| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
da var da også på tide du fik en ny
er det meningen det billede på væggen skal være skævt i rammen? det fangede mig lige
|
|
|
hehe, skåret ind til benet skal billedet hænge lige
Ved ikke om jeg har fået en ny, eller om det er en ombytter, men den var "plomberet" som en ny og lyder fantastisk.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dejligt, men det må være rart at have sit eget igen  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
dejligt, men det må være rart at have sit eget igen  |
|
|
Ja for dælen, det har været superservice fra Tapeconnection. De har lånt mig et Moon sæt i den tid min "ghettoblaster" var til rep. Det havde været træls nok at skulle undvære musik ellers...
Synes iøvrigt at Musical Fidelity lyder så meget bedre end, Moon... Så det var det rigtige jeg købte, hehe __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja service det ved de hva er dem fra Tapeconnection. så har der jo været en fordel ved at den var til rep. at du kunne konstantere det  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo godt ud det hele MN og dejligt at se din MF på rette hylde . Det er en fed "Blaster". Men hvordan performer den "clips" Woofer i dit rum. Er det bulder eller ren og tør bas. Er der rumkorrektion på den som eks. kappa subben. Jeg kan faktisk ikke undvære en sub til stereo også når det tilmed bliver leveret så man ikke kan høre den, men kun mærke den. Alt andet er ødelæggende for lyden. Der skal være hurtighed og præcision - ikke sandt
Mangler dog ikke normalt bund, men subben giver lige den sidste substans og tyngde som er så vanedannende fedt
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Det ser jo godt ud det hele MN og dejligt at se din MF på rette hylde . Det er en fed "Blaster". Men hvordan performer den "clips" Woofer i dit rum. Er det bulder eller ren og tør bas. Er der rumkorrektion på den som eks. kappa subben. Jeg kan faktisk ikke undvære en sub til stereo også når det tilmed bliver leveret så man ikke kan høre den, men kun mærke den. Alt andet er ødelæggende for lyden. Der skal være hurtighed og præcision - ikke sandt
Mangler dog ikke normalt bund, men subben giver lige den sidste substans og tyngde som er så vanedannende fedt
|
|
|
heysan, det letteste er, at du kigger forbi til en kop mokka/ lyttesession, så kan du evt. også give en hånd med at installere subben mest muligt korrekt Den indstilles manuelt og pt deler jeg omkring 40 hz, tror jeg nok... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
heysan, det letteste er, at du kigger forbi til en kop mokka/ lyttesession, så kan du evt. også give en hånd med at installere subben mest muligt korrekt Den indstilles manuelt og pt deler jeg omkring 40 hz, tror jeg nok...
|
|
|
Tak for invitationen. Det skal være mig en glæde at savle på dit nye setup __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg har tilsluttet en subwoofer til mit system. Dette gjort via alm. højttalerkabel/ indgange i øvrigt kimber 4tc.
Nu har jeg så investeret i to deciderede stereosubkabler der kører via pre out i min forstærker.
Er det mon bare mig eller er det ubetinget det bedste???
Hos mig har det strammet bunden op i en grad jeg ikke troede mulig via kabelskift, endsige kabler i den billige ende af spektret!?!
Hvad gør I andre der benytter sub i setuppene rundt omkring?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kører single sub kable til mine subs "LFE" signalet bliver splittet via et Y split kabel. fra sub udgangen på min Pre.
har du haft sub koblet på højtalerne siden du har brugt alm højtaler ledning eller mig der har misforstået __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
jeg kører single sub kable til mine subs "LFE" signalet bliver splittet via et Y split kabel. fra sub udgangen på min Pre.
har du haft sub koblet på højtalerne siden du har brugt alm højtaler ledning eller mig der har misforstået
|
|
|
Jeg har kørt højttalerkabler fra SUB til forstærkerens højttalerindgang, samme sted hvor højttalerne var tilkoblet.
Er det svar nok på dit spørgsmål?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey, ved at koble dine højtaler til bagpå din sub, får du den brugt som bas til højtalerne, der har jeg dårlig erfaringere med at den står i en af siderne.
men som jeg kan forstå så er den sat i sammen med dine højtaler i terminalerne bagpå din forstærker, det ville jeg ikke mene er det optimale og ja det burde give et nået bedre løft med kablerne fra sub udgangen. det gjorde jeg ihvertfald __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
okey, ved at koble dine højtaler til bagpå din sub, får du den brugt som bas til højtalerne, der har jeg dårlig erfaringere med at den står i en af siderne.
men som jeg kan forstå så er den sat i sammen med dine højtaler i terminalerne bagpå din forstærker, det ville jeg ikke mene er det optimale og ja det burde give et nået bedre løft med kablerne fra sub udgangen. det gjorde jeg ihvertfald
|
|
|
PT er det sat sammen som følger: Højttalere sat til på normal vis.
Sub tilsluttet via preout og H/V side RCA i subben
Det lyder ok... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må lege lidt med instillingerne på sub og forstærker  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
du må lege lidt med instillingerne på sub og forstærker 
|
|
|
Will do
Det der er af indstillingsmuligheder på subben er hvor man deler og så Phrase hedder det vistnok. Der skal da leges lidt, men en årsagerne til indkøb af denne sub er, at den skulle være forholdsvis nem at integrere... Nu må vi se __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser sjovt .. alt det du har været igennem ..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
| ser sjovt .. alt det du har været igennem .. |
|
|
hejsa,
det er da også sjovt - og sålænge at det næsten kan løbe rundt er den hellige gral jo velforvaret
At det så lyder godt også, gør det kun til en yderligere interessant hobby. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers må du have en Behringer eller Velodyne SMS-1 til at styre den, ved dog ikke om din klipsh fungere på en Velodyne men ellers er der en Behringer som også er billigere
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MN
Tak for en hyggelig lyttesession. Synes at du har sammenskruet et meget musikalsk setup som er temmeligt lækkert at lytte til. Subben integrerer fint med dine fronter så alt ialt kan du være ganske tilfreds __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom mine MM´er hjem. Lige fra boksen af må jeg indrømme de slet ikke lyder godt på nogen måder, så nu spiller jeg dem til i en uges tid hvor de spiller musik konstant. totalt grynet og uden live feeling. håber de ændre sig  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Så kom mine MM´er hjem. Lige fra boksen af må jeg indrømme de slet ikke lyder godt på nogen måder, så nu spiller jeg dem til i en uges tid hvor de spiller musik konstant. totalt grynet og uden live feeling. håber de ændre sig  |
|
|
kan du ikke lige linke til din egen tråd... har du uploadet billeder, hehe... det er min evige kæphest __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |