Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 17:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Rep. af gammel plasma eller en ny plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Sagen er den jeg har en plasma-TV fra juli 2005, en LG RZ-42PY10 HD Ready. Jeg tegnede en ekstra forsikring, så den gjaldt i fem år dvs. til juli 2010. Sagen er nu den, der er kommet en lodret rød streg på ca. 2 cm. i venstre side og nogle gange kan stregen være blå eller lilla. (og selvfølgelig efter forsikrings perioden er udløbet)

Jeg har snakket med en autoriseret tv-mekaniker og har givet et tilbud på 1800 kr.

Det der taler for jeg skal beholde LG'eren er: Den har et godt billed, det var en high-end dengang og kostede 24.000 kr. Vælger jeg at koste 1800 kr på LG'eren, sparer jeg penge på en ny.

Det der taler for jeg skifte LG'eren ud med en ny er: For at se HD-TV, skal man have en digital boks siden af, ikke fuld DH, ingen HDMI indgange og ingen garenti for en evt. rep. holder + der kan opstå andre ting.

Jeg kan købe en helt ny Panasonic 42" plasma-TV til 5000 HD-Ready (ikke fuld HD), altså samme opløsning som LG'eren. Og det er med indbygget digital tuner. Vælger man at give 2000 mere, kan man få en med fuld HD. Desuden har fået et godt tilbud på en Panasonic 46" plasma med 3D til 12K. Og ift. til en 42" til 10K har den foruden 3D, et bedre billed og er de 4" større.   

På en måde synes jeg LG'eren er for god til at bare at kassere eller sælge den for en meget lavt beløb. Men jeg kan også se den er forældet og der er sket meget siden juli 2005, hvor jeg købte LG'eren.

Men jeg kan ikke blive enig med mig selv, hvilken løsning jeg skal vælge. Derfor vil jeg gerne høre jeres holdning.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 April 2011 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Hej. Du kan jo eventuelt fixe de selv, se link.
http://www.youtube.com/watch?v=lKJcBx9cXKo

Og så tilbage til real life. Det kommer jo helt an på hvordan man prioriterer. Der er ingen tvivl om der er sket en del
kvalitetsmæssigt hvis du anskaffer dig et nyt. men det er jo så også 5000 kroner oven i hatten.
Hvis min 4 år gamle pioneer afgik ved døden på den måde, så jeg da mit snit til at opgradere med det samme, for så var
argumentet jo klaret over for konen. Men det er jo den måde jeg har valgt at prioritere.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2011 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

drop det du har og køb et nyt der er sket meget med de nye, hurdiger softvære bedre billede og det hele
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at du skal købe et nyt OG få det gamle repareret.

Så har du nemlig et rigtigt godt ekstra TV til soveværelset, herreværelset, bordtennisklubben, eller hvad du nu gør dig i

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Det kan godt betale sig at købe nyt, som jo også kan være et LG, for det kender du jo. Jeg har også givet mange penge for mit tidligere Sony i 2005 (lcd 13995kr), da jeg købte det. Det fejlede dog intet ved salg, som jeg fik 2500 for privat. Brug det gamle som det er i et andet værelse og få dig et friskt tv. For 4000kr kan du få et 40" plasma fra LG med mang tilslutninger.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Nu er beslutningen taget, jeg har solgt LG'eren og købet en Panasonic 46" med fuld HD og 3D istedet. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes