| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Kan i øvrigt godt lide din kommentar om at sub'en er midlertidig - er det ikke alt sammen det? |
|
|
Havde lige samme tanke. Der er sku ikke noget der er fast hos MN1974 
Og så kan jeg også godt lide at du skriver Setup Julen 2009. For tror ikke at det ville komme bag på nogen vist der stod et nyt i januar 2010 
Men tillykke med det nye (igen). Hvad var der egenligt galt med Avalon? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Rune|WildChild skrev:
Kan i øvrigt godt lide din kommentar om at sub'en er midlertidig - er det ikke alt sammen det? |
|
|
Havde lige samme tanke. Der er sku ikke noget der er fast hos MN1974 
Og så kan jeg også godt lide at du skriver Setup Julen 2009. For tror ikke at det ville komme bag på nogen vist der stod et nyt i januar 2010 
Men tillykke med det nye (igen). Hvad var der egenligt galt med Avalon? |
|
|
takker... der var som sådan ikke noget i vejen med Avalon udover at de måske spillede for lid bund i forhold til hvad jeg kan lide og så har Infinitys bånddiskant en evne til at få mine gamle srate øre helt op at ringe,, for de lyder sku godt. Anyway, det er sjovt at prøve noget forskelligt, det er MEGET længe siden at jeg fandt ud af, at jeg ikke kunne stille mig tilfreds ved at søge det endegyldige rigtige setup, altså det at nå til hifinirvana. Nogen ting har jeg så i længere tid og andet må lade livet forholdsvis hurtigt!Eksempelvis har jeg haft Meridian i nogen tid... En sidebeærkning til den der yamaha sub med servostyret bas, hvilket der også er på den originale tilhørende infinity sub - ingen yderligere sammenligning. Men som start kan det gå. Hvis det kunne friste med et lyd, er det lige før at jeg kunne finde på at åbne en dør til en eftermiddag, sometime!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle måske have beholdt din kappa sub?, men den røg jo hurtigt ud af døren
Spørgsmålet er så nu ? kan du få en sub til at integrere i stuen. Du vil jo gerne have bund, men hvorfor så købe en stander + sub. Der er jo også noget som hedder præcision. Her tror jeg en anden gulvspeaker havde været bedre hvis din begrundelse om Avalons NP2 manglende evner i bunden er årsagen til dit skifte.
Men anyway, god fornøjelse med de Modulus , så længe det varer
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Du skulle måske have beholdt din kappa sub?, men den røg jo hurtigt ud af døren
Spørgsmålet er så nu ? kan du få en sub til at integrere i stuen. Du vil jo gerne have bund, men hvorfor så købe en stander + sub. Der er jo også noget som hedder præcision. Her tror jeg en anden gulvspeaker havde været bedre hvis din begrundelse om Avalons NP2 manglende evner i bunden er årsagen til dit skifte.
Men anyway, god fornøjelse med de Modulus , så længe det varer
Tak, ja det kan godt være ta jeg skulle have beholdt forrige sub, men den røg som en del af en handel. MEn en tilsvarende sub kunne tænkes ind igen, det har du ret i.
Iøvrigt, sålænge det varer... synes da at jeg kan se at du har genindrykket DINE Focal
|
|
|
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Det var ikke længe de Avalon blev i stuen, så var jeg heldig at få et lyt i tide, er dog enig med dig i at der ikke er nok bund i de NP2 evo., nåede du at prøve de kabler du lånte af mig på avalon inden de røg videre ?
Tillykke med de nye infinity, så bliver det spændende at se om det lykkes for dig at skaffe sub'en der passer til.
ps. skal nok få forhørt mig vedr. din fjernbetjening i næste uge.(ingen unger du ved) __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej Morten
Det var ikke længe de Avalon blev i stuen, så var jeg heldig at få et lyt i tide, er dog enig med dig i at der ikke er nok bund i de NP2 evo., nåede du at prøve de kabler du lånte af mig på avalon inden de røg videre ?
Tillykke med de nye infinity, så bliver det spændende at se om det lykkes for dig at skaffe sub'en der passer til.
ps. skal nok få forhørt mig vedr. din fjernbetjening i næste uge.(ingen unger du ved) |
|
|
Hej Dan, jatak, har dog kun nået at lytte på det ene sæt kabler, nemlig dine Chord kabler og jeg vil da medgive at de er gode! Mangler endnu at lytte på Audioquest kablet. Du er iøvrigt velkommen til at komme ud og lytte igen, det er bestemt anderledes, sjovt nok, hehe!?!;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
|
Hej Morten
ps. skal nok få forhørt mig vedr. din fjernbetjening i næste uge.(ingen unger du ved) |
|
|
Hej Dan, jatak, har dog kun nået at lytte på det ene sæt kabler, nemlig dine Chord kabler og jeg vil da medgive at de er gode! Mangler endnu at lytte på Audioquest kablet. Du er iøvrigt velkommen til at komme ud og lytte igen, det er bestemt anderledes, sjovt nok, hehe!?!;-)
|
|
|
Vi kan lige skrives ved i næste uge vedr. et lyt., sender lige en pb vedr. fjernbetjeningen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Kan se du har sat dit meridian forstærker sæt til salg, vad har du nu øje på ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hej Morten, Kan se du har sat dit meridian forstærker sæt til salg, vad har du nu øje på ? |
|
|
jeg ruller mig i sneen af grin (føj jeg er våd)
Lød det så dårligt med modulus spændt for __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
| Hej Morten, Kan se du har sat dit meridian forstærker sæt til salg, vad har du nu øje på ? |
|
|
Lød det så dårligt med modulus spændt for |
|
|
 __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
|
|
Lød det så dårligt med modulus spændt for
|
|
|
 |
|
|
Jeg vil godt sætte en kasse julebryg på højkant at hans Modulus er til salg inden nytår
Overskriften i hans nye tråd i 2010 " En ny start uden overraskelser" __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
 |
|
|
Jeg vil godt sætte en kasse julebryg på højkant at hans Modulus er til salg inden nytår
Overskriften i hans nye tråd i 2010 " En ny start uden overraskelser"
|
|
|
Du har da haft flere sæt højttalere/ forstærkere i dette år!
Claus, synes egentlig at jeg havde udtrykt det tydeligt - jeg synes at det er interessant, at prøve noget forskelligt. Jeg skriver dog ikke final setup adskillige gange for så at ændre det sekundet efter! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du hvad der skal ind i stedet for Meridian, så? Eller håber du bare på at blive inspireret af eventuelle bytte-tilbud?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
 |
|
|
Overskriften i hans nye tråd i 2010 " En ny start uden overraskelser"
|
|
|
Du har da haft flere sæt højttalere/ forstærkere i dette år!
Claus, synes egentlig at jeg havde udtrykt det tydeligt - jeg synes at det er interessant, at prøve noget forskelligt. Jeg skriver dog ikke final setup adskillige gange for så at ændre det sekundet efter!
|
|
|
Ikke så sur
Mener dog at mine køb er noget mere retningsbestemt
(undskyld, hvis du føler vi tager lidt pis på dig). Synes selv det er fedt at prøve noget nyt. Dog må der gerne gå lidt tid imellem __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ved du hvad der skal ind i stedet for Meridian, så?
Eller håber du bare på at blive inspireret af eventuelle bytte-tilbud?  |
|
|
I første omgang er overvejelserne om at prøve noget nyt stampet op, qua ønsket om at prøve en bencmark dac. Da daccen er indtegreret i min merdian pre gir det mening. Derudover er det et, synes jeg, æstetisk flot sæt, der passer sammen hvorfor jeg overvejer at medsælge min effekt. Hvis ikke det bliver solgt går det nok også. Ret beset er det det sæt der har stået længst tid i 2009. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
|
Hej Dan, har mulighed for formentlig at købe en Benchmark, hvilket trækker lidt. Omvendt er jeg super glad for mit meridian så det er ikke mig voldsomt magtpåliggende at afhænde mit nuværende. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem fanden er den torsk på billedet, ham kender jeg vist , jo morten de 4 stk lodeøer der vedr. ir øjet, er lodet om da det var første mistanke, de var nemlig ikke ret pæne. Fejlen viste sig at være på printet til ir øjet, som er en samlet komponent(den lille metal kasse med øjet, printet ligger inde i metalkassen) og da denne metal kasse ikker er til at åbne, så må vi ha et nyt.
Må sige at det er nogle fine små ht du har fået dig der, spiller rigtig godt alene, sub,en kan ikke helt være med i samme klasse, men kan sagten følge dig i at de lige mangler det sidste i bunden uden sub.
Tak for kaffe og kage __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han ser flink ud, ham Dan  hvilke højtaler spiller du i øjeblikket med? Morten.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Han ser flink ud, ham Dan  hvilke højtaler spiller du i øjeblikket med? Morten.
|
|
|
Den flinke mand på billedet er dan a. og jeg er super glad for at han har gidet at hjælpe med at lokalisere fejlen i forstærkeren. Jeg spiller på et sæt standerhøjttalere, nemlig Infinity Modulus. De er i mint condition, men nye bas/ mellemtone enheder og bånddiskant. Der findes en tilhørende Infinity sub, hvilken jeg overvejer at se om jeg kan finde i det kommende år. ALternativt skal der indkøbes en anden sub i klasse med speakers. PT spiller jeg på en midlertidig Yamaha sub. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |