Emne: Grafikerens HiFi ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mick63 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Allerførst tillykke med dit anlæg. Kender ikke meget til mærkerne, men det spiller nok fint. Et forslag : prøv en ISP afkoblingsplatform fra Audiomagic under din Pass forstærker...... du vil med garanti opleve en markant forskel i lydbilledet. Du vil få mere ud af din ny indkøbte Pass. mvh Michael
__________________ De bedste hilsner
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for sidst, Karsten, Dan og Henrik..! Det var hyggeligt! Jeg skal da også lige love for vi fik eksperimenteret med kabler og afkobling af både højtalere og apparater..! Der blev leget med strømkabler, højtalerkabler, spike-fødder, MDF og glas under forstærker, dac, Sonos og strømforsyning til dac..! Sidstnævnte havde jeg godt nok ikke troet ville gøre en forskel, men det gjorde det altså..! Lidt svært at forklare, men der kom ligesom mere styr på tingene når der både var 20mm MDF og 8mm glas under det hele! Der kom lidt mere kant på, mere attack og mere crispy mellemtone, alt dette uden at diskanten blev for SS! Bassen blev strammet op og blev mere kontrolleret. Undtaget under Sonos, der skulle kun være MDF, det var det eneste tilfælde hvor glas havde en negativ indvirkning! Men jeg vil da absolut ikke afvise at de spike-fødder vil ryge på "my hifi-wishlist"  - Det samme med det Shunyata strømkabel! Det skabte en fed energi i musikken! efter jeg har tænkt lidt over det, kunne jeg godt overveje Black Mamba HC kablet, tror det passer mine øre lidt bedre, men tror måske jeg skal hører begge dele igen på mit system inden jeg endelig bestemmer mig :)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Tak for sidst, Karsten, Dan og Henrik..!
Det var hyggeligt! Jeg skal da også lige love for vi fik eksperimenteret med kabler og afkobling af både højtalere og apparater..! Der blev leget med strømkabler, højtalerkabler, spike-fødder, MDF og glas under forstærker, dac, Sonos og strømforsyning til dac..!
Sidstnævnte havde jeg godt nok ikke troet ville gøre en forskel, men det gjorde det altså..! Lidt svært at forklare, men der kom ligesom mere styr på tingene når der både var 20mm MDF og 8mm glas under det hele! Der kom lidt mere kant på, mere attack og mere crispy mellemtone, alt dette uden at diskanten blev for SS! Bassen blev strammet op og blev mere kontrolleret.
Undtaget under Sonos, der skulle kun være MDF, det var det eneste tilfælde hvor glas havde en negativ indvirkning!
Men jeg vil da absolut ikke afvise at de spike-fødder vil ryge på "my hifi-wishlist"  - Det samme med det Shunyata strømkabel! Det skabte en fed energi i musikken! efter jeg har tænkt lidt over det, kunne jeg godt overveje Black Mamba HC kablet, tror det passer mine øre lidt bedre, men tror måske jeg skal hører begge dele igen på mit system inden jeg endelig bestemmer mig :)
|
|
|
vi laver bare en ny dag når tid er, hvor der kun a-b testes mellem zetron Cobra og Black Mamba HC  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thomas.larsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 30 Juli 2012 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Først tillykke med dit nye dyr, den spiller fedt!
Der er en verden til forskel isforhold til den du havde.....
Er lidt nysgerrig! Hvordan kan det være du besluttede dig for en int-150 frem for int-30A som koster det samme?
Grunden til jeg spørger er at jeg lyttede til begge to, og der var voldsom stor forskel.... Kl A spiller SÅ meget bedre og de 30 kl A watt var lige så
effektfulde som de 150 i int-150!
Jeg var ihvertfald ikke i tvivl om hvad jeg foretrak, og havde egentlig besluttet mig for en int-30A, men endte så op med 2 stk 60,5 mono da mine
ht'er er voldsom tunge at drive .
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 Juli 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Thomas
Nu har jeg både hørt INT30 og 150 og tror meget det kommer an på ens temperament og preferancer, når man skal vælge
imellem disse 2.
Personligt, så ville jeg også vælge INT150. Men det kommer også an på resten af ens setup hvad der passer bedst ind.
Hvilken pre er du så endt med på dine XA60,5?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas.larsen skrev:
Hejsa
Er lidt nysgerrig! Hvordan kan det være du besluttede dig for en int-150 frem for int-30A som koster det samme?
Grunden til jeg spørger er at jeg lyttede til begge to, og der var voldsom stor forskel.... Kl A spiller SÅ meget bedre og de 30 kl A watt var lige så
Jeg var ihvertfald ikke i tvivl om hvad jeg foretrak, og havde egentlig besluttet mig for en int-30A, men endte så op med 2 stk 60,5 mono da mine
Thomas |
|
|
Som Pierre skriver, så hænger det utrolig meget sammen med hvilken lyd man er til og hvad man ellers har af kilde, højtalere mv. I mit system ville en 30'er blive for rund og varm i lyden kombineret med mine VA'er til mine ører..! 150'eren er lidt mere fremme i skoene og mere "attack" end 30'eren, og det var den lyd jeg ønskede..! Ingen tvivl om at 30'eren er lige så kraftig om 150'eren, men bare på en anden måde! Mener faktisk at trafoen i 30'eren er en smule større end i 150'eren..!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2012 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
@Thomas
Nu har jeg både hørt INT30 og 150 og tror meget det kommer an på ens temperament og preferancer, når man skal vælge
imellem disse 2.
Personligt, så ville jeg også vælge INT150. Men det kommer også an på resten af ens setup hvad der passer bedst ind.
Hvilken pre er du så endt med på dine XA60,5? |
|
|
Hej Pierre
Jeg købte en pass xp-10 pre
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
thomas.larsen skrev:
Hejsa
Thomas |
|
|
Som Pierre skriver, så hænger det utrolig meget sammen med hvilken lyd man er til og hvad man ellers har af kilde, højtalere mv. I
mit system ville en 30'er blive for rund og varm i lyden kombineret med mine VA'er til mine ører..! 150'eren er lidt mere fremme i skoene og mere
"attack" end 30'eren, og det var den lyd jeg ønskede..! Ingen tvivl om at 30'eren er lige så kraftig om 150'eren, men bare på en anden måde! Mener
faktisk at trafoen i 30'eren er en smule større end i 150'eren..! |
|
|
Hejsa
Nu kender jeg ikke dine va'er, så det er muligt du har ret, men på de setup's jeg har hørt syns jeg bare 30A var meget mere musikalsk og "ægte" ,
men det måske en smagssag, men som du skriver med mindre attack og knap så fremme i skoene.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis, og derfor er jeg sikker på at 150'eren er den rigtige i mit system..:)
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der ny NAS server i hus..! Synology DS411 4 disk NAS Server + en ekstra 3TB WD disk

|
| Til top |
|
| |
martingl Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser fed ud...hvor stille er den? min gamle drobo larmer lige rigelig...så kunne godt bruge en udskiftning
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke fået den op og kører endnu, da jeg lige venter på en extra disk, men tror ikke den siger ret meget, den ser også ud til at den er nem at skifte blæsere i, hvis man skulle få lyst til det
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige have gjort noget ved de billeder. Størrelsen på din tråd hænger
Kog billeder ned i størrelse så sidder det lige i skabet
Troede slet ikke at du havde tid til at høre musik med alt den kærlighed i luften
Hvad koster sådan en NAS? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Troede slet ikke at du havde tid til at høre musik med alt den kærlighed i luften
Hvad koster sådan en NAS? |
|
|
Tror ikke jeg kan gøre noget ved billederne, det er ikke mit indlæg, hvor den f**k'er op i det, men kan da evt skrive en mail til admin..:) Hehe jo, jo, der er skam tid nok, men Darwin har lånt alle mine kabler, så kan faktisk ikke rigtig få sat grejet til :( Jamen sådan en NAS koster lige omkring 3.000 kr, men de fåes jo i alle prisklasser. Skal du bruge en NAS server Claus..?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Music4life skrev:
|
Hvad koster sådan en NAS?
|
|
|
Tror ikke jeg kan gøre noget ved billederne, det er ikke mit indlæg, hvor den f**k'er op i det, men kan da evt skrive en mail til admin..:)
Hehe jo, jo, der er skam tid nok, men Darwin har lånt alle mine kabler, så kan faktisk ikke rigtig få sat grejet til :(
Jamen sådan en NAS koster lige omkring 3.000 kr, men de fåes jo i alle prisklasser. Skal du bruge en NAS server Claus..?
|
|
|
Overvejder klart en Nas på et tidspunkt til hele familien.
Dog har jeg lige investeret det blege i kabler, men tjuhej mit setup spiller som fuglene synger . Så en Nas ligger engang ude i fremtiden sammen med en seriøs streaming løsning.
Nøjes indtil videre med min CDE som Dac/og ekstern harddisk og M2tech. Heller ikke helt værst __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
Tror ikke jeg kan gøre noget ved billederne, det er ikke mit indlæg, hvor den f**k'er op i det, men kan da evt skrive en mail til admin..:)
Hehe jo, jo, der er skam tid nok, men Darwin har lånt alle mine kabler, så kan faktisk ikke rigtig få sat grejet til :(
Jamen sådan en NAS koster lige omkring 3.000 kr, men de fåes jo i alle prisklasser. Skal du bruge en NAS server Claus..?
|
|
|
Det er ikke noget du kan gøre ved, det med støørelsen på et billede som regel. Billedet af denne server der vises her, er sådan på den hjemmeside den er kanøflet fra. Har selv 4-5 stykker på min pc, der også bliver ret store her, fordi de er store.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennlh skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Dog har jeg lige investeret det blege i kabler, men tjuhej mit setup spiller som fuglene synger . Så en Nas ligger engang ude i fremtiden sammen med en seriøs streaming løsning.
Nøjes indtil videre med min CDE som Dac/og ekstern harddisk og M2tech. Heller ikke helt værst |
|
|
Spændende, hva' kabler har du købt..? - Skal snart have hørt dit setup, har ikke hørt det endnu, overhovedet..!
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
kennlh skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
Det er ikke noget du kan gøre ved, det med støørelsen på et billede som regel. Billedet af denne server der vises her, er sådan på den hjemmeside den er kanøflet fra. Har selv 4-5 stykker på min pc, der også bliver ret store her, fordi de er store.  |
|
|
Tror du misforstår, det var ikke billedet af den nye NAS server der var problemet, det var billederne af mit eget system, der stod ved siden af hinanden, i et citeret indlæg, men problemet er løst nu :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåe, ok. Jeg har selv prøvet, at indsætte billederne ved at flytte curseren under hvert billede i et indlæg, med det resultat, at siden blive mega bred. Den fejl laver flere. Men det var så ikke det med det store billede af din fine nye server. Rigtig god fornøjelse med den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Music4life skrev:
kennlh skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nøjes indtil videre med min CDE som Dac/og ekstern harddisk og M2tech. Heller ikke helt værst
|
|
|
Spændende, hva' kabler har du købt..? - Skal snart have hørt dit setup, har ikke hørt det endnu, overhovedet..!
|
|
|
Du er da ellers velkommen nu på Lørdag kl. 11.00 . MN1974 kommer også og måske et par stykker mere
Hvis du ellers kan løsrive dig fra hunkønnet __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|