| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt ProAc er et bud. Havde selv et sæt ProAc Response 2.5 klon som er en yderst brugt DIY. Spiller bas til 25hz ved -3db og
er dejligt musikalsk og varm i lyden. Dens lave følsomhed er prisen for den dybe bas tho, så det er ikke en spil-højt højttaler.
Har læst at Audiovectors ældre M-serie er varmere i lyden end deres Si-serie (har kun hørt Si3 super, signature, avantgarde
som jeg synes var for anmassende, selvom jeg var vild med deres punch og dynamik - ikke en højttaler for mig).
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa de er blevet ret kørende også på et SU bugget....håber du nyder musiken
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ssssssssssssså fik jeg fat i nogle lækre lydfiler der er i 24 bit - 192 khz kvalitet fra en ven!
har aldrig hørt den kvalitet før så det bliver lækkert at hører dem  dog er der desværre opstået et problem herhjemme
DAC'en er begyndt at krads i lyden i den øvre mellemtone/diskant når den har spillet en halv time ca. dette er nok desværre
tegn på at min gode løsning af en DAC er ved at stå af  så det er med sorg i hjertet at den nok må gå på pension og
jeg må se mig om efter noget nyt før ombytning af højtalere kommer på tale.
jeg er faldet lidt for M2Tech's Young DAC men sidder så alligevel og tænker om det er overkill til mit setup?
hvad syntes i derude? har desværre ikke mulighed for at lytte til den men Kennlh her på sitet har givet den rigtig gode ord
med på vejen
ku desværre ikke lokke så mange ord ud af vassagohifi omkring den da jeg skrev på mail
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
René fra Vassago plejer gerne at låne sine produkter ud. Der burde ikke være nogle problemer i, at du kan prøve den før evt.
køb.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der bestilt nyt kabel - 2x3 meter rent vidunder (og jeg tror kennlh herinde er enig med mig i den påstand  )
kablet er et kimber 12tc - termineret med WBT Spader i begge ender.
så må vi se hvordan det spiller, i forhold til det billig kabel fra harald skrald jeg har monteret lige nu
Jeg glæder mig som et lille barn ved juleaften!!!
God lyd derude
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæd dig
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
glæd dig
|
|
|
Jeg har ikke gjort andet siden i søndags  men jeg kan risikere først at stå med dem engang i næste uge
håber posten er lidt hurtig når sælger sender dem fra tyskland imorgen
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det brugte kabler du har fået finger i
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Maj 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Darwin
Jepsen, vandt en auktion på Ebay og fik dem til en rimelige farvorabel pris når man tænker på at nyprisen for 2x3 meter med
WBT spader er 7500,-
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
altid godt når en handel er i hus til rigtig pris ;-) jeg er siker på du får et rigtig godt løft i lyden
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forsvandt Audiovectorene
hvad mon skal erstatte dem?
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da bliver en Dali
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt hvad der skal erstatte dine Audiovector'er............et par andre højttalere....æv bæv buh.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå man kan jo virkelig ikke leve uden musik så igår aftes kom der nye tilflyttere til - et par højtalere jeg LÆNGE har villet
hører, og efter lyttet måtte jeg bare eje dem! ja billederne taler for sig selv
Yes der er tale om et sæt B&W CM8 og nøj hvor er de da bare noget af det smukkeste jeg har set - de har stået højt på min
ønskeliste, men har selvfølgelig også kostet at få ;) nu vil jeg ikke udtale mig om lytteindtrykket for hurtigt men det jeg kan
sige der er kommet mere af er KONTROL!
der er kun 2x5" bass enheder i begge højtalere og det er langt mere tilpas i forhold til mit rum frem for Audiovectornes. dog
har jeg ikke fået sat CM8'erne på spikes endnu da dem jeg har liggende ikke passer til dem så jeg må nøjes med at de står
på gummidutterne fra B&W selv selvom det ikke afkobler alt for godt (altså indtil der er købt spikes eller fundet en granitsten
 )
Jeg forventer Kimber 12tc kablerne imorgen men tror jeg vil vente med at smide dem på før jeg har fået lyttet godt på mine
nye højtalere og skabt mig et overordnet indtryk af dem  og jep, Mine VAN DEN HUL MAGNUM jumpere er allerede smidt
på da jeg ikke vil bruge tid på de små terminal-broer da jeg ved det her er en bedre løsning
God lyd derude og god weekend til de heldige mennesker der har fået sådan noget allerede nu
LAC
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem!
De B&W gummidutter er faktisk ikke en hel dum afkobling på trægulv.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Tillykke med dem!
De B&W gummidutter er faktisk ikke en hel dum afkobling på trægulv. |
|
|
Enig - de er ikke det værste jeg har hørt men min rationelle side beder mig om at få spikes under dem da jeg syntes det
afkobler bedst - jeg tror det er en smagssag  overvejer også at anskaffe en par granitsten og smide under - det kunne jo
også blive ganske pænt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skulle vælge middel hårde gummi dubber, så de ikke står og giver efter ved transienter i bassen. Gummidubber er bedst på trægulve. Og god fornøjelse med de nye børn.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit rum ser ikke voldsomt stor ud og akustisk ser det heller ikke ret godt ud. Forstår ikke hvorfor du køre med gulvhøjttalere og
hvorfor folk anbefaler gulvhøjttalere der er store. Disse kobler meget nemt til rummet! Kan se den ene af dem du har nu også
står i et hjørne...
Har du overvejet nogle 2 vejs standerhøjttalere, fx noget Linn, proac eller lignende? Evt et par små gulv der kan stilles tæt på
væggen, fx rega rs3 / r3, som ikke er ret følsomme overfor små rum og hjørner.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om det vil give dig en væsentlig lyd, der er end det du har kørt med og kører med lige nu.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg synes du skulle vælge middel hårde gummi dubber, så de ikke står og giver efter ved transienter i
bassen. Gummidubber er bedst på trægulve. Og god fornøjelse med de nye børn.  |
|
|
ja dem der er under nu er nogle middelhårde gummidutter der følger med fra B&W men jeg syntes stadig de kobler lidt til
gulvet - jeg vil ihvertfald gerne eksperimentere lidt med spikes for at se om det giver noget og hvis ikke - jamen så
bliver gummidubberne da bare hvor de er
MSG1979 skrev:
Dit rum ser ikke voldsomt stor ud og akustisk ser det heller ikke ret godt ud. Forstår ikke hvorfor du
køre med gulvhøjttalere og
hvorfor folk anbefaler gulvhøjttalere der er store. Disse kobler meget nemt til rummet! Kan se den ene af dem du har nu
også
står i et hjørne...
Har du overvejet nogle 2 vejs standerhøjttalere, fx noget Linn, proac eller lignende? Evt et par små gulv der kan stilles tæt
på
væggen, fx rega rs3 / r3, som ikke er ret følsomme overfor små rum og hjørner.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om det vil give dig en væsentlig lyd, der er end det du har kørt med og kører med lige nu.
|
|
|
Akustiken i mit rum er faktisk rimelig behageligt, der hvor jeg står og fotografere har jeg et kæmpe gulvtæppe, og
dertil har jeg malerier på væggen og er sikker på sengen også tager noget af den hårde akustik så det vil jeg ikke give
dig ret i!
derudover kan du se tidligere i min tråd hvor jeg har flyttet rundt så jeg ikke havde højtaleren i et hjørne, men i længden
gav det mig ikke noget. Og grunden til at jeg har gulvhøjtalere er at jeg syntes jeg får det bedste drive i dem, jeg har
tidligere prøvet Dali Ikon 2 (se tidligere i min tråd) og faldt ekstremt for diskanten, men da jeg ikke er den store tilhænger af
subwoofere, så fandt jeg dem ikke i min smag. en gulvhøjtaler giver mig mere fylde, liv og dynamik i mit rum og derfor føler
jeg det har været det bedste valg at have gulvhøjtalere
vi kan selvfølgelig alle have vores forskellige meninger men i sidste ende er det jo mine øre der skal lytte til mit setup
men tak for dit input
LAC
|
| Til top |
|
| |