| Forfatter |
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
kennlh skrev:
| Lidt billeder af det nye kræ... |
|
|
Du skulle ha købt et par mono-blokke i stedet.......... det ender du nok med alligevel i sidste ende  |
|
|
Jamen du har sikkert ret, der kommer måske engang til at stå et sæt mono-blokke, meeeen havde ikke lige mønten til at tage det helt store spring nu, de koster jo lige 2x prisen, mindst + man skal jo så os lige have en forforstærker..:( Men næste store hifi-indkøb kunne godt komme til at hedde noget i retning af Avalon :) - er total vild med deres lyd..!
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig eksperimenteret lidt med highres filer, 24/96 og 24/192... Hold da k*ft hvor er der stor forskel..! Jeg afviklede filerne fra min MacBook Pro via iTunes/Pure Musik, det var utrolig så stor forskel der var! Meget mere dynamik, mere luft og detaljer jeg aldrig har hørt før! En ny verden har åbnet sig
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Så fik jeg endelig eksperimenteret lidt med highres filer, 24/96 og 24/192...Hold da k*ft hvor er der
stor forskel..! Jeg afviklede filerne fra min MacBook Pro via iTunes/Pure Musik,det var utrolig så stor forskel der var!
Meget mere dynamik, mere luft og detaljer jeg aldrig har hørt før!En ny verden har åbnet sig
|
|
|
Spiller det musik i casa del Kenn;-)???
Nu har du haft en del timer i selskab med din PASS, jo;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
kennlh skrev:
Så fik jeg endelig eksperimenteret lidt med highres filer, 24/96 og 24/192...Hold da k*ft hvor er der
stor forskel..! Jeg afviklede filerne fra min MacBook Pro via iTunes/Pure Musik,det var utrolig så stor forskel der var!
Meget mere dynamik, mere luft og detaljer jeg aldrig har hørt før!En ny verden har åbnet sig
|
|
|
Spiller det musik i casa del Kenn;-)???
Nu har du haft en del timer i selskab med din PASS, jo;-) |
|
|
Du kan satme tro det spiller musik Morten..! Du skal komme forbi en dag! - Det er noget HELT andet end før..! Pass'n spiller ca 10 timer om dagen i tiden
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for sidst, Kenn.
Ja det var imponerende at høre HD filerne. Dynamik på en ny måde. Fik du hørt flere HD plader efter at jeg var gået ?
Lars
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 20 Juli 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke albums lytter du til? Jeg kan også godt lide de få highres filer jeg har men der er lidt begrænset udvalg. Især når det
kommer til filer som er optaget i highres originalt ;)
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenn
Tak for lyttet idag, din nye Pass og kimber har godt nok tilført noget godt til dit system siden mit sidste lyt hos dig....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haløjsa venner
Hyggelig dag med lidt dejlig grill guf og vino Håber i fik en fornemmelse for hvor meget man kan rykke performanc ved at tweeke lidt  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ferietid
Nåede ikke til Randers inden det blev mørkt. Men i har sikkert haft en hyggelig dag
Fortæl om de tweaks. Var det som nat og dag __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Ferietid
Nåede ikke til Randers inden det blev mørkt. Men i har sikkert haft en hyggelig dag
Fortæl om de tweaks. Var det som nat og dag
|
|
|
Der er ikke noget der er nat og dag, det ved du godt men mang bæke små ... du ved
Jeg havde en lille taske med følgende med.
2 stk. PS Audio AC-12
2 stk Shunyata Zetron Cobra
1 stk Shunyata Black Mamba HC
1 sæt Kimber Monocle XL
8 stk Herbies Audio Lab - spike decopeling glider
Så der var dømt lejestue. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Ferietid
Fortæl om de tweaks. Var det som nat og dag
|
|
|
Der er ikke noget der er nat og dag, det ved du godt men mang bæke små ... du ved
Jeg havde en lille taske med følgende med.
2 stk. PS Audio AC-12
2 stk Shunyata Zetron Cobra
1 stk Shunyata Black Mamba HC
1 sæt Kimber Monocle XL
8 stk Herbies Audio Lab - spike decopeling glider
Så der var dømt lejestue.
|
|
|
Med det gear der kan det jo kun blive dyrt for Kenn __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var mest imponeret over hvor meget bedre lyden blev at det afkoblinger undet spiksèn på højttaleren.....
og de kimber XL kunne jeg godt blive forelsket i hvis de vil gøre det samme i mit setup som oppe hos Kenn men det bliver nok en drøm langt ud i fremtiden da jeg jo skal bruge to sæt ja en XL og en X
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
|
jeg var mest imponeret over hvor meget bedre lyden blev at det afkoblinger undet spiksèn på højttaleren.....
og de kimber XL kunne jeg godt blive forelsket i hvis de vil gøre det samme i mit setup som oppe hos Kenn men det bliver nok en drøm langt ud i fremtiden da jeg jo skal bruge to sæt ja en XL og en X |
|
|
de er til at finde brugt til overkommelige penge, skal nok give et prej hvis jeg ser et sæt til salg. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Darwin skrev:
|
og de kimber XL kunne jeg godt blive forelsket i hvis de vil gøre det samme i mit setup som oppe hos Kenn men det bliver nok en drøm langt ud i fremtiden da jeg jo skal bruge to sæt ja en XL og en X
|
|
|
de er til at finde brugt til overkommelige penge, skal nok give et prej hvis jeg ser et sæt til salg. |
|
|
hvis jeg nu skulle vælge sådanne en XLer kunne den så bruges på bunden ind til jeg finder en X..
evt prøve den også så evt låne et sæt TC12 til toppen men jeg skal nu lige havde fat i en bedre xlr først evt Anterm2 så jeg bruger chord til signalerne
jeg tror jeg opnår mest på signal siden først
Jeg tror dine 2,1 meter kabler vil kunne nå hvis jeg flytter lidt på min effekt
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
dan a. skrev:
Darwin skrev:
|
|
|
|
de er til at finde brugt til overkommelige penge, skal nok give et prej hvis jeg ser et sæt til salg. |
|
|
hvis jeg nu skulle vælge sådanne en XLer kunne den så bruges på bunden ind til jeg finder en X..
evt prøve den også så evt låne et sæt TC12 til toppen men jeg skal nu lige havde fat i en bedre xlr først evt Anterm2 så jeg bruger chord til signalerne
jeg tror jeg opnår mest på signal siden først
Jeg tror dine 2,1 meter kabler vil kunne nå hvis jeg flytter lidt på min effekt
|
|
|
vi kan da forsøge en dag, du kunne evt. koble hvert effekt trin så de napper hver sin side, altså så den ene kanal napper toppen og den anden kanal bunden.
Skal jeg gætte ud fra din reaktion på det du hørte i dag, så vil monocle X på toppen og monocle XL på bunden npk være den optimale løsning. Skal vi blande de to serie så vil jeg mene du slipper best af sted med monocle X på toppen og 12TC på bunden. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den havde jeg ikke lige tænk på mine Effekt er jo opbygget som to mono blokker i et kabinet, så skal da lige overveje den mulighed men du ligger vel ikke inde med en X
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
| Ja den havde jeg ikke lige tænk på mine Effekt er jo opbygget som to mono blokker i et kabinet, så skal da lige overveje den mulighed men du ligger vel ikke inde med en X |
|
|
Nej, men du har jo fået lov at låne et 12TC, med lidt bytten ryndt så skulle det nok være muligt at få en fornemmelse for hvordan det vil blive. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| [QUOTE=Darwin]Ja den havde jeg ikke lige tænk på mine Effekt er jo opbygget som to mono blokker i et kabinet, så skal da lige overveje den mulighed men du ligger vel ikke inde med en X |
|
|
Nej, men du har jo fået lov at låne et 12TC, med lidt bytten ryndt så skulle det nok være muligt at få en fornemmelse for hvordan det vil blive. [/QUOTE
Ja så vil jeg da prøve at lave en aftale med Claus og Kenn om man ikke kan lave en fælles dag så kan jeg jo få testet med TC12 både på top og bund
Måske TC12 er løsningen hos mig mit setup er jo noget mere tilbage rund i lyden i forhold til det jeg lyttet på idag...
men måske nogle bedre signal kabler fra min Riaa og CD spilleren tror det er her jeg har en stop klods samt at få ens signal kabler ud til mine effekt vil åbne noget op og komme lidt mere frem i skoen.....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
dan a. skrev:
| [QUOTE=Darwin]Ja den havde jeg ikke lige tænk på mine Effekt er jo opbygget som to mono blokker i et kabinet, så skal da lige overveje den mulighed men du ligger vel ikke inde med en X |
|
|
Nej, men du har jo fået lov at låne et 12TC, med lidt bytten ryndt så skulle det nok være muligt at få en fornemmelse for hvordan det vil blive. [/QUOTE
Ja så vil jeg da prøve at lave en aftale med Claus og Kenn om man ikke kan lave en fælles dag så kan jeg jo få testet med TC12 både på top og bund
Måske TC12 er løsningen hos mig mit setup er jo noget mere tilbage rund i lyden i forhold til det jeg lyttet på idag...
men måske nogle bedre signal kabler fra min Riaa og CD spilleren tror det er her jeg har en stop klods samt at få ens signal kabler ud til mine effekt vil åbne noget op og komme lidt mere frem i skoen..... |
|
|
det kan blive en hverdags aften i næste uge hvis det altså passer ind med jer andre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Darwin skrev:
dan a. skrev:
|
|
men måske nogle bedre signal kabler fra min Riaa og CD spilleren tror det er her jeg har en stop klods samt at få ens signal kabler ud til mine effekt vil åbne noget op og komme lidt mere frem i skoen..... |
|
|
det kan blive en hverdags aften i næste uge hvis det altså passer ind med jer andre. |
|
|
Det vil være fint for mig :)
|
| Til top |
|
| |