Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 03:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Krell til menneskepenge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nordam skrev:
Klasse A er jo en dinosaur! Det er eminent spild af energi, og politisk ukorrekt. Jeg syntes det skulle
forbydes...

Jamen du lyder jo til at være en miljøaktivist eller ligende og derfor har du selvfølgelig også selv sparepære i alle lamper, dine bade er i koldt
vand og yderst korte. Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt. Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme eller
solenergi og ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du
har dit bagland iorden

"sparepære i alle lamper" - Tjek
"Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt" - Tjek
"Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme" - Nej, men luft-til-luft varmepumpe
"ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A" - Tjek, tvivlsom er dog mac book'en
"og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du har dit bagland iorden" - Det skulle jeg da mene

Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam

Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:
Jeg er eddermame træt af at høre spare mig her og der og alt det pis med Co2 udslip jeg vil køre Klasse A med alt eg har 

Har du børn? Du kunne jo også vælge at tage et medansvar for at sikre deres fremtid.

Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Nå, men jeg ville heller ikke opildne til noget som helst - det er jo trods alt et hifi-forum, og ikke et miljø/bæredygtigheds-forum... Undskyld.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Nordam skrev:
Strokes skrev:
Jeg er eddermame træt af at høre spare mig her og der og alt det pis med Co2 udslip jeg vil køre Klasse A med alt eg har 

Har du børn? Du kunne jo også vælge at tage et medansvar for at sikre deres fremtid.

Min subjektive mening om klimadebattens nødvendighed til en side (og hvem andre end førende klimaforskere har i virkeligheden det saglige grundlag for at have en velfunderet mening om klimaets tilstand og menneskehedens indvirkning herpå?):

Er det så ikke en kende helligt at prædike klasse A-afholdenhed per se? Hvem andre end Jesus kan i virkeligheden påstå at være "klasse A" når det kommer til klimevenlig livsførelse på samtlige mulige niveauer?

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 December 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

OK, men så

lad os forbyde busser (folk kan gå og cykle),
lad os forbyde fly (folk kan tage toget),
lad os forbyde elektrisk belysning efter kl 20:00 (folk kan bruge stearinlys)
lad os forbyde al udendørs belysning på gader og veje (folk kan selv have godt lys på)
lad os forbyde frysere (folk kan nøjes med at købe ind til de næste par dage)
lad os forbyde mere end 1 radio i hver husstand (børn og voksne kan høre sammen)
lad os forbyde mere end 1 TV i hver husstand (børn og voksne kan se sammen)
lad os forbyde mere end 1 PC i hver husstand (børn og voksne har godt af mere samvær)
lad os forbyde elektriske barbermaskiner og køkkenmaskiner ... (folk har godt af motion)

Udvid selv listen ...

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Glæder mig i øvrigt til at høre den smalle Krell med mange watt stereo ...
Den bør kunne stå på en bred hylde bag bøgerne i mit bogskab, så jeg kun behøver at
have en lille net forforstærker med et par knapper på stående fremme ...
det er da waf så det gør noget ... vaf vaf

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 07 December 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Det er lidt en underlig pressemeddelelse fra high-performance. de eneste specs der er på S-150m er bredden på 9 cm ingen effekt. skal man gætte sig frem

S-275 vil de åbenbart gerne fortælle om: watt, strømforsyning, mikrofarad...

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Det kan være High-Performance har en gætte-konkurrence kørende - gæt antal watt i S-150 og vind en gratis fodtur til Slagelse 
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Nu må I tage jer sammen. I første afsnit af nyheden her på siden står der:

"S-150m og S-275 er så små, at flere forstærkere kan placeres indenfor samme fysiske ramme som et enkelt konventionelt apparat. Med teknologier fra Evolution serien, en størrelse og pris som er betragtelig mere tilgængelig, er disse forstærkere, henholdsvis en 150 watt monoblok samt en 275 watt stereoforstærker en oplagt introduktion til highend-verdenen, men på rimelige vilkår."

I kan købe et danskkursus hos mig. Gerne per korrespondance.
Fuld diskretion og høj pris garanteres.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Synes godt nok, at det "case work" ser ret billigt og idéforladt ud i forhold til prisen.  

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Nordam skrev:
Strokes skrev:

Åh come on har du ikke læst et par artikler på der stern Klima debatten er en kæmpe forretning husk der er bag tanker med alt og selvf skal man tænke på klimaet men lad nu vær med at være hellig for vi skal sgu kunne være her.
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Nordam skrev:
Nå, men jeg ville heller ikke opildne til noget som helst - det er jo trods alt et hifi-forum, og ikke et miljø/bæredygtigheds-forum... Undskyld.

Lige en ting mere Nordam har selv arbejdet inden for Olie branchen vidste du nogle olie felter kan danne olie igen men selvf går der lang tid cirka 200 til 300 år, det er næppe alt mennesket er skyld i med hensyn til klimaet. Feks når en meget stor vulkan går i udbrud feks Hawaii forurener de faktisk Co2 mæssigt  ligeså meget som vi mennesker har gjordt de sidste årsamt der var et stort udbrud i 80erne i saint Helen der var så stort at det kunne måles på vores klima i 5 år efter. Selvf har vi da osse lidt at gøre med det, men husk at være subjektivt men selve klima debatten er der blevet lavet en stor artikel fra Daily News at det er blevet big buisness at være politisk korrekt og nej har ikke børn den er nem at bruge vi troede da osse for en del år siden at den store istid ville komme igen ok hvorfor smelter isen på nordpolen så det samme som sydpolen hmm forklar mig det jo fordi der er penge bag. Men den der med at vi lige har løsningen på det hele hvis vi nu siger at Kina Indien Samt USA og Eu går med på 2 procent tolerence vil der forsvinde cirka 100 steder såsom en del af vadehavet great barrier reef og mange andrer steder. Så hvis man virkelig vil lave noget der rykker noget så sænk afgiften på bilerne så vi har netop rener bilen nå nej det vil da selvf ikke det koster jo staten. Som du ved Mercedes har lige lavet en ny stor V6 der faktisk forurener mindrer en Suzuki alm familie bil der skal ikke bare være store leder der står og smiler sammen og trykker hænder Danmark har fået 4 rykker fra FN for at ikke at have indgiet deres milijø resultater  fra de sidste mange år som de skrev under på i 1992 tja hvorfor har de ikke det forder er ikke lavet ret meget de sidste mange år.

Du ved godt at når solen slår mest ud med deres solar flares stiger ofte temperaturen nogen mener det og andre ikke men igennem mange år forskning siger der er stor sandsynlighed.

Men hey lad os ride bølgen og være hellige lad os nu tag og nyde hobbyen istedet for det der hellighed det har vi Kirken til.

Sorry Admistrator ikke for at kapre tråden og håber ingen ser det som et surt opstødfor som sagt med mange ting her i livet er der altid to sider af sagen.

Kunne bare ikke lige holde igen hahaa

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Nordam skrev:
Pierre skrev:

Nordam skrev:
Klasse A er jo en dinosaur! Det er eminent spild af energi, og politisk ukorrekt. Jeg syntes det skulle
forbydes...

Jamen du lyder jo til at være en miljøaktivist eller ligende og derfor har du selvfølgelig også selv sparepære i alle lamper, dine bade er i koldt
vand og yderst korte. Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt. Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme eller
solenergi og ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du
har dit bagland iorden

"sparepære i alle lamper" - Tjek
"Du bruger offenlig trafik pga det er bedre for miljøet og politisk-korrekt" - Tjek
"Dit hus/ lejlighed er opvarmet via jordvarme" - Nej, men luft-til-luft varmepumpe
"ALLE dine apperater i husstanden er af energi klasse A" - Tjek, tvivlsom er dog mac book'en
"og derfor kan du selvfølgelig tillade dig at have sådan en mening, fordi at du har dit bagland iorden" - Det skulle jeg da mene

Man skal også passe på, at man ikke glemmer at leve.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Så holder vi, drenge. Dette er et HiFi forum. Kør diskussionen videre i PM og emails, ellers lukkes tråden.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Så holder vi, drenge. Dette er et HiFi forum. Kør diskussionen videre i PM og emails, ellers lukkes tråden.

Sorry my bad beklager

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

jeg syntes nu ikke det er til menske penge, skal vi snakke om menske penge er der da nærmer 10-20 kilo vi er stadivæk nogle der ikke har mere en 22 kilo om måneden og så kommer skatte far men flodt er det da
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes