| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
dag magic ud - Parasound P/LD - 1500 ud og ind er kommet Det er engelsk, digitalt, men analogt lydende, med pre... |
|
|
Er vi ovre i noget Meridian ?
Retur til Baby Grand
|
|
|
Yeps, Meridian it is... måske baby grand igen, mest pga. størrelse på mit nye lytterum. Sofa står der stadig et par Vienna Concert Grands her, og de rykker sådan set Faith No More udemærket rundt i manegen...
|
|
|
Du har nu nogen fede udtalelser og vendninger
Er Winter bagmanden ved dit køb. Men fed Pre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
dag magic ud - Parasound P/LD - 1500 ud og ind er kommet Det er engelsk, digitalt, men analogt lydende, med pre... |
|
|
Retur til Baby Grand
|
|
|
Yeps, Meridian it is... måske baby grand igen, mest pga. størrelse på mit nye lytterum. Sofa står der stadig et par Vienna Concert Grands her, og de rykker sådan set Faith No More udemærket rundt i manegen...
|
|
|
Er Winter bagmanden ved dit køb. Men fed Pre |
|
|
takker - må nok bryde sammen og tilstå at winther har haft en finger med i spillet her  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
|
|
Retur til Baby Grand
|
|
|
|
|
|
Er Winter bagmanden ved dit køb. Men fed Pre
|
|
|
takker - må nok bryde sammen og tilstå at winther har haft en finger med i spillet her
|
|
|
Tillykke med den!
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er lyden blevet efter endnu en skife
Mørk, lys, tilbagelænet eller ?. Hvordan synes MN lyden egentligt tager sig ud sammenlignet med det grej som er fløjet ud og ind
Måske du lige mangler en Meridian 557 effekt for at fuldende stilen og samme chassis bredde __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Mørk, lys, tilbagelænet eller ?. Hvordan synes MN lyden egentligt tager sig ud sammenlignet med det grej som er fløjet ud og ind
Måske du lige mangler en Meridian 557 effekt for at fuldende stilen og samme chassis bredde |
|
|
Hej music4life, det kunne være superfedt at prøve en Meridian 557, men det for vente lidt. Lyden efter at have fået ny dac, hmm, den spiller i hvert fald anderledes. Lidt lysere tror jeg at jeg vil vælge at betegne det som. Endvidere optræder der detaljer jeg ikke tidligere har bidt mærke i, hehe... Koblet sammen med en effekt, der spiller utrolig velopløst og musikals er jeg pt godt hjulpet. Som du ved, har jeg et meget lille lytterum, hvorfor mine Viennaere er AL for store. Flytter midt i november til noget lidt større, overvejer alligevel en Baby grand. Tilbage til min Meridian preamp, uha der er fem digitale indgange, flere analoge og tilsyneladende er der også en riaadel i. Det er ikke helt værst, så det kunne være at man skulle tage sig sammen til at anskaffe sig en pladespiller igen!?! Eneste minus er at pre næsten er for indviklet, hehe... Betjeningen er simpel som ethvert andet apperat, men indstillingen er tilsyneladende individuel for hver kanal... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
Måske du lige mangler en Meridian 557 effekt for at fuldende stilen og samme chassis bredde
|
|
|
Hej music4life, det kunne være superfedt at prøve en Meridian 557, men det for vente lidt. Lyden efter at have fået ny dac, hmm, den spiller i hvert fald anderledes. Lidt lysere tror jeg at jeg vil vælge at betegne det som. Endvidere optræder der detaljer jeg ikke tidligere har bidt mærke i, hehe... Koblet sammen med en effekt, der spiller utrolig velopløst og musikals er jeg pt godt hjulpet. Som du ved, har jeg et meget lille lytterum, hvorfor mine Viennaere er AL for store. Flytter midt i november til noget lidt større, overvejer alligevel en Baby grand.
Tilbage til min Meridian preamp, uha der er fem digitale indgange, flere analoge og tilsyneladende er der også en riaadel i. Det er ikke helt værst, så det kunne være at man skulle tage sig sammen til at anskaffe sig en pladespiller igen!?!
Eneste minus er at pre næsten er for indviklet, hehe... Betjeningen er simpel som ethvert andet apperat, men indstillingen er tilsyneladende individuel for hver kanal...
|
|
|
Vi må finde en dag til en omgang mokka og lyd __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nedskaleret 
fint ser det ud med Vienna i piano og orginale standere __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der Meridian ser nice ud.
Og Vienna er jo altid dejligt.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud. Skal love for hifi-feberen atter raser  . Går ud fra skiftet til Haydn skyldes rummets størrelse, dvs. at det var svært at kontrollere de foregående - som du var inde på? Det var ikke længe du havde effekt-forstærkeren fra Parasound. Meridian er bedre ( måske mere korrekt opfylder dine præferencer ) eller hvad skyldes skiftet? For det var jo inden for rimelig kort tid. Men man kan jo kun give rosende ord for dit setup - virkelig lækkert efter min mening. Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frem og tilbage er lige langt. Har lige lukket en deal på den berømte Dac magic, hvorfor sådan en forventes i hus formentlig først i næste uge...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
| Frem og tilbage er lige langt. Har lige lukket en deal på den berømte Dac magic, hvorfor sådan en forventes i hus formentlig først i næste uge... |
|
|
Så er du tilbage på sporet igen, tillykke med den. Kan se de er gået over til BJC ht kabl, har du helt afskedet kimber 8TC ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
| Frem og tilbage er lige langt. Har lige lukket en deal på den berømte Dac magic, hvorfor sådan en forventes i hus formentlig først i næste uge... |
|
|
Så er du tilbage på sporet igen, tillykke med den. Kan se de er gået over til BJC ht kabl, har du helt afskedet kimber 8TC ? |
|
|
Ja Kimber er røget helt ud, synes at BCJ performer over al forventning. Ville gerne have BCJ hele vejen rundt. Håber at kunne opstøve to sæt RCA BJC inden længe... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
|
|
Så er du tilbage på sporet igen, tillykke med den. Kan se de er gået over til BJC ht kabl, har du helt afskedet kimber 8TC ? |
|
|
Ja Kimber er røget helt ud, synes at BCJ performer over al forventning. Ville gerne have BCJ hele vejen rundt. Håber at kunne opstøve to sæt RCA BJC inden længe...
|
|
|
Hvorfor køber du dem ikke bare direkte ved BJC, de koster jo ikke noget særlig, mener et nyt 1m sæt koster ca. 300 KR. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
Ja Kimber er røget helt ud, synes at BCJ performer over al forventning. Ville gerne have BCJ hele vejen rundt. Håber at kunne opstøve to sæt RCA BJC inden længe...
|
|
|
Hvorfor køber du dem ikke bare direkte ved BJC, de koster jo ikke noget særlig, mener et nyt 1m sæt koster ca. 300 KR. |
|
|
Du har ret, det er da bare at gøre det... det er sku nok det der med at man lige skal tage sig sammen til det!?! Fåes BJC mon også som digital kabel!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor køber du dem ikke bare direkte ved BJC, de koster jo ikke noget særlig, mener et nyt 1m sæt koster ca. 300 KR. |
|
|
Du har ret, det er da bare at gøre det... det er sku nok det der med at man lige skal tage sig sammen til det!?!
Fåes BJC mon også som digital kabel!?!
|
|
|
nej, men de har en del andre digital kabler fra Belden som også laver LC-1 kablet.
BJC : http://www.bluejeanscable.co.uk/index.htm , husk at priserne kommer der 25 % dansk mons på, kan ikke huske om den engelske moms er indregnet i priserne. Fragten er gratis ved køb over 40 eller 50 £, kan ikke huske den precise grænse.
Tilføjelse: hvid du ikke har en paypal konto, så kan jeg godt være behjælpelig, ved at bestille i gennem min konto, så kan du bare betale kontant. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
| Frem og tilbage er lige langt. Har lige lukket en deal p� den ber�mte Dac magic, hvorfor s�dan en forventes i hus formentlig f�rst i n�ste uge... |
|
|
S� er du tilbage p� sporet igen, tillykke med den. Kan se de er g�et over til BJC ht kabl, har du helt afskedet kimber 8TC ? |
|
|
Ja Kimber er r�get helt ud, synes at BCJ performer over al forventning. Ville gerne have BCJ hele vejen rundt. H�ber at kunne opst�ve to s�t RCA BJC inden l�nge...
|
|
|
Hej Morten. Er det Belden ht-kabel fra BJ du har fået fat i? Og hvilket et af dem? Godt at se at der stadig er gang i udskiftningerne
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
| Frem og tilbage er lige langt. Har lige lukket en deal p� den ber�mte Dac magic, hvorfor s�dan en forventes i hus formentlig f�rst i n�ste uge... |
|
|
S� er du tilbage p� sporet igen, tillykke med den. Kan se de er g�et over til BJC ht kabl, har du helt afskedet kimber 8TC ? |
|
|
Ja Kimber er r�get helt ud, synes at BCJ performer over al forventning. Ville gerne have BCJ hele vejen rundt. H�ber at kunne opst�ve to s�t RCA BJC inden l�nge...
|
|
|
Hej Morten. Er det Belden ht-kabel fra BJ du har f�et fat i? Og hvilket et af dem?
Godt at se at der stadig er gang i udskiftningerne 
|
|
|
hej, ja det er Belden fra bjc jeg har fået fat i, måske mere præcist Belden - MEr vældig godt tilfreds, men den kære digitale pre kan så mange ting, at det kan være lidt svært at overskue... i hvert fald for mig, host host... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at trille bilen til Rødekro da jeg skulle finde en p-plads!?! Sjovt nok stod der en Infinity kappa sub 12" og ventede. Desværre kan jeg ikke få imageshack til at virke, hvorfor der pt ikke er billeder af dyret.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |