Forfatter |
|
Nordam Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nordam skrev:
Klasse A er jo en dinosaur! Det er eminent spild af energi, og politisk ukorrekt. Jeg syntes det skulle
forbydes... |
|
|
Jamen du lyder jo til at være en miljøaktivist eller ligende og derfor har du selvfølgelig også selv sparepære i alle lamper, dine bade er i koldt
vand og yderst korte. Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt. Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme eller
solenergi og ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du
har dit bagland iorden  |
|
|
"sparepære i alle lamper" - Tjek
"Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt" - Tjek
"Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme" - Nej, men luft-til-luft varmepumpe
"ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A" - Tjek, tvivlsom er dog mac book'en
"og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du har dit bagland iorden" - Det skulle jeg da mene
|
Til top |
|
|
Nordam Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Jeg er eddermame træt af at høre spare mig her og der og alt det pis med Co2 udslip jeg vil køre Klasse A med alt eg har
|
|
|
Har du børn? Du kunne jo også vælge at tage et medansvar for at sikre deres fremtid.
|
Til top |
|
|
Nordam Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men jeg ville heller ikke opildne til noget som helst - det er jo trods alt et hifi-forum, og ikke et miljø/bæredygtigheds-forum... Undskyld.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordam skrev:
Strokes skrev:
Jeg er eddermame træt af at høre spare mig her og der og alt det pis med Co2 udslip jeg vil køre Klasse A med alt eg har
|
|
|
Har du børn? Du kunne jo også vælge at tage et medansvar for at sikre deres fremtid. |
|
|
Min subjektive mening om klimadebattens nødvendighed til en side (og hvem andre end førende klimaforskere har i virkeligheden det saglige grundlag for at have en velfunderet mening om klimaets tilstand og menneskehedens indvirkning herpå?):
Er det så ikke en kende helligt at prædike klasse A-afholdenhed per se? Hvem andre end Jesus kan i virkeligheden påstå at være "klasse A" når det kommer til klimevenlig livsførelse på samtlige mulige niveauer?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, men så lad os forbyde busser (folk kan gå og cykle), lad os forbyde fly (folk kan tage toget), lad os forbyde elektrisk belysning efter kl 20:00 (folk kan bruge stearinlys) lad os forbyde al udendørs belysning på gader og veje (folk kan selv have godt lys på) lad os forbyde frysere (folk kan nøjes med at købe ind til de næste par dage) lad os forbyde mere end 1 radio i hver husstand (børn og voksne kan høre sammen) lad os forbyde mere end 1 TV i hver husstand (børn og voksne kan se sammen) lad os forbyde mere end 1 PC i hver husstand (børn og voksne har godt af mere samvær) lad os forbyde elektriske barbermaskiner og køkkenmaskiner ... (folk har godt af motion) Udvid selv listen ...
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig i øvrigt til at høre den smalle Krell med mange watt stereo ... Den bør kunne stå på en bred hylde bag bøgerne i mit bogskab, så jeg kun behøver at have en lille net forforstærker med et par knapper på stående fremme ... det er da waf så det gør noget ... vaf vaf
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt en underlig pressemeddelelse fra high-performance. de eneste specs der er på S-150m er bredden på 9 cm  ingen effekt. skal man gætte sig frem S-275 vil de åbenbart gerne fortælle om: watt, strømforsyning, mikrofarad...
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være High-Performance har en gætte-konkurrence kørende - gæt antal watt i S-150 og vind en gratis fodtur til Slagelse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må I tage jer sammen. I første afsnit af nyheden her på siden står der: "S-150m og S-275 er så små, at flere forstærkere kan placeres indenfor
samme fysiske ramme som et enkelt konventionelt apparat. Med
teknologier fra Evolution serien, en størrelse og pris som er
betragtelig mere tilgængelig, er disse forstærkere, henholdsvis en 150
watt monoblok samt en 275 watt stereoforstærker en oplagt introduktion
til highend-verdenen, men på rimelige vilkår." I kan købe et danskkursus hos mig. Gerne per korrespondance. Fuld diskretion og høj pris garanteres.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes godt nok, at det "case work" ser ret billigt og idéforladt ud i forhold til prisen.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordam skrev:
Strokes skrev:
|
|
|
Har du børn? Du kunne jo også vælge at tage et medansvar for at sikre deres fremtid. |
|
|
Åh come on har du ikke læst et par artikler på der stern Klima debatten er en kæmpe forretning husk der er bag tanker med alt og selvf skal man tænke på klimaet men lad nu vær med at være hellig for vi skal sgu kunne være her.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordam skrev:
Nå, men jeg ville heller ikke opildne til noget som helst - det er jo trods alt et hifi-forum, og ikke et miljø/bæredygtigheds-forum... Undskyld. |
|
|
Lige en ting mere Nordam har selv arbejdet inden for Olie branchen vidste du nogle olie felter kan danne olie igen men selvf går der lang tid cirka 200 til 300 år, det er næppe alt mennesket er skyld i med hensyn til klimaet. Feks når en meget stor vulkan går i udbrud feks Hawaii forurener de faktisk Co2 mæssigt ligeså meget som vi mennesker har gjordt de sidste år  samt der var et stort udbrud i 80erne i saint Helen der var så stort at det kunne måles på vores klima i 5 år efter. Selvf har vi da osse lidt at gøre med det, men husk at være subjektivt  men selve klima debatten er der blevet lavet en stor artikel fra Daily News at det er blevet big buisness at være politisk korrekt og nej har ikke børn den er nem at bruge  vi troede da osse for en del år siden at den store istid ville komme igen ok hvorfor smelter isen på nordpolen så det samme som sydpolen hmm forklar mig det jo fordi der er penge bag. Men den der med at vi lige har løsningen på det hele hvis vi nu siger at Kina Indien Samt USA og Eu går med på 2 procent tolerence vil der forsvinde cirka 100 steder såsom en del af vadehavet great barrier reef og mange andrer steder. Så hvis man virkelig vil lave noget der rykker noget så sænk afgiften på bilerne så vi har netop rener bilen nå nej det vil da selvf ikke det koster jo staten. Som du ved Mercedes har lige lavet en ny stor V6 der faktisk forurener mindrer en Suzuki alm familie bil der skal ikke bare være store leder der står og smiler sammen og trykker hænder Danmark har fået 4 rykker fra FN for at ikke at have indgiet deres milijø resultater fra de sidste mange år som de skrev under på i 1992 tja hvorfor har de ikke det forder er ikke lavet ret meget de sidste mange år. Du ved godt at når solen slår mest ud med deres solar flares stiger ofte temperaturen nogen mener det og andre ikke men igennem mange år forskning siger der er stor sandsynlighed. Men hey lad os ride bølgen og være hellige  lad os nu tag og nyde hobbyen istedet for det der hellighed det har vi Kirken til. Sorry Admistrator ikke for at kapre tråden og håber ingen ser det som et surt opstød   for som sagt med mange ting her i livet er der altid to sider af sagen. Kunne bare ikke lige holde igen hahaa
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordam skrev:
Pierre skrev:
Nordam skrev:
Klasse A er jo en dinosaur! Det er eminent spild af energi, og politisk ukorrekt. Jeg syntes det skulle
forbydes... |
|
|
Jamen du lyder jo til at være en miljøaktivist eller ligende og derfor har du selvfølgelig også selv sparepære i alle lamper, dine bade er i koldt
vand og yderst korte. Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt. Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme eller
solenergi og ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du
har dit bagland iorden  |
|
|
"sparepære i alle lamper" - Tjek
"Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt" - Tjek
"Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme" - Nej, men luft-til-luft varmepumpe
"ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A" - Tjek, tvivlsom er dog mac book'en
"og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du har dit bagland iorden" - Det skulle jeg da mene
 |
|
|
Man skal også passe på, at man ikke glemmer at leve.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så holder vi, drenge. Dette er et HiFi forum. Kør diskussionen videre i PM og emails, ellers lukkes tråden.
|
|

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Så holder vi, drenge. Dette er et HiFi forum. Kør diskussionen videre i PM og emails, ellers lukkes tråden.
|
|
|
Sorry my bad beklager
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes nu ikke det er til menske penge, skal vi snakke om menske penge er der da nærmer 10-20 kilo vi er stadivæk nogle der ikke har mere en 22 kilo om måneden og så kommer skatte far men flodt er det da
|
Til top |
|
|