Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Dyr vs billig BluRay afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Fra AV Connection:

Oppo BDP-95 Blu-ray high-end udgaven AF BDP-93 fra Oppo, som afløser den tidligere BDP-83 Special Edition. Oppo BDP-95 har fået en ordentlig overhaling af især Lyd-delen, som er i high-end klassen og bedre kvalitet udgangen mange Dyre CD afspillere. Udover on afspilleren har fået nye funktioner i forhold til den BDP-83 SE, har fået en yderst lækker design opdatering, hvor både blu-ray skuffen og knapperne er helt flyve med alu-Fronten. Den Store fordel for da Oppo AFSPILLER er mand ikke search da AFSPILLER som blotte genneført til prisen, den har simpelthen alt, hvad mand kan ønske SIG af en kvalitetsafspiller og er den Hurtig! Den AFSPILLER alt fra CD og SACD i højeste kvalitet, flot opskaleret DVD og naturligvis det sidste 3D blu-ray film.

Oppo BDP-95 funktioner:
• Blu-ray 3D ™ AFSPILLER
• Dual ES9018 SABRE 32-bit Reference DAC
• Balanceret Stereo XLR udgang
• Toroidal Transformator
• Exceptionel billede and lydkvalitet
• 2. generation Marvell Qdeo ™ video processor
• Netværks streaming klar
• Advanceret DVD opskalering to 1080p Fuld HD
• SACD, DVD-Audio/Video, HDCD, WAV and FLAC understøttelse
• Medfølgende dongle the trådløst network connection (Wi-Fi 802.11n)
• eSATA and Dual USB 2,0 tilslutning with NTFS understøttelse
• Dobbelt HDMI udgang
• Ekstern IR & RS232 control the Komplet systemintegration

Forudbestilling and Levering of Oppo afspillere:
Oppo Blu-ray afspillere er generelt meget eftertragtet, og vil ofte være generel Revet væk inden de når at the komme, eller Kort tid efter. Derfor anbefaler vi altid on produkt forudbestilles, har snart efterspørgslen besluttet SIG i Kobe den. Vi skal NOK Holde alvorlig Opdateret om leveringstiden, mænd Typisk vil der da udsendelse fra Oppo til Danmark 1 gang i måneden, hvor iøvrigt også henviser andre forhandlere, da det er samme importør. snart vi har dem i Doren, vil Opdateret firmwaren og afspilleren afsendes ofte samme dag, og i den rækkefølge bestillingerne vil ind. Du kan naturligvis altid annullere larmen bestilt, Hvis du vil fortryde.

Oppo BDP-95 Specifikationer:
• SABRE32 Reference Audio DAC: DAC (digital-til-analog konverter) er en af ​​de vigtigste komponenter til digital lydafspilning. Den SABRE32 Reference ES9018 fra ESS Technology er verdens bedste 32-bit audio DAC løsning målrettet til high-end forbruger-applikationer og professionelt studie-udstyr. Med ESS patenterede 32-bit Hyperstream ™ DAC arkitektur og Time Domain Jitter Eliminator, den SABRE32 Reference DAC leverer en hidtil uset DNR (Dynamic Range) på op til 135dB og THD + N (Total harmonisk forvrængning plus støj) of-120dB, branchens højeste niveau, der vil tilfredsstille selv den mest krævende audio entusiast. BDP-95EU bruger to ES9018 DAC chips - en for 7.1-kanals udgang, og en anden for den dedikerede stereo output.
• Toroidal Strømforsyning: Custom designet og bygget af Rotel, den ringkerne transformer tilbyder overlegen startstrømmen og meget lavere udvendige magnetfelt over de traditionelle laminerede stål kerne transformatorer. BDP-95EU's ringkerne lineær strømforsyning giver en meget ren og robust strømkilde til de kritiske lydkomponenter.
• Dedikeret stereoudgang: BDP-95EU har en dedikeret 2-kanals analog udgang med specielt optimeret ES9018 DAC og output kørsel etaper. Hver udgang er drevet af 4 DAC kanaler stabling sammen for at opnå endnu større lydkvalitet.
• XLR Balanceret Stereo udgang: Den stereoudgang tilbyder både XLR balanceret og RCA single-ended stik. Den afbalancerede produktion har en ægte differentieret signalvej hele vejen fra DAC til 3-pin XLR-stik. Ved at sende et par differentiale signaler, giver den afbalancerede produktion bedre common-mode støj afvisning og forbedrer signalkvaliteten.
• 7,1-kanals analog udgang: Individuel analog 7.1-kanals surround udgange er ideelle til at forbinde til en surround sound-system. Drevet af ES9018 SABRE32 Reference DAC, BDP-95EU giver en utrolig og medrivende multi-kanal lydbilledet.
• Digital Optisk og Coax udgang: For enkel og nem tilslutning til mere traditionelle A / V-receivere, BDP-95EU har både optisk og coaxial udgange til digital lyd.
• Dolby ® TrueHD: Dolby TrueHD leverer tabsfri studieoptagelsen lydkvalitet designet specielt til high definition underholdning. BDP-95EU understøtter bit-stream output af Dolby TrueHD via sin HDMI 1.4a udgang. Det kan også internt afkode Dolby TrueHD i LPCM og output via HDMI eller 7.1-kanals analog lydudgang terminaler. (Dolby Digital og Dolby Digital Plus audio-formater er også understøttet.).
• DTS-HD Master Audio ™: DTS-HD Master Audio leverer en auditiv oplevelse, der matcher livagtige billeder af high-definition video med op til 7,1 kanaler, der er lidt-for-bit identisk med studieoptagelsen. BDP-95EU understøtter bit-stream output af DTS-HD Master Audio. Det kan også internt afkode DTS-HD Master Audio og output via HDMI eller 7.1-kanals analog lydudgang terminaler. (DTS-HD High Resolution Audio og DTS Digital Surround understøttes også.)
- Læs mere under Oppo BDP-93, som naturligvis også har samme Specifikationer som, er endnu bedre.

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Primare komme med en Blu-ray afspille, det skulle også være bygge på en Oppo, man bare håbet at Primare har valgt Oppo
BDP-95 som platform for deres Blu-ray afspiller, og ikke en Oppo BDP-93.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Hej Startrek

Jeg går ud fra at dit spørgsmål skulle lyde "det er så bare mig en gåde,hvorfor at Primare ikke bruger en BDP 95 som platform for deres Blu Ray afspiller"

Svaret er enkelt, så ville den blive alt for dyr. Sagen er, at når Oppo er så eftertragtet, så hænger det i høj grad sammen med lave avancer i alle ledene og det ville være svært for et "normalt" produkt med samme avance-struktur.

Må jeg så ikke også lige tilføje, at man, når man køber en "dansk Oppo" får en Joe Kane HD Basic med i købet. Den formentlig bedste dvd på markedet til justering af billedkvaliteten, som man jo ihvertfald kan stole på er i orden, når pladen afspilles i en Oppo. Læg så dertil, at vi giver 2 års garanti på alle Oppo, imod andres 1 år.

Venligst 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogle på dette forum, som har en oppo BDP-95 EU? og som vil fortælle om deres oplevelse med billede og lyd!!

Jeg er også intressert i at vide om Stereo output L R. Kan erstatte FL og FR i 7.1 outputet? Så kan man spare en RCA ledning!!

Min hjemmebio

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:

Hej

Er der nogle på dette forum, som har en oppo BDP-95 EU? og som vil fortælle om deres oplevelse med billede og lyd!!

Jeg er også intressert i at vide om Stereo output L R. Kan erstatte FL og FR i 7.1 outputet? Så kan man spare en RCA
ledning!!

Hejsa - Jeg er meget interesseret i at få besvaret de samme spørgsmål. Ville være fint at kunne slippe for 2 stk RCA - kabler.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:
ARTISTEN skrev:

Hej

Jeg er også intressert i at vide om Stereo output L R. Kan erstatte FL og FR i 7.1 outputet? Så kan man spare en RCA
ledning!!

Hejsa - Jeg er meget interesseret i at få besvaret de samme spørgsmål. Ville være fint at kunne slippe for 2 stk RCA -
kabler.

Oppo BDP-93 har kun 7.1 analoge udgang, så her erstatte FL og FR i 7.1 outputet Stereo output L R, og BDP-95 har et
balanceret og ubalanceret analog Stereo output output udover et 7.1 output.

Så hvis man ønsker kun at bruge det analoge udgange til stereo, kan de være en god iden at købe de nye analoge board fra
Nuforce til Oppo BDP-83 en NuForce BDP-93 Xtreme Edition, eller at købe en Oppo BDP-95 (eller at vente til at Nuforce
komme med en nyt analoge board til Oppo BDP-95).

Eller vente og se hvordan at Primare Blu-ray afspiller blive, eller at se hvordan at CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray afspiller,
begge er med nye nye analoge board, begge bygger på Oppo´s Blu-ray afspiller.

http://www.nuforce.com/hi/support/oppo/BDP-93NE%20Upgrade%20 Instructions.pdf

http://www.nuforce.com/hi/products/source/oppo_bdp9395ne/ind ex.php

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at købe en Oppo 95, hvis jeg gør noget. Mener du Nuforce laver en forbedret udgave af Oppo 95?
Det giver vel mere mening at opdatere Oppo 93, som de også har på programmet.

Et nyt analog board til Oppo 95 - tror du det vil medføre, at man kunne slippe for 2 stk RCA kabler ved at nøjes med front/left
som både virker til front i surround og front i stereo-setup ?

Er det mon værd at vente på en nuforce-version af Oppo 95 eller er den allerede forbedret så meget i forhold til Oppo 93?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:
Jeg regner med at købe en Oppo 95, hvis jeg gør noget. Mener du Nuforce laver en forbedret udgave af
Oppo 95?

Et nyt analog board til Oppo 95 - tror du det vil medføre, at man kunne slippe for 2 stk RCA kabler ved at nøjes med
front/left

Er det mon værd at vente på en nuforce-version af Oppo 95 eller er den allerede forbedret så meget i forhold til Oppo 93?

Der er ingen der ved hvad fremtide bringe, og mon ikke der komme et nyt analog board fra Nuforce til Oppo 95, kunne
tænke mig det (og det blive nok ikke i den billige ende, da den også skal opgrader den analoge som er xlr balanceret og
RCA ubalanceret).

Så hvis de analoge udgange er vigtig, ville jeg vælge en nuforce-version af Oppo 93, og ikke kan venter til at nuforce-lever
har en version af Oppo 95.

Man kunne måske smide en e-mail til nuforce og høre om deres plan fra Oppo BDP-95

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Aliaz skrev:
Jeg regner med at købe en Oppo 95, hvis jeg gør noget. Mener du Nuforce laver en
forbedret udgave af
Oppo 95?

Et nyt analog board til Oppo 95 - tror du det vil medføre, at man kunne slippe for 2 stk RCA kabler ved at nøjes med
front/left

Der er ingen der ved hvad fremtide bringe, og mon ikke der komme et nyt analog board fra Nuforce til Oppo 95, kunne
tænke mig det (og det blive nok ikke i den billige ende, da den også skal opgrader den analoge som er xlr balanceret og
RCA ubalanceret).

Så hvis de analoge udgange er vigtig, ville jeg vælge en nuforce-version af Oppo 93, og ikke kan venter til at nuforce-lever

Man kunne måske smide en e-mail til nuforce og høre om deres plan fra Oppo BDP-95

Hej - du skriver "Så hvis de analoge udgange er vigtig, ville jeg vælge en nuforce-version af Oppo 93, og ikke kan venter til
at nuforce-lever har en version af Oppo 95."

De analoge er vigtige idet jeg ikke har hdmi i NAD silverline S170 + S250.
Vil du uddybe, hvorfor Oppo 95 ikke er at foretrække frem for Oppo 93 i Nuforce udgave?

Oppo 95 er så vidt jeg ved en forbedret udgave af Oppo 83 SE, som også havde forbedrede analog-udgange.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Oppo 95 Nuforce bliver nok temmelig dyr jvf:
http://www.hometheaterspot.com/showtopic.php?tid/145241/

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:
StarTrek skrev:
Aliaz skrev:
Jeg regner med at købe en Oppo 95, hvis jeg gør noget. Mener du
Nuforce laver en
forbedret udgave af
Oppo 95?

front/left

RCA ubalanceret).

Hej - du skriver "Så hvis de analoge udgange er vigtig, ville jeg vælge en nuforce-version af Oppo 93, og ikke kan venter til
at nuforce-lever har en version af Oppo 95."

De analoge er vigtige idet jeg ikke har hdmi i NAD silverline S170 + S250.
Vil du uddybe, hvorfor Oppo 95 ikke er at foretrække frem for Oppo 93 i Nuforce udgave?

Oppo 95 er så vidt jeg ved en forbedret udgave af Oppo 83 SE, som også havde forbedrede analog-udgange.

Oppo BDP-95 har jo en ekstra analog udgang til stereo, så hvis en Oppo skal bruge til stereo musik fra CD/SACD og DVD-
Audio i topkvalitet, så er det en Oppo BDP-95 man skal vælge.

Men det er selvfølige et spørsmål om hvor mange penge man øsnker at siden efter en CD/SACD og DVD-Audio afspiller, der
som bonus kan afspiller Blu-ray og 3D Blu-ray.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:
Oppo 95 Nuforce bliver nok temmelig dyr jvf:
http://www.hometheaterspot.com/showtopic.php?tid/145241/

Kan ikke finde den på Nuforce hjemmeside, derfor har jeg skrive måske.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Gad vide om Oppo 93 Nuforce har ringere/bedre lyd end Oppo 95 på 7.1 - det kan jeg ikke helt gennemskue.
Oppo 95 har de ekstra udgange til stereo - dem vil jeg helt sikkert gerne have. En god CD/SACD afspiller vil være fint til mit
behov. Er det ikke noget med at den på CD/SACD kan konkurrere med dyrere dedikerede afspillere ?

Mon ikke at Oppo 93 Nuforce vil koste ca. 9000 dkr. Og her kan man vel ikke regne med at de har opgraderet til en Rotel
PSU.

Læsestof om Oppo 95:
http://laaudiofile.com/oppo_bdp95.html

Info om Oppo 95 Nuforce:
The BDP-95 NuForce Extreme Edition (NXE) (MSRP $2495):

Employs the BDP-95 platform plus a state-of-the art Sabre32 DAC, thus raising performance to an even higher level.
Two-channel ultra-high-performance output for music
7.1-channel ultra-high-performance output for movies
All channels utilize extensive re-clocking circuits
A more robust power supply with multiple regulation

Det lyder ikke umiddelbart som om man får den helt store opgradering her, men hvem ved - det vil kræve en lyttetest.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

I skrive stolpe op og stolpe ned om lyden, men den bedste ting ved 95 er da:

"The BDP-95EU supports multiple levels of aspect ratio control and image zooming, including a vertical stretch mode for customers with a 2.35:1 CIH (Constant Image Height) display system. A unique subtitle shift feature allows the user to move the subtitle up and down, making it possible to see all subtitle text when using a 2.35:1 CIH display."

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Nogen der har fået en Oppo 95 hjem som vil dele erfaringer ?

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Kik engang på denne liste:

93EU
93EU nuforce édition
93EU nuforce xtreme edition
95EU
95EU nuforce xtreme édition
93EU HLV1 audiocom
93EU HLV2 audiocom
95EU audiocom

http://www.audiocominternational.com/oppo-bdp95eu-p-235.html

Så begynder det at blive halv peberet 2500 pund. Men så skulle den også være reference

Jeg holder mig til 95

Min hjemmebio

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

I skrive stolpe op og stolpe ned om lyden, men den bedste ting ved 95 er da:

"The BDP-95EU supports multiple levels of aspect ratio control and image zooming, including a vertical stretch mode for customers with a 2.35:1 CIH (Constant Image Height) display system. A unique subtitle shift feature allows the user to move the subtitle up and down, making it possible to see all subtitle text when using a 2.35:1 CIH display."

Helt enig - guf for CIH freaks!

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:

Kik engang på denne liste:

93EU
93EU nuforce édition
93EU nuforce xtreme edition
95EU
95EU nuforce xtreme édition
93EU HLV1 audiocom
93EU HLV2 audiocom
95EU audiocom

http://www.audiocominternational.com/oppo-bdp95eu-p-235.html

Så begynder det at blive halv peberet 2500 pund. Men så skulle den også være reference

Jeg holder mig til 95

Yes, en anmelder på "widescreen Review" skrev: glem alt om aftermarket upgrades af denne afspiller -og brug pengene på BD-film.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

der er da hvis ikke så meget dyr vs billig bluray over den her debat men det kan godt være de kommer an på hvordan man definere billig
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes