Forfatter |
|
apfolmer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 08 November 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står som førstegangskøber og skal købe modtager.
Står mellem
Dreambox DM 800 HD
VU+ Duo / Twin
Jeg lægger meget vægt på at den ikke må støje.
Skal skifte kanal hurtigt
Skal have et lavt el forbrug i standby.
jeg ved godt der er 2 modtagere/tunere på VU+ og kun 1 på Dreambox, men er VU+ noget skrammel ?
Jeg gider ikke spare 500, når man alligevel er igang, men umiddelbart virker VU+ som et bedre alternativ, da den har flere "ting" end DM800HD . De 2 modtagere koster ca det samme, men specs er "bedre" på VU+ ...
Nogle gange ER der altså kun "originalen" der duer, og jeg gider ikke stå med et billigt kina skod produkt i hænderne, hvis der er en betydelig forskelog forbedring i Dremboxén ..
erfaringer please 
|
Til top |
|
|
henrikhessel Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 08 November 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Apfolmer.
Har selv eksperimenteret rigtig meget med Dreambokse og kloner i alle afskygninger, og der er ingen tvivl om, at Dreamboksen er alle klonerne overlegne. Klonerne holder ikke på softwaren og skal rebootes hele tiden. Den absolut hurtigste dreamboks som er til at betale er 600HD, da den har samme processo´r som 8000HD, som ikke er til at betale. Jeg har både 8000HD, 800HD og 600HD, og ingen diskution om, at 600hd er kanon til prisen. Den eneste forskel på 600 og 800 er at du kan have en harddisk internt i 800 til at optage på, mens du skal have en ekstern til 600HD.
Det er en smagssag, men er du til hastighed så er 600hd betydeli´gt hurtigere end 800.
Mvh.
Henrik
|
Til top |
|
|
apfolmer Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan finde en 600 HD , men en 600 S ...
Kan se 600 S er med 250 mhz processor.. VU+ Duo er med 300 mhz ...
|
Til top |
|
|
Affer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 08 November 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke 600HD eller VU+, men jeg har selv en 500hd, og har haft en 800hd, og vil klart anbefale en 500hd, der er dog
en 800hd second edition på vej, med samme hastighed som 500hd.
jeg har også prøvet lidt kloner, og er altid gået tilbage til de originale. størm forbrug kender jeg intet til.
__________________ Rasmus Lauritsen, Låsby
|
Til top |
|
|
apfolmer Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
er 500 hd hurtigere end 800 hd ?
hvad er fordelen ved 500 hd vs 800 hd.. ?
er 800 hd ikke noget nyere end 500 hd ??
|
Til top |
|
|
Affer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 08 November 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan se specs på http://www.dream-multimedia-tv.de/en/products
500hd er hurtigere end 800hd, men 800hd second edition er ligeså hurtig som 500hd, hvornår man kan få 800hd se ved jeg
dog ikke.
800hd er ikke nyere end 500hd, det er 800hd se dog.
i 800 kan du skifte tuner og montere en harddisk, det kan du ikke i en dm500hd.
__________________ Rasmus Lauritsen, Låsby
|
Til top |
|
|
apfolmer Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes dog bare at 3000 er max pris for reciever.
så om det skal være 500 HD (med kun 1 kortlæser) eller 800 HD (med sløv cpu og ingen HDMI) eller VU+ som har det hele....
Er bare "Bange" for om det er noget "NO-GO" med den VU+ , eller der virkelig ER tale om en kanon boks uden den virker som kina sh*t ....
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 22 November 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
apfolmer skrev:
jeg syntes dog bare at 3000 er max pris for reciever.
så om det skal være 500 HD (med kun 1 kortlæser) eller 800 HD (med sløv cpu og ingen HDMI) eller VU+ som har det hele....
Er bare "Bange" for om det er noget "NO-GO" med den VU+ , eller der virkelig ER tale om en kanon boks uden den virker som kina sh*t ....
|
|
|
jeg stå i hel der sammen situation som dig.... jeg har før haft orginal dreambox 600 som jeg var fantastisk gled for. men da jeg før ca 6 mnd siden vil haver ny reciver med HD købte jeg en satnux 600 HD (som de skriver om den var de en kvalitets kopi af dreambox) ... der skule jeg aldrig have gjordt der har ikke været andet and problemer med den og da jeg på ingen mode har forstand på linux, botloader, osv så er tingene heler ikke nermere...
nu skal den skiftes ud jeg gider ikke mere den pi...s med konstant genstart
jeg er også mega i tvivl om der skal være dreambox 500 hd, 800dh eller VU+....
der er super mange derskriver rigtig gode ting om VU+ ( men der har de også gjordt om satnux) så alle der har gode tips hvad jeg skal vælger er mere and velkome.....
VU+ virker ud fra specifikationer og funktioner som klar viner men er den så også der ?
min krav til box er at den skal være STABIL, hurtig i skift af kanaler...og jeg skal kune have de nyeste cc.cam på
|
Til top |
|
|