Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ingeniørens Hifi - Gallo Ref 3.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2012 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Kim skrev:
LoudandClear skrev:
Hej Lobo
tag det ikke ilde op, selvfølgelig kan jeg se hvad du mener og ja måske har du også ret, derfor har jeg på ingen måde villet
endelig udtale mig om en eventuel ændring i lyden.

men på nuværende tidspunkt kan jeg selvfølgelig godt være under min hjernes påvirkning og da jeg har lavet mange
ændringer i én ruf - både ny forstærker, afkobling af det hele og stort nyt gulvtæppe - kan det jo selvfølgelig godt ha været
noget af det der har været med til at ændre sig. derfor tager jeg mig god tid og tilføjer tingene lidt efter lidt for at se hvad
der
har ændret hvad. hvis afkoblingen har ingen effekt for andre, så kan jeg vel bare være glad for at jeg føler der er sket en
ændring? ingen kender sit eget anlæg så godt som en selv, det er jeg overbevist om og derfor er jeg også sikker på at en
eventuel ændring oplevet efter at hjernens overbevisning har lagt sig, er realistisk.

skrevet i en ligeså god mening af en ung fyr med den smukkeste kæreste, det fedeste værelse og de færreste SU penge

Hvordan går det med afkoblingen ? Bruger du stadig klodserne, og har du prøvet afk. af hele anlægget samtidigt - altså incl.
højttalere ?

Hej Kim - afkoblingen er stadig på plads under forforstærkeren, effektforstærkeren og DAC'en - og jeg kan klart hører en
forskel - ikke en kæmpe forskel men den er der, det hele er blevet meget mere præcist, bedre timing og mindre bulderbass.
dog som sagt før er det ikke en verden der er forskel men nok og billigt nok til at jeg lader dem sidde.
højtalerne har hele tiden været afkoblet med spikes

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 April 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg da fint besøg - et forstærker firma der er anbefalet og samarbejder med Audiovector - der er tale om Naim!
nærmere en Naim Nait 5i forstærker og den spiller skønt i skrivende stund!

Brad Paisley fylder højtalerne med fryd fra denne lækre integrerede forstærker der godt nok sparker røv! effekt er sgu ikke
hvad der mangler her selvom den kun er opgivet til 2x50 watt!

slut herfra fra en meget glad studerende

LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Stil den væk fra andet elektronik
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ja der er krudt og liv i de små Naim bokse. I langt højere grad en deres udseende antyder God fornøjelse.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med forstærkeren!

Jeg har selv været ejer af sådan en fætter og den spiller rigtig godt. Jeg synes dog ikke den lader til at være specielt
strømstærk. Men hvis den har nok power til at drive dine højttalere, så kvitterer den med mange gode timer foran anlægget.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2012 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Er det en du har lånt eller købt..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 April 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

@kvickly:
det andet elektronik er jo alligevel ikke tændt og det er kun midlertidigt den står der

@Marskal:
Helt enig, der er godt med krudt i den og den kan spille bragende højt uden problemer den er sjovt nok mere
strømstærk end mine Audio Analogue forstærkere

@wildstyle:
mine højtalere har en forholdsvis høj følsomhed på ca 91,5 hvis jeg husker rigtigt så 50 watt er jo rigeligt her, den virker dog
til at være rimelig strømstærk

@kennlh:
Jeps den er købt stod en time eller 2 ude hos køber og hørte den og den spillede jo pragtfuldt så den skulle da med
hjem til mig og stå jeg giver den lige nogle uger og ser så om jeg beholder den eller mit sæt Audio Analogue

jeg er ihvertfald utrolig glad for den - den spiller med en lækker glød og musikken er meget levende uden at blive for flyvsk

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2012 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Spiller garanteret rigtig fint, har dog aldrig selv lagt øre til Naim

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 April 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

det burde du virkelig! jeg var solgt første gang jeg hørte mærket

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
kennlh skrev:

Hvordan er deres lydsignatur..?

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 April 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

LoudandClear skrev:
kennlh skrev:

Hvordan er deres lydsignatur..?

Ekstremt levende og dynamisk, meget indhold i lyden og alt efter hvad du kobler det sammen med, bliver lyden enten en smule
varm eller bare komplet klar og neutral - deres dyrere produkter er lige i skabet!    

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 12 April 2012 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvis først du falder for Naim lyden, er det svært at gå tilbage Jeg var også solgt første gang jeg hørte et Naim setup. Mindre HiFi, mere musik.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
@wildstyle:
mine højtalere har en forholdsvis høj følsomhed på ca 91,5 hvis jeg husker rigtigt så 50 watt er jo rigeligt her, den virker dog

Med en så høj følsomhed, så burde der i hvert fald ikke være nogle problemer. Jeg var selv ganske tilfreds, da jeg brugte den
sammen med mine Harbeth SHL5, som har en følsomhed på 86 dB. Jeg spiller dog sjældent højt (bor i lejlighed), men det var
en rigtig fed kombination.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 April 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
LoudandClear skrev:
@wildstyle:

Med en så høj følsomhed, så burde der i hvert fald ikke være nogle problemer. Jeg var selv ganske tilfreds, da jeg brugte den
sammen med mine Harbeth SHL5, som har en følsomhed på 86 dB. Jeg spiller dog sjældent højt (bor i lejlighed), men det var
en rigtig fed kombination.

Ja okay jeg er imponeret over den kan trække en højtaler med 86 dB i følsomhed uden problemer, det kræver jo en del
kræfter fra forstærkeren!

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Ja okay jeg er imponeret over den kan trække en højtaler med 86 dB i følsomhed uden problemer,
det
kræver jo en del
kræfter fra forstærkeren!

Jeg er ikke specielt skarp til alt det tekniske, når det gælder højttalere (og hifi generelt), men Harbeth SHL5 er ikke nogen svær
belastning for forstærkeren, på trods af deres relativt lave følsomhed. Det skyldes vist nok, at impedanskurven aldrig dykker
under 6 ohm, hvilket medvirker til, at de fleste forstærkere kan håndtere dem uden problemer. Man ser dem f.eks. ofte parret
med små rørforstærkere, med relativt beskedne specifikationer, f.eks. en Leben CS300 på 2x12 watt.

Jeg kunne iøvrigt sagtens forestille mig, at Naim'en klæder dine Audiovector's sterile lydfilosofi ganske godt. Brugtpriserne
taget i betragtning, så synes jeg en 5i er lidt af et fund.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2012 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Naim er noget af det ypperste især hvis man overholder nogle ting omkring setup, placering, strøm og meget andet.

Der er tonsvis af læsestof især på de Engelske fora hvor tonerne ofte går højt omkring de 4 tidsaldre fra Naim.. Bolt down, Crome Bumper, Olive og seneste black serie. Man går som regel aldrig fejl af en Naim forstærker og selv om effekt ratingen er konervativ lav så er de kraftigere end de fleste. Samtidig har de den sjældne evne at beholde krop, dynamik og lytteglæde under lytteseancen hvor mange konkurrenter fokuserer mere på hifi effekter.

5i amp'en er nærmest entry level men en af de bedre løsninger, dog efter min mening ikke særlig nuanceret, opløst og detaljeret ifht mange andre også dyrere løsninger, der hvor den er superb er i engagement, sammenhæng og involvering sam livlighed, her kan end ikke SuperNait og XS være helt med syntes jeg.

Firmaet har en solid service organisation og det meste af selv gammelt grej kan serviceres så det i praksis er som nyt, eks. vis fik jeg serviceret 2x135 monotrin som var 15-20 år gl, derefter lød de præcist som nye og var klar til endnu mange års tro tjeneste.

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

5i amp'en er nærmest entry level men en af de bedre løsninger, dog efter min mening ikke særlig nuanceret, opløst og detaljeret ifht mange andre også dyrere løsninger, der hvor den er superb er i engagement, sammenhæng og involvering sam livlighed, her kan end ikke SuperNait og XS være helt med syntes jeg.

Når du siger at 5i ikke er særlig nuanceret, opløst og detaljeret, mener du så ifht. andre forstærkere til samme pris eller ifht. dyrere forstærkere? (jeg forstår ikke helt hvad du mener med "ifht. mange andre også dyrere løsninger").

Jeg synes da den er fint nuanceret, opløst og detaljeret - jeg vil mene den er over middel på disse parametre, omend måske ikke ledende, i prisklassen ifht. alternativer i prisklassen...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2012 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg mener egentlig præcis hvad jeg skriver

Der er forstærkere som gør det bedre på nogle punkter men overordnet er en 5i så god efter min mening at den kun har få konkurrenter til prisen, jeg syntes en af de nærmeste pt er den nye Rega Brio-R som nærmest er et kup til prisen og så er jeg en fan af nogle af de gamle Naim forstærkere fra 80'erne som var/er uovertrufne hvis man kunne gøre den rigtige handel

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Loudandclear

Mine højttalere har også en følsomhed på 86 måske 87db og dem har jeg trukket med 2 Quad/ll 15W's rør mono effektrin. Det gik rigtigt fint. Jeg lånte på et tidspunkt også en Rega Elex på kun 35W/kanal. Omend et var en anden klang og lyd, så gik det såmænd også fint. Så man skal ikke altid se på de watt dér. Der er virkelig forskel på papir og praksis.

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg mener egentlig præcis hvad jeg skriver

Der er forstærkere som gør det bedre på nogle punkter men overordnet er en 5i så god efter min mening at den kun har få konkurrenter til prisen, jeg syntes en af de nærmeste pt er den nye Rega Brio-R som nærmest er et kup til prisen og så er jeg en fan af nogle af de gamle Naim forstærkere fra 80'erne som var/er uovertrufne hvis man kunne gøre den rigtige handel

Enig. Rega Brio-R er uforskammet god til prisen...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes