| Forfatter |
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, så din Young ryger helt  Prøvede du at opgradere på dit streaming system inden du skrottede det til fordel for
CD ? __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan opgradere?
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Darwin skrev:
| Det ser spændene ud Kenn, bruger du så den nye CD`s Dac til streaming |
|
|
Hej Darwin
Nej der er ikke noget digital indgang i min nye AA, så vil bruge den analoge udgang på Sonos til almindelig hverdagsmusik, radio mv. og så vil jeg bruge CD når jeg rigtig skal hører musik :)
|
|
|
Det er en rigtig god afspiller. Har selv haft den. Men nu hvor du har rippet din samling, fatter jeg ikke, at du gider gå tilbage til optisk afspilning. Havde det så ikke været bedre at investere i en AA DAC ?
Er du flyttet tilbage i dit gamle hus (det var jo egentlig temmelig nyt!) i Randers med den "nye" dame ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden DAC eller noget, for at se hvordan du kan skaffe det som du mener er blevet bedre med den nye afspiller. __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
kennlh skrev:
Darwin skrev:
| Det ser spændene ud Kenn, bruger du så den nye CD`s Dac til streaming |
|
|
Hej Darwin
Nej der er ikke noget digital indgang i min nye AA, så vil bruge den analoge udgang på Sonos til almindelig hverdagsmusik, radio mv. og så vil jeg bruge CD når jeg rigtig skal hører musik :)
|
|
|
Det er en rigtig god afspiller. Har selv haft den. Men nu hvor du har rippet din samling, fatter jeg ikke, at du gider gå tilbage til optisk afspilning. Havde det så ikke været bedre at investere i en AA DAC ?
Er du flyttet tilbage i dit gamle hus (det var jo egentlig temmelig nyt!) i Randers med den "nye" dame ?
Lars |
|
|
Hej Lars... Jeg vil beholde streamingen, men på et andet niveau, vil have mig en standart Sonos og så bruge den til hverdagsmusikken, og så tage CD'en når der rigtig skal høres musik! Men kan godt forstå din synsvinkel, men planen er også at jeg skal tilbage til regulær streaming på et tidspunkt, men det bliver ikke nu, den løsning jeg ønsker har jeg ganske enkel ikke råd til på nuværende tidspunkt. Ja jeg er tilbage i huset igen, du er velkommen forbi til et lyt en dag? - jeg nærmer mig også en afslutning på det store sorteringsarbejde :)
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel skal ud og investere i en Sonos - så tjek evt. Bluesound Node.
Lars
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen den skal jeg have i mente, men har jo også Sonos på badeværelset
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og nyder en kop kaffe sammen med et dejligt stykke Roger Waters på den nye snurre rundt kasse...
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig musik du spiller
Hold du dig til Sonos det giver mening ;-)
|
| Til top |
|
| |
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Dejlig musik du spiller
Hold du dig til Sonos det giver mening ;-) |
|
|
Nej nej blue sound Note. Det siger Lars
Iøvrigt tillykke med din fine spille
Men som jeg sagde på messenger, sjovt skridt at tage. Ja, det er mig Claus
Havde du valgt Ref modellen var der dig. indgang og du kunne have leget med sonos og dens dac. Men den skal jo lige være til salg
og dog kunne denne have været et alternativ, men måske den er over budget. Kunne måske have været handlet.
Audio Aero Design Audio Aero Capitol Signature E...
( CD Geräte )
2.990 EUR gestern, 21:08
Privat
Rumänien (011547)
Unit is 3 yrs old in perfect condition. Have manual, remote control.The new Baby of Audio Aero, Capitole Classic SE redb ...zeigen
Men du har jo købt så hva faen...
Men det havde jeg nok ventet på. Den kan fås for Ca 15k på brugtmarkedet og så har du en fantastisk pre også.
|
| Til top |
|
| |
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cder...den havde jeg ikke lige forudset...det er godt nok old school -:)...
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at jeg går mod strømmen, og havde i virkeligheden heller ikke helt selv regnet med at jeg ville gå den vej, men da jeg hørte de to kilder op mod hinanden var jeg ikke i tvivl! Der er også en ting omkring streaming som generede mig en smule, ved ikke om andre har eller har haft det på samme måde? Men jeg har ihvertfald haft en vis tendens til at have fokus et andet sted end på musikken når man sad og lyttede musik via streaming, nemlig at fokusere på; hvilket nummer skal jeg hører bagefter? I stedet for bare at nyde musikken! Jer der streamer, er i gode til ex bare at sætte et album på, og så hører det fra ende til anden? - jeg var absolut ikke godt til det! Sad en aften i forrige og ville hører musik, og efter halvanden time sagde mig kæreste til mig, glemmer du ikke helt at lytte? du sidder jo med snuden i den iPad hele tiden! Kan du godt begge ting på én gang? Og dertil måtte jeg jo svare nej, efterfølgende kom jeg til at tænke lidt over det, og kvinden havde jo ret! Hov, hov, var det måske ikke lige første gang det er blevet udtalt her på Hifi4all..? hahaha sikkert..! Jeg brugte ofte mere tid på at finde "næste nummer" end egentlig at lytte til musikken og nyde den! Dette er en af de væsentlige årsager til jeg har gjort det skift "tilbage i tiden" som jeg har gjort :) Håber på forståelse..heheh
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Music4life
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Jeg ved godt at jeg går mod strømmen, og havde i virkeligheden heller ikke helt selv regnet med at jeg ville gå den vej, men da jeg
hørte de to kilder op mod hinanden var jeg ikke i tvivl!Der er også en ting omkring streaming som generede mig en smule, ved ikke om andre har
eller har haft det på samme måde? Men jeg har ihvertfald haft en vis tendens til at have fokus et andet sted end på musikken når man sad og lyttede
musik via streaming, nemlig at fokusere på; hvilket nummer skal jeg hører bagefter? I stedet for bare at nyde musikken!Jer der streamer, er i gode til
ex bare at sætte et album på, og så hører det fra ende til anden?- jeg var absolut ikke godt til det!Sad en aften i forrige og ville hører musik, og efter
halvanden time sagde mig kæreste til mig, glemmer du ikke helt at lytte? du sidder jo med snuden i den iPad hele tiden! Kan du godt begge ting på
én gang?Og dertil måtte jeg jo svare nej, efterfølgende kom jeg til at tænke lidt over det, og kvinden havde jo ret! Hov, hov, var det måske ikke lige
første gang det er blevet udtalt her på Hifi4all..? hahaha sikkert..!Jeg brugte ofte mere tid på at finde "næste nummer" end egentlig at lytte til
musikken og nyde den!Dette er en af de væsentlige årsager til jeg har gjort det skift "tilbage i tiden" som jeg har gjort :)Håber på forståelse..heheh
|
|
|
forstår godt din tankegang Kenn og dog. Kan du ikke sætte din ipad til at shuffle så får du hørt meget mere musik
Nej. men i og med at du jo har en masse musik på hd er jeg alvorligt bange for at du efter at have skiftet kilde til en ned droslet hr & fru
Danmark løsning sidder og ikke kan affinde dig med lyden. Du vil simpelthen ikke være tilfredsstillet med den streaming løsning er jeg bange for.
En kold tyrker  kun min tanke og velment. Siger min mening
Jeg tror du gør klogt i at pille annoncerne af og beholde Young og sonos. Du vil blive mere tilfreds med det i det lange løb
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere nævnt Claus, vil jeg nok komme tilbage til streamingen en dag, men det bliver ikke nu, har ganske simpelt ikke råd til det streaming setup jeg gerne vil have, derfor bliver det denne løsning indtil da!
Standart Sonos til baggrundsstøj, radio mv. og CD til rigtig musik.
For mig er det nu engang lyden der er 1. prioritet og denne er den anden løsning overlegn! - ikke fordi det andet spillede dårligt, men dette spiller bare bedre!
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
9/10 gange har jeg bare shuffle på, så passer det sig selv og kommer der en sang man ikke lige gider, så er det bare at trykke
næste og det er det. Om jeg hører hele albums uden shuffle kommer lidt i perioder, men det sker da, selvom min kilde kun er
streaming. De gange jeg selv sidder og sætter musik i kø og udvælger specielle sange, så kommer der hurtigt en lang liste og
så spiller det bare der ud af af sig selv igen
Det er jo netop en af fordelene ved streaming, at man ikke skal skifte de forbandede plader hele tiden, men sådan er vi jo så
så forskellige __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Sidder lige og nyder en kop kaffe sammen med et dejligt stykke Roger Waters på den nye snurre rundt kasse...
|
|
|
Dejlig cover..
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
super lækkert cover  tro det eller ej, musikken er endnu bedre..  - men det ved du nok Lars, hvis ikke så giv den et lyt, FANTASTISK SKIVE!
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Music4life
|
| Sendt: 13 August 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|