| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on Morten... Det lyder spændende  Er du Sunshine du får prøvet noget grej af. skynd dig at smide et par billeder.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ikke grund til at lege yderligere gættekonkurrence.
Ankommet til casa del mn1974 er en Parasound HCA-1000A THX i mint condition ca. 5 år gammel, 125 watt.
I første omgang et billede fra nettet.

__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det skulle vel aldrig være navnkundige og berømte/berygtede Peter Rahbek, du har handle effektdims med?
Ham købte jeg for en menneskealder siden et sæt Dali Grand Diva af. Og det, der skulle have været en kort lytter hos sælger, udartede sig til en natlig seance hvor vi liiige skulle høre en plade mere. Meget inspirerende og lærerigt. Tillykke med den fine Parasound, Morten. Er salget af dine Vienna helt afblæst, så?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Hmm, det skulle vel aldrig være navnkundige og berømte/berygtede Peter Rahbek, du har handle effektdims med?
Ham købte jeg for en menneskealder siden et sæt Dali Grand Diva af. Og det, der skulle have været en kort lytter hos sælger, udartede sig til en natlig seance hvor vi liiige skulle høre en plade mere. Meget inspirerende og lærerigt. Tillykke med den fine Parasound, Morten. Er salget af dine Vienna helt afblæst, så?
Hygge, Brok
|
|
|
hej Brok, tak for ordene. Jeg havde fat i navnkundige og berømte/berygtede Peter Rahbek og fik en meget interessant snak om ovennævnte forstærker. Det var dog ikke ham jeg handlede med, da han er på Sjælland og jeg i det mørke jylland;-)
Mht salg af Vienna, ja så er et salg afblæst pt. Det er godt det samme, da der pt ikke er stort salg i hifi, i hvert fald her,  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Exit Acoustic Reality Ear 202-REF
...
|
|
|
Hvordan klarer din nye Parasound sig i forhold til din Ear 202-REF? Jeg er nysgerrig fordi jeg selv har haft kig på begge dele.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den. Bliver spændende at høre om din oplevelse med den og ikke mindst i forhold til Ear 202'eren.
Forstod du var mere end tilfreds med Ear 202, men skyldes skiftet simpelthen hifi-manien eller noget helt andet?
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dyret. Håber at du når at blive tilfreds med den __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
mn1974 skrev:
...
|
|
|
Hvordan klarer din nye Parasound sig i forhold til din Ear 202-REF? Jeg er nysgerrig fordi jeg selv har haft kig på begge dele. 
|
|
|
DEt kan jeg fortælle lidt mere om, når jeg har haft nuværende forstærker i et stykke tid og har haft lejlighed til at lytte mere på den! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Tillykke med den. Bliver spændende at høre om din oplevelse med den og ikke mindst i forhold til Ear 202'eren.
Forstod du var mere end tilfreds med Ear 202, men skyldes skiftet simpelthen hifi-manien eller noget helt andet?
Mvh
Krill
|
|
|
Tjo,
jeg var ret beset glad for min Ear, men alligevel var der noget der manglede. Var måske ikke helt tilfreds med toppen på den. Endvidere har jeg hørt super godt om nyerhvervede Parasound amp, så det ville jeg prøve da chancen bød sig. Hifimanien har selvfølgelig også en andel i skiftet;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tillykke med dyret. Håber at du når at blive tilfreds med den
|
|
|
Hej Music4life,
det håber jeg også;-) Den er i hvert fald super flot, har ikke haft meget lejlighed til at lytte til den endnu... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
Tjo,
jeg var ret beset glad for min Ear, men alligevel var der noget der manglede. Var måske ikke helt tilfreds med toppen på den. Endvidere har jeg hørt super godt om nyerhvervede Parasound amp, så det ville jeg prøve da chancen bød sig. Hifimanien har selvfølgelig også en andel i skiftet;-) |
|
|
Bliver spændende at høre din oplevelse med det nyerhvervede køb - når du får lyttet noget mere til den. Håber ligeledes at du bliver rigtig glad for dit køb. Man skal jo heller ikke lade en god chance gå til spilde
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Rappo skrev:
mn1974 skrev:
...
|
|
|
Hvordan klarer din nye Parasound sig i forhold til din Ear 202-REF? Jeg er nysgerrig fordi jeg selv har haft kig på begge dele. 
|
|
|
DEt kan jeg fortælle lidt mere om, når jeg har haft nuværende forstærker i et stykke tid og har haft lejlighed til at lytte mere på den! |
|
|
Ja ok... du får lige en 14 dages tid så!  Havde sku ikke lige bidt mærke i dato'en på det indlæg jeg kommenterede.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud !
Hvordan spiller den Parasound op i mod eAr 202. Har den samme præcision i bassen ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ser godt ud !
Hvordan spiller den Parasound op i mod eAr 202. Har den samme præcision i bassen ? |
|
|
tak - min Parasound effekt er i min optik SÅ meget bedre at det er helt vildt... Ingen lyttetræthed, endnu, transperent, perspektiv. Den har en "my" mindre overskud i bassen, men sammeholdt med det overordnede lydbillede, har jeg vundet i lotto  Der findes MANGE forstærkere i dette prisleje, men min Parasound har MEGET den gule førertrøje på i skrivende stund. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
thuekay skrev:
|
Ser godt ud !
Hvordan spiller den Parasound op i mod eAr 202. Har den samme præcision i bassen ?
|
|
|
tak -
min Parasound effekt er i min optik SÅ meget bedre at det er helt vildt... Ingen lyttetræthed, endnu, transperent, perspektiv. Den har en "my" mindre overskud i bassen, men sammeholdt med det overordnede lydbillede, har jeg vundet i lotto Der findes MANGE forstærkere i dette prisleje, men min Parasound har MEGET den gule førertrøje på i skrivende stund.
|
|
|
Lyder vildt... Tillykke med den
Kan også være der er lidt synergi mellem de to Parasound Pre og Power __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Det er da super godt at det lykkes dig at finde et vel spillende forstærker sæt til relativ små penge , har selv hørt parasound hca 2200 koblet med jbl ti250le, abselut hver en krone værd, det er selvfølgelig også værd at skrive sig bag øret at de er designet af john curl, tidliger designer/konstruktør hos mark levinson, så han ved nok hvordan den skal skæres. Tillykke med den lille ny  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dag magic ud - Parasound P/LD - 1500 ud og ind er kommet  Det er engelsk, digitalt, men analogt lydende, med pre...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dag magic ud - Parasound P/LD - 1500 ud og ind er kommet Det er engelsk, digitalt, men analogt lydende, med pre... |
|
|
Er vi ovre i noget Meridian ?
Retur til Baby Grand __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
dag magic ud - Parasound P/LD - 1500 ud og ind er kommet Det er engelsk, digitalt, men analogt lydende, med pre... |
|
|
Er vi ovre i noget Meridian ?
Retur til Baby Grand |
|
|
Yeps, Meridian it is... måske baby grand igen, mest pga. størrelse på mit nye lytterum. So far står der stadig et par Vienna Concert Grands her, og de rykker sådan set Faith No More udemærket rundt i manegen...  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |