| Forfatter |
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meridian, det vækker gode minder. Har selv haft en 557'er og efterfølgende en 559'er. Begge to er fremragende forstærkere.
559'eren var dog for stor et "skrummel" at have stående i min stue. Den var ikke sådan lige til at få ind i et standard størrelse rack, så den røg ud til fordel for en model i et lidt mindre kabinet.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
u he der bliver spendende at høre hvordan haydn komer til at spiler med subwoffer ...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
u he der bliver spendende at høre hvordan haydn komer til at spiler med subwoffer ...
|
|
|
oh yeah, de første bulletinner fra residens casa del mn1974´s er sjovt nok med armene over hovedet. Dette inden jeg overhovedet er begyndt med RABOS medfølgende måleudstyr. Gad vide om jeg kan finde ud af det!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det denne
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=51
eller er det den Kappa sub som jeg selv ejer. For så er det kun en 10 tommer
Er spændt på om du kan finde ud af opsætningen af det Rabos. Jeg havde problemer med det og brugte den manuelle og lyttede mig frem.
Håber at det integrerer fint med Haydn. Forstår måske ikke helt dit valg istedet for en gulvspeaker
Ellers en god sub. Har du nogen billeder af dyret uden pap
Tillykke med den __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du mn1974!
Du skulle ha' kobt et par Cerwin vega AT100.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Nej du mn1974!
Du skulle ha' kobt et par Cerwin vega AT100.
|
|
|
Så er der bassssssss __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Er det denne
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=51
eller er det den Kappa sub som jeg selv ejer. For så er det kun en 10 tommer
Er spændt på om du kan finde ud af opsætningen af det Rabos. Jeg havde problemer med det og brugte den manuelle og lyttede mig frem.
Håber at det integrerer fint med Haydn. Forstår måske ikke helt dit valg istedet for en gulvspeaker
Ellers en god sub. Har du nogen billeder af dyret uden pap
Tillykke med den |
|
|
heysan music4life, nej det er ikke den du linker til. Min er indkøbt privat. På kvitteringen står der 12", har egentlig ikke målt efter... Men ja, ser frem til i det nye, at lege med Rabos målesystemet. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Nej du mn1974!
Du skulle ha' kobt et par Cerwin vega AT100. |
|
|
hehe, nej det var hvad der passede ind lige nu!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
|
|
yes yes, der kommer nok først noget om det når jeg er flyttet ind i mit nye hus. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infinity Kappa er en 10" subwoofer. Har haft en på prøve en gang og syntes det var let at justere Rabo. Jeg går ud fra du har manual, disc, mikrofon og indtegningsark.
Så forresten du søgte en Benckmark DAC-1 (verdens bedste DAC) og så har du alligevel købt en flad Cambridge - hvorfor?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Infinity Kappa er en 10" subwoofer. Har haft en på prøve en gang og syntes det var let at justere Rabo. Jeg går ud fra du har manual, disc, mikrofon og indtegningsark.
Så forresten du søgte en Benckmark DAC-1 (verdens bedste DAC) og så har du alligevel købt en flad Cambridge - hvorfor?
Med venlig hilsen |
|
|
hej beta, ret beset synes jeg at dac magic til pengene osv er svær at slå. Endvidere var der ikke nogen "ledige" bechnmarks og de var nok lige det dyreste til mit nuværende setup. Tak for korrektionen med min sub. Hvordan står det ellers til i det vestjyske, hvad spilles der på i tiden? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da noget hø... efter at have lyttet, sammenlignet fået andres uvildige mening om galskaben og iøvrigt selv fundet frem til det. Viser det sig, at den indbyggede dac i min Meridian %62 V3 vinder over min tre måneder gamle nyindkøbte dac magic - STORT... Ergo skal den sendes videre, til en forhåbentlig glad køber ude i verden!?!
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Det er da noget hø... efter at have lyttet, sammenlignet fået andres uvildige mening om galskaben og iøvrigt selv fundet frem til det. Viser det sig, at den indbyggede dac i min Meridian %62 V3 vinder over min tre måneder gamle nyindkøbte dac magic - STORT... Ergo skal den sendes videre, til en forhåbentlig glad køber ude i verden!?!
|
|
|
Glæder mig at du (også) nåede frem til den konklusion. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Glæder mig at du (også) nåede frem til den konklusion.
|
|
|
Mener nu også at Meridian altid har været skarp inden for det digitale domæne, så selv om den er ikke lige frem er af nyeste skufffe, så overrasker det entlig ikke. Så er der jo også en skilling til overs når du får solgt dac magic. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
I det vestjyske spilles der på:
Denon DVD-2900
Benchmark DAC-1 (som du sikkert havde regnet ud).
Spendor SP9/1
Cambridge A3i (lånt af sønnike, fordi jeg ikke kan finde ud af hvilken forstærker jeg skal købe).
Jeg har ikke den store erfaring med løse DAC's, men Benchmark er i mine øren, fantastisk. Jeg havde engang en Audio Alchemy, spændt foran en gammel Philips maskine, og jeg kunne ikke høre forskel på den indbyggede og den løse DAC.
Benchmark's fortrin er: Gennemsigtighed, præcision, rum og totalt fravær af digital fnidder.
Kan du få Infinity subben til at spille bas, det kunne jeg ikke, selvom jeg havde justeret den efter alle kunstens regler.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
|
Hej Morten
I det vestjyske spilles der på:
Denon DVD-2900
Benchmark DAC-1 (som du sikkert havde regnet ud).
Spendor SP9/1
Cambridge A3i (lånt af sønnike, fordi jeg ikke kan finde ud af hvilken forstærker jeg skal købe).
Jeg har ikke den store erfaring med løse DAC's, men Benchmark er i mine øren, fantastisk. Jeg havde engang en Audio Alchemy, spændt foran en gammel Philips maskine, og jeg kunne ikke høre forskel på den indbyggede og den løse DAC.
Benchmark's fortrin er: Gennemsigtighed, præcision, rum og totalt fravær af digital fnidder.
Kan du få Infinity subben til at spille bas, det kunne jeg ikke, selvom jeg havde justeret den efter alle kunstens regler.
Med venlig hilsen
|
|
|
Hmm, ikke forstået.
Har selv den Kappa sub, og den spiller dybt og kontrolleret. potmetrerNiveauet står på kl. 12
Bruger den dog kun til surround, men er også testet i hifisammenhæng og gør det fornuftigt. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
| Kan du få Infinity subben til at spille bas, det kunne jeg ikke, selvom jeg havde justeret den efter alle kunstens regler. |
|
|
Lyder som en sub lige efter mit hoved  ((En god sub er en død sub) Sorry, kunne ikke lade være) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |