| Forfatter |
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Så er der lidt billeder af de bedste speakers jeg mener at have haft i huset i meget meget lang tid

Det var så det for nu! Jeg ligger stadig i overvejelser omkring at udskifte min Meridian effektforstærker med en med lidt mere saft i, nu må vi se hvad der sker.
|
|
|
Hva så spiller de godt?
Men uhh, giver dem den værste forudsætning for at performe godt når den ene står i et hjørne, det forstærker bassen på den i hjørnet ekstremt meget i forhold til den anden, nu når basreflex porten sidder bag på, du kan vinde en del ved at stoppe deres porte ud med sokker eller lignende. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
mn1974 skrev:
Så er der lidt billeder af de bedste speakers jeg mener at have haft i huset i meget meget lang tid

Det var så det for nu! Jeg ligger stadig i overvejelser omkring at udskifte min Meridian effektforstærker med en med lidt mere saft i, nu må vi se hvad der sker.
|
|
|
Hva så spiller de godt?
Men uhh, giver dem den værste forudsætning for at performe godt når den ene står i et hjørne, det forstærker bassen på den i hjørnet ekstremt meget i forhold til den anden, nu når basreflex porten sidder bag på, du kan vinde en del ved at stoppe deres porte ud med sokker eller lignende.
|
|
|
Ud fra billeder bestemt ikke optimalt, men mon ikke Morten kan høre det . Kan du ikke tilpasse stuen til at spille på den anden led i rummet så de får mere luft Morten? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Synes jeg kan se at de ikke er afkoblet fra gulvet. Hvordan performer bassen og iøvrigt højttaleren i den stue?
Måske nogle Ceraballs eller Bia blue Triabsorbere ville være perfekt eller hur?
|
|
|
Ovenstående kunne have været skrevet af mig. Tænkte PRÆCIST det samme  Så længe har vi da heller ikke været gift Claus
Nå men: Det er jo nybyggeri med betongulv og parket så jeg vil ikke udelukke at resonanser mod gulvet er et mindre problem netop her. Men under alle omstændigheder givr det mig da en lejlighed til endnu en gang at anbefale Ceraballs
Tillykke med dem Morten. Jeg kommer snart ud og hører dem (og drikker mig i hegnet) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
| Synes jeg kan se at de ikke er afkoblet fra gulvet. Hvordan performer bassen og iøvrigt højttaleren i den stue?
|
|
|
Ovenstående kunne have været skrevet af mig. Tænkte PRÆCIST det samme Så længe har vi da heller ikke været gift Claus
Nå men: Det er jo nybyggeri med betongulv og parket så jeg vil ikke udelukke at resonanser mod gulvet er et mindre problem netop her. Men under alle omstændigheder givr det mig da en lejlighed til endnu en gang at anbefale Ceraballs
Tillykke med dem Morten. Jeg kommer snart ud og hører dem (og drikker mig i hegnet) |
|
|
Hey højttalerne er afkoblet fra gulvet med filtdutter, men kunne seriøst overveje Bia blue Triabsorbere, hvem er det nu der forhandler dem? Jeg vil vove den påstand, qua at det er spritnyt byggeri jeg bor i, at det kan lade sig gøre at have disse højttalere her. Som den gode hr. Kjaer skriver, er det betongulv med pergo, hmmm... meget resonantdødt! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Legede lidt med mit lille Canon ixus 90 og da jeg har fået nyt rack vil jeg da lige vise det frem!!!     Det var alt for den 25 øre. Det skal siges, at kablerne ikke er helt på plads yet, det er også en overvejelse at hænge fladskærmen lidt lavere. Det er jo altid rart med lidt gøremål i ferien
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot, syntes at kunne genkende stilen på det møbel, ikea bestå serien, glimerende hifi møbler til lavpris
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Flot, syntes at kunne genkende stilen på det møbel, ikea bestå serien, glimerende hifi møbler til
lavpris |
|
|
Nå ja, du har det samme eller hur?
Har en kammerat de skulle have nyt, hvorfor det her kom i hus...;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov er det ikke en logitech classic der står på hylden, er den ny eller en låner ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
Flot, syntes at kunne genkende stilen på det møbel, ikea bestå serien, glimerende hifi møbler til lavpris |
|
|
Nå ja, du har det samme eller hur? Har en kammerat de skulle have nyt, hvorfor det her kom i hus...;-) |
|
|
Det er ikke helt det samme jeg har, men fra samme serie, mit er dette som så har fået sat ben under. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hov er det ikke en logitech classic der står på hylden, er den ny eller en låner ? |
|
|
det er lige præcis en ny/ brugt. Har nu haft den i en lille måned - blev nødt til at have noget andet da recieveren til min duet
brændte af. Nu har jeg koblet det sammen sådan, at jeg bruger Classicen sammen med remote fra Duet, altså den med
dusplay!!!
Det spiller rigtig fint sammen!!! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye højttalere og det nye møbel!! Det pyntede
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
synes altså det er kanon fede højtaler du fået... absolut de fedeste jeg har set du har haft indtil nu.... er der krafter nok i din forstærker til at trække dem.... fede og dejlig store.....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Tillykke med de nye højttalere og det nye møbel!! Det pyntede  |
|
|
hej sjoenne,
tak og meget enig __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej
synes altså det er kanon fede højtaler du fået... absolut de fedeste jeg har set du har haft indtil nu.... er der krafter nok i din
forstærker til at trække dem.... fede og dejlig store.....
mvh john |
|
|
Så er de heller ikke større, kun 19 cm... hehe... Dog er det ikke en særlig dyb højttaler, ved ikke om du kan se på billederne/
eller om det giver et indtryk!
Nej, jeg har ikke effekt nok og jeg eftersøger i udstrakt grad en større effekt/ int. forstærker der ikke er voldsom dyr. En
mulighed kunne være en Classic 6.6. Har en kammerat der lige har investeret i en sådan og den gør i den grad jobbet! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
hej
synes altså det er kanon fede højtaler du fået... absolut de fedeste jeg har set du har haft indtil nu.... er der krafter nok i din forstærker til at trække dem.... fede og dejlig store.....
mvh john
|
|
|
Så er de heller ikke større, kun 19 cm... hehe... Dog er det ikke en særlig dyb højttaler, ved ikke om du kan se på billederne/ eller om det giver et indtryk! Nej, jeg har ikke effekt nok og jeg eftersøger i udstrakt grad en større effekt/ int. forstærker der ikke er voldsom dyr. En mulighed kunne være en Classic 6.6. Har en kammerat der lige har investeret i en sådan og den gør i den grad jobbet! |
|
|
okay de ser bare større ud synes jeg men billedede snyder nok .... kan godt lige lyden fra den forstærker du har... kan man ikke få en med flere krafter.... men classic er bestemt ikke dårlig....
bliver spændende hva du finder på 
mvh
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
hej
Hej Morten!
Jeg har OSSE haft en Classic 6.6 hjemme.Fin fors,men de har problemer med Brum! Saa heller en Cayin 265i.
mvh john |
|
|
Så er de heller ikke større, kun 19 cm... hehe... Dog er det ikke en særlig dyb højttaler, ved ikke om du kan se på billederne/ eller om det giver et indtryk! Nej, jeg har ikke effekt nok og jeg eftersøger i udstrakt grad en større effekt/ int. forstærker der ikke er voldsom dyr. En mulighed kunne være en Classic 6.6. Har en kammerat der lige har investeret i en sådan og den gør i den grad jobbet! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 April 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
Ovenstående kunne have været skrevet af mig. Tænkte PRÆCIST det samme Så længe har vi da heller ikke været gift Claus
Tillykke med dem Morten. Jeg kommer snart ud og hører dem (og drikker mig i hegnet)
|
|
|
Hey højttalerne er afkoblet fra gulvet med filtdutter, men kunne seriøst overveje Bia blue Triabsorbere, hvem er det nu der forhandler dem?
Jeg vil vove den påstand, qua at det er spritnyt byggeri jeg bor i, at det kan lade sig gøre at have disse højttalere her. Som den gode hr. Kjaer skriver, er det betongulv med pergo, hmmm... meget resonantdødt!
|
|
|
www.hificable.dk
Uanset hvor dødt ens gulv måtte være er effektiv afkobling at foretrække mr. 1974 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
Synes jeg kan se at de ikke er afkoblet fra
gulvet. Hvordan performer bassen og iøvrigt højttaleren i den stue?
|
|
|
Ovenstående kunne have været skrevet af mig. Tænkte PRÆCIST det samme Så længe har vi da heller
ikke været gift Claus
Nå men: Det er jo nybyggeri med betongulv og parket så jeg vil ikke udelukke at resonanser mod gulvet er et mindre
problem netop her. Men under alle omstændigheder givr det mig da en lejlighed til endnu en gang at anbefale Ceraballs
Tillykke med dem Morten. Jeg kommer snart ud og hører dem (og drikker mig i hegnet)
|
|
|
Hey højttalerne er afkoblet fra gulvet med filtdutter, men kunne seriøst overveje Bia blue Triabsorbere, hvem er
det nu der forhandler dem?Jeg vil vove den påstand, qua at det er spritnyt byggeri jeg bor i, at det kan lade sig gøre at have
disse højttalere her. Som den gode hr. Kjaer skriver, er det betongulv med pergo, hmmm... meget resonantdødt! |
|
|
www.hificable.dk
Uanset hvor dødt ens gulv måtte være er effektiv afkobling at foretrække mr. 1974 |
|
|
hej music4life, lige for en god ordens skyld, så er mine højttalere afkoblet fra gulvet via en kraftig "dut" med filt under...
hvad hedder sådan en dims egentlig???
Bortset fra det, dem du købte til dine speakers, hvad var det at de hed?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
GITTER TIL ENHEDERNE
Er der nogen der kan svare på, om det kan lade sig gøre, at montere et gitter over enhderne, ala Mårten design?
har et par små børn, ikke at de piller ved enhederne, men alligevel?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |