| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Pierre skrev:
|
En helt anden ting du bør prøve/købe er nogle små underkåle til dine spikes under Viennaerne.
http://herbiesaudiolab.net/spkrfeet.htm
Disse fra herbies i titanium er klart noget af det bedste jeg har prøvet under mine højtalere, samt nok også noget af det billigste. Lige omk en tusse for 6 stk. |
|
|
Kan de noget som Valhalla Spike Feet ikke kan til en meget lavere pris? Princippet ligner det samme. |
|
|
de kan ikke sammenlignes, ja der er en bløde underdel og hår overdel på begge typer men Herbies er total set noget hårder og derfor er resultatet ikke ens. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du kan evt lægge filt under mfd pladen og møbel. Så sparer du måske lidt penge på fusser.  |
|
|
det vil ikke give samme effekt, første og fremmest er mdf pladen forslået fordi Kenn har ytret at han søger en mere pågående lyd en den han havde, nu har jeg selv ejet sådan en int-150 i 2 1/2 - 3 år og expermenteret en del med den, ved at det er et billigt tweek som på lige netop denne amp rykker, lydbilledet rykker 1/2-1m længere frem i stuen og bassen bliver mere stram og generelt kommer der mere kant på musikken. Jeg har preøvet at lave flere forskellige baser til den men det der fungere best er bare en 25 mm mdf plade direkte under ampen, filt vil trække lyden tilbage mod neutral. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 Juli 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
allanowich skrev:
Du kan evt lægge filt under mfd pladen og møbel. Så sparer du måske lidt penge på fusser.  |
|
|
det vil ikke give samme effekt, første og fremmest er mdf pladen forslået fordi Kenn har ytret at han søger en mere pågående lyd en den han havde, nu har jeg selv ejet sådan en int-150 i 2 1/2 - 3 år og expermenteret en del med den, ved at det er et billigt tweek som på lige netop denne amp rykker, lydbilledet rykker 1/2-1m længere frem i stuen og bassen bliver mere stram og generelt kommer der mere kant på musikken. Jeg har preøvet at lave flere forskellige baser til den men det der fungere best er bare en 25 mm mdf plade direkte under ampen, filt vil trække lyden tilbage mod neutral. |
|
|
Ørlrait, kan godt se fidusen i dette.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Pass'n squ hentet...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan syntes du så den lyder ?
Jeg har været ved at se efter sikringen men tror den rør med da jeg indleverede ampen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi vil se billeder Kenn;-)
Kan den mon være i racket?
Som jeg husker det, er sådan en Pass ikke af de mindste;-)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller hammer godt..! Men kan ikke lige finde ud af hvornår den spille bedst, om det er når man trommer på papkassen,
eller fingerspil på køleribberne..?
Ej jeg har ikke fået den hjem endnu :( Får den først til at spille på næste søndag, pææænt træls, men X'en bor i huset i denne uge..:(
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Den spiller hammer godt..! Men kan ikke lige finde ud af hvornår den spille bedst, om det er når man trommer på papkassen, eller fingerspil på køleribberne..?
Ej jeg har ikke fået den hjem endnu :( Får den først til at spille på næste søndag, pææænt træls, men X'en bor i huset i denne uge..:( |
|
|
he he, pas nu på du ikke får slidt malingen af kølerbberne  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu også på, ikke pga ny bolig + setup, at ende så fattig, at du må nøjes med, at besøge dit tøj en gang om ugen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den, har du fåt sat den til og hvad syntes du?
Jeg læste på et udelandsk forum at man kan få betydeligt bedre lyd ud af Pass ved at tage låget af. Noget med at varmen så bedre kan komme ud og den derved skulle gå højere op i bias og derved lyde bedre. Nogle fra Pass var selv inde på forummet og svarer og de var godt klar over tweaket, men de ville ikke anbefale det pga det åbne kabinet, men ellers så var der ikke noget problem i det...
Har dog ikke selv prøvet det på mine XA100,5, men kunne være meget sjovt at prøve det  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre...
Nej jeg har ikke fået sat den til endnu, er ikke i huset før på søndag :( - så lige nu står den bare i kassen og hygger sig, p***e irriterende, men sådan er det jo med delebolig..!
Men kan da godt være man skulle prøve at tage låget af en gang...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Tillykke med den, har du fåt sat den til og hvad syntes du?
Jeg læste på et udelandsk forum at man kan få betydeligt bedre lyd ud af Pass ved at tage låget af. Noget med at varmen så bedre kan komme ud
og den derved skulle gå højere op i bias og derved lyde bedre. Nogle fra Pass var selv inde på forummet og svarer og de var godt klar over tweaket,
men de ville ikke anbefale det pga det åbne kabinet, men ellers så var der ikke noget problem i det...
Har dog ikke selv prøvet det på mine XA100,5, men kunne være meget sjovt at prøve det  |
|
|
Hvor vidt det kommer til at lyde bedre, når man tager låget af ved jeg ikke.
Men der går ikke meget mere end 5-10minutter før nålen vandrer over på den anden side af stregen( i class a/b ), når låget bliver taget af.
Pga. Den kommer "for" hurtigt af med varmen, og biasen justere for at komme op/ned i rette drifttemperatur.
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt nok et fedt kabel, Kenn..
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Det var godt nok et fedt kabel, Kenn..  |
|
|
Kender du det Lars..? Har byttet mig til det, sælger påstår det har kostet 12.000 - meeeen den er jeg nu ikke helt sikker på
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener faktisk, at det var i det leje, den vildledende pris lå. Men jeg har dog aldrig set en brugtannonce på et Bertram kabel, hvor sælger påstod
at have en kvittering....
Lars
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nej det er jo så lige det... men gjorde stadig en god handel, købte en række kabler for en samlet pris på 500 kroner 2x tera labs, det ene gav jeg til min kollega, det andet solgte jeg for 400 1x Nordost Red Dawn XLR, det solgte jeg for 750 2x3 meter Nordost Red Dawn bi-wire ht kabel, som jeg så byttede lige over med det her Bertram så det må stadig siges at være en ok handel 
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 Juli 2012 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenn,
har du fået sat din PASS til og i så fald hvordan lyder "skidtet" så lige frisk fra fad;-)?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 15 Juli 2012 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|