| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 18 Juli 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Lækkert. Sådan en 202 er bare super til pengene. Er i hvert fald glad for min.
Kunne forestille mig det lyder rigtig lækkert med Vienna på.
Har en Densen b-200 foran min. Et rigtig godt match med masser dynamik og hul igennem |
|
|
hey thuekay, slukker du din Ear Acoustic om natten eller hur? Min bliver ikke meget varm, men alligevel? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
thuekay skrev:
|
Lækkert. Sådan en 202 er bare super til pengene. Er i hvert fald glad for min.
Kunne forestille mig det lyder rigtig lækkert med Vienna på.
Har en Densen b-200 foran min. Et rigtig godt match med masser dynamik og hul igennem
|
|
|
hey thuekay, slukker du din Ear Acoustic om natten eller hur? Min bliver ikke meget varm, men alligevel?
|
|
|
Nix, den får lov til at stå tændt døgnet rundt. Mener kun den bruger ca. 10 Watt i "stand by". Men du må ikke hænge mig op på det
Har du sammenlignet din nye Parasound med andre pre-amps på den eAr ?
Er lang tid siden jeg har hørt Vienna. Hvordan spiller de med eAr foran? Der kommer Klasse D forstærkerens bass-kontrol vel til sin ret? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej thuekay, tak for svaret mht. at eff. står tændt 24/7, detgør min også... Jeg har ikke sammenlignet med andre preamps, men synes bestemt at det har givet et løft til hele systemet det høres som om at der er blevet mere hul igennem i hele setuppet, bredt og dybt lydbillede. Mht. min effekt så kan jeg sige at den har utrolig godt fat i mine Vienna Concert Grands. Bunden er stram på en naturlig måde og generelt er der pt ikke nogen lyttetræthed. Så i skrivende stund bliver der bare lyttet til en masse musik fra NAS...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej thuekay, tak for svaret mht. at eff. står tændt 24/7, detgør min også... Jeg har ikke sammenlignet med andre preamps, men synes bestemt at det har givet et løft til hele systemet det høres som om at der er blevet mere hul igennem i hele setuppet, bredt og dybt lydbillede. Mht. min effekt så kan jeg sige at den har utrolig godt fat i mine Vienna Concert Grands. Bunden er stram på en naturlig måde og generelt er der pt ikke nogen lyttetræthed. Så i skrivende stund bliver der bare lyttet til en masse musik fra NAS... 
|
|
|
Har prøvet at have min slukket. Synes lyden er dårligere hvis den er kold og har været slukket noget tid.
Det IcePower er fantastisk i bassen IMO ! Også her skete der kæmpemæssige fremskridt i bassen da jeg fik min (Overfor en Densen B-100).
Tænkte bare på at de store Vienna´er er kendt for at dykke ret meget i impedanse så de skulle være hård kost. Det er vildt at sådan en lille, let kasse kan styre dem 
Overvejer nemlig at prøve en BBG på min! Tror de kan spille godt med den og Densen på da den (IMO) for tilbagelænede lyd kommer mere frem i skoene, og bliver lidt lysere.
Dog synes jeg godt der kan komme lyttetræthed ved dårligt producerede cd´er. Altså ved for meget kompression og clips. Derimod får flot producerede cd´er lov til virkelig at lyde godt ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud morten.  Jeg har stadig ikke fået lagt alle mine cdér ind på min server og fået købt en DAC :( Jeg skulle aldrig have købt den SB. jeg ville gerne lige et besøg hjem til dig og rippe din harddisk for Flac filer
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spændende at se hvad du så ender ud med Morten
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - må sige der er sket noget sidst siden jeg kommenterede dit "tidligere" setup. Må endnu engang sige, at det ser rigtig godt ud.
Er lidt nysgerrig for at høre om din omlevelse med ear 202 - har godt nok læst lidt af det du har skrevet - men er nysgerrig om det er noget jeg skal begynde at kigge lidt på. Ved godt det beror på personlige præferencer, men det skader jo aldrig at høre om andre folks erfaringer.
Så på forhånd tak.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Krill, ear 202 ref., den har 200 watt, overskud, overskud, stramhed, tightness (kan man sige det), muskler en masse´, og bare en kontrol man slet ikke drømmer om i den lille madkasse! Synes ikke at den spiller varmt, eller koldt. Om man vil, hælder den måske en anelse til den lyse side!!! Anyway, til pengene er det svært at finde et alternativ synes jeg.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, mn1974
Mange tak for svaret. Jeg må vist hellere se at komme til at finde et sted og lytte til den ear 202 ref. Det lyder rigtig godt - og ja prisen er ikke skræmmende - har set nogle der har været til salg brugt til fornuftige priser.
Dvs. den spiller meget "realistisk", hvis man kan formulere det sådan, altså med hensyn til optagelser og gengivelse af disse?
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og ja. Hvis din vej falder forbi og du kan drikke en kop kaffe, skal du være velkommen til et lyt...
krill skrev:
Hej, mn1974
Mange tak for svaret. Jeg må vist hellere se at komme til at finde et sted og lytte til den ear 202 ref. Det lyder rigtig godt - og ja prisen er ikke skræmmende - har set nogle der har været til salg brugt til fornuftige priser.
Dvs. den spiller meget "realistisk", hvis man kan formulere det sådan, altså med hensyn til optagelser og gengivelse af disse?
Mvh
Krill
|
|
|
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad skal du nu have af speaker
Concert Grand i anden farve . Fors.... du er svær at blive klog på __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Og hvad skal du nu have af speaker
Concert Grand i anden farve . Fors.... du er svær at blive klog på |
|
|
hey, har fået et tilbud, hvis jeg får solgt mine speakers kommer der andre til huse, ellers ikke... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej og ja. Hvis din vej falder forbi og du kan drikke en kop kaffe, skal du være velkommen til et lyt...
|
|
|
Hej, det lyder rigtig fornemt. Det tilbud holder jeg dig nok op på en dag.  Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Hej, det lyder rigtig fornemt. Det tilbud holder jeg dig nok op på en dag. 
Mvh
Krill
|
|
|
Ellers er du velkommen her også Krill. Bor i Aalborg __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
krill skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Mvh
Krill
|
|
|
Ellers er du velkommen her også Krill. Bor i Aalborg |
|
|
Lyder ligeledes rigtig fornemt. Tror gerne, at jeg vil tage imod det tilbud en dag. Bor ligeledes i Aalborg  .
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
thuekay skrev:
krill skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Mvh
Krill
|
|
|
Ellers er du velkommen her også Krill. Bor i Aalborg
|
|
|
Lyder ligeledes rigtig fornemt. Tror gerne, at jeg vil tage imod det tilbud en dag. Bor ligeledes i Aalborg .
|
|
|
Du skriver bare en PB, så finder vi ud af noget __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva dælen Morten. Er du ved at sælge hele anlægget...
Hvad skal der ind i stuen i stedet  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Hva dælen Morten. Er du ved at sælge hele anlægget...
Hvad skal der ind i stuen i stedet  |
|
|
hey thuekay, nu må vi se om der er nogen der fatter interesse, hvis jeg får solgt mine højttalere er der bestemt hvad der skal ind istedet, ellers bliver debare stående;-) Mht. amp., hmm... den spiller for så vidt superfedt, men err på en elle anden måde ramt af den kære bacille, kaldet hifinitis, høhø __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |