| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
du jeg ikke drikker, men mener helt bestemt den røde lys diode skal drejes/ ses når du ser i lytte positionen så skulle mellemtone og diskant være indstillet korrekt.... altså som en tommefinger regel.... for meget julebryg... er de kommet ud....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælen de er grande de KEF, tillykke med dem, hvad er der galt med terminalerne ?
John drikker ikke, han skal nemlig hente mad sammen med Pierre, john ved det bare ikke i nu  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
For dælen de er grande de KEF, tillykke med dem, hvad er der galt med terminalerne ?
John drikker ikke, han skal nemlig hente mad sammen med Pierre, john ved det bare ikke i nu  |
|
|
Super at der er nogen der henter mad;-) Terminalerne på den venstre speaker har haft det bedre. De er ikke rustet fast, men jeg kan sku ikke løsne den ene... Har vist fået trukket den lidt ud  De spiller dog lystigt afsted...  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyk, så fik du endelig nogle store mande højtalere  Det lyder hyggeligt med hifi julefrokost.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo dan
det ved jeg godt...... ihvertfald nu   
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Er ved at genopfinde min musiksamling, hmm... den mellemtone og diskant mine Kef 105.2 fremturer med er en meget positiv oplevelse må man sige. At der så er mulighed for en dyb dyb bas gør det ikke værre;-)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej morten
jeg kan især godt lide bassen fra 105'eren... prøvede at samligne 105'eren og cs9 som skulle være nogenlunde den samme ht den ene var bare i byg selv... må sige bassen er meget meget bedre end i 105 end cs9.... jeg pillede hjulene af min 105 og sætte nogle rimelig hårde gummifødder på... synes det blev en endnu mere behagelig ht'er at lytte til.... selv lyttetræthed er ikke eksisterende i 105... synes du skal prøve at lege med det... det var en kef nørd der rådede mig til det og det blev ihvertfald ikke dårligere tværtimod...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej morten
jeg kan især godt lide bassen fra 105'eren... prøvede at samligne 105'eren og cs9 som skulle være nogenlunde den samme ht den ene var bare i byg selv... må sige bassen er meget meget bedre end i 105 end cs9.... jeg pillede hjulene af min 105 og sætte nogle rimelig hårde gummifødder på... synes det blev en endnu mere behagelig ht'er at lytte til.... selv lyttetræthed er ikke eksisterende i 105... synes du skal prøve at lege med det... det var en kef nørd der rådede mig til det og det blev ihvertfald ikke dårligere tværtimod...
mvh john |
|
|
Hej John, må jeg se lidt på! Har jo et relativt lille lytterum, så vi får se hvad jeg gør og kan gøre. Jeg er meget nysgerrig mht. den diode, har du mon et link til en artikel eller noget? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
puhh kan du ikke finde en gammel test. på nettet.... jeg ved der har været en test i et af de gamle hifi blade... men tror ikke jeg har det mere.... men mener også at i et lidt ældre hi-fidelity der var en artikel om at finde et anlæg til 50k.... der var det ene med quad els63 og 2 anlæg var med kef 105... og hvis jeg ikke husker forkert skriver de lidt om de lys dioder.... men det var et blad sidst 90.... og når man så den diode var mellemtone/ diskant justeret korrekt ind... groft fortolket... det er da værd at prøve at lege med.....
kan ikke lige komme nærmere ind på en artikkel pt men leder lige bladene igennem morten
mvh
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten og tillykke med de nye kasser  jeg vil gerne se efter test af KEF 105-2 i mine gamle HIGH-FIDELITY blade for dig og vende tilbage har den liggende, for at vende tilbage til hvad John skrev de kasser skal have noget nyt fodtøj på. MVH.1966
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej 1966
da du også har haft et sæt 105.. må du også kende til det med de dioder ikk... og det med de fødder er jo som jeg mener jeg skrev.... det var ihvertfald hva jeg mente i mit lytterum jeg havde dengang... men fed nok hvis du har test/anmeldelser over dem... jeg har ikke så meget styr på mine blade.... så hvis du kan hjælpe til her ville det være fedt... især for morten...
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 skrev:
Hej Morten og tillykke med de nye kasser jeg vil gerne se efter test af KEF 105-2 i mine gamle HIGH-FIDELITY blade for dig og vende tilbage har den liggende, for at vende tilbage til hvad John skrev de kasser skal have noget nyt fodtøj på. MVH.1966 |
|
|
Jep, det skal de. Men først skal de vist have nye højttalerterminaler eller også skal de i hvert fald smøres skrues på plads i den ene side  Det fungerer, men det skal selvfølgelig sidde ordentligt! Derudover overvejer jeg at lakere dem sort  Kommer tid kommer råd. Men de skal have nogle andre fødder, ved endnu ikke hvad. LOC lyder rocker fedt på dem  Forresten, tak fordi du gider kigge efter tests  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nødt til at sige det ige. Kef 105.2, for h............. de spiller bare så fedt  Det er rigtig længe siden at jeg har hørt en højttaler der bare spiller musikken som jeg kan lide den i timevis uden tilnærmelsesvis lyttetræthed. Letflydende og musikalsk nærværende mellemtone og diskant. Måske en lidt mere en udefinerbar bund, men det er ikke bulderbas, bare fedt som i fedt;-)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Fede kasser. Troede de ville være sværere at integrere i dit rum, men jeg synes faktisk det gik fint. Der står sgu meget vellyd i gemmerne rundt omkring der bare venter på at blive fundet.
Vent med at male dem sort til du har haft dem et år 
Jeg skal nok støve en test op til dig ved lejlighed.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Fedt grej du har fået dig.Der er nu noget særligt ved lidt ældre hifi udstyr. Her tænker jeg specielt på forstærkere og højtalere. Din forstærker er super fed og højtalerne er også cool. Minder lidt om 801 i design og opbygning. Men det bedste er selvfølgelig at du er glad for det og har fået masser af lækker lyd. Tillykke med det
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej John jeg vil bare lige sige at jeg ikke har haft KEF 105 men haft et par B&W DM6 for mange år siden og hvad angår fodtøj så syntes jeg ikke lige at en højtaler af den kaliber skal have rulleskøjter på så Morten på med noget vinterfodtøj du for kun bedre lyd ud af de kasser, undskyld jeg bruger din tråd Morten.  1966
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej 1966
okay så misforstod jeg det du skrev for eller læste forkert sorry.....
nej jeg skrev også jeg havde pillet de rullesjøjter af som du kalder dem og udskiftet med halv hårde gummifødder, hvor jeg mener jeg fik bedre lyd efter den operation... skrev nok lige forbi hinanden 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud i ungkale hytten morten! De er godt nok store.
De gamle kef'er kan nu noget...
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja John vi er kun menesker men du har fuldstændig ret. VH.1966
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Ser godt ud i ungkale hytten morten! De er godt nok store.
De gamle kef'er kan nu noget... |
|
|
hey mate, sidder du på den anden side med al for megen varme og sååånnn??? yes yes, de er nu ret fede mine nye gamle speakers. De er altså kun en meter høje med diskant/ mellemtonen ovenpå! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |