| Forfatter |
|
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Nu har jeg ikke de farvede briller på
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er
ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i
Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg
skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det
setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det
svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold
gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok
afprøve dem istedet for Supra til sammenligning. |
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye
Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ...
Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) |
|
|
Hej igen
Som jeg sagde sidst, så prøv Nordost "tyr"
De behøver ikke koste 40klik jo, de kan findes brugt! jeg spiller også på supra strøm kabler, og intet er til den lyse side, hverken på primare
forstærker eller pass int150 el. Pass xa30,5. Men kender ikke densen, og om det er til den lyse side men det er ikke hvad der skrives om det, og
hverken dine 802 eller strømkabler er det svage/lyse led "imo", så enten din dac eller ht kabler ville være mit bud... Men fedt du tester løs
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Men Voodoo Cables i USA laver for mig nogle virkelig fornuftige produkter som er meget overset i DK.
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok afprøve dem istedet for Supra til sammenligning.
|
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ... Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) |
|
|
Hej igen Som jeg sagde sidst, så prøv Nordost "tyr" De behøver ikke koste 40klik jo, de kan findes brugt! jeg spiller også på supra strøm kabler, og intet er til den lyse side, hverken på primare forstærker eller pass int150 el. Pass xa30,5. Men kender ikke densen, og om det er til den lyse side men det er ikke hvad der skrives om det, og hverken dine 802 eller strømkabler er det svage/lyse led "imo", så enten din dac eller ht kabler ville være mit bud... Men fedt du tester løs  |
|
|
Jeg tror jeg holder mig væk fra NO ht. kabler - hver gang jeg skifter over til mine gamle VdH Magnum Hybrid så bliver jeg langt mere "glad" for min lyd - dtét kan godt blive trættende med NO Baldur i mit system. NO gør mange ting rigtig godt, men den får altså lige det ekstra pift i diskanten som gør det gir lyttetræthed i mine øre 
Min Linn DS streamer har altid gjort det godt - den farver slet ikke lyden på samme måde som NO+Supra gør. Hvis jeg bruger mine Magnum ht kabler sammen med Supra strømmen så lyder det meget fint, dog uden den hurtighed ogdetaljegrad der er i f.eks. NO... Diskanten er ok i denne kombi - men VdH Magnum er også et meget mørkt kabel.
Nu får jeg noget Kimber Monocle XL imorgen - så må jeg se hvordan det går __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Rune2200 skrev:
Music4life skrev:
Jumon Audio har et udsnit af dem til salg her. B.la et Dragon power til 1/2 pris. Synes deres strømkabler spiller meget utilsløret og homogene og er ganske lækkert lavet.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=16390
|
|
|
Uuuh de ser lækre ud de Dragon power strømkabler og til 3000,- er det en acceptabel pris så ryger det jo "kun" op i 12.000 for de 4 stk jeg skal bruge jeg kontakter lige forhandleren ang. udlån
|
|
|
Jeg kender det for godt. Når man står i nuet og skal slippe slanterne føler man sig ruineret når man skal investere i kabler. Men mener at med det setup som du trods alt har stående er det egentlig lidt synd at overse det punkt som hedder strømkabler.Intet led er som bekendt stærkere end det svageste led . Synes dog at du bærer dig fornuftigt ad og vil prøve dig frem. Ingen siger at det dyreste strømkabel er bedst hos dig. Mange forhold gør sig gældende. I nogle installationer gør de en forskel og hos nogle mindre forskelle. Ved ikke hvordan Densen opfører sig med strømkabler.
Men glem heller ikke filtret/strømskinnen. Det kan være den bedste investering. Evt. Ps audio laver gode produkter som er til at betale. Ville nok afprøve dem istedet for Supra til sammenligning.
|
|
|
3000 pr strømkabel er acceptabelt ... Der hersker ingen tvivl om at strømkabler gør en forskel i mit setup, jeg kan godt høre forskel med de nye Supra. Jeg synes lyden blev lidt for lys med mine NO baldur ht kabler, nu er det så blevet endnu lysere :( men også lidt mere detaljeret og "roligt" ... Med NO ht kablerne og Supra rykker jeg tydeligvis længere væk fra mine lyd idealer... Desværre... Jeg må fortsætte jagten lidt endnu :) |
|
|
Hej igen Som jeg sagde sidst, så prøv Nordost "tyr" De behøver ikke koste 40klik jo, de kan findes brugt! jeg spiller også på supra strøm kabler, og intet er til den lyse side, hverken på primare forstærker eller pass int150 el. Pass xa30,5. Men kender ikke densen, og om det er til den lyse side men det er ikke hvad der skrives om det, og hverken dine 802 eller strømkabler er det svage/lyse led "imo", så enten din dac eller ht kabler ville være mit bud... Men fedt du tester løs  |
|
|
Nu prøver jeg Kimber Monocle XL - de ligger og venter på mig på posthuset, henter dem imorgen Jeg kunne godt forestille mig de dyrere Nordost kabler er lidt "mildere" i toppen - kan godt være jeg prøver dem hvis Kimber'ne heller ikke passer ind i mit setup, men jeg er ret forhåbningsfuld mht. Kimber. Densen er ikke kendt for en aggressiv diskant men den skulle være meget velopløst. Da jeg havde Euphonia MS4 på mit Densen var diskanten rigtig lækker - og det er den også på B&W'erne hvis jeg bruger mine VdH Magnum Hybrid, så jeg er ret overbevist om at Nordost'erne er ballademagerne mht. Supra strømkablerne så gjorde de tingene endnu værre Nu er der bestilt Furutech strømkabler & netfilter, så må vi håbe på det gør gode ting Densen siger egentlig at det ikke nødvendigvis er en fordel med andre netkabler på deres produkter - men nu er jeg gået igang og mon ikk der kommer noget godt ud af det i længden  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der nogle nye højttaler kabler ind af døren - Kimber Monocle X Der er desværre sket en fejl i processen - jeg skulle have haft Monocle XL 
Så mht. den endelige ht kabel løsning er jeg stadig ikke helt i mål - Hvis jeg fiinder mig tilpas med lyden fra Monocle X så bytter jeg dem til BiFocal XL - der er bare laaaaang leveringstid på dem mit første hurtige indtryk er at de klæ'r mit setup bedre end NO Baldur, så det er en god start, nu skal de jo så liiiige spilles til.. Men selve samle kvaliteten er rigtig lækker og diskanten er blevet mere behagelig. Jeg får først tid til at lytte ordentligt i løbet af weekenden.
I skal ikke snydes for et par billeder af mine nye midlertidige kabler - det er nogle ordentlige slanger 

__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden overvejer jeg at købe noget "rigtig" akustik grej muligvis dem her til næsten hele bagvæggen bag sofa'en - og evt. også til 1. reflektionsfladerne på sideæggene - Hvis der er andre idéer er jeg stadig meget åben for forslag 
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2672&fkLoung e=7 __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et helt nyt kabel ? træls du ikke fik XL versionen.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Er det et helt nyt kabel ? træls du ikke fik XL versionen. |
|
|
Ja det er helt nyt - aftalen var ar jeg skulle have en Monocle XL til test, da de ikke havde BiFocal XL hjemme. Men ét eller andet er der gået galt. Men der er ingen tvivl om Kimber passer bedre til mit setup.
Nu har jeg bestilt BiFocal XL - så må jeg vente på det 2-4 uger på det... __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
Ja det er helt nyt - aftalen var ar jeg skulle have en Monocle XL til test, da de ikke havde BiFocal XL hjemme. Men ét eller andet er der gået galt. Men der er ingen tvivl om Kimber passer bedre til mit setup.
Nu har jeg bestilt BiFocal XL - så må jeg vente på det 2-4 uger på det... |
|
|
siden det er nyt, så går der lige lidt tid inden det virkelig åbner op men det er jo lige meget hvis du har proppet et Bifocal XL i kurven, en beslutning jeg er sikker på du bliver glad for på den lange bane  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Rune2200 skrev:
dan a. skrev:
|
|
Nu har jeg bestilt BiFocal XL - så må jeg vente på det 2-4 uger på det...
|
|
|
siden det er nyt, så går der lige lidt tid inden det virkelig åbner op men det er jo lige meget hvis du har proppet et Bifocal XL i kurven, en beslutning jeg er sikker på du bliver glad for på den lange bane  |
|
|
Ja der er nok en del tilspilningstid - men det lyder allerede meget mere behageligt end NO gjorde - det var mit største problem før...
BiFocal XL er forhåbentlig bestilt - Hifi-freaks er på messe så der går noget tid imellem svarene jeg får fra dem, men snakkede i telefon med dem igår  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg nørdet lidt med de akustiske plader fra KT radio - Vicoustic - Flexi Panel A50 i mit CAD program.
Jeg ved ikke helt om det er nødvendigt med dæmpning bag højttalerne - men tror jeg prøver det 
her følger lidt billeder:

__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at sætte nogle gulvplanter i hjørnerne bag hver højttaler - dette må kunne dæmpe bassen lidt - jeg er åben for forslag 
Hvis der er én der ligger inde med et måleprogram til at måle peaks'ne i mit målerum så er jeg meget åben overfor forslag/hjælp til dette  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle fine tegninger du får lavet der 
Vedr. tøjling af bassen, så kunne en granit flise under hver højtaler måske hjælp, bassen vil helt sikker blive strammer og der ved mindre rissiko for at bassen hænger i rummet, ulæmpen er at det vil stramme op hele vejen op og diskanten vil gå højere op, det kan måske være et problem men igen med alle de regulerende plader du har planer om at sætte op så rammer du måske fin ballance. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha tak, det er også ret sjovt at lege med 
Jeg går allerede med planer om en granitplade (10-15mm) under hver højttaler med noget VT-feet agtigt noget mellem granit plade og gulv - og spikes mellem højttalere og granit. De spikes der følger med 802'erne er dog pokkers høje så jeg frygter lidt højttalerne bliver hævet for meget. Tror jeg vil dreje mine egne spikes der er knapt så høje og spidse i noget rustfri stål. Det ville næsten være lidt dumt at modificere de originale spikes  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lægge et gulvtæppe på gulvet. Det tror jeg vil hjælpe meget.
Hvis jeg var dig ville jeg vente med at investere i dyre kabler før din akustik er god. Derefter kan du så begynde at tweake med kabler. Akustikken
kan ændre lyden markant. Meget mere end diverse kabler. Derfor kan et kabel som passer til anlæggets lyd nu, lyde kedeligt når akustikken er
optimeret imo.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Prøv at lægge et gulvtæppe på gulvet. Det tror jeg vil hjælpe meget.
Hvis jeg var dig ville jeg vente med at investere i dyre kabler før din akustik er god. Derefter kan du så begynde at tweake med kabler. Akustikken kan ændre lyden markant. Meget mere end diverse kabler. Derfor kan et kabel som passer til anlæggets lyd nu, lyde kedeligt når akustikken er optimeret imo. |
|
|
Jeg har et tungt væg til væg gulvtæppe. Mine vægge er bare meget bare og tror personligt det vil give meget med den diffusering/dæmpning jeg har lavet tegninger af. Jeg er godt klar over akustikken har rigtig meget at sige - det er derfor jeg "leger" med det. Jeg har en ret høj efterklangs tid med "klappe testen" ... __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
thuekay skrev:
Prøv at lægge et gulvtæppe på gulvet. Det tror jeg vil hjælpe meget. Hvis jeg var dig ville jeg vente med at
investere i dyre kabler før din akustik er god. Derefter kan du så begynde at tweake med kabler. Akustikken kan ændre lyden markant. Meget mere
end diverse kabler. Derfor kan et kabel som passer til anlæggets lyd nu, lyde kedeligt når akustikken er optimeret imo. |
|
|
Jeg har et tungt væg til væg gulvtæppe. Mine vægge er bare meget bare og tror personligt det vil give meget med den diffusering/dæmpning jeg
har lavet tegninger af. Jeg er godt klar over akustikken har rigtig meget at sige - det er derfor jeg "leger" med det. Jeg har en ret høj efterklangs tid
med "klappe testen" ... |
|
|
Ah, My bad. Dit gulv så bare bart ud på dine renderinger
Det vil give rigtig meget. Har selv erfaret at det giver "meget pr. Krone" at investere lidt i akustikken. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Rune2200 skrev:
thuekay skrev:
Prøv at lægge et gulvtæppe på gulvet. Det tror jeg vil hjælpe meget. Hvis jeg var dig ville jeg vente med at investere i dyre kabler før din akustik er god. Derefter kan du så begynde at tweake med kabler. Akustikken kan ændre lyden markant. Meget mere end diverse kabler. Derfor kan et kabel som passer til anlæggets lyd nu, lyde kedeligt når akustikken er optimeret imo. |
|
|
Jeg har et tungt væg til væg gulvtæppe. Mine vægge er bare meget bare og tror personligt det vil give meget med den diffusering/dæmpning jeg har lavet tegninger af. Jeg er godt klar over akustikken har rigtig meget at sige - det er derfor jeg "leger" med det. Jeg har en ret høj efterklangs tid med "klappe testen" ...
|
|
|
Ah, My bad. Dit gulv så bare bart ud på dine renderinger
Det vil give rigtig meget. Har selv erfaret at det giver "meget pr. Krone" at investere lidt i akustikken. |
|
|
Ja jeg satser også på det vil give en hel del med akustikken - jeg er dog lidt nervøs jeg får dæmpet/diffuseret for meget - men nu prøver jeg  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om de højttalere er bare så fede.
Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for store højttalere til en for lille stue?
Måske 805D er løsningen på dit problem?
PS. Ikke sagt i ond mening  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Selv om de højttalere er bare så
fede.
Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for
store højttalere til en for lille stue?
PS. Ikke sagt i ond mening  |
|
|
Enig
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
8888 skrev:
DKsoulman skrev:
|
Selv om de højttalere er bare så fede.
Er dit problem så bare ikke, at endnu en har købt for store højttalere til en for lille stue?
PS. Ikke sagt i ond mening 
|
|
|
Enig
|
|
|
Nu er problemet jo efterklang og ikke problemer der hidrører en for stor højttaler til et for lille rum??? og 805D er derudover aldrig nogensinde svaret på nogetsomhelst problem
|
| Til top |
|
| |