - jeg vil helst bruge min B250'er som forforstærker, så der er vel egentlig ikke nogen grund til at købe DSM'eren   Så kan jeg købe mig en billigere DAC til de andre "mindre lydmæssigt vigtige" digitale signalkilder jeg har (PS3/computer/fjernsyn)

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

Jeg overvejer at sætte nogle gulvplanter i hjørnerne bag hver højttaler - dette må kunne dæmpe bassen lidt - jeg er åben for
forslag

Hvis der er én der ligger inde med et måleprogram til at måle peaks'ne i mit målerum så er jeg meget åben overfor forslag/hjælp til dette

Hej Rune

Du skriver at dit problem var at det hele blev for lyst og derfor duede NO ikke, og at VDH virkede bedre..... og ja vdh er meget mørkt i klangen og slet
ikke detaljeret overhovedet! Du skriver så nu at du vil ha dæmpet bassen med div akustikplader/planter? (planter dæmper ikke, de difusere
reflextionerne).
Prøv lige at specifer "problemet" i detaljer!

Uden jeg er sikker, så vil jeg tro der ikke er nok juice i dine densen til at håndtere 802 som jo er pænt tunge at drive og med store impedansdyk, og
bassen er derfor ikke er præcis nok og man fornemmer den buldre, og Hvis dette er tilfældet så tror jeg ikke du kan hente det i at skifte ht kabler
desværre... Har du prøvet en kraftigere AMP?
Jeg har selv lige skiftet min primare forstærker ud med 2 pass monotrin, da mine nye ht er mega tunge, og derfor var primare ikke strømstærk nok.
Der er kommet sindssygt styr på bassen og ikke mindst ALT andet som sidder lige i skabet, men der sidder også en trafo på størrelse med en
kagedåse i og den er virkelig strømstærk!
Du må ikke se det som kritik, men dette er blot mine erfaringer
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:

Jeg overvejer at sætte nogle gulvplanter i hjørnerne bag hver højttaler - dette må kunne dæmpe bassen lidt - jeg er åben for
forslag

Hvis der er én der ligger inde med et måleprogram til at måle peaks'ne i mit målerum så er jeg meget åben overfor forslag/hjælp til dette

Hej Rune

Du skriver at dit problem var at det hele blev for lyst og derfor duede NO ikke, og at VDH virkede bedre..... og ja vdh er meget mørkt i klangen og slet
ikke detaljeret overhovedet! Du skriver så nu at du vil ha dæmpet bassen med div akustikplader/planter? (planter dæmper ikke, de difusere
reflextionerne).
Prøv lige at specifer "problemet" i detaljer!

Uden jeg er sikker, så vil jeg tro der ikke er nok juice i dine densen til at håndtere 802 som jo er pænt tunge at drive og med store impedansdyk, og
bassen er derfor ikke er præcis nok og man fornemmer den buldre, og Hvis dette er tilfældet så tror jeg ikke du kan hente det i at skifte ht kabler
desværre... Har du prøvet en kraftigere AMP?
Jeg har selv lige skiftet min primare forstærker ud med 2 pass monotrin, da mine nye ht er mega tunge, og derfor var primare ikke strømstærk nok.
Der er kommet sindssygt styr på bassen og ikke mindst ALT andet som sidder lige i skabet, men der sidder også en trafo på størrelse med en
kagedåse i og den er virkelig strømstærk!
Du må ikke se det som kritik, men dette er blot mine erfaringer

Hej Thomas

NO blev for lyst i toppen, bas og mellemtone var fin. På VdH Magnum blev toppen mere afdæmpet, mellemtonen for fremtrædende og bassen for "løs". Men VdH var bare mere behagelige at lytte på, jeg er ikke så begejstret for en for fremtrædende og hård diskant. Vi kan hurtigt blive enige om at der er langt, LANGT flere detaljer i NO kablet! Nu har jeg et Kimber Monocle X på prøve og det virker bare! diskanten er rar og med fin opløsning, mellemtonen lige i skabet og bassen tør, stram og hurtig. Der er bestilt Kimber BiFocal XL nu - så nu bliver det forhåbentlig kun endnu bedre

Jeg føler ikke bassen buldrer overhovedet - bevares, hvis jeg sætter et MEGET dyb-bas-tungt nummer på med volumen skruet godt i vejret så kan jeg godt fornemme noget roomgain, men det kan jeg godt leve med. Jeg tror jeg vil kunne hente den sidste præcission i bassen ved afkobling til gulvet med højttalerne placeret på spikes ovenpå en flise med noget dæmpe materiale under

Grunden til mine akustiske overvejelser er at få et mere homogent, præcist og mindre mudret lydbillede - dette skulle diffusere gerne hjælpe på. Mine vægge er pt meget bare, så lydbølgerne farer nok noget frem og tilbage

Alt i alt så ønsker jeg ikke at dæmpe bassen, jeg vil bare have det hele mere fokuseret

Mine Densen er altså ret strømstærke - jeg har haft mit grej med i hifiklubben og hørt det på 802 diamond før jeg købte dem. Har også hørt 802 Diamond på nogle Classé monoblokke og der var det altså ikke min fornemmelse af at mine Densen havde mindre kontrol over bassen ift. Classé

Jeg ser det bestemt ikke som nogen kritik, det er bare positivt at høre/lære om andre folks erfaringer - det er jo det sådan et forum er beregnet til

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Mit bedste tip til at minimere akustiske problemer i bassen, er egentlig at reducere dem inden det formidles af højttalerne.

Jeg har leget med både akustik og kabler. Og det har da klart hjulpet på meget. Men den største bidrager til en tør bund, er de afkoblingsplader, jeg har fået under anlægget. Det har virkelig været en aha-oplevelse!

Og i forhold til hvad eksempelvis kabler kan løbe op i, er det en økonomisk overkommelig investering. Og det giver bare HELT VILDT!

Jeg bruger Ringmat Vivacity AR Fireworks:

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

der er penge at spare

http://www.ebay.co.uk/itm/LINN-AKURATE-DS-EX-Demo-/320898381 162?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item4ab708b56a

Ja det kan jeg se

Jeg er bare ikke så begejstret for internet handel i udlandet og den har også lidt ridser og uden LInn's Dynamik power supply.

hos Hififorum.dk kan man få den til 40.000 fra ny af inkl. dynamik modden

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes